Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Heisann😁

Er ny hær inne med termin 23juli. Er da 8 uker idag😊 var på UL i uke7 for å se at det lå på rett plass😊

Dette er mitt 3 barn,6 år siden sist gang. Må si at å gå gravid nå kontra 6 årsiden er helt anderledes. Kan ikke huske at jeg hadde noen plager da. Nå er jeg konstant kvalm,siste tiden har jeg også fått vondt i magen. Jobber i barnehage med en nå sykemeld pga kvalme og null form for energi til noe annet enn å traske litt rundt i huset og å sove på sofaen.

Håper virkelig dette går over snart...tenk så deilig med energi til en kveldstur🤗🤗

Hvordan er deres form? Andre som har hatt vondt i magen?

Endret av Petrine35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann😁

Er ny hær inne med termin 23juli. Er da 8 uker idag😊 var på UL i uke7 for å se at det lå på rett plass😊

Dette er mitt 3 barn,6 år siden sist gang. Må si at å gå gravid nå kontra 6 årsiden er helt anderledes. Kan ikke huske at jeg hadde noen plager da. Nå er jeg konstant kvalm,siste tiden har jeg også fått vondt i magen. Jobber i barnehage med en nå sykemeld pga kvalme og null form for energi til noe annet enn å traske litt rundt i huset og å sove på sofaen.

Håper virkelig dette går over snart...tenk så deilig med energi til en kveldstur🤗🤗

Hvordan er deres form? Andre som har hatt vondt i magen?

Hei og velkommen😊

Jeg har også hatt mye vondt i magen, siden rundt da jeg forventet mens. Var som sterke mensmurringer, men har også hatt så vondt at jeg har vært sikker på at nå mister jeg. Men alt ser helt fint ut, og er nå 8+4😊 Har fortsatt en del magevondt, men det har roet seg, og nå klarer jeg å tenke at det bare strekker seg og skjer mye der inne😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt veldig med magesmerter, noen ganger kraftige menssmerter, andre ganger som kraftige luftsmerter nederst i magen, men ingen luft. Det er visst normalt, så satser på alt er som det skal 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen😊

Jeg har også hatt mye vondt i magen, siden rundt da jeg forventet mens. Var som sterke mensmurringer, men har også hatt så vondt at jeg har vært sikker på at nå mister jeg. Men alt ser helt fint ut, og er nå 8+4😊 Har fortsatt en del magevondt, men det har roet seg, og nå klarer jeg å tenke at det bare strekker seg og skjer mye der inne😉

 

Gikk heldigvis over etter en 2timers hvil på sofaen😊 Bra det er flere som har hadd det samme. Blir veldig fort nervøs,og da er det ikke bestandig det hjelper på å google 🙈Men nå er det godt det er helg og at jeg har 2 barn som er glad i å sove lenge😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotter enda her, håper det gir seg snart, blir helt nervøs. Har ikke kommet noe helt friskt blod, bare blanda og gammelt. Og veldig lite. Er 7 uker på vei. Ikke magesmerter, bare de vanlige murringne jeg har hatt siden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flutili: jeg har også spottet en uke i uke 7. Var å så hjertet banket og alt stod bra til :) Spottet i forrige svangerskap også rundt uke 7/8. Går som regel bra. Men tips. Om du googler spotting gjør det på engelsk :) mye flere solskinnshistorier der enn de i Norge av en eller annen grunn :) beste er å ikke Google, men gjort det altfor mye selv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 8 uker på vei, og føler meg generelt småkvalm om dagen. Orker ikke stramme klær over magen og har flyttet inn i skjørt og strømpebukse. Vanlige olabukser funker kun for en kort butikktur. Kjøpte min første gravidbukse i går for å ha litt å variere med i klesveien. Men hjelpes så gravid jeg så ut! Ble en løs genser med på kjøpet gitt,for den magen var vanskelig å skjule. Tror ikke det er gravidmage så mye som '' litt ekstra pluss oppblåst og kvalm '' men føles litt rart med mage så tidlig... Noen andre som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flutili: jeg har også spottet en uke i uke 7. Var å så hjertet banket og alt stod bra til :) Spottet i forrige svangerskap også rundt uke 7/8. Går som regel bra. Men tips. Om du googler spotting gjør det på engelsk :) mye flere solskinnshistorier der enn de i Norge av en eller annen grunn :) beste er å ikke Google, men gjort det altfor mye selv 😅

Ja, må si jeg har googlet litt😜Litt bekymret , men det er så lite som kommer så prøver å tenke positivt. Jeg har gjort det i et annet svangerskap og, da mistet jeg en tvilling, tror det var i uke 6-7 .

Lurer på om jeg skal ta kontakt med legen til mandag og høre om de kan ta blodprøve og skjekke HCG . Om det er noen stigning. Bare for å roe mine tanker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flutili: jeg har også spottet en uke i uke 7. Var å så hjertet banket og alt stod bra til :) Spottet i forrige svangerskap også rundt uke 7/8. Går som regel bra. Men tips. Om du googler spotting gjør det på engelsk :) mye flere solskinnshistorier der enn de i Norge av en eller annen grunn :) beste er å ikke Google, men gjort det altfor mye selv 😅

Spottet du en uke? Har spottet i 3 dager nå. Er bare så redd for at det skal gå over til friskt blod og øke i mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet du en uke? Har spottet i 3 dager nå. Er bare så redd for at det skal gå over til friskt blod og øke i mengde.

