Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

HCG viste veldig lave verdier i dag, så da er det nok er SA denne gangen. Skal til ultralyd på torsdag for å se hvor mye som ligger igjen inni der, har ikke hatt den store kjempeblødningen med masse klumper enda, greit å få sjekket og evt få hjelp til å få det ut. Så da kan jeg krysse av en MA og en SA i boken, men heldigvis og evig takknemlig for en velskapt sønn innimellom der <3 <3

Vi holder motet oppe og prøver igjen så fort blødningene gir seg :)

Off 😕 Er nok litt demotiverende å oppleve både SA og MA, men då er det kanskje ein trøyst at den mest sannsynleg var så sjuk at det ville vore eit vanskeleg liv. Lykke til med å prøva igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ææææ jobber som instruktør på kveldstid med tettsittende klær, og merker i kveld at magen plutselig tyter ut.. æææ! Veit jeg klager på dette mye, men skal liksom ikke fortelle om dette før tidligst uke 12.. litt usikker på om det går.. folk vil jo lure på om jeg har lagt mye på meg.. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ jobber som instruktør på kveldstid med tettsittende klær, og merker i kveld at magen plutselig tyter ut.. æææ! Veit jeg klager på dette mye, men skal liksom ikke fortelle om dette før tidligst uke 12.. litt usikker på om det går.. folk vil jo lure på om jeg har lagt mye på meg.. hva skal jeg gjøre?

Har "heldigvis" litt ekstra fra før, men jeg ser selv forskjell på dager jeg er veldig oppblåst.

 

Kan du bruke en løsere topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Er nok litt demotiverende å oppleve både SA og MA, men då er det kanskje ein trøyst at den mest sannsynleg var så sjuk at det ville vore eit vanskeleg liv. Lykke til med å prøva igjen <3

ja, sånn sett er det flott at kroppen ordner opp :) takk,satser på klaff om ikke så lenge ;)

 

Anonymous poster hash: 01da2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fulgt med en stund på dette forumet uten å melde meg inn. Jeg er idag 7+3, med termin 10.juli. Var hos legen igår for å starte svangerskapsoppfølging, men ble henvist direkte til jordmor uten noen informasjon fra lege bortsett fra spm om jeg tar folat-tilskudd.

Fikk time hos jordmor allerede 28.10.16, er da 8+2. Er det andre her som har vært hos lege/jordmor, og hvilken informasjon har dere isåfall fått? Er førstegangsgravid, suger derfor til meg alt av informasjon jeg kommer over :)

Endret av Mrs Knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ jobber som instruktør på kveldstid med tettsittende klær, og merker i kveld at magen plutselig tyter ut.. æææ! Veit jeg klager på dette mye, men skal liksom ikke fortelle om dette før tidligst uke 12.. litt usikker på om det går.. folk vil jo lure på om jeg har lagt mye på meg.. hva skal jeg gjøre?

Tips til deg... Når folk skriver at de ikke har symptomer og er veldig bekymret og ditt innlegg er:

 

"her mangler det jaggu ikke på symptomene"

 

Og når folk skriver at de opplever en SA og du snakker om oppblåst mage så fremstår du som ikke så veldig sympatisk.

 

Jeg regner med at du ikke tenker på disse tingene og er mestopptatt av deg selv, men greit å følge litt med på stemningen rubdt seg.

 

Anonymous poster hash: 28374...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HCG viste veldig lave verdier i dag, så da er det nok er SA denne gangen. Skal til ultralyd på torsdag for å se hvor mye som ligger igjen inni der, har ikke hatt den store kjempeblødningen med masse klumper enda, greit å få sjekket og evt få hjelp til å få det ut. Så da kan jeg krysse av en MA og en SA i boken, men heldigvis og evig takknemlig for en velskapt sønn innimellom der <3 <3

Vi holder motet oppe og prøver igjen så fort blødningene gir seg :)

Stakkars deg :( :( utrolig trist med SA!!

Håper virkelig dere spire sitter neste gang.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg :( :( utrolig trist med SA!!

Håper virkelig dere spire sitter neste gang.

<3

Nei det er ikke noe kjekt, men det går bra med oss. Dessverre så var det ikke liv laga for denne spiren og det var nok en grunn for at den gav slipp <3 vi ser framover og krysser fingrene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe kjekt, men det går bra med oss. Dessverre så var det ikke liv laga for denne spiren og det var nok en grunn for at den gav slipp <3 vi ser framover og krysser fingrene :)

Så flott at du klarer å ha den innstillingen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarer å ha den innstillingen! :) :)

Vi blir naturligvis kjempe lei oss når det skjer, sjokket sitter i oss en liten stund men ja, vi må være positive og være realistisk :) men når det er sagt, så kan det godt være at det hadde vært mye tyngre for oss hvis SA'en skjedde etter 'MA'en, men vi er heldigvis velsignet med en nydelig gutt mellom abortene, så vi er heldig uansett <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir naturligvis kjempe lei oss når det skjer, sjokket sitter i oss en liten stund men ja, vi må være positive og være realistisk :) men når det er sagt, så kan det godt være at det hadde vært mye tyngre for oss hvis SA'en skjedde etter 'MA'en, men vi er heldigvis velsignet med en nydelig gutt mellom abortene, så vi er heldig uansett <3

Du er jammen sterk ❤️ Sender varme tanker til dere og håper du blir å se her inne igjen veldig snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen sterk ❤ Sender varme tanker til dere og håper du blir å se her inne igjen veldig snart

takk for det <3 og lykke til videre på veien :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til deg... Når folk skriver at de ikke har symptomer og er veldig bekymret og ditt innlegg er:

"her mangler det jaggu ikke på symptomene"

Og når folk skriver at de opplever en SA og du snakker om oppblåst mage så fremstår du som ikke så veldig sympatisk.

Jeg regner med at du ikke tenker på disse tingene og er mestopptatt av deg selv, men greit å følge litt med på stemningen rubdt seg. Anonymous poster hash: 28374...185

Litt unødvendig å svare slik.. Det er en termintråd, og det er alltid noen som må forlate den - noe jeg har gjort flere ganger i tidligere termintråder, og ja det er leit for de som opplever det.

Men det må være mulighet til å spørre og lufte andre ting også, viss ikke hadde vi ikke trengt å hatt termintråd. Om ingen spørr eller forteller om andre ting blir vi værende i en "trist" tråd, eller så må vi sette opp KLARE regler at om noen forteller at de må forlate gruppa, må det gå så og så lang tid før man kan skrive noe annet. Skal vi også gå andre veien at om noen forteller en glad "nyhet" må de som evt har mistet må vente så og så lenge før de kan komme med den triste nyheten??

 

Anonymous poster hash: 4b35b...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 uker i dag og i følge appen min vil spirens hjerte slå sitt første slag i morgen <3

Derimot så har jeg merket nokså lite symptomer i dag, kontra de andre dagene denne uken :/

Men har begynt å tisse på natten da, det begynte jeg med på denne tiden sist svangerskap også :P

Kva app bruker du? :)  Eg er 4+4 idag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt unødvendig å svare slik.. Det er en termintråd, og det er alltid noen som må forlate den - noe jeg har gjort flere ganger i tidligere termintråder, og ja det er leit for de som opplever det.

Men det må være mulighet til å spørre og lufte andre ting også, viss ikke hadde vi ikke trengt å hatt termintråd. Om ingen spørr eller forteller om andre ting blir vi værende i en "trist" tråd, eller så må vi sette opp KLARE regler at om noen forteller at de må forlate gruppa, må det gå så og så lang tid før man kan skrive noe annet. Skal vi også gå andre veien at om noen forteller en glad "nyhet" må de som evt har mistet må vente så og så lenge før de kan komme med den triste nyheten??

 

Anonymous poster hash: 4b35b...7ae

Nei men å svare "her er det ihvertfall mer enn nok symptomer" rett etter at noen andre er bekymret for å ha mistet alle symptomene enda en gang er i overkant hensynsløst synes jeg.

Ellers er jeg enig i det du sier.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 28374...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4. Så hjerteslag 6+5. De siste 2 ukene har jeg hatt problemer med matlyst og bare litt kvalm. I dag føler jeg bra og bekymret.  :sjenert: 



Anonymous poster hash: 7b8d6...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva app bruker du? :)  Eg er 4+4 idag :)

 

husker ikke hva den heter, slettet den pga det endte i sa. Finnes mange forskjellige så du må prøve deg fram ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men å svare "her er det ihvertfall mer enn nok symptomer" rett etter at noen andre er bekymret for å ha mistet alle symptomene enda en gang er i overkant hensynsløst synes jeg.

