Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg kan melde meg inn her :-D

Vi har nettopp feiret 1 års dagen til førstemann. Han kom etter 3 års prøving på andre IVF. Jeg håpte å begynne med søskenforsøk nå i vinter, men fikk mange av de samme symptomene som sist jeg var gravid så måtte ta en test i dag. Og den var positiv! Tenk at jeg skulle få oppleve å bli naturlig gravid!!! Nå håper jeg virkelig at spiren holder :)

Gratulerer så mye! ✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som er trøtte? Jeg går i en bobble hele dagen, super trøtt og når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg bare sove, men da er det barn og gubbe som skal ha oppmerksomhet og et hus som skal ryddes... 20.30 var jeg i seng i går og sovet sammenhengene til 06.20 i dag😁 den senga er så deilig😍 haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye murring i livmor, hoven/oppblåst, uteblitt mens fremdeles og ømme bryster. Så tror jeg dropper testen.. de er jo så dyre! Veldig sikker på at denne spira fremdeles er der.

 

Merket virkelig i dag på jobb at jeg "bærer på en hemmelighet" som bare er min.. skal nok ikke dele nyheten før ting er litt mer sikkert her. Hvordan går det med form og tanker om å dele graviditeten med flere?

Jeg har delt gleden med min mormor og et par venninner😊 klarer ikke holde helt tett😊 har veldig lyst til og fortelle det til mamma i dag da hun kommer på besøk, gubben vil vente med og fortelle sin familie, første barnet hans, og han er litt usikker på hvordan hans mor og bonusfar vil stille seg til dette. Jeg tror de vil bli kjempe glade, ingen grunn til og ikke bli det men, får nesten høre på han der da☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er trøtte? Jeg går i en bobble hele dagen, super trøtt og når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg bare sove, men da er det barn og gubbe som skal ha oppmerksomhet og et hus som skal ryddes... 20.30 var jeg i seng i går og sovet sammenhengene til 06.20 i dag😁 den senga er så deilig😍 haha!

Ja, jeg merker det veldig i dag. Sovet mange timer i natt, men er helt utslitt, hodet går så tregt og jeg leengter etter senga🙈 Kjedelig at jeg ikke er hjemme før klokken er 19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være Stompen80 og Tussemamma, GRATULERER <3

 

Vinterugle: klarer du å vente helt til søndag med å teste igjen så er du flink, jeg klarte selvsagt ikke det i dag og svidde av en ny cb digital, fristelsen ble for stor :P

fortsatt 2-3 på testen, men det er nok litt tidlig enda tror jeg, er bare 22 dpo :/ det er manglende symptomer som gjør meg desperat etter svar! Det lille hintet av kvalme og sult som jeg hadde et par dager har forduftet :o nå får jeg bare prøve å finne roen, det skjer det som skjer, alt har en mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke testet etter svak positiv. Men skal til legen i dag uansett pga forkjølelse og sykemelding, så da skal jeg informere om graviditet og spørre om en test der. Spent! Men er altså ikke i tvil - jeg er gravid og sååå oppblåst. Dette er jo nr2 men bