Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Hei. Da våger jeg å melde meg inn her, etter å ha vært å sett ett bankende hjerte på TUL idag. Ble målt til 8+2. Førstemann kom etter flere runder med prøverør, så denne gangen ble vi overraskende nok gravide på naturlig vis, så har vært veldig spente på hva ultralyden ville vise  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk ❤️❤️❤️ Vi skal neste fredag , da er vi 7+0 😊 Vi har målt en del HCG blodprøver , og stigningen ser kjempe fin ut , den mer enn fordobler seg annen hver dag , så det er jo lovende enn så lenge 😊 målte du noen HCG før ultralyden ? Og hvor langt på vei var du på UL dagen ?

Ja, helt utrolig❤️ Skal ha ny UL i uke 11, gleder meg allerede!😍

 

Så gøy, håper tida går fort dit! Høres jo veldig bra ut med prøvene dine☺️ Jeg målte hcg 2 ganger i uke 5, var så bekymret fordi symptomene plutselig forsvant. Men stigningen var veldig fin. Jeg var 7+0 i går, så vart akkurat samme som når du skal avgårde😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da våger jeg å melde meg inn her, etter å ha vært å sett ett bankende hjerte på TUL idag. Ble målt til 8+2. Førstemann kom etter flere runder med prøverør, så denne gangen ble vi overraskende nok gravide på naturlig vis, så har vært veldig spente på hva ultralyden ville vise :)

Gratulerer og velkommen!☺️ Så fantastisk moro at spiren satt på naturlig vis denne gangen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da våger jeg å melde meg inn her, etter å ha vært å sett ett bankende hjerte på TUL idag. Ble målt til 8+2. Førstemann kom etter flere runder med prøverør, så denne gangen ble vi overraskende nok gravide på naturlig vis, så har vært veldig spente på hva ultralyden ville vise  :)

Gratulerer! Da er vi i samme situasjon for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt veldig mye med migrene de tre siste ukene. Er vi flere? Jeg er i 8+2 tror jeg. Kasta opp i nesten hele dag pga migrene. Mye vondt i hodet ellers også. Det, og veeeldig ømme pupper er hovedtegna her nå. Ellers har jeg fått den berømte pigmentstreken på magen. Og sikkert gått opp 10 kg siden jeg spiser HELE tiden altfor mye og lite sunt. Føler meg tom og hul hele tiden. Kvalm av og ikke spise og kvalm etter jeg har spist. Flere som kjenner seg igjen? Ellers føler jeg meg ikke særlig trøtt eller sånn. Og ikke noe murring. Men er sliten av å være syk/migrene.

Har det det sånn jeg også! Har bare lyst til å sove meg igjennom disse ukene. Kaster opp flere ganger om dagen og ingenting smaker godt.. Samtidig som jeg må få i meg noe fordi jeg blir enda kvalmere på tom mage. Så vondt i hodet😣

Uff som jeg gruer meg til å måtte inn på høgskolen for veiledning😣😣😣 tanken på å sitte på toget!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt utrolig❤️ Skal ha ny UL i uke 11, gleder meg allerede!😍

 

Så gøy, håper tida går fort dit! Høres jo veldig bra ut med prøvene dine☺️ Jeg målte hcg 2 ganger i uke 5, var så bekymret fordi symptomene plutselig forsvant. Men stigningen var veldig fin. Jeg var 7+0 i går, så vart akkurat samme som når du skal avgårde😉

 

Så det ut som en mini baby eller ser det ut som en liten bønne enda ? Husker jeg var på ultralyd med førstemann i midten av uke 8 og da så han ut som en minibaby ❤️ Ååh håper jeg også får en ny ultralyd rundt uke 11-12 , ellers tror jeg jeg må bestille en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Da er vi i samme situasjon for å si det slik ;)

Så moro :) Her er kommende storebror akkurat blitt 10mnd, så vi så for oss å gå igang med søskenforsøk først om ett par år..Men blir koselig med to tette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :) Her er kommende storebror akkurat blitt 10mnd, så vi så for oss å gå igang med søskenforsøk først om ett par år..Men blir koselig med to tette :)

Minsten min er er 10 mnd. Blir to tette her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ut som en mini baby eller ser det ut som en liten bønne enda ? Husker jeg var på ultralyd med førstemann i midten av uke 8 og da så han ut som en minibaby ❤️ Ååh håper jeg også får en ny ultralyd rundt uke 11-12 , ellers tror jeg jeg må bestille en 😊

Det så ut som ei bønne med bankende hjerte🙈 Hehe.. han gynekologen sa vi måtte ha litt fantasi før vi begynte, og at vi vil se mer neste gang☺️ Ja, jeg vart overraska, fikk med tidspunkt for 3 ultralyder til med en gang. Har visst at jeg skal ha litt ekstra oppfølging pga risikosvangerskap, men trodde ikke det begynte så tidlig. Helt greit for meg😉❤️

 

Så gøy at det var en mini-baby i uke 8, da gleder jeg meg enda mer til uke 11😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært å sett en liten bønne på 1cm med bankende hjerte...

Sp utrolig kjekt 83jenta! Gratulerer med å ha nådd så langt, håper nå at det går bra helt frem til mål 👯

 

Hvordan føles det? Er du redd eller klarer du å kjenne på gleden og håpet? Jeg husker at jeg ikke klarte å slippe gleden helt løs i første runde før jeg begynte å kjenne daglige spark og dermed hadde det daglige beviset på at det faktisk var en unge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten min er er 10 mnd. Blir to tette her også :)

Så moro :) Her er kommende storebror akkurat blitt 10mnd, så vi så for oss å gå igang med søskenforsøk først om ett par år..Men blir koselig med to tette :)

Oi! Det blr tett! Det blir vel nesten som å ha tvillinger kan jeg tenke meg. Det blir under 2 år på mine to, jeg hadde regnet med 2 år + men jeg er superglad for å skulle få en til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sp utrolig kjekt 83jenta! Gratulerer med å ha nådd så langt, håper nå at det går bra helt frem til mål

Hvordan føles det? Er du redd eller klarer du å kjenne på gleden og håpet? Jeg husker at jeg ikke klarte å slippe gleden helt løs i første runde før jeg begynte å kjenne daglige spark og dermed hadde det daglige beviset på at det faktisk var en unge der.

Litt uvirkelig egentlig, har aldri kommet så langt tidligere. Tenkte at løpet var kjørt da jeg fikk en liten blødning tidligere i uken, men alt såg bra ut og han kunne ikke se hvor blødningen hadde kommet fra.

Har litt symptomer så de hjelper litt på, men skulle gjerne ha kunne "overvåket" mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke noe glad for det virker det som på måten du skriver ? Anonymous poster hash: 1a857...347

Er vel meg du sikter til.. Ser at jeg kunne skrevet meldingen annerledes, men gjort er gjort, sikkert en akutt kvalmebølge eller noe sånt som kom da jeg skrev og bare postet uten å se skikkelig hva jeg hadde skrevet.

Et super lykkelig og spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal facebookgruppa kun stå som lukket og ikke hemmelig? Har litt dilla for at noen skal se at jeg er medlem å skjønne greia.. 🙈 så skal den stå sånn mye lenger tror jeg at jeg melder meg ut og kommer tilbake når jeg bikker uke 12😊

 

Anonymous poster hash: f89c7...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes jenter!
I følge terminkalkulatoren er jeg 6+4 på vei, og har termin 28. juli 2017! Første gangen vi prøver, og jaggu er jeg gravid. Er selvfølgelig livredd for SA, MA og alt det andre fæle som kan skje..  :eeeh:  tenker at det er typisk min flaks at noe slikt skjer meg, men prøver å finne en mager trøst i at det er flere prosent som lykkes, enn de som mislykkes. Har ikke merket så mye til symptomer enda, men har ømme pupper, tydelige tegn på at blæra er knøttlita - for heisann hvor mye jeg må på do. Ellers er jeg kanskje litt mer følsom, og gråter lettere. :sjenert: Krysser fingrene for oss alle! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 her i dag, så det går sakte men sikkert fremover. På jobb har jeg fortalt det til sjefen + et par nære kolleger, men ellers er det få som foreløpig vet om det. Det er hyggelig å fortelle om det da, for reaksjonene er veldig positive :)

 

Av symptomer er det mye det samme som tidligere, litt dårlig matlyst og aversjon mot enkelte matvarer. Har ikke drukket kaffe på kjempelenge, men savner det heller ikke. Er ganske trøtt, og blir uggen når jeg er sulten - og når jeg først blir sulten er det snakk om skikkelig ulvehunger. 

 

Har i tillegg fått fødeplass på Ahus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha første ultralyd (privat) noen dager før jul når jeg er ca 12 uker. Jeg har mange ganger tenkt at det hadde vært kjekt med en som var litt tidligere, men nå er det så kort tid igjen at jeg har begynt å telle dagene. Jeg håper alt ser bra ut for skal treffe familie og venner i julen og gleder oss til å avsløre nyheten. Ingen andre enn meg og mannen som vet noe denne gangen. OUL er først i uke 18 i slutten av januar.

 

Jeg ser at noen har fortalt om graviditeten på jobb. Jeg synes det er supert at dere kan være så åpne. Jeg kommer derimot ikke til å si noe på jobb før jeg har vært på OUL. Det samme gjorde jeg forrige gang, men nå er jeg spent på om magen holder seg "flat" nok til da. Jeg kjenner buksene presse på allerede og det er ennå ca 2 måneder til OUl... Får la være å spise så alt for masse i julen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ventet litt til med å si det til noen på jobb hvis det ikke var for at jeg må ha noe tilpasning av turnus. I tillegg nærmer det seg julebord, og da trenger jeg litt hjelp av noen medsammensvorne ;)

Endret av mls86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 her i dag, så det går sakte men sikkert fremover. På jobb har jeg fortalt det til sjefen + et par nære kolleger, men ellers er det få som foreløpig vet om det. Det er hyggelig å fortelle om det da, for reaksjonene er veldig positive :)

 

Av symptomer er det mye det samme som tidligere, litt dårlig matlyst og aversjon mot enkelte matvarer. Har ikke drukket kaffe på kjempelenge, men savner det heller ikke. Er ganske trøtt, og blir uggen når jeg er sulten - og når jeg først blir sulten er det snakk om skikkelig ulvehunger.

 

Har i tillegg fått fødeplass på Ahus :)

Kjenner meg veldig igjen i dine ord. Jeg er like langt som deg, 9+0 i dag, og er i "helvetesuka" (ref podkast 40 uker) der kvalmen er stor, energien er lik 0 og jeg har egentlig bare lyst til å sove hele dagen. Kun 1 på jobb som vet om babyen.. men usikker på om jeg skal vente til etter jul med å si det.. er bare at magen kommer fort på meg, og det blir etterhvert vanskelig å kamuflere.

 

Jeg var på UL hos legen i dag (første svangerskapsundersøkelse). Han tar nå heller UL enn å måle symfysemål++ noe jeg syntes er stas. Det var fint å se et bankende hjerte og at det kun var 1 (fryktet 2 pga økende kvalme). Men mulig det kanskje er ei jente denne gange, da forrige var gutt og ikke fullt så mye kvalme. Uansett så var det stas i se embryoet vokse seg større!

 

Så da får vi se utviklingen. Hadde litt lyst til å ta en utvidet sjekk på alle sykdommer downs etc) osv før uke 12, men er litt usikker. Skal dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da får vi se utviklingen. Hadde litt lyst til å ta en utvidet sjekk på alle sykdommer downs etc) osv før uke 12, men er litt usikker. Skal dere andre det?

 

Vi fikk tilbud om utvidet fosterdiagnostikk da vi var til første UL, og ble egentlig litt satt ut. Trodde ikke det var standard å få tilbud om det?

Uansett, klarte ikke svare på det der og da. Skal på ny UL om 2 uker, er da 10+0. Kunne få tenke på det til da, men vi har bestemt oss for ikke å ta det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så da får vi se utviklingen. Hadde litt lyst til å ta en utvidet sjekk på alle sykdommer downs etc) osv før uke 12, men er litt usikker. Skal dere andre det?

 

Vi fikk tilbud om utvidet fosterdiagnostikk da vi var til første UL, og ble egentlig litt satt ut. Trodde ikke det var standard å få tilbud om det?

Uansett, klarte ikke svare på det der og da. Skal på ny UL om 2 uker, er da 10+0. Kunne få tenke på det til da, men vi har bestemt oss for ikke å ta det☺️

 

Hvorfor fikk dere tilbud om det? Jeg bet at de som er over en vis alder får det eller om man går på medisiner eller har arvelige sykdommer selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...