Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Ååååå så heldig dere er som har fått vært på den magiske ultralyden! Dere får den beste jula!!! :D

Jeg er så engstelig for at noe skal være galt. Våkner opp midt på natta og har full panikk :( Selv om jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til. Dette kommer til å bli den lengste jula ever !! Tiden står jo dønn stille  :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå så heldig dere er som har fått vært på den magiske ultralyden! Dere får den beste jula!!! :D

Jeg er så engstelig for at noe skal være galt. Våkner opp midt på natta og har full panikk :( Selv om jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til. Dette kommer til å bli den lengste jula ever !! Tiden står jo dønn stille :sur:

Jeg er helt lik! Jeg skal den 28 desember. Kjedelig dato, hadde vært koselig å kunne fortelle på Juleaften men. Får ta nyttårsaften hvis alt er bra:DNår skal du på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange allerede har vært på ultralyd. Jeg skal kun på ordinær ultralydundersøkelse, og har fått time 13.02.17. Ser også flere har vært hos lege og målt hcg-nivå. Selv har jeg vært på èn jordmor kontroll, men har ikke tatt noen blodprøver. Fikk beskjed fra jordmor om å vente med blodprøve til starten av januar. Skal da ta med helsekort for gravide og få testet for ulike sykdommer osv. Er det flere som har fått lik oppfølging som meg, eller er det ulik praksis fra sted til sted? Jeg bor i en bygd i nord-Norge, med 2 timer til nærmeste sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ul privat. Koster litt men veldig koselig førjulsgave til oss. 😆 Hadde jeg bare fulgt d offentlige hadde d kun vært mål av blodtrykk og vekt som hadde blitt tatt til nå. Skal ta urinprøve og blodprøver i uke 12 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt som deg mrs knutsen, vært hos legen og tatt urin prøve, og målt blod%, ikle hørt noe hjertelyd eller sett noe enda, føler litt på det og lurer på og bestille en privat ul☺ skal inn og ta full blodprøve til uka da er jeg 12++😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ultralyd her også i dag! Vi hadde egentlig tenkt å vente til neste uke, men ettersom vi skal fortelle familien det på fredag ønsket vi veldig gjerne å vite at alt så bra ut først. Og det gjorde det heldigvis! Så nå kan vi senke skuldrene litt gjennom jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser mange allerede har vært på ultralyd. Jeg skal kun på ordinær ultralydundersøkelse, og har fått time 13.02.17. Ser også flere har vært hos lege og målt hcg-nivå. Selv har jeg vært på èn jordmor kontroll, men har ikke tatt noen blodprøver. Fikk beskjed fra jordmor om å vente med blodprøve til starten av januar. Skal da ta med helsekort for gravide og få testet for ulike sykdommer osv. Er det flere som har fått lik oppfølging som meg, eller er det ulik praksis fra sted til sted? Jeg bor i en bygd i nord-Norge, med 2 timer til nærmeste sykehus.

Hei MrsKnutsen :) Ikke noe å tenke på det, slik oppfølging hadde jeg i mitt første svangerskap. Standard oppfølging. Noe annet er ikke nødvendig. Jeg hører egentli til augustgruppa, foreløpig termin 2.august, men sniker litt her inne ;) Denne gang skal jeg heller ikke ha noe ekstra oppfølging. Første kontroll hos lege rundt midten av januar (blidprøve osv), jordmortime i slutten av januar. Jeg har dog vært på en jordmorsamtale i uke 6, men det var for å lufte tanker ang risiko på jobb som gravid. Her spurte jeg om tidlig ultralyd, jeg skulle fortelle sjefen dagen etter og de må sette inn tiltak for å skaffe vikar i tide allerede nå (ansettelsesprosess, opplæring osv). Hun kunne godt henvise meg til tidlig ultralyd, men så lenge alt er bra med meg (ingen blødning, ingen tidligere historie med abort osv) så var det ingen behov for det. Legen min sjekker heller ikke at jeg er gravid, så lenge testen er positiv er du gravid sier hun :) Bor i by med sykehus sånn midt i landet ;)

 

Anonymous poster hash: 6996a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt lik! Jeg skal den 28 desember. Kjedelig dato, hadde vært koselig å kunne fortelle på Juleaften men. Får ta nyttårsaften hvis alt er bra:DNår skal du på ultralyd?

 

Ja, nyttårsaften er jo like bra å fortelle det på :D da er det bare 6 dager igjen til du skal! Jeg skal på ultralyd 3. januar så et par dager lenger å vente. måtte bare tiden gå lynfort nå de neste dagene for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Helt enig! Jeg har ikke vært hos lege enda jeg skal rett til Rikshospitalet. Dette fordi jeg har flere alvorlige risikosvangerskap bak meg, og dette blir nok sånn dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL igår. Uke 12. Alt så bra ut. Jeg er heldig at min fastlege følge meg tett. Blodprøve og urine prøve hver måned.



Anonymous poster hash: 7b8d6...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Helt enig! Jeg har ikke vært hos lege enda jeg skal rett til Rikshospitalet. Dette fordi jeg har flere alvorlige risikosvangerskap bak meg, og dette blir nok sånn dette også.

Off... ja da er det kanskje bare til å stålsette seg :/ første gangen for min del så jeg aner ikke hva jeg går til :P kanskje like greit  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt blødninger i løpet av svangerskapet? Jeg fikk en liten blødning etter samleie for to dager siden, og fikk også en liten blødning etter å ha dusjet idag. Det kommer litt mørkerødt blod når jeg tørker første gang, men utover dagen er det kun litt brunt som kommer ut. Bruker truseinnlegg etter den første blødningen med mørkerødt blod, men det kommer ikke mer enn en dråpe i truseinnlegget. Har ingen smerter i magen/livmor.

 

Anonymous poster hash: 36bba...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt blødninger i løpet av svangerskapet? Jeg fikk en liten blødning etter samleie for to dager siden, og fikk også en liten blødning etter å ha dusjet idag. Det kommer litt mørkerødt blod når jeg tørker første gang, men utover dagen er det kun litt brunt som kommer ut. Bruker truseinnlegg etter den første blødningen med mørkerødt blod, men det kommer ikke mer enn en dråpe i truseinnlegget. Har ingen smerter i magen/livmor.

 

Anonymous poster hash: 36bba...5b1

Jeg hadde litt brun utflod i uke 6 og 8, og det gikk helt fint. Men du er kanskje lenger på vei? Er jo vanlig å blø litt etter samleie pga slimhinnene i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er flere som har begynt å få litt mage allerede så kan jeg tipse om at det er masse fine gravidklær på salg på Asos nå 😊 Bestilte akkurat 3 kjoler for 600 totalt med gratis frakt 😄 Lov med julegave til seg selv 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 11+4 ved første blødning, 11+6 idag. Har prøvd å google litt rundt temaet, og ser ut som det har gått bra for de fleste, men ikke alle.. Prøver å ikke stresse med det og tenke positivt, krysser fingrene for at det går bra♡

 

Anonymous poster hash: 36bba...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 12 fullgåtte uker og har undersøkt at det fortsatt er liv i dag. Jeg har blødd litt av og på helt fra jeg fikk positiv test 4 + 0. Ikke my blod, men gjerne sånn brun/rødlig utflod eller noen dråper friskt blod.

 

Der betyr ikke nødvendigvis SA at man blør, ihvertfall ikke hvis der bare er bittelitt, men det er skikkelig stressende å se blod på papiret...

 

Anonymous poster hash: 6885a...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0.. guri, nå nærmer det seg den "magiske" 12'ern. Hehe..☺️ Magen røpet meg i juleselskap i går, så nå vet familien min om graviditeten. Var en som måtte kommentere det.. 🙈 Nytt familieselskap i dag, så får vi se hvordan det går. Håper dere koser dere og har en fin julefeiring alle sammen!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har treg mage her??? Jeg tror kanskje jeg har fått forstoppelse. *panikk* Har vanligvis det motsatte problemet (beklager hvis dette innleget er TMI). Er det vanlig så tidlig i svangerskapet? noen som har snakket med lege om dette?

 

:eeeh:  :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har treg mage her??? Jeg tror kanskje jeg har fått forstoppelse. *panikk* Har vanligvis det motsatte problemet (beklager hvis dette innleget er TMI). Er det vanlig så tidlig i svangerskapet? noen som har snakket med lege om dette?

 

:eeeh::babysmokk:

Åjada, flere ganger! 🙈 Det har løst seg av seg selv i løpet av en dag eller to, men er absolutt ikke morsomt. Om det vedvarer er det hjelp å få på apoteket 😊 Det er jo veldig vanlig under graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke ønsker noen andre å ha treg mage så er det godt å høre at det ikke bare er meg. Hørt det er Veldig vanlig, men jeg får helt panikk når det har gått et par dager! :eeeh:  tenkte gå på apoteket ja og høre om de har noe jeg kan ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en hel uke uten å få tømt meg 🙈 Virker som magen har kommet litt igang igjen nå 👏 Nå er det "bare" 2 dager siden sist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...