Hvor mye i mengde kom det hos deg da du spottet? Tar kontakt med lege til mandag ang hcg stigning tror jeg. Klarer nok ikke å roe meg helt før jeg VET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 6 Juli og er 10+3 dag nå 😊

Nøyaktig det samme som meg ;) Har du barn fra før?

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag❤️

Én uke til neste UL og syns dagene går tregt frem mot uke 12 nå.. hehe.. tida har gått fort når jeg tenker tilbake, men syns dagene er lange. Kan ha noe med at jeg er fullt sykemeldt og nesten ikke ute av døra pga dårlig form.. hvordan går det med dere damer?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 i dag ❤️ Og helt enig med Solan85 - det går sååååå sakte! Og jeg er i full jobb 😜 Skal heldigvis på ultralyd neste onsdag. Må liksom ha noen delmål å jobbe etter. Hvis alt er OK da kommer vi til å fortelle det til familie og venner i romjula når vi er 12 uker 😊 Har faktisk hatt litt matlyst de siste dagene, og kvalmen har roet seg, så nå føler jeg meg faktisk veldig bra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2 her i dag. I full jobb jeg også, men gleder meg veldig til juleferie snart. Får trent greit om dagen, men kan fort bli litt uggen på slutten av økta og etterpå, som når man har lavt blodsukker. Har heldigvis vært skånet for kvalme, bortsett fra at jeg føler meg kvalm når jeg blir veldig sulten.

 

Vi vurderer å ta ny ultralyd rundt uke 12 for å sjekke nakkefold osv., hva tenker dere andre om den undersøkelsen? Jeg skal innom legekontoret og ta blodprøver rundt uke 12-13, sjekker de da blodprøvene automatisk med tanken på Downs syndrom, eller må man evt. ta egen blodprøve spesifikt for dette dersom man ønsker det undersøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal facebookgruppa kun stå som lukket og ikke hemmelig? Har litt dilla for at noen skal se at jeg er medlem å skjønne greia.. 🙈 så skal den stå sånn mye lenger tror jeg at jeg melder meg ut og kommer tilbake når jeg bikker uke 12😊

 

Anonymous poster hash: f89c7...f0c

Den står sånn til 2 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tilbud om kub-test da vi var på ultralyd i uke 7, men har slått det fra oss😊 Får vel uansett den vanlige screeningen, har time til ul i uke 10 og 15 før den ordinære. For min del tror jeg at ekstra undersøkelser bare vil skape mer stress og bekymring, enn det vil betrygge meg😊🙈

 

Ånei, Flutili!! Håper det ikke betyr at håpet er ute...❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å ta ny ultralyd rundt uke 12 for å sjekke nakkefold osv., hva tenker dere andre om den undersøkelsen? Jeg skal innom legekontoret og ta blodprøver rundt uke 12-13, sjekker de da blodprøvene automatisk med tanken på Downs syndrom, eller må man evt. ta egen blodprøve spesifikt for dette dersom man ønsker det undersøkt?

Jeg spurte om jeg kunne få ta blodprøve og ultralyd testen for sjekke for f.eks. Downs, sidn jeg er 37 ved fødsel. Jeg fikk avslag fordi jeg ikke var over 38 ved termin (da får alle tilbud) og det var heller ingen genfeil/sykdommer og liknende i nærmeste familie. Disse prøvene må nemlig tas på sykehuset. Legen kunne dermed bare si at privat ultralyd var alternativet for tidlig sjekk før oul. Jeg har time i neste uke og hvis alt er ok (noe jeg virkelig håper) så slår jeg meg til ro med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil hva som kom ut av meg i dag. Veldige magesmerter med kramper , satt på do da en mini morkake og foster kom. Smertene ble borte etter det. skal til legen å skjekke hcg, har mista en tvilling før. Så har jo et håp om at det skal være en igjen inni der. Men har egentlig ikke troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil hva som kom ut av meg i dag. Veldige magesmerter med kramper , satt på do da en mini morkake og foster kom. Smertene ble borte etter det. skal til legen å skjekke hcg, har mista en tvilling før. Så har jo et håp om at det skal være en igjen inni der. Men har egentlig ikke troa.

Ånei kjære deg ❤️ Håper virkelig det er en som kjemper igjen der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2 her i dag. I full jobb jeg også, men gleder meg veldig til juleferie snart. Får trent greit om dagen, men kan fort bli litt uggen på slutten av økta og etterpå, som når man har lavt blodsukker. Har heldigvis vært skånet for kvalme, bortsett fra at jeg føler meg kvalm når jeg blir veldig sulten.

 

Vi vurderer å ta ny ultralyd rundt uke 12 for å sjekke nakkefold osv., hva tenker dere andre om den undersøkelsen? Jeg skal innom legekontoret og ta blodprøver rundt uke 12-13, sjekker de da blodprøvene automatisk med tanken på Downs syndrom, eller må man evt. ta egen blodprøve spesifikt for dette dersom man ønsker det undersøkt?

Vi skal på UL 11+2, og da sjekker de visst nakkefold dersom man vil vite det. De hadde bare lov til å sjekke det mellom uke 11 og 13 sånn jeg forsto det. Jeg hadde nok ikke sjekket det om det ikke var for at jeg uansett skal på UL da. Er mer opptatt av å se liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...