Ellers er jeg enig i det du sier. Anonymous poster hash: 28374...185

jeg vil bare si at jeg er enig og uenig her. Enig om at det kanskje ikke er så kjekt for den som er bekymret om manglende symptomer å få er svar om at den andre mangler hvertfall ikke symptomer, kanskje ikke vondt ment, men litt sårt for den som er bekymret ja :( når det er sagt så er mener jeg at de som ikke takler nedturene som kommer ila graviditeten, kan gjelde hva som helst, bør kanskje ikke oppsøke forumet mens det står på. I en termintråd må man kunne dele både glede og bekymringer uten at andre skal peke pinn om hva som er riktig å lufte her inne. Men det er klart at man i noen sammenheng kan vise litt hensyn og tenke over hva en skriver. Jeg som gjennomgår en sa nå er bare glad på vegne av dere det går bra med, håper virkelig at spirene deres holder fram, er fortsatt her inne for jeg føler en del av meg hører til av denne gruppen enda ;) hadde det vært for tøft for meg så hadde jeg selvsagt ikke vært her lenger. Hvor lenge jeg holder følge vet jeg ikke, men det er kjekt å lese om hvordan det går med dere andre :) håper jo selvsagt at jeg kan hoppe inn i en ny termingruppe om ikke så lenge, det får tiden vise ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta med brunlig utflod no, so eg takker for meg! Satser på at det neste gong blir fullt ut, alle gode ting er 3?

Kjenner det er kjipt, kjipt for både meg og samboer. Men alt skjer av ein grunn. Ut frå beregninga myste eg graviditetstegna rundt då hjertet skulle starte å slå.

Håper det ikkje er lenge til neste gong eg får henge her inne. Ønsker alle lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med dere som har mistet. Måtte dere bli gravide igjen fort!

 

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå med spørsmålet mitt, er ikke meningen å gni det inn at jeg fortsatt (ihvertfall tilsynelatende) er gravid.

 

Er det noen av dere som har blitt sykemeldt allerede? Jeg sliter sånn med hodepine og ømhet i korsryggen (hele døgnet), og er veldig kvalm på kvelden og natten. Har ikke kastet opp ennå, så håper jeg slipper det. Jeg sover svært lite og dårlig for tiden.

 

Jeg lurer på å høre med legen om jeg kan sykemeldes 100 % noen uker. Får man sykemelding for slikt? Jeg er bare åtte uker på vei.

 

Anonymous poster hash: 6885a...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykmeldt i 2 uker, men det pga tilrettelegging på jobben slik at de skulle få tid til å lage ny turnus til meg. Så tror nok du får sykmelding om du er dårlig ja, jeg fikk jo selv om jeg ikke var dårlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fullt sykemeldt i 3 uker fra i går. Er 6+2.. men det gikk mest på "psyken", er ikke i kjempedårlig form. Vi har prøvd å bli gravide lenge, og traff nå på første icsi-forsøk. Trodde alt skulle gå i gleden da vi endelig ble gravide, men er nå så bekymret for at noe skal gå galt at graviditeten og jakten på symptomer/ikke symptomer har blitt altoppslukende. Sover dårlig, våkner ofte og blir liggende å tenke. Har mye hjertebank og det kjennes generelt ut som kroppen jobber på høygir hele døgnet. Har en kronisk sykdom i tillegg, som ikke blir bedre av stress. Så hadde ikke noe valg, legen hadde gjort klar sykemeldinga da jeg kom dit i går😏 stressreaksjon som forhåpentligvis går over med en liten time-out hvor jeg skulle prøve å bare nyte graviditeten, slappe av, spise sunt og gå turer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe kjekt, men det går bra med oss. Dessverre så var det ikke liv laga for denne spiren og det var nok en grunn for at den gav slipp <3 vi ser framover og krysser fingrene :)

Tenkt mye på deg! Masse lykke til videre! Sender en god klem med omsorg og gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykmeldt. "Heldigvis" er jeg i permisjon fra minsten enda. Veldig ømme bryst og varierende kvalme. Det eneste som hjelper er å spise. Kvalm når jeg ikke spiser og rett etter. Har 3 barn, hvorav et er multihandikappet, så er ikke noe rom for å være dårlig nå. Må ta meg mye sammen. Fortsatt ingen andre enn meg, som vet at jeg er gravid. Velger og ikke si noe føre nyttårsaften. Dermed håper jeg at det fortsatt går fint at jeg blir med i Facebook gruppen da, den 1. Jeg er for redd for atnoen skal finne ut av at jeg er i gruppen. Når det er årstall, så blir det så opplagt føler jeg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min fjerde. Kan merke en veldig liten kul nå rett over skambeinet. Ikke stor. Man kan ikke se noe når jeg står og merker ikke forskjell på klærne. Er i 8+3 idag. Veldig glad for det. Vil skjule det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...