Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #251 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er en viss forskjell på ambulansefly og chartertur. Anonymkode: 2b7fe...541 Enig. Og chartertur er endatil bedre enn rutefly, da disse stort sett tross alt fylles helt opp! Jeg er ikke helt syndfri jeg heller når det gjelder miljøsynding. Nei, jeg flyr ikke hvert år, og jeg har ikke bil, jeg sorterer søppelet mitt, bor smått og er bevisst med mat. Men, jeg har en lyte, og det er at jeg handler for mye klær! Ja, jeg eier bare to bukser, og kjøper litt brukt, men jeg har langt flere kjoler, topper og jakker enn jeg egentlig har bruk for! Men jeg har igenting imot kritikk for dette. I motsetning til HI ser jeg på sunn kritikk som positivt. Jeg håper faktisk at miljøengasjementet blir så stort at det blir en allmenn klesskam. Dette vil gjøre det lettere for meg å kjøpe mindre klær. Forventningene og ytre klespress vil senkes, og det vil oppleves mer sosialt akseptabelt å gå i samme antrekk til det er lappet og sydd til oppløsning, enn å ha et overfylt walk-inn closet! Det er min drøm Sosiale rammer og kultur er bra å endre. Fint om det blir status å feriere med tog kontra fly, for i dag opplever mange et ytre press om utenlandsferier hvert år, og jo lenger unna jo bedre. Særlig barn, da jeg hører det fra mine, og jeg hører om andre foreldre som hører det fra sine at de helst vil til utlandet (gjerne for å ha noe spennende å fortelle om). MEN! Å si ifra om konsekvensene av en handling kan selvsagt gjøres på mange måter. Tror det er mer effektivt å forklare saklig, enn å komme med personkarakteristikker og kallenavn. Anonymkode: 3cb99...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #252 Skrevet 28. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis hi flyr til New York og blir der i ca 6 år før hun flyr tilbake og hun ikke kjører noe bil, blir det omtrent det samme, ja. Du må huske at bilbruken er for hele familien, min andel er bare omtrent 1/3. Problemet er bare at det ikke er slik. Hi reiser på veldig mange flyturer hvert år (med mindre hun bare skryter på seg turer her inne delvfølgelig) og i tillegg kjører hun langt med bil. I teorien kunne det vært riktig, men okke når det gjelder hi. Anonymkode: a040f...a9f Nå hørtes du bare rett og slett misunnelig og smålig ut... er ikke noe særlig å pirke på hi her gang på gang. Dette er flau lesning. Anonymkode: 83236...16c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #253 Skrevet 28. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå hørtes du bare rett og slett misunnelig og smålig ut... er ikke noe særlig å pirke på hi her gang på gang. Dette er flau lesning. Anonymkode: 83236...16c Hva gjør dette misunnelig og smålig. Det er svar på spørsmåmet jeg fikk. Så vidt jeg vet skal ikke hi til New York en gang, men jeg brukte destinasjonen for å sammenlikne hvor mye fly forurenser i forhold til bil. Det var det spørsmålet jeg besvarte. Det var ikke en gang jeg som trakk hi inn i eksempelet. Å kjøre (bensin/disel) bil forurenser forøvrig omtrent like mye per kilometer som fly hvis man er 2 i bilen. Den store forskjellen er at når man flyr reiser man så veldig langt. Skal man reise er så vidt jeg vet tog den dessidert mest miljøvennlige av de vanlige transportmidlene. Anonymkode: a040f...a9f
soleia Skrevet 28. mai 2019 #254 Skrevet 28. mai 2019 4 timer siden, Hjertefru skrev: Noe sier meg at det en drøss misunnelige i denne tråden som ikke kommer seg nok ut, og at miljøengasjementet er ganske så påklistra. Hilsen ei som ikke har flydd flere ganger i livet enn at det kan telles på to hender.... Har ikkje noko med misunning å gjere, men kloden kokar, og vi må gjere noko før vi øydelegg for barna våre, og generasjonane som kjem etter oss. Flyreiser er den klart største forureininga vi held på med som privatpersonar. Mange av oss prøver å redusere forbruk, og då provoserer det når andre vel å drite langflatt i å vere med på dugnaden, ellee bidra på nokon som helst måte. Tykkjer vanlegvis du har mykje å fare med, Hjertefru, men her dummar du deg desverre ut. HI får ofte ufortent mykje pes, men denne gongen var det ho som tok opp temaet og må finne seg i at folk ikkje er samde.
gale damen Skrevet 28. mai 2019 #255 Skrevet 28. mai 2019 Alle dere som hyler og skriker som hodeløse høns i denne tråden; kjører dere bil? Brukte/bruker dere engangsbleier og bind? Bruker dere flytende såpe? fleeceklær, for det er jo så deilig? Engangsemballasje av plast, for det er jo så praktisk? Eller er det kun fly som er ille? HI har, etter mitt syn, et temmelig trist syn på forbruk og miljøvern, men makan til hylekor er det da lenge siden jeg har sett. Selvsagt er det provoserende at noen sier flatt ut at de driter i miljø, men er ikke det bittelitt av poenget hennes, muligens?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #256 Skrevet 28. mai 2019 6 minutter siden, gale damen skrev: Alle dere som hyler og skriker som hodeløse høns i denne tråden; kjører dere bil? Brukte/bruker dere engangsbleier og bind? Bruker dere flytende såpe? fleeceklær, for det er jo så deilig? Engangsemballasje av plast, for det er jo så praktisk? Eller er det kun fly som er ille? HI har, etter mitt syn, et temmelig trist syn på forbruk og miljøvern, men makan til hylekor er det da lenge siden jeg har sett. Selvsagt er det provoserende at noen sier flatt ut at de driter i miljø, men er ikke det bittelitt av poenget hennes, muligens? Flyreiser er faktisk verre enn de andre eksemplene du lister opp der. Anonymkode: 9be42...c18
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #257 Skrevet 28. mai 2019 På 27.5.2019 den 14.39, Pashla skrev: Jo, man er et MYE, mye dårligere menneske enn andre hvis man bruker en uforholdsmessig stor andel av ressursene på kloden. Selvsagt er man det. Ingen kan nekte deg å gjøre det pr. i dag, men at du liksom krever fritak for samvittigheten også, det er faktisk litt mye forlangt. Hvem som helst kan si og mene AKKURAT hva de vil om ditt valg. De kan si at det er uansvarlig, umoralsk og usolidarisk om de vil. De kan kalle det plukkråttent og forkastelig også, om de ønsker. Du kan ikke kreve verken applaus eller anerkjennelse for noe som helst, folk kan mene om deg det de vil. Du har null rett til å styre andres uttalelser. Det kommer litt an på om man er for abort eller ikke, det. Anonymkode: 41cd8...da9
Sommerkroppen 2029 Skrevet 28. mai 2019 #258 Skrevet 28. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på om man er for abort eller ikke, det. Anonymkode: 41cd8...da9 😂😂
gale damen Skrevet 28. mai 2019 #259 Skrevet 28. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Flyreiser er faktisk verre enn de andre eksemplene du lister opp der. Anonymkode: 9be42...c18 Nei, det er det virkelig ikke, det er bare mer bekvemt for deg å bestemme deg for at det du gjør ikke er i nærheten av like galt, for du er jo selvsagt miljøbevisst, må vite.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #260 Skrevet 28. mai 2019 25 minutter siden, gale damen skrev: Nei, det er det virkelig ikke, det er bare mer bekvemt for deg å bestemme deg for at det du gjør ikke er i nærheten av like galt, for du er jo selvsagt miljøbevisst, må vite. Hvordan får du det til at noen av de tingene skader klimaet like mye som å fly? Anonymkode: a040f...a9f
gale damen Skrevet 28. mai 2019 #261 Skrevet 28. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får du det til at noen av de tingene skader klimaet like mye som å fly? Anonymkode: a040f...a9f Kan du dokumentere at den samlede belastningen av all disse tingene er så mye mindre enn en flyreise?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #262 Skrevet 28. mai 2019 2 timer siden, gale damen skrev: Alle dere som hyler og skriker som hodeløse høns i denne tråden; kjører dere bil? Brukte/bruker dere engangsbleier og bind? Bruker dere flytende såpe? fleeceklær, for det er jo så deilig? Engangsemballasje av plast, for det er jo så praktisk? Eller er det kun fly som er ille? HI har, etter mitt syn, et temmelig trist syn på forbruk og miljøvern, men makan til hylekor er det da lenge siden jeg har sett. Selvsagt er det provoserende at noen sier flatt ut at de driter i miljø, men er ikke det bittelitt av poenget hennes, muligens? Jeg kjører bil. Uten bil vil jeg ikke klare å komme meg tidsnok på jobb nå som jeg har barn i barnehage. Jeg vet det ikke er bra, men finner ikke jobb nærmere bosted. Her ble det benyttet engangsbleier. Bind bruker jeg ikke da jeg er så heldig at bivirkningen av hormonspiral er ingen mens (jippi og hurra). Fleece har jeg ikke kjøpt siden jeg ble klar over problemstillingen. Engangsemballasje bruker jeg lite av. Jeg er også blitt flink til å bruke restemat og ikke minst til å lage riktig mengde mat slik at så lite som mulig kastes. Jeg handler brukt, selger billig ting jeg ikke lengre bruker slik at andre kan få brukt det. Jeg vet jeg tar noen valg som ikke er supre for klima. Til forskjell fra HI er jeg inneforstått med at mine valg kan kritiseres. HI poster mange innlegg om mange ferier per år. Det er snakk om mange flyturer per år. Det er oppsiktsvekkende at hun mener dette bør aksepteres som ok valg. Anonymkode: c1749...583
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #263 Skrevet 28. mai 2019 45 minutter siden, gale damen skrev: Kan du dokumentere at den samlede belastningen av all disse tingene er så mye mindre enn en flyreise? "kjører dere bil? Brukte/bruker dere engangsbleier og bind? Bruker dere flytende såpe? fleeceklær, for det er jo så deilig? Engangsemballasje av plast, for det er jo så praktisk?" Egentlog skal det vell være hver enkelt ting og i tillegg tviler jeg på at den som flyr mye ikke gjør noe av dette. Hvis vi tar utgangspunkt i en som har en flyfrekvens omtrent som "mammaen til...", med 1 flytur innenlansa, 3 innen Europa og en tur til usa og hjem igjen. Det vil gi et co2-avtrykk på rundt 5 000 kilo. (Over dobbelt så mye om du flyr 1.klasse.) Hvis jeg kjører bensinbil 8000 km gir det ca 1200 kg co2. Bleier og såpe gir minimalt i forhold. Et gjennomsnittlig klesforbruk i Norge (ca 15 kg!) gir et co2-utslipp på ca 300 kg. Det inkluderer en del fleece. Klær er en stor forurensningskilde, men du skaø ikke fly så mye før co2-avtrykket blir høyere fra å fly. Når det gjelder plastembalaje er ikke klimaavtryklet det store problemet, i forhold til totalen. Der er forsøppling hovedpeoblemet. Det bør vi også gjøre noe med, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: a040f...a9f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #264 Skrevet 28. mai 2019 5 timer siden, gale damen skrev: Alle dere som hyler og skriker som hodeløse høns i denne tråden; kjører dere bil? Brukte/bruker dere engangsbleier og bind? Bruker dere flytende såpe? fleeceklær, for det er jo så deilig? Engangsemballasje av plast, for det er jo så praktisk? Eller er det kun fly som er ille? HI har, etter mitt syn, et temmelig trist syn på forbruk og miljøvern, men makan til hylekor er det da lenge siden jeg har sett. Selvsagt er det provoserende at noen sier flatt ut at de driter i miljø, men er ikke det bittelitt av poenget hennes, muligens? Bil? Ja, kjører elbil. Engangsbleie og bind? Nei, har ikke småbarn og bruker menskopp. Flytende såpe? Ja. Fleeceklær og engangsemballasje? Selvsagt ikke. Overrasker det deg at mange faktisk tenker miljø i de fleste valg de foretar seg, når vi vet med sikkerhet hvor kritisk viktig det er for livsgrunnlaget vårt at vi gjør nettopp det? Eller har du ikke tatt innover deg at vi ikke har noe valg om vi faktisk ønsker en fremtid for våre barn og barnebarn? Hva var egentlig poenget ditt med disse spørsmålene? For du mener vel ikke at dersom man bruker bind og/eller flytende såpe, så kan man bare kjøre diesel og kjøre fly til krampa tar en? Det er svart eller hvitt? Anonymkode: ca229...be3
Iiiiik Skrevet 28. mai 2019 #265 Skrevet 28. mai 2019 På 27.5.2019 den 14.54, mamma til adhd gutt<3 skrev: At noen mener vi er lite miljøvennlige lever jeg greit med. Men poenget er at folk må få lov å leve som de gjør uten at noen at noen legitimerer å snakke nedlatende om valgene man tar Men det er jo ikke sånn at alle valg er like sosialt akseptable. Hvis man velger å røyke mens man er gravid, f.eks, blir man utsatt for sosial fordømmelse. Naturlig nok. Det samme vil gjelde for de som flyr ofte og langt.
Elina Skrevet 29. mai 2019 #266 Skrevet 29. mai 2019 Er forsåvidt enig i at folk skal velge få selv, problemet med det er dessverre at så alt for mange tar valgene sine utifra egene interesser og behov. De tar derfor ikke hensyn til hverken planeten eller barnas framtid med i sin vurdering, dette er et stort problem. Vi ønsker jo at barna våre og deres barn/barnebarn osv. skal ha en framtid........sålenge det ikke går ut over vår egen bekvemmelighet. Om man virkelig vil noe godt for fremtiden så må man også handle deretter, man må rett og slett kutte i noen av de matrealistiske godene som våre vestlige priviligerte liv har overøst oss med. Det er for mye snakk og for lite handling, virker som om folk tenker på at noe må gjøres men at det bare ikke skal gå ut over enn selv. Ego er i sentrum og vårt samfunn trenger sårt en egodød. Vi må starte med oss selv, gjøre hva vi kan for å få endringer både politisk og kulturelt. Men vi må ikke ha tillitt til at politikerne vil ordne opp, for det skjer ikke. Vi må tenke på hva vi kan gjøre i hverdagen for å få et mindre klimaavtrykk. Det kan være masse små ting som feks: -Bytte ut rengjøringsproduktene med bærekraftig økologiske vaskemiddel (billigere er det faktisk også), -tøybleier og tøybind (ja, jeg brukte tøybleier på mine barn og tøybind selv), -spise mer plantebasert kost (man trenger ikke bli helt vegan men man kan kutte ned kjøtt og melk til kun et par ganger i uka som start), -fly mindre (ganske enkelt, her handler det om dømmekraft og refleksjoner), -stopp all unødvendig shopping og kjøp brukt (her er det også penger å spare), -Ta med deg ting fra tilbudskorgene på butikken (hvis det er noe du kan bruke, selvsagt) - Gå eller ta buss/tog etc og la bilen stå. Dette er ikke like praktisk for alle da mange er helt avhengig av bil, om man er det så kan på sikt elbil være en god investering neste gang bilen skal byttes ut. - Plant grønne vekster i hagen, treplanting er utrolig nyttig for miljøet da det renser luften og er positivt for innsekter og dyr. Hva med å plante litt salat ute i hagen? trenger lite plass pluss mer kortreist får du det ikke. - Handle kortreist, ikke shopp på aliexpress og lignende bare fordi det er billigere. Invister i ting du trenger å slutt å shoppe ting du ikke har bruk for som siden ender opp på fyllinga. -Bytt ut hygiene og sminkeprodukter ut med bærekraftige og økologiske alternativ. Disse produktene inneholder en mengde stoffer man aldri klarer å rense ut og de ender da med å renne ut i havet. Dette er bevist et problem for hele økosystemet i havet. Rundt 50% av Norges befolkning har faktisk ikke renseannlegg, men alt de skyller ut i vasken/dusjen kommer rett ut i havet. - Bytt ut hårfarge med plantebaserte økologiske alternativ. Da snakker jeg ikke om "tulle produkter" som later som de er mer miljøvennlige som feks Korres hårfarge (det er like skadelig som alle andre hårfarger. Rundt 3/4 dels damer i NOrge farger håret, om man bytter ut til økologisk hårfarge så er det er utrolig godt klimatiltak da hårfarge er veldig miljøfientlig. Tenk på alle damene som putter dette i håret for så å skylle det ut i dusjen, her klarer ikke renseanleggene å rense ut alle stoffene. Tenk på alle de rundt 50% av befolkningen som har NULL rensing av sine avløp, dette ender jo opp rett i havet. DET er KRISE! Ble visst litt langt dette, og det er jo selvfølgelig også mer man kan gjøre men jeg stopper her.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #267 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, Elina skrev: Bytt ut hårfarge med plantebaserte økologiske alternativ. Da snakker jeg ikke om "tulle produkter" som later som de er mer miljøvennlige som feks Korres hårfarge (det er like skadelig som alle andre hårfarger. Rundt 3/4 dels damer i NOrge farger håret, om man bytter ut til økologisk hårfarge så er det er utrolig godt klimatiltak da hårfarge er veldig miljøfientlig. Tenk på alle damene som putter dette i håret for så å skylle det ut i dusjen, her klarer ikke renseanleggene å rense ut alle stoffene. Tenk på alle de rundt 50% av befolkningen som har NULL rensing av sine avløp, dette ender jo opp rett i havet. DET er KRISE! Hvilken økologisk hårfarge er bra? Anonymkode: 540c6...fde
Elina Skrevet 29. mai 2019 #268 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvilken økologisk hårfarge er bra? Anonymkode: 540c6...fde Ja, det er utrolig mange stoffer i vanlig hårfarge som rett og slett er både helseskadelige og skadelig for økosystemet i havet. Mennesker har farget håret i tusenvis av hår med rene plantestoffer. Da snakker jeg så rene hårfarger at man kan spise dem. Disse er basert kun på planter og er derfor ikke skadelige da de rett og slett er komposterbare, og når de kommer ut i havet så er de ikke fare for økosystemet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #269 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, Elina skrev: Ja, det er utrolig mange stoffer i vanlig hårfarge som rett og slett er både helseskadelige og skadelig for økosystemet i havet. Mennesker har farget håret i tusenvis av hår med rene plantestoffer. Da snakker jeg så rene hårfarger at man kan spise dem. Disse er basert kun på planter og er derfor ikke skadelige da de rett og slett er komposterbare, og når de kommer ut i havet så er de ikke fare for økosystemet. Jeg er enig i alt du sier, så skulle gjerne hatt noen tips om merker, siden dette er helt ukjent for meg. Anonymkode: 540c6...fde
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #270 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, Elina skrev: Ja, det er utrolig mange stoffer i vanlig hårfarge som rett og slett er både helseskadelige og skadelig for økosystemet i havet. Mennesker har farget håret i tusenvis av hår med rene plantestoffer. Da snakker jeg så rene hårfarger at man kan spise dem. Disse er basert kun på planter og er derfor ikke skadelige da de rett og slett er komposterbare, og når de kommer ut i havet så er de ikke fare for økosystemet. Det finnes sikkert mange bra fargestoffer fra planter. Jeg har ikke satt meg inn i det da jeg ikke farger håret, men bare husk at det finnes mange giftige planter og sopper. Sjekk produktene selv om de er "naturlige". De kan fortsatt være svært giftige. Anonymkode: a040f...a9f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #271 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det finnes sikkert mange bra fargestoffer fra planter. Jeg har ikke satt meg inn i det da jeg ikke farger håret, men bare husk at det finnes mange giftige planter og sopper. Sjekk produktene selv om de er "naturlige". De kan fortsatt være svært giftige. Anonymkode: a040f...a9f Ha, ha! Jeg fikk opp et varsel om at jeg hadde brukkt ord som var "støtende og hatfulle". Ordet var "sopper". Hvis noen føler seg støtt av det så beklager jeg. 😂 Anonymkode: a040f...a9f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. mai 2019 Forfatter #272 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha, ha! Jeg fikk opp et varsel om at jeg hadde brukkt ord som var "støtende og hatfulle". Ordet var "sopper". Hvis noen føler seg støtt av det så beklager jeg. 😂 Anonymkode: a040f...a9f Jeg tror nok ikke vi er kommet fullt så langt at noen blir krenket av sopp😘
Elina Skrevet 29. mai 2019 #273 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det finnes sikkert mange bra fargestoffer fra planter. Jeg har ikke satt meg inn i det da jeg ikke farger håret, men bare husk at det finnes mange giftige planter og sopper. Sjekk produktene selv om de er "naturlige". De kan fortsatt være svært giftige. Anonymkode: a040f...a9f Ja, det vet jeg. Men fargestoffene som brukes er spiselige og derfor ikke giftige. Alt naturlig er selvsagt ikke bra, masse naturlige ting som er farlige. Når det gjelder plantebasert hårfarge så er de testet og trygge. Mange helt vanlige matvarer man kan farge med, som løk feks. Så det er ikke alltid de mest avanserte og spesielle rådvarene som brukes. Mange av råvarene som brukes er matvarer etc.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #274 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, Elina skrev: Ja, det vet jeg. Men fargestoffene som brukes er spiselige og derfor ikke giftige. Alt naturlig er selvsagt ikke bra, masse naturlige ting som er farlige. Når det gjelder plantebasert hårfarge så er de testet og trygge. Mange helt vanlige matvarer man kan farge med, som løk feks. Så det er ikke alltid de mest avanserte og spesielle rådvarene som brukes. Mange av råvarene som brukes er matvarer etc. Men hvor får man tak i disse plantebaserte hårfargene som kan spises? Merker? Anonymkode: 3cb99...d8a
Elina Skrevet 29. mai 2019 #275 Skrevet 29. mai 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig i alt du sier, så skulle gjerne hatt noen tips om merker, siden dette er helt ukjent for meg. Anonymkode: 540c6...fde Det er ikke så mye av dette i Norge nå foreløpig, men det kommer helt sikkert. Light mountain har OK farger, om du drar til den lokale helsekosten så kan det være de har det der. Vanligvis så selger helsekosten såkalte grønnvaskede hårfarger som egentlig er like ille som alle andre hårfarger men bare uten ammoniakk. Problemet er bare at de inneholder MEA (monoetanolamin) som faktisk er verre for håret ditt, i tillegg så vil det ikke gå ut av håret men det vil akkumulere i hårstrået og dens høye PH gjør at hårskjellene stadig åpner seg og slipper ut farge. Siden det ikke er så effektivt som vanlig ammoniakk må man bruke 10 ganer så mye MEA i fargen. Det komiske er også at MEA faktisk lages av ammoniakk, så denne fargen de selger på helsekosten og på vita som de kaller ammoniakkfri inneholder faktisk et stoff som er laget av amminiakk. Når man setter dette i sammenheng så ser man at disse hårfargene bare er laget for å selge en tilsynelatende mer miljøvennlig hårfarge, det er bare markedsføringstrategi og ingenting annet. Ellers så fant jeg disse (har ikke prøvd de enda): https://www.nako.no/artikler/henna-harfarge?gclid=EAIaIQobChMI2crJoKfA4gIV0OeaCh1c2QqPEAAYASAAEgIjFPD_BwE De reklamerer med at de ikke inneholder noen kjemikalier, det er jo selvsagt umulig siden alt inneholder kjemikalier. Det de selvsagt mener er tilsatte skadelige stoffer man vanligvis finnes i hårfarge. Viktig at man må blande hårfargen i vann og at den ikke er ferdigblandet da ferdigblandet farge alltid inneholder uønskede stoffer pga konservering etc. Om du skal farge håret med disse hårfargene så anbefaler jeg å samle litt hår fra hårbørsten din slik at du kan se hvordan fargen blir før du farger det. Det fine med slike farger er at de kommer tørre og må blandes med vann, derfor er det lett å kun bruke det du trenger samt å lage et liten teststripe enten i håret ditt eller på hår fra hårbørsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå