Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Juli-baby på meg også  :hjerte:  er 5+2 uker på veg, beregnet termin utfra en app er 18/7-2017. -spennende. 

Har tatt to positive graviditetstester. 

Ble gravid på første forsøk etter en spontanabort i oktober, ble veldig overrasket når jeg sto der med en positiv graviditetstest etter SA. Men veldigveldig glad og krysser alt jeg har for at den lille spiren inni meg er frisk og vil være der inne i 9 mnd. 

 

Har hatt murringer/stikkinger nederst i magen, spesielt de dagene jeg egentlig skulle ha menstruasjon + svært ømme pupper, harde og tunge. Ellers har jeg heldigvis ingen andre symptomer *bank i bordet*. 

er bare 20 år og lurer veldig på hva venninnene mine og foreldrene våre kommer til å si, når det er tid for å fortelle om nyheten. 



Anonymous poster hash: c8646...46d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter litt blødning ved tørk på do det siste døgnet, samt lite symptomer, så bestilte jeg tidlig ul i dag, var virkelig innstilt på det verste, men der fikk vi se den lille spiren vår med blinkende <3 Jeg er såååå lettet og utrolig rørt og glad :)

Så fantastisk! Gratulerer❤️☺️

 

Og velkommen Anonym bruker! Gratulerer med spiren☺️

Endret av Solan85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg ! Juli 2017 er den beste måneden :) er 4+5 i dag med nummer 1. termin basert på app er 24. juli 2017. har tatt 3 positive tester i helgen og vært hos lege i dag for å ta blodprøve for å være helt sikker. Kan nesten ikke tro det, men er veldig glad! 

 

Gratulerer til alle anre her inne også. ser ut som juli er en populær måned  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også.  :)  er mitt første barn og er 5+3 i dag. Har hatt to positive tester, og har murringer nederst i magen og ømme bryst. Bestilte time hos legen for 1. svangerskapskontroll igår, men fikk ikke time før etter nyttår. Syntes det var lenge til for å få svangerskapet bekreftet. Hva synes dere?  :)

Gleder meg enormt og håper alt går bra, og gratulerer til alle dere andre!  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen Lennox og KJR😊

 

Er nok vanlig å vente med første kontroll til det har gått 12 uker, med mindre det er noe som tilsier at man bør undersøkes tidligere. Men du kan sikkert få time på laboratoriet bare, hvis det du ønsker er blodprøve?😊 Alternativet er jo å bestille tidlig ultralyd privat hvis man ønsker det, men testene hos fastlegen bekrefter jo bare det samme som hjemmetestene😉

 

Jeg er 5+2 i dag, og kan ikke fatte at man skal ha så vondt i bekkenet så tidlig. Gikk på kantina på jobb i dag (200 m), og skjønte nesten ikke åssen jeg skulle orke å gå tilbake. Det hugger til og så gjør det plutselig vondt å gå, og særlig trapper. Etter litt tid blir det bedre igjen.. hva er greia liksom🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle med positiv test 😃

Sniker meg inn her eg også. Positive tester idag og IKM idag 😊 4+1. Termin ca 28 juli visst alt går bra. Klarer ikkje juble heilt enda sidan det endte i tidlig SA forrige gong, men håper spira klorer seg fast no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen Lennox og KJR

 

Er nok vanlig å vente med første kontroll til det har gått 12 uker, med mindre det er noe som tilsier at man bør undersøkes tidligere. Men du kan sikkert få time på laboratoriet bare, hvis det du ønsker er blodprøve? Alternativet er jo å bestille tidlig ultralyd privat hvis man ønsker det, men testene hos fastlegen bekrefter jo bare det samme som hjemmetestene

 

Jeg er 5+2 i dag, og kan ikke fatte at man skal ha så vondt i bekkenet så tidlig. Gikk på kantina på jobb i dag (200 m), og skjønte nesten ikke åssen jeg skulle orke å gå tilbake. Det hugger til og så gjør det plutselig vondt å gå, og særlig trapper. Etter litt tid blir det bedre igjen.. hva er greia liksom

 

 

Takk for svar. Skal nok smøre meg med tålmodighet til nyttår  ;)   tenker mest på at jeg ikke har fått det bekreftet av lege til jula, når det er juleselskaper og julefester sammen med familie,venninner og kompiser til min samboer  :rolleyes:   nyheten vil nok komme ut i jula regner jeg med.  :nisselue:

 

synd du skal slite med smerter i bekkenet så tidlig. Håper de gir seg, kan bli lange 9 måneder hvis ikke  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tok tidlig UL i dag, er akkurat uke 6, og vet jeg hadde el for nøyaktig 4 uker siden. Gynekologen fant ikke noen hjerteaktivitet :( 

Skal tilbake neste uke, men gyn. begynte å snakke om at hvis det ikke har skjedd noe da, døde fosteret i uke 4, og at vi må tenke på utskrapning om ikke ting kommer ut osv. Utrolig varm og fin gynekolog må jeg si... 

Blodprøver var det heller ikke noe poeng i å ta, for kroppen kunne fint tro den er gravid, selv om fosteret er dødt osv.... 

 

Er bare innmari lei meg nå, og redd. Det står at hjertet skal begynne å slå 22 dager etter befruktning, og jeg er nå 28 dager etter befruktning. 

 

I går kom kvalmen for fullt, og i dag også er jeg helt uvel, også skal jeg tenke på at jeg går rundt med et dødt foster... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tok tidlig UL i dag, er akkurat uke 6, og vet jeg hadde el for nøyaktig 4 uker siden. Gynekologen fant ikke noen hjerteaktivitet :(

Skal tilbake neste uke, men gyn. begynte å snakke om at hvis det ikke har skjedd noe da, døde fosteret i uke 4, og at vi må tenke på utskrapning om ikke ting kommer ut osv. Utrolig varm og fin gynekolog må jeg si...

Blodprøver var det heller ikke noe poeng i å ta, for kroppen kunne fint tro den er gravid, selv om fosteret er dødt osv....

 

Er bare innmari lei meg nå, og redd. Det står at hjertet skal begynne å slå 22 dager etter befruktning, og jeg er nå 28 dager etter befruktning.

 

I går kom kvalmen for fullt, og i dag også er jeg helt uvel, også skal jeg tenke på at jeg går rundt med et dødt foster... :(

Det var trist å høre men håper dere finner trygghet i at det kommer til å gå en annen gang. Sender uansett mange varme tanker din vei! 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tok tidlig UL i dag, er akkurat uke 6, og vet jeg hadde el for nøyaktig 4 uker siden. Gynekologen fant ikke noen hjerteaktivitet :(

Skal tilbake neste uke, men gyn. begynte å snakke om at hvis det ikke har skjedd noe da, døde fosteret i uke 4, og at vi må tenke på utskrapning om ikke ting kommer ut osv. Utrolig varm og fin gynekolog må jeg si... 

Blodprøver var det heller ikke noe poeng i å ta, for kroppen kunne fint tro den er gravid, selv om fosteret er dødt osv.... 

 

Er bare innmari lei meg nå, og redd. Det står at hjertet skal begynne å slå 22 dager etter befruktning, og jeg er nå 28 dager etter befruktning. 

 

I går kom kvalmen for fullt, og i dag også er jeg helt uvel, også skal jeg tenke på at jeg går rundt med et dødt foster... :(

Det var fryktelig trist å høre :( stå på iallefall!!! krysser alt jeg kan krysse for at det skal gå bra !!! klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde en gruppe på facebook: julimødre 2017. Ingen andre som har gjort det?

Har satt den som hemmelig, så om noen vil bli medlem kan dem ikke sende meg en melding med link til sin profil så legger jeg dere til?

 

Synes selv det er kjempe koselig med Facebookgruppe, er med i en fra før og vi har hatt treff i Oslo og har masse aktivitet innad i gruppa flere år senere. Gøy å ha navn og bilde å forholde seg til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tok tidlig UL i dag, er akkurat uke 6, og vet jeg hadde el for nøyaktig 4 uker siden. Gynekologen fant ikke noen hjerteaktivitet :(

Skal tilbake neste uke, men gyn. begynte å snakke om at hvis det ikke har skjedd noe da, døde fosteret i uke 4, og at vi må tenke på utskrapning om ikke ting kommer ut osv. Utrolig varm og fin gynekolog må jeg si...

Blodprøver var det heller ikke noe poeng i å ta, for kroppen kunne fint tro den er gravid, selv om fosteret er dødt osv....

 

Er bare innmari lei meg nå, og redd. Det står at hjertet skal begynne å slå 22 dager etter befruktning, og jeg er nå 28 dager etter befruktning.

 

I går kom kvalmen for fullt, og i dag også er jeg helt uvel, også skal jeg tenke på at jeg går rundt med et dødt foster... :(

Sender over en god klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en gruppe på facebook: julimødre 2017. Ingen andre som har gjort det?

Har satt den som hemmelig, så om noen vil bli medlem kan dem ikke sende meg en melding med link til sin profil så legger jeg dere til?

 

Synes selv det er kjempe koselig med Facebookgruppe, er med i en fra før og vi har hatt treff i Oslo og har masse aktivitet innad i gruppa flere år senere. Gøy å ha navn og bilde å forholde seg til også :)

Vi har opprettet en gruppe som heter Lykke2017 vi er 7 medlemmer herfra nå, bare å melde seg inn der. Den er lukket og blir gjort hemmelig når alle som vil har meldt seg inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner fortsatt ikke den facebook gruppa Lykke2017 når jeg søker :sur:

Ikke med linken lenger opp her heller? Send meg evt en pm med navnet ditt så kan jeg prøve å legge deg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her har kvalmen kommet for fullt. Dette unner jeg ikke min værste fiende! Etter å ha kastet opp både frokosten og kaffen på jobb igjen i dag var det bare å gi seg og gå hjem da jeg brakk meg fordi noen spiste makrell i tomat i nærheten... Noen som har gode tips? Kvalmen er virkelig helt lammende og jeg får ikke gjort noe som helst på jobb 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her har kvalmen kommet for fullt. Dette unner jeg ikke min værste fiende! 

 

Huff, håper det roer seg snart!

 

Her kom det en skikkelig bølge med kvalme i sted, var sikker på jeg kom til å kaste opp. Men hadde samtidig vondt i magen (som når man har spist dårlig mat), og alt ga seg etter en liten tur på toalettet. Tenker derfor at det ikke nødvendigvis var graviditetsrelatert. Men har de siste dagene tidvis følt meg litt uggen, så det kan jo tenkes at det er noe på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er ikke noe særlig nei, husker det fra sist, selv om at jeg hadde en mild grad av kvalme.

Denne gangen vet jeg ikke om jeg bare slipper billig unna, eller om at det er dårlig tegn, for her er fortsatt ingen kvalme...vi har jo sett hjertebank så jeg burde jo senke skuldrene litt da, men er ikke lett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk og ønsket meg flere symptomer, men angrer bittert etter at kvalmen kom 😂 I dag har jeg heldigvis ikke spydd enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...