Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+5 i dag, tok digitaltest i går. Fikk kun 2-3 uker, men har skjønt at andre har fått det samme. Fremdeles lite symptomer her i gården; litt ømme brystvorter, noe halsbrann og innimellom noen bølger hvor jeg får småvondt i magen og kanskje føler meg litt uvel. Tidvis veldig sulten, for eksempel hvis jeg våkner på natten.

 

Så det er vel bare å fortsette å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5+5 i dag, tok digitaltest i går. Fikk kun 2-3 uker, men har skjønt at andre har fått det samme. Fremdeles lite symptomer her i gården; litt ømme brystvorter, noe halsbrann og innimellom noen bølger hvor jeg får småvondt i magen og kanskje føler meg litt uvel. Tidvis veldig sulten, for eksempel hvis jeg våkner på natten.

 

Så det er vel bare å fortsette å vente...

fikk det samme da jeg var like langt på vei,ble så skuffa over at det ikke sto 3 pluss på testen,og selvfølgelig nervøs for at HCG var på vei nedover :( jeg har ikke testet siden, vil ikke tenke så mye over det og heller vente på symptomene. Først de siste dagene vil jeg si at jeg har noen vage symptomer, som ømme pupper og nattlige dobesøk! Venter på den der kvalmen jeg da,spent på korti/om den kommer! Mener virkelig at den kom i uke 6 sist...men alle svangerskap er jo ulike.

Råder deg til å prøve å senke skuldrene,dette er ikke noe vi kan styre selv uansett,dessverre... men krysser selvsagt fingrene for at vi alle er heldige og at vi kan ønske nydelige bebiser velkommen i juli 2017 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag badet jeg i svømmehallen. Da blir magen ganske hul. Lite mat og mye bading. Kjente en miniliten kul rett over/bak skambeinet. Det kan fort være arrvev etter KS for 10 mnd siden. Men kjente godt livmoren fort sist. Den var ganske tidlig oppe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva regner dere når dere regner termin? Prøvd en del kalkulatorer på nettet.. Regner jeg fra befruktning (16-19) er jeg 5+6. Usikker på dato pga eggløsningstestene slo ikke ut. Regner jeg fra mensdato er jeg jo 7 uker idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å teste med eggløsningstestene den 16ende. Mulig det var allerede skjedd noe der siden jeg aldri fikk positive eggløsningstester? Fikk svak positiv test 31 oktober:-) Hadde sex med aksjer ;) 13, 14,17 og 19ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg regner fra siste mens, 26.september, så får jeg opp 7+0 med termin 5.juli på losol.no. Jeg har 35 dagers syklus med lang lutealfase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :) 4+4 og flere positive tester, samt noe jeg mistenker for festeblødning. Har hatt en exu for tre år siden hvor jeg fikk methotrexate. Så krysser alt for at den ligger riktig nå 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle nye her inne :) <3 har hatt noen dagers avbrekk her inne, og her ser jeg at det har skjedd ting :) Så hyggelgi med flere nye, og jeg er med på fb gruppe, men jeg ønsker også at den skal hete noe anonymt som ikke assosieres med graviditet.

 

Hva med å bare kalle den "2017 lykke" eller noe som ikke trenger å være noe spes?

 

Noen her inne som har hørt om hvordan progesteron nivået påvirker graviditeten-evnen til å beholde barnet?? 

 

Det er utrolig vanlig å behandle for lavt progesteron i utlandet, og teste dette tidlig i svangerskapet. Like normalt som å ta folat... her i Norge gjøres det i liten grad, kun ved IVF og slikt. 

 

Progesteronmåling kan påvise svangeskap utenfor livmoren, unormale svangerskap etc. og kan forhindre SA`er. 

 

http://www.livescience.com/23544-progesterone-test-pregnancy-viability.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nye her inne :) <3 har hatt noen dagers avbrekk her inne, og her ser jeg at det har skjedd ting :) Så hyggelgi med flere nye, og jeg er med på fb gruppe, men jeg ønsker også at den skal hete noe anonymt som ikke assosieres med graviditet.

 

Hva med å bare kalle den "2017 lykke" eller noe som ikke trenger å være noe spes?

 

Noen her inne som har hørt om hvordan progesteron nivået påvirker graviditeten-evnen til å beholde barnet?? 

 

Det er utrolig vanlig å behandle for lavt progesteron i utlandet, og teste dette tidlig i svangerskapet. Like normalt som å ta folat... her i Norge gjøres det i liten grad, kun ved IVF og slikt. 

 

Progesteronmåling kan påvise svangeskap utenfor livmoren, unormale svangerskap etc. og kan forhindre SA`er. 

 

http://www.livescience.com/23544-progesterone-test-pregnancy-viability.html

Takk for linken. Jeg liker å lese om sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT! Nå er jeg i uke 6+0 og i dag meldte kvalmen seg. Kaffe blir jeg uggen av, og jeg er generelt ikke på topp. Skikkelig uggen på jobben, men her skal jo ingen vite noe før godt ut i svangerskapet. Når tenker dere å fortelle det på jobb? Og har dere noen tips mot kvalmen. Prøver å spise litt små frukt-måltider gjennom dagen, men er skikkelig svimmel og kvalm i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT! Nå er jeg i uke 6+0 og i dag meldte kvalmen seg. Kaffe blir jeg uggen av, og jeg er generelt ikke på topp. Skikkelig uggen på jobben, men her skal jo ingen vite noe før godt ut i svangerskapet. Når tenker dere å fortelle det på jobb? Og har dere noen tips mot kvalmen. Prøver å spise litt små frukt-måltider gjennom dagen, men er skikkelig svimmel og kvalm i dag..

Et glass vann og et par tørre kjeks med en gang jeg står opp funker på morgenen. Utover dagen på jobb går jeg og snikspiser banan og knekkebrød 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er for meg det eneste sikre tegnet på graviditet, selv om at jeg vet jo at det ikke stemmer, for finnes jo en hel haug andre symptomer man kan få! Likevel så går no jeg her og venter på den der kvalmen jeg da, som enda glimrer med sitt fravær :0 nå er jeg inne i en sånn "jeg er så bekymret og nervøs" fase, skikkelig drit å ha det sånn synes jeg! Har jo andre symptomer som trøtthet,svimmel og nattlige dobesøk, det er ikke godt nok for meg,men jeg burde vel kanskje være glad til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er for meg det eneste sikre tegnet på graviditet, selv om at jeg vet jo at det ikke stemmer, for finnes jo en hel haug andre symptomer man kan få! Likevel så går no jeg her og venter på den der kvalmen jeg da, som enda glimrer med sitt fravær :0 nå er jeg inne i en sånn "jeg er så bekymret og nervøs" fase, skikkelig drit å ha det sånn synes jeg! Har jo andre symptomer som trøtthet,svimmel og nattlige dobesøk, det er ikke godt nok for meg,men jeg burde vel kanskje være glad til...

Det er verst mellom frokost og lunsj, og jeg unner ingen å være slik. Så tror ikke du skal håpe på dette😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått litt overskudd, eller hvertfall i dag, fikk trent litt zumba, som jeg synes er sykt digg og gøy😊

Kanskje jeg klarer og holde våken litt lengre enn 8 ikveld å😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT! Nå er jeg i uke 6+0 og i dag meldte kvalmen seg. Kaffe blir jeg uggen av, og jeg er generelt ikke på topp. Skikkelig uggen på jobben, men her skal jo ingen vite noe før godt ut i svangerskapet. Når tenker dere å fortelle det på jobb? Og har dere noen tips mot kvalmen. Prøver å spise litt små frukt-måltider gjennom dagen, men er skikkelig svimmel og kvalm i dag..

 

Akkurat like langt, vi :) Jeg er ikke kvalm ennå, men sliter faktisk litt med matlysten. Følger lav fodmap-diett på grunn av mageproblemer, og har derfor litt begrenset med variasjonsmuligheter til enkelte måltider dersom jeg ikke skal lage alt fra bunn av. Har ny time hos ernæringsfysiologen min i morgen, og hun blir faktisk den første utenom samboeren min jeg forteller om graviditeten til. Så får vi se hva hun eventuelt sier om dietten min fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...