Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

 

Vi fikk tilbud om utvidet fosterdiagnostikk da vi var til første UL, og ble egentlig litt satt ut. Trodde ikke det var standard å få tilbud om det?

Uansett, klarte ikke svare på det der og da. Skal på ny UL om 2 uker, er da 10+0. Kunne få tenke på det til da, men vi har bestemt oss for ikke å ta det☺️

 

Hvorfor fikk dere tilbud om det? Jeg bet at de som er over en vis alder får det eller om man går på medisiner eller har arvelige sykdommer selv..

 

Da er nok fordi jeg har en kronisk sykdom, og må fortsette å ta medisiner under svangerskapet😊 Har liksom ikke tenkt tanken på at vi ville få tilbudet, og har aldri tenkt at vi vil det selv heller. Spurte ei kollega som tok det her i sommer. Hu sa hu var glad for at hu tok det, pga alder, men at a ikke ville gjort det igjen dersom hun blir gravid på nytt. Vanskelig.. Men blir nok til at vi takker nei..😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang fortelle tidlig på jobb. Jeg hører egentlig til i augustgruppa med foreløpig termin 2.august. Jeg kommer til å fortelle sjefen at jeg er gravid neste uke, da i uke 7. Vi møtes ikke ofte, men gjør det da. Jeg ønsker ikke å dele så tidlig, men må om de skal rekke å sette inn vikar i tide da jeg har et risikofylt yrke som gjør at jeg kommer til å gå over på svangerskapspenger etterhvert. Jo le5nfre jeg drøyer med å fortelle, jo lengre tid tar det før de har vikar på plass... :/

 

Anonymous poster hash: 6996a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende! Bare å glede seg Fortell oss hvordan det gikk da!

Det gikk strålende i dag :) Fikk se hjerte som slo veldig fort. sykt merkelig følelse men veldig bra følelse da :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra legen vår på sykehuset nå, (holdt på å besvime et par sekunder😝), men han ville bare at jeg skulle starte med blodfortynnende. Andre her som tar det?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra legen vår på sykehuset nå, (holdt på å besvime et par sekunder😝), men han ville bare at jeg skulle starte med blodfortynnende. Andre her som tar det?😊

Jeg tar blodfortynnende .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar blodfortynnende .

Albyl-E? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til hele greia når jeg leser om det på felleskatalogen. Regner med de vet hva de gjør, men pga kronisk sykdom har det vært diskutert lenge om jeg trengte dette. Både revmatolog og lege under ivf-behandling kom til at det ikke var nødvendig, og nå har plutselig en helt ny lege kommet til at jeg må ta det.. hmm..

Skal heldigvis på kontrolltime hos revmatolog i morgen, og kan spørre mer da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk telefon fra legen vår på sykehuset nå, (holdt på å besvime et par sekunder), men han ville bare at jeg skulle starte med blodfortynnende. Andre her som tar det?

Har gått på Klexane (sprøyter) siden mensstart og frem til uke syv. Var skummelt å slutte, Siden vi har kommet lengre nå enn på noen andre forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk strålende i dag :) Fikk se hjerte som slo veldig fort. sykt merkelig følelse men veldig bra følelse da :) <3

Så stas! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au.. nå har jeg vondt i magen. Jeg har stått en hel kveld som kursleder med magen trukket inn for å ikke vise "kula" som allerede stikker ut nede på magen. Enten har jeg gått opp i vekt, eller så er jeg gravid liksom, så nå må jeg si ifra på jobb snart tror jeg. Er i uke 10, og kjenner at det kanskje er litt tidlig. Men jeg er lei av å kamuflere magen og unnskylde trøtthet og kvalme..

 

Når skal dere si det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au.. nå har jeg vondt i magen. Jeg har stått en hel kveld som kursleder med magen trukket inn for å ikke vise "kula" som allerede stikker ut nede på magen. Enten har jeg gått opp i vekt, eller så er jeg gravid liksom, så nå må jeg si ifra på jobb snart tror jeg. Er i uke 10, og kjenner at det kanskje er litt tidlig. Men jeg er lei av å kamuflere magen og unnskylde trøtthet og kvalme..

 

Når skal dere si det på jobb?

