Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har "heldigvis" litt ekstra fra før, men jeg ser selv forskjell på dager jeg er veldig oppblåst.

 

Kan du bruke en løsere topp?

Ja jeg må se om jeg kan finne noe som er litt romsligere nå frem til jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til deg... Når folk skriver at de ikke har symptomer og er veldig bekymret og ditt innlegg er:

 

"her mangler det jaggu ikke på symptomene"

 

Og når folk skriver at de opplever en SA og du snakker om oppblåst mage så fremstår du som ikke så veldig sympatisk.

 

Jeg regner med at du ikke tenker på disse tingene og er mestopptatt av deg selv, men greit å følge litt med på stemningen rubdt seg.

 

Anonymous poster hash: 28374...185

Vet du hva?? Jeg må få lov til å snakke om mitt fokus, som jeg vet mange andre deler i denne termingruppa. Klart jeg bryr meg om SA og andre triste øyeblikk hos andre. Men samtidig kan jeg ikke gå rundt å bekymre meg for dette, men heller fokusere på hva som dukker opp av utfordringer knytter til mine symptomer. Jeg er ikke hjerteløs, og tenker selvsagt at det aldri er gøy å oppleve noe slikt. Men det må da være rom for å spørre om ting som angår meg uten at dette oppfattes som så fryktelig egoistisk.. jeg tar i grunn litt avstand fra frykten for SA da dette selvsagt er alles verste frykt. Men et anonymt forum skal være åpent for alle og da mener jeg de som også ønsker å være positive til hva som er i ferd med å skje med oss alle sammen.. håper du forstår dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fulgt med en stund på dette forumet uten å melde meg inn. Jeg er idag 7+3, med termin 10.juli. Var hos legen igår for å starte svangerskapsoppfølging, men ble henvist direkte til jordmor uten noen informasjon fra lege bortsett fra spm om jeg tar folat-tilskudd.

Fikk time hos jordmor allerede 28.10.16, er da 8+2. Er det andre her som har vært hos lege/jordmor, og hvilken informasjon har dere isåfall fått? Er førstegangsgravid, suger derfor til meg alt av informasjon jeg kommer over :)

 

Hei Mrs Knutsen 😊 Eg har akkurat ringt til jordmor og fekk første svangerskapstime i veke 12. No er eg 8 veker på veg, så ikkje før om ein måned. Er også førstegangsgravid, og føler at tiden går så sakte. Eg hadde ein natt med så mykje smerter at eg vart sendt til kk og ultralyd. Då var eg 5+5, så fekk tjuvstarta litt og fekk sjå eit foster med hjerterytme ❤. Det vanlege er nok rundt veke 12 trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje ut som dette går vegen dessverre. Svak positive tester enda (like svake, om ikkje litt mindre som på IKM som er ei veke sidan) tok ein digital idag som viste gravid 1-2 enda.

Håper sjølvsagt, men er realist. Hadde ømme/vonde nippler, men dette forsvant nesten over natta. Mulig litt ømme enda. Blør ikkje og tenker eg tek ein ny digital på søndag.

Frustrerande når ein so veldig gjerne vil bli foreldre!

Håper spiren klorer seg fast. Jeg skal til legen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mrs Knutsen 😊 Eg har akkurat ringt til jordmor og fekk første svangerskapstime i veke 12. No er eg 8 veker på veg, så ikkje før om ein måned. Er også førstegangsgravid, og føler at tiden går så sakte. Eg hadde ein natt med så mykje smerter at eg vart sendt til kk og ultralyd. Då var eg 5+5, så fekk tjuvstarta litt og fekk sjå eit foster med hjerterytme ❤. Det vanlege er nok rundt veke 12 trur eg.

Jeg vet ikke hva andre har svart her utover frøken Johnsen, men da jeg var hos jordmor med førstemann (i fjor) så fikk jeg maaaasse informasjon i første møte med jordmor. Jeg tror vi satt der i 1- 1 1/2 time og vi fikk spurt om alt vi lurte på med mer. Hun tok forskjellige standard prøver og vi fikk lyttet på hjertet til småen. I vår kommune er det ikke vanlig med første time hos jordmor før i uke 15/16, men mulig de de allerede kan høre hjertet med dopler i uke 8? For min del var jeg veldig fornøyd med oppfølging av jordmor enn hos en travel lege. Samboeren min var med i de fleste møtene med jordmor. Det syntes jeg var veldig greit da han ofte lurte på mye mer enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper spiren klorer seg fast. Jeg skal til legen i morgen.

Lykke til med legen, håper alt står bra til ☺

Spiren klarte seg dessverre ikkje, smerter og mykje blod i natt akkurat som forrige gong. Er glad kroppen ordner opp sjølv og er klar for å prøve på nytt med eingong eg slutter å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med legen, håper alt står bra til ☺

Spiren klarte seg dessverre ikkje, smerter og mykje blod i natt akkurat som forrige gong. Er glad kroppen ordner opp sjølv og er klar for å prøve på nytt med eingong eg slutter å blø.

Så trist å høre, lykke til med neste forsøk!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke overraskende, konstanterer sa med rester hos ultralyd i dag :( for å få fortgang i prosessen så ble det cytotec behandling, til min store fortvilelse. Jeg har dårlig erfaring med cytotec etter MA'en men nå var det såpass lite rester igjen så gyn mente at aborten skulle bli komplett denne gangen, håper han har rett!

 

Sender gode klemmer til deg minimeg123, neste gang klorer spirene seg fast satser vi på <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg også denne gruppa.

Etter mine beregninger er jeg 6+1 i dag og fikk tidlig UL. UL viste bare noe i livmora som legen mente aldri hadde utviklet seg normalt. Han sa at 95% sikkert så var dette en spontanabort , men da han ikke tydelig kunne se at dette var fosteranlegget var det en bitteliten sjans for at det hadde festet seg på eggleder så jeg nå inn på ny UL om 1 uke. Måtte ta HCG i dag og til mandag.. hvis den er falende så tyder det også på spontanabort.Han så ikke noe på eggstokkene nå men det han så i livmora kunne også være en blodansamling som kan komme ved ekstrauterin graviditet.... Men mest sannsynlig så har dette her stoppet opp rett etter positv test og det stemmer også med magefølelsen da kvalmen aldri kom for fullt....

For meg er dette helt greit da graviditeten ikke var planlagt i det hele tatt.  Jeg har 3 barn og mannen min har et fra før så til sammen har vi 4. Det er igrunn nok : )

 

Nå skal jeg bare kose meg med de tre gutta jeg allerede har : )

Lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tanker til dere som har opplevd å miste nå, håper dere får klaff neste gang.

 

Jeg var selv på tidlig ultralyd i dag, og det gikk heldigvis veldig fint. Så nå er jo alt veldig mye mer reellt, samtidig som det fremdeles er ganske surrealistisk. Krysser fingrene for at de neste ukene går bra... 

 

Jeg skal til legen på tirsdag, så da må jeg høre litt angående det å jobbe turnus. Jeg er mer trøtt enn vanlig, og da er det ganske tungt med lange og seine vakter. Men med en gang man begynner å jobbe annerledes enn de andre vil nok de fleste skjønne tegningen  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med dere som har mistet :( Utrolig kjipt og håper det går bra med dere.

 

Jeg ser at mange har mye symptomer og andre få. Jeg synes mine kommer og går og vet ikke om det er positivt eller negativt. Noen perioder kan jeg være full av energi, våken og sprudlende, men i en annen periode uggen, trøtt og fraværende mentalt.

Jeg savner å ha tatt en ultralyd allerede nå, da det er vanlig med IVF å ta dette i uke 7 for å sjekke liv. Jeg har i denne omgang kun tatt blodprøve hos legen som bekrefter graviditet, men blir litt nervøs når noen har høye hcg verdier, men at det likevel ikke er liv..

 

Jeg håper uansett på det beste og har booket ul i svangerskapsuke 12. Krysser fingrene for at alt er ok for vi gleder oss til å fortelle familie og venner nyheten i julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med legen, håper alt står bra til ☺

Spiren klarte seg dessverre ikkje, smerter og mykje blod i natt akkurat som forrige gong. Er glad kroppen ordner opp sjølv og er klar for å prøve på nytt med eingong eg slutter å blø.

Det var trist å høre😔Håper den sitter neste pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig ultralyd, og det er virkelig noe av det kuleste jeg har vært med på. Der inne blinket hjertet på en liten bønne ❤️ Terminen ble satt noen dager tilbake, til 13. juli. Er 7+3 i følge jordmor. Nå kan jeg endelig senke skuldrene litt, har vært så bekymret de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig ultralyd, og det er virkelig noe av det kuleste jeg har vært med på. Der inne blinket hjertet på en liten bønne ❤️ Terminen ble satt noen dager tilbake, til 13. juli. Er 7+3 i følge jordmor. Nå kan jeg endelig senke skuldrene litt, har vært så bekymret de siste dagene.

Åååå så fantastisk :) Hurra!!! Da får du en lykkelig helg uten bekymring :) kjenner igjen følelsen. jeg bekymrer meg for at det skal være noe galt også.. skal ikke på ul før neste tirsdag. tiden går så ufattelig sakte .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så fantastisk :) Hurra!!! Da får du en lykkelig helg uten bekymring :) kjenner igjen følelsen. jeg bekymrer meg for at det skal være noe galt også.. skal ikke på ul før neste tirsdag. tiden går så ufattelig sakte ..

Ja, føler nesten for å feire! Er jo et lite mål som er nådd 🎉

 

Den bekymringen der er ikke god, tror vi alle har kjent eller kjenner på den. Da blir det godt for deg å komme på UL tenker jeg 😊 Hvor langt er du på vei Lennox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig ultralyd, og det er virkelig noe av det kuleste jeg har vært med på. Der inne blinket hjertet på en liten bønne ❤️ Terminen ble satt noen dager tilbake, til 13. juli. Er 7+3 i følge jordmor. Nå kan jeg endelig senke skuldrene litt, har vært så bekymret de siste dagene.

Herlig, så utrolig deilig!!❤️

Går også med mye tanker og bekymringer, så er så utrolig spent på UL på mandag. Håper så inderlig at alt står bra til med den lille der inne😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler nesten for å feire! Er jo et lite mål som er nådd

 

Den bekymringen der er ikke god, tror vi alle har kjent eller kjenner på den. Da blir det godt for deg å komme på UL tenker jeg Hvor langt er du på vei Lennox?

Ja, det synes jeg du skal gjøre! du får feire med en liten sparkebukse eller noe!!! :) Må være beste følelsen!

 

Ja du har nok rett, det er jo sånn det er. Prøver så godt jeg kan å skyve tankene bort. er jo ikke noe jeg kan få gjort med det allikevel. Håper det går bra :) JEg er 6+0 i dag og blir 7+4 når jeg skal på UL (ifølge appen). Har en lapp med nedtelling av dager til ultralyden. krysser av for hver dag som går :P  

 

Kose deg massevis i helgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, så utrolig deilig!!❤️

Går også med mye tanker og bekymringer, så er så utrolig spent på UL på mandag. Håper så inderlig at alt står bra til med den lille der inne😍

Det blir spennende! Bare å glede seg 😊 Fortell oss hvordan det gikk da! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg du skal gjøre! du får feire med en liten sparkebukse eller noe!!! :) Må være beste følelsen!

 

Ja du har nok rett, det er jo sånn det er. Prøver så godt jeg kan å skyve tankene bort. er jo ikke noe jeg kan få gjort med det allikevel. Håper det går bra :) JEg er 6+0 i dag og blir 7+4 når jeg skal på UL (ifølge appen). Har en lapp med nedtelling av dager til ultralyden. krysser av for hver dag som går :P

 

Kose deg massevis i helgen :)

Da håper jeg du får se det samme som jeg fikk se 7+3 - ❤️! God helg til deg også, forsøk å senke skuldrene litt, det er jo faktisk ikke noe vi får gjort til eller fra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord jenter ❤ lykke til vidare til deg og frumille ☺ neste gong går det 😊

Herlig å lese om bankande hjerte løkkababy2017, eg hadde nokk feira med å kjøpe noko 😊 lykke til vidare!

Kjem nok til å spionere litt til her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord jenter ❤ lykke til vidare til deg og frumille ☺ neste gong går det 😊

Herlig å lese om bankande hjerte løkkababy2017, eg hadde nokk feira med å kjøpe noko 😊 lykke til vidare!

Kjem nok til å spionere litt til her inne.

Utrolig trist at du forlater oss 😢 Håper virkelig du får ny spire snart og at du ikke forsvinner helt fra forumet 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...