*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2019 #51 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det jeg vil til livs er at noen legitimerer å snakke nedlatende til andre mennesker Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Og du kan faktisk ikke hindre andre i å både mene og si at det er usolidarisk å ikke ta hensyn til miljø når man velger feriemåte. Hets er ikke greit, kritikk må man tåle når man strekker strikken.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #52 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Og du kan faktisk ikke hindre andre i å både mene og si at det er usolidarisk å ikke ta hensyn til miljø når man velger feriemåte. Hets er ikke greit, kritikk må man tåle når man strekker strikken. Alle forstår at det ikke er miljøvennlig å fly. At noen likevel velger å gjøre det må de få lov til uten å bli snakket nedlatende til. Kritikk er ok så lenge folk viser god folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #53 Skrevet 27. mai 2019 11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hva konkret lurer du på? Her er kopi av mitt første innlegg: "Hi, tror du ikke på menneskeskapte klimaendringer? Og tror du ikke at situasjonen er så alvorlig som den faktisk er? Du har barn - bryr du deg ikke om at de skal ha et godt sted å leve? Dine barnabarn? Dine oldebarn? Mat å spise, slippe å leve med tropiske sykdommer, et vær som ikke dreper? Eller er det ikke så farlig fordi du ikke ser endringene i dag eller den (de) dagene du flyr? For dere er det jo ikke bare en tur i året. Dere flyr jo på mange turer hvert eneste år..." Anonymkode: ef048...6f2
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #54 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Sånn i vårt tilfelle lar det ikke seg gjøre. Vår ene tur må gjøres når mannen ikke har ferie. Jeg og barna skal i ett bryllup . Vår andre tur er årets familieferie. Vår tredje tur er med bil. Lar seg ikke gjøre? Eh... gidder ikke tilpasse seg mener du? Mest lettvint sånn? Anonymkode: ade6a...74b
*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2019 #55 Skrevet 27. mai 2019 7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Alle forstår at det ikke er miljøvennlig å fly. At noen likevel velger å gjøre det må de få lov til uten å bli snakket nedlatende til. Kritikk er ok så lenge folk viser god folkeskikk Jeg syns faktisk ikke at man kan forvente å ikke bli kritisert/snakket nedlatende til når man velger å ignorere klare anbefalinger for å spare miljøet.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #56 Skrevet 27. mai 2019 30 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det står du fritt til å mene Men vi får ikke si det da eller? For alle vet at Donald er en idiot... Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #57 Skrevet 27. mai 2019 30 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har venner , kjente og familie over hele verden . Vi lever nå og skal vi se dem må vi fly. Usj, ikke rart du mottar kritikk!! Ikke bare er du av de verste på forurensning, men du har ikke snev av dårlig samvittighet! Tror rett og slett ikke du evner forstå dette jeg, at verden er skikkelig på utur, og at nettopp slike som deg er med på å gjøre det verre. Du bryr deg ikke, du lever nå og vil gjøre som du vil og det som er lettvint for deg. Fuck the rest! Ikke engang barnas og etterkommeren fremtid bryr du deg om. Æsj! Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #58 Skrevet 27. mai 2019 Fatter ikke hvordan dere som svarer i denne tråden mener at dere kan tillate dere å svare så nedlatende til HI. Er det berettighet å nærmest kalle noen idiot, fordi man tar et annet valg enn man selv gjør? Skjeller dere ut bilister på samme måte? Dere vet vel at det å kutte bilen, er det hverdagstiltaket som gir størst klimaeffekt? Likevel tipper jeg at mange her kjører daglig frem og tilbake, og tipper også at samtlige ville klikket i vinkel hvis noen var nedlatende, bedrevitende og arrogant på samme måte som dere er mot HI. Vet dere også at klesindustrien forurenser mer enn all fly og skipsfart tilsammen? Skal jeg stå å rope i øret ditt om egoisme og miljø neste gang du shopper? Slutt å være bedrevitende, nebbete høner! Ingen har rett til å rakke ned andre, uansett årsak. Dere fremstår ikke smarte, eller kloke. Dere fremstår arrogante! Helt i orden å ha forskjellige meninger, men hold en fin tone. Anonymkode: d0801...ca1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #59 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lar seg ikke gjøre? Eh... gidder ikke tilpasse seg mener du? Mest lettvint sånn? Anonymkode: ade6a...74b Det lar seg ikke gjøre nei. Mannen har ikke ferie når bryllupet er så vi må ta familieferien senere når mannen har ferie. Hvordan mener du vi skal tilpasse oss hvis vi ikke har ferie?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #60 Skrevet 27. mai 2019 23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det jeg vil til livs er at noen legitimerer å snakke nedlatende til andre mennesker Men det må jo nedstemt til fort få egoister til å åpne øynene bittelitt og se lenger enn egen nesetipp. Blir helt matt jeg... Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #61 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Jeg syns faktisk ikke at man kan forvente å ikke bli kritisert/snakket nedlatende til når man velger å ignorere klare anbefalinger for å spare miljøet. Jeg er faktisk overrasket over deg. Du pleier å være veldig diplomatisk, sympatisk og saklig i svarene dine. Man kan da ikke påberope seg en rett til å være motbydelig med noen, bare fordi man er uenig? Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #62 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Usj, ikke rart du mottar kritikk!! Ikke bare er du av de verste på forurensning, men du har ikke snev av dårlig samvittighet! Tror rett og slett ikke du evner forstå dette jeg, at verden er skikkelig på utur, og at nettopp slike som deg er med på å gjøre det verre. Du bryr deg ikke, du lever nå og vil gjøre som du vil og det som er lettvint for deg. Fuck the rest! Ikke engang barnas og etterkommeren fremtid bryr du deg om. Æsj! Anonymkode: ade6a...74b Ja. Du bor helt sikkert i en hjemmesnekret hytte i skogen, lever av naturens ressurser og elvevann, syr egne klær og lager egen såpe, ikke sant? Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #63 Skrevet 27. mai 2019 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Alle forstår at det ikke er miljøvennlig å fly. At noen likevel velger å gjøre det må de få lov til uten å bli snakket nedlatende til. Kritikk er ok så lenge folk viser god folkeskikk Hvorfor må man få drite i verden hvis man vil uten å bli snakket nedlatende til? Du mener du har rett til å ta utrolig dårlige valg uten å måtte stilles til ansvar for det? Hvorfor er du så overlegen alle andre? Anonymkode: ade6a...74b
*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2019 #64 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er faktisk overrasket over deg. Du pleier å være veldig diplomatisk, sympatisk og saklig i svarene dine. Man kan da ikke påberope seg en rett til å være motbydelig med noen, bare fordi man er uenig? Anonymkode: d0801...ca1 Du får øve litt på leseforståelsen din.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #65 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må man få drite i verden hvis man vil uten å bli snakket nedlatende til? Du mener du har rett til å ta utrolig dårlige valg uten å måtte stilles til ansvar for det? Hvorfor er du så overlegen alle andre? Anonymkode: ade6a...74b Jeg forventer kun at folk innehar og utøver normal folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #66 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hvordan dere som svarer i denne tråden mener at dere kan tillate dere å svare så nedlatende til HI. Er det berettighet å nærmest kalle noen idiot, fordi man tar et annet valg enn man selv gjør? Skjeller dere ut bilister på samme måte? Dere vet vel at det å kutte bilen, er det hverdagstiltaket som gir størst klimaeffekt? Likevel tipper jeg at mange her kjører daglig frem og tilbake, og tipper også at samtlige ville klikket i vinkel hvis noen var nedlatende, bedrevitende og arrogant på samme måte som dere er mot HI. Vet dere også at klesindustrien forurenser mer enn all fly og skipsfart tilsammen? Skal jeg stå å rope i øret ditt om egoisme og miljø neste gang du shopper? Slutt å være bedrevitende, nebbete høner! Ingen har rett til å rakke ned andre, uansett årsak. Dere fremstår ikke smarte, eller kloke. Dere fremstår arrogante! Helt i orden å ha forskjellige meninger, men hold en fin tone. Anonymkode: d0801...ca1 Du mener det er helt tilsvarende å kjøre bil for å komme seg på jobb og butikk, og det å velge å fly tre turer bare på en sommer bare for gøy? En ting er å opprettholde daglige behov, jobbe-tjene penger, handle-få mat. En annen ting er ferie bare fordi en har lyst. Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #67 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Du får øve litt på leseforståelsen din. «Jeg syns faktisk ikke at man kan forvente å ikke bli kritisert/snakket nedlatende til når man velger å ignorere klare anbefalinger for å spare miljøet. « Du mener at man bør forvente å bli snakket nedlatende til, hvis man velger å fly. Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #68 Skrevet 27. mai 2019 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det lar seg ikke gjøre nei. Mannen har ikke ferie når bryllupet er så vi må ta familieferien senere når mannen har ferie. Hvordan mener du vi skal tilpasse oss hvis vi ikke har ferie? Dere kunne jo valgt å feriere uten flytur. Herlighet, er du så enkel? Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #69 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg forventer kun at folk innehar og utøver normal folkeskikk Hvis du mener det så bruk din din folkeskikk og svar på spm du får da! Ikke bare pjatt! Anonymkode: ade6a...74b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #70 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dere kunne jo valgt å feriere uten flytur. Herlighet, er du så enkel? Anonymkode: ade6a...74b Vi velger å kjøre bil på den ene ferien. Den andre ferien så må vi fly. Det fungerer dårlig å kjøre dit.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #71 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du mener det er helt tilsvarende å kjøre bil for å komme seg på jobb og butikk, og det å velge å fly tre turer bare på en sommer bare for gøy? En ting er å opprettholde daglige behov, jobbe-tjene penger, handle-få mat. En annen ting er ferie bare fordi en har lyst. Anonymkode: ade6a...74b Jeg mener ingenting. Jeg leser! Daglige kjøreturer hit og dit, blir endel km årlig. Og ja, det gir faktisk store konsekvenser for klimaet også. Du kan velge kollektiv transport. Men antakeligvis lar du være, fordi det er upraktisk. Men det er selvfølgelig noe helt annet? Anonymkode: d0801...ca1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #72 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis du mener det så bruk din din folkeskikk og svar på spm du får da! Ikke bare pjatt! Anonymkode: ade6a...74b Jeg mener bestemt jeg svarer på det folk spør om
*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2019 #73 Skrevet 27. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: «Jeg syns faktisk ikke at man kan forvente å ikke bli kritisert/snakket nedlatende til når man velger å ignorere klare anbefalinger for å spare miljøet. « Du mener at man bør forvente å bli snakket nedlatende til, hvis man velger å fly. Anonymkode: d0801...ca1 Tja. Jeg mener at man ikke kan forvente å ikke bli kritisert når man velger å ignorere klimakrisen. Spesielt ikke når det er så enkelt å la være å fly flere ganger i året Hvor har jeg antydet at det er greit å være motbydelige mot hverandre?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #74 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Tja. Jeg mener at man ikke kan forvente å ikke bli kritisert når man velger å ignorere klimakrisen. Spesielt ikke når det er så enkelt å la være å fly flere ganger i året Hvor har jeg antydet at det er greit å være motbydelige mot hverandre? Du brukte spesifikt ordet «nedlatende». Det er stor forskjell på å være nedlatende, og på å motta konstruktiv kritikk. Synonymer for nedlatende er: Arrogant- hensynsløs - hovmodig - uforskammet - ydmykende. (Hentet fra synonymordboka.no) Jeg synes man skal være åpen for kritikk, og helst konstruktiv kritikk. Nedlatende tilbakemeldinger? Absolutt ikke. Ikke fra voksne mennesker med et snev av fornuft og folkeskikk, i hvert fall. Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #75 Skrevet 27. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi lever i en tid, der alle eier sannheten, slik de ser det. Og dessverre, blir folk veldig hoven. Trikset er å minne folk om at det ikke finnes én sannhet som passer alle. Anonymkode: d0801...ca1 Jo, noen ganger er det faktisk slik at faktum er faktum, og ikke et spørsmål om å «kunne velge sin sannhet». Reiser du mye med fly, så bør du ta innover deg og tåle å forholde deg til det faktum at du er en miljøsynder. Anonymkode: 92558...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå