Gå til innhold

Flyskam

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi ferierer aldri i familiens hus. Vi leier alltid hus eller hotell. Vi reiser for å møte venner og kjente og også for å ha ferie selv . Er vi borte i 14 dager er vi flere av dagene alene enn vi er med kjente. Sånn sett kombineres det. Vi reiser også uten å besøke familien men da reiser vi gjerne til land eller by som har en familiær eller kulturell forankring . Helt klart både ferier og besøk ja

Og det er helt din rett å gjøre? Helt uten en tanke for hvor mye forurensing du bidrar til?

Anonymkode: 20472...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktigere her og nå enn fremtidige generasjoner ja. 

Her har du hele essensen din. Den er ikke pen, for å si det sånn. Og med det utgangspunktet kan du ikke være overrasket over at du får kritikk.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og det er helt din rett å gjøre? Helt uten en tanke for hvor mye forurensing du bidrar til?

Det er slik vi velger å leve vårt liv ja . 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ok. 

Da fortjener du faktisk all pes du får. 

Skrevet
Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Ok. 

Da fortjener du faktisk all pes du får. 

Ok. Helt i orden at du mener det. Vi er uenige og det er det lov å være. Det er viktig for meg å se venner og kjente ofte og vi lever her og nå. 

Skrevet

Ok. Helt i orden at du mener det. Vi er uenige og det er det lov å være. Det er viktig for meg å se venner og kjente ofte og vi lever her og nå. 

Men barna dine skal fortsette å leve på en klode som du bidra til å koke. 

Anonymkode: c23b5...4d1

Skrevet

Men barna dine skal fortsette å leve på en klode som du bidra til å koke. 

Nå har jeg sagt mitt synspunkt og det står jeg for. Noe mer utgreiing utover det trengs ikke 

Skrevet
8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så du vil altså ikke svare på spørsmålene mine?

Det du sier med den setningen du skriver her er jo at du er en enorm egoistisk drittsekk som gir fullstendig faen i om dine barn og barnebarn vil ha en levelig eksistens.

Og ja, her bruker jeg sterke ord, jeg har vært saklig hele veien, som du har bedt om... men det er faktisk ikke noen annen måte å tolke den setningen du skriver her!

Du burde virkelig skamme deg - og du fortjener hverken høflighet eller annen velvilje i denne eller fremtidige reisetråder du måtte opprette!

Anonymkode: ef048...6f2

Skrevet

Nå har jeg sagt mitt synspunkt og det står jeg for. Noe mer utgreiing utover det trengs ikke 

Enig. Ingen grunn til å forsvare deg. Skal love deg at disse hønene på ingen måte lever rene liv. 

Anonymkode: dd42f...81a

Skrevet
36 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her sier du akkurat det jeg tenker 

Men du kan jo ikke bli snurt for at andre har andre meninger enn deg om det

Anonymkode: 540c6...fde

Skrevet

Selvsagt ikke. Du kan ikke forsvare en slik arroganse, ignoranse, egoisme og rett og slett idiotisk holdning, så da er det greit å gjemme seg bak at man ikke vil diskutere det mer.  

Du fortjener null respekt og bør faktisk skamme deg dypt.

Skrevet

Joda, det gjør det. I dette tilfellet er det lett: Du er korttenkt, uansvarlig og egoistisk, og du risikerer å ende opp med at barna dine ser tilbake på dine valg i deres barndom og forakter deg. 

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Like greit å la være. Disse damene ser ikke ut til å ta poenget 

Anonymkode: d0801...ca1

Skrevet

Selvsagt ikke. Du kan ikke forsvare en slik arroganse, ignoranse, egoisme og rett og slett idiotisk holdning, så da er det greit å gjemme seg bak at man ikke vil diskutere det mer.  

Du fortjener null respekt og bør faktisk skamme deg dypt.

Men du kan forsvare å snakke så motbydelig til et annet menneske? 

Skrevet
9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er slik vi velger å leve vårt liv ja . 

Men da må tåle kritikk

Skrevet
2 timer siden, Pashla skrev:

Men dere kan jo bare la være. 

Uff, hva slags moraliserende menneske er du? De velger å resie på ferie, selvfølgelig! Hvem gjør ikke det. Vi lever en gang, og vil oppleve verden. Skal vi stenge oss inne og ikke kjøre bil fly, tog, buss o.l. fordi vi da blir miljøsvin?

Anonymkode: 60943...2a3

Skrevet

Hun snakker ikke motbydelig, hun sier bare sannheten. Det er helt greit å si at en egoist er en egoist, og at en person som oppfører seg skammelig bør skamme seg. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når ingenting annet nytter, så ja, mine kommentarer er helt innafor. 

Egoister må tåle klar tale. 

Skrevet

Joda, det gjør det. I dette tilfellet er det lett: Du er korttenkt, uansvarlig og egoistisk, og du risikerer å ende opp med at barna dine ser tilbake på dine valg i deres barndom og forakter deg. 

Igjen: Det er utrolig at dere ikke ser dobbeltmoralen her. Hun er forferdelig, men dere kan være verbalt grusomme uten at det behøver å poengteres? Barna hennes ser henne nok som en varm, og god mor. Det er jo helt vanvittig å skrive noe så hinsides motbydelig til et annet menneske.

Hva ville dine egne barn si, hvis de så denne tråden og måten du skrev til et annet menneske? God rollemodell? Vil du gjerne at skolen ringer og forteller at dine barn har brukt denne ordbruken, og i så fall, vil du da forsvare det og fortelle stolt at «Ja, jeg har selv lært dem det!»?

Skrevet

iMen da må tåle kritikk

Hvorfor i alle dager skal de tåle kritikk av den grunn? Det er da ingen lov som sier at det kun skal reises på ferie en gang. Hver familie gjør det som passer seg, og det skal de få lov å gjøre uten å bli kritisert! Mange moraliserende mennesker her inne som gjemmer seg bak tastaturet! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal de tåle kritikk av den grunn? Det er da ingen lov som sier at det kun skal reises på ferie en gang. Hver familie gjør det som passer seg, og det skal de få lov å gjøre uten å bli kritisert! Mange moraliserende mennesker her inne som gjemmer seg bak tastaturet! 

De flyr mye mer enn en 1 eller 2 ganger. Og med såpass mye fokus som det er på miljøvern, så burde alle gjøre sitt for at det skal bli bedre og ikke bare drite i det

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen: Det er utrolig at dere ikke ser dobbeltmoralen her. Hun er forferdelig, men dere kan være verbalt grusomme uten at det behøver å poengteres? Barna hennes ser henne nok som en varm, og god mor. Det er jo helt vanvittig å skrive noe så hinsides motbydelig til et annet menneske.

Hva ville dine egne barn si, hvis de så denne tråden og måten du skrev til et annet menneske? God rollemodell? Vil du gjerne at skolen ringer og forteller at dine barn har brukt denne ordbruken, og i så fall, vil du da forsvare det og fortelle stolt at «Ja, jeg har selv lært dem det!»?

Nå ser de henne som en varm, god mor. I framtida ser de henne som den korttenkte kvinnen som med sin egoisme bidro til at de fikk en god barndom, men et elendig voksenliv. 

Mine barn får si rett ut hva de mener om miljøsvin, ja!

Skrevet

Nå ser de henne som en varm, god mor. I framtida ser de henne som den korttenkte kvinnen som med sin egoisme bidro til at de fikk en god barndom, men et elendig voksenliv. 

Mine barn får si rett ut hva de mener om miljøsvin, ja!

Du tar feil. Heldigvis lever jeg ikke i samme merkelige boble som deg.

Skrevet

Jeg unner folk ferie. 

Men ennå mer unner jeg mennesker å slippe å flytte fra boligene, byene og til og med landene sine på grunn av havstigning og ekstremvær. 

Jeg unner isbjørner mulighet til å leve. 

Jeg unner arter mulighet til å ikke bli utryddet. 

Jeg unner kommende generasjoner en vakker og beboelig planet, og å slippe å ta regningen for våre egoistiske valg. 

Før visste vi ikke bedre. Nå vet vi. Og det er vår fordømte plikt å ta ansvar. 

Anonymkode: 2b7fe...541

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ingenting. Jeg leser! Daglige kjøreturer hit og dit, blir endel km årlig. Og ja, det gir faktisk store konsekvenser for klimaet også. 

Du kan velge kollektiv transport. Men antakeligvis lar du være, fordi det er upraktisk. Men det er selvfølgelig noe helt annet? 

Det er ikke bare upraktisk, det er praktisk umulig! Det går ikke kollektiv transport her vi bor. Du vet lite om landet vi bor i skjønner jeg. Hjelpes!

Anonymkode: ade6a...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...