No er eg i veke 10, men eg sa det allerede då eg var 6 veker på veg til dei eg jobbar tettast med + sjefen. Måtte ha litt tilrettelegging pågrunn av kvalme. No er eg i betre form, så skal ikkje sei noko til dei andre før etter jul. Familien får vite det om 2 veker, då skal me invitere til førjulsmiddag og putte ein bolle i ovnen og skru på lyset og vente til dei oppdaga det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vært på første ultralyd , 9+6 , og fikk se en svært aktiv liten krabat som fektet med både armer og bein 😄 Helt utrolig hvor mange detaljer man kan se så tidlig !

Sterke hjerteslag, og h*n holdt fast i navlestrengen med den ene armen , mens h*n sparket ifra med beina og "hoppet" opp og ned 😂😍

Tårene trillet... dette har vi ønsket oss så lenge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albyl-E? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til hele greia når jeg leser om det på felleskatalogen. Regner med de vet hva de gjør, men pga kronisk sykdom har det vært diskutert lenge om jeg trengte dette. Både revmatolog og lege under ivf-behandling kom til at det ikke var nødvendig, og nå har plutselig en helt ny lege kommet til at jeg må ta det.. hmm..

Skal heldigvis på kontrolltime hos revmatolog i morgen, og kan spørre mer da😅

Jeg går på klexanesprøyter. Skal ta dem daglig hele svangerskapet + 6 uker etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vært på første ultralyd , 9+6 , og fikk se en svært aktiv liten krabat som fektet med både armer og bein 😄 Helt utrolig hvor mange detaljer man kan se så tidlig !

Sterke hjerteslag, og h*n holdt fast i navlestrengen med den ene armen , mens h*n sparket ifra med beina og "hoppet" opp og ned 😂😍

Tårene trillet... dette har vi ønsket oss så lenge ❤️

Fantastisk❤️❤️

Gleder meg som en unge til UL om 2 uker, da er jeg 10+0 og håper og tror vi får se en livlig krabat😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i dag vært på første ultralyd , 9+6 , og fikk se en svært aktiv liten krabat som fektet med både armer og bein Helt utrolig hvor mange detaljer man kan se så tidlig !

Sterke hjerteslag, og h*n holdt fast i navlestrengen med den ene armen , mens h*n sparket ifra med beina og "hoppet" opp og ned

Tårene trillet... dette har vi ønsket oss så lenge ❤

 

Hehe, morsomt å høre siden jeg selv er omtrent like langt. Var på ultralyd da jeg var 7+5, men det høres ut som det kan ha skjedd en del siden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det slimet blod på papiret, bare bitte litt, men er skikkelig nervøs nå. Vil ikke miste... håper ikke det er noe...

Håper det går bra! Det har ikke kommet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med matlysten? Jeg har ikke spist et fullt måltid på 2 uker nå. Kvalmen kommer og går og matlysten er virkelig på null 😕 Får bare i meg litt knekkebrød og frukt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med matlysten? Jeg har ikke spist et fullt måltid på 2 uker nå. Kvalmen kommer og går og matlysten er virkelig på null 😕 Får bare i meg litt knekkebrød og frukt egentlig...

Ja.. noen dager med kvalme og oppkast, varierer fra dag til dag. Men matlysten er generelt veldig dårlig om dagen😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra! Det har ikke kommet noe mer?

Nei, det har ikke kommet noe mer. Håper bare det var et lite blodkar som bristet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ikke kommet noe mer. Håper bare det var et lite blodkar som bristet.

Det skjer jo ofte, så var sikkert bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 03.07.17 og er første gangen jeg er gravid❤️Er 10+4 i dag og så utrolig kvalm og brekker meg hele tiden. Noen andre som også er kvalme?

 

Anonymous poster hash: 84068...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 03.07.17 og er første gangen jeg er gravid❤️Er 10+4 i dag og så utrolig kvalm og brekker meg hele tiden. Noen andre som også er kvalme?

 

Anonymous poster hash: 84068...7df

Jeg er 11+2 og har spydd siden 7+0. Føler med deg! Hadde håpet på tegn til bedring nå, men den gang ei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 03.07.17 og er første gangen jeg er gravid❤️Er 10+4 i dag og så utrolig kvalm og brekker meg hele tiden. Noen andre som også er kvalme?

 

Anonymous poster hash: 84068...7df

Har vært veldig kvalm de siste 2 ukene. Kaster ikke opp lenger, men er konstant uggen liksom 😕 Vet hvordan du har det! Håper det gir seg snart. Er 9+3 👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komt smått med blod igjen, blanding av nytt og gammelt, det er så lite at det kommer ikke på papiret, er bare inni der.

Er det noe som kan hjelpe? Bør jeg ta det med ro? Eller leve som normalt? Hoppa over treninga i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...