Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #26 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg kan argumentere for hvorfor jeg velger å fly og «du» kan argumentere for hvorfor du velger å la være. Verre er det ikke Hva er argumentene dine for å fly annet enn at du vil på ferie? Anonymkode: c1749...583
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #27 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, og da er dere svært lite miljøvennlige. Det må du leve med. Anonymkode: c1749...583 At noen mener vi er lite miljøvennlige lever jeg greit med. Men poenget er at folk må få lov å leve som de gjør uten at noen at noen legitimerer å snakke nedlatende om valgene man tar
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #28 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: At noen mener vi er lite miljøvennlige lever jeg greit med. Men poenget er at folk må få lov å leve som de gjør uten at noen at noen legitimerer å snakke nedlatende om valgene man tar Vel jeg synes dine valg er elendige. Det er jeg i min fulle rett til å både si og mene. Anonymkode: c1749...583
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #29 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er argumentene dine for å fly annet enn at du vil på ferie? Anonymkode: c1749...583 Det er lettvint. Det gjør at vi kan se familien oftere. Vi treffer venner og kjente over hele verden. Vår familie bor over hele verden og flyr vi ikke så ses vi ikke
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #30 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg kan argumentere for hvorfor jeg velger å fly og «du» kan argumentere for hvorfor du velger å la være. Verre er det ikke Jeg kan godt argumentere for hvorfor jeg flyr (er bergenser og har behov for litt sol og varme en gang i året for å takle neste regnfulle vinter), og hvorfor jeg spiser kjøtt (det er så godt!), men det er jo ikke gode argumenter. Valgene mine har faktisk konsekvenser for miljøet, akkurat som dine valg om å fly, men i motsetning til deg klarer jeg å se dette selv og tåler å høre det. Anonymkode: 2752d...dca
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #31 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan godt argumentere for hvorfor jeg flyr (er bergenser og har behov for litt sol og varme en gang i året for å takle neste regnfulle vinter), og hvorfor jeg spiser kjøtt (det er så godt!), men det er jo ikke gode argumenter. Valgene mine har faktisk konsekvenser for miljøet, akkurat som dine valg om å fly, men i motsetning til deg klarer jeg å se dette selv og tåler å høre det. Anonymkode: 2752d...dca Det er forskjell på å si « jeg synes du tar lite miljøvennlige valg» og « jeg synes du er en idiot som velger å fly 3 ganger i året»
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #32 Skrevet 27. mai 2019 Nå flyr jeg ikke mye, så har ikke noen grunn til å skamme meg i denne sammenhengen.. Men en ting jeg ikke helt forstår.. Hva skjer med menneskene i lokalsamfunn som er helt avhengig av turisme for å få endene til å møtes? Er tanken at vi ale bare skal holde oss i vårt eget land, eller til nøds land man kan nå med tog innen rimelig tid? Vil ikke det skape en enorm fattigdom med tanke på hvor mange som livnærer seg av turismen? Anonymkode: 64bc2...990
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #33 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er forskjell på å si « jeg synes du tar lite miljøvennlige valg» og « jeg synes du er en idiot som velger å fly 3 ganger i året» Men da svarte du omsider på spørsmålet mitt om hvordan man forholder seg til dette på en saklig måte. Jeg slet litt med å forstå hvor du ville, for det så mest ut som du var opptatt av å forsvare at du flyr enn å finne mer hyggelige måter å påpeke dette. Anonymkode: 2752d...dca
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #34 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men da svarte du omsider på spørsmålet mitt om hvordan man forholder seg til dette på en saklig måte. Jeg slet litt med å forstå hvor du ville, for det så mest ut som du var opptatt av å forsvare at du flyr enn å finne mer hyggelige måter å påpeke dette. Anonymkode: 2752d...dca Poenget mitt er at man kan diskutere alt bare man gjør det på en ordentlig måte ja
Gjest Antarctica Skrevet 27. mai 2019 #35 Skrevet 27. mai 2019 8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: At noen mener vi er lite miljøvennlige lever jeg greit med. Men poenget er at folk må få lov å leve som de gjør uten at noen at noen legitimerer å snakke nedlatende om valgene man tar Nei, den rettigheten har du ikke. Du kan ikke forlange både å velge som du gjør OG å kun motta bifall for det. Andres tanker styrer du ikke over, og det står dem fritt å uttrykke hva de mener, i hvilken form de vil. Du kan velge å ikke være sammen med folk som kritiserer deg, da. Men flere friheter har du ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #36 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Poenget mitt er at man kan diskutere alt bare man gjør det på en ordentlig måte ja Så du føler ingen skam fordi du bidrar mer enn de aller fleste i verden til å ødelegge kloden? Anonymkode: e0ee4...0b2
Gjest Antarctica Skrevet 27. mai 2019 #37 Skrevet 27. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå flyr jeg ikke mye, så har ikke noen grunn til å skamme meg i denne sammenhengen.. Men en ting jeg ikke helt forstår.. Hva skjer med menneskene i lokalsamfunn som er helt avhengig av turisme for å få endene til å møtes? Er tanken at vi ale bare skal holde oss i vårt eget land, eller til nøds land man kan nå med tog innen rimelig tid? Vil ikke det skape en enorm fattigdom med tanke på hvor mange som livnærer seg av turismen? Anonymkode: 64bc2...990 Mange lokalsamfunn ødelegges av turismen. Hus og leiligheter blir umulig å få seg, fordi de kjøpes opp av investorer og leies ut som timeshare og air b’n’b. Vannressurser sløses med, og bykjernen blir til et eneste stort drikk-og-spy-sted. Vi gjør ikke nødvendigvis noen en tjeneste med å dra til Bali fra Norge for å kjøpe et par masker og noen middager.
Gjest Antarctica Skrevet 27. mai 2019 #38 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er forskjell på å si « jeg synes du tar lite miljøvennlige valg» og « jeg synes du er en idiot som velger å fly 3 ganger i året» Vel, det er en forskjell, men hva er det som gjør at du syns du fortjener andres høflighet og respekt?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #39 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så du føler ingen skam fordi du bidrar mer enn de aller fleste i verden til å ødelegge kloden? Anonymkode: e0ee4...0b2 Jeg flyr med god samvittighet ja.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #40 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Pashla skrev: Vel, det er en forskjell, men hva er det som gjør at du syns du fortjener andres høflighet og respekt? Normal folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #41 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg flyr med god samvittighet ja. Du er jo klimafornekter på linje med Donald. Anonymkode: c1749...583
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #42 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg flyr med god samvittighet ja. Under hvilke omstendigheter ville du føle dårlig samvittighet? Anonymkode: e0ee4...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #43 Skrevet 27. mai 2019 Hi, tror du ikke på menneskeskapte klimaendringer? Og tror du ikke at situasjonen er så alvorlig som den faktisk er? Du har barn - bryr du deg ikke om at de skal ha et godt sted å leve? Dine barnabarn? Dine oldebarn? Mat å spise, slippe å leve med tropiske sykdommer, et vær som ikke dreper? Eller er det ikke så farlig fordi du ikke ser endringene i dag eller den (de) dagene du flyr? For dere er det jo ikke bare en tur i året. Dere flyr jo på mange turer hvert eneste år... Anonymkode: ef048...6f2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #44 Skrevet 27. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo klimafornekter på linje med Donald. Anonymkode: c1749...583 Det står du fritt til å mene
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #45 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi, tror du ikke på menneskeskapte klimaendringer? Og tror du ikke at situasjonen er så alvorlig som den faktisk er? Du har barn - bryr du deg ikke om at de skal ha et godt sted å leve? Dine barnabarn? Dine oldebarn? Mat å spise, slippe å leve med tropiske sykdommer, et vær som ikke dreper? Eller er det ikke så farlig fordi du ikke ser endringene i dag eller den (de) dagene du flyr? For dere er det jo ikke bare en tur i året. Dere flyr jo på mange turer hvert eneste år... Anonymkode: ef048...6f2 Vi har venner , kjente og familie over hele verden . Vi lever nå og skal vi se dem må vi fly.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #46 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Under hvilke omstendigheter ville du føle dårlig samvittighet? Anonymkode: e0ee4...0b2 Av å fly? Aldri . ( så lenge jeg ikke flyr mer enn jeg gjør nå)
*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2019 #47 Skrevet 27. mai 2019 35 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: At noen mener vi er lite miljøvennlige lever jeg greit med. Men poenget er at folk må få lov å leve som de gjør uten at noen at noen legitimerer å snakke nedlatende om valgene man tar Men mener du ikke selv det da? Det er jo ingen tvil om at fly er en av de største miljøsynderene, og om man flyr mange ganger pr år er man pr definisjon ikke miljøvennlige. Det er liksom ikke noe å diskutere så veldig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #48 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Men mener du ikke selv det da? Det er jo ingen tvil om at fly er en av de største miljøsynderene, og om man flyr mange ganger pr år er man pr definisjon ikke miljøvennlige. Det er liksom ikke noe å diskutere så veldig. Det jeg vil til livs er at noen legitimerer å snakke nedlatende til andre mennesker
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #49 Skrevet 27. mai 2019 17 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har venner , kjente og familie over hele verden . Vi lever nå og skal vi se dem må vi fly. Du svarer ikke på spørsmålene jeg stilte - hvorfor ikke? Du etterlyste selv en saklig diskusjon, så da bør du i det minste svare på saklige og relevante spørsmål når du får saklighet... Anonymkode: ef048...6f2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #50 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du svarer ikke på spørsmålene jeg stilte - hvorfor ikke? Du etterlyste selv en saklig diskusjon, så da bør du i det minste svare på saklige og relevante spørsmål når du får saklighet... Anonymkode: ef048...6f2 Hva konkret lurer du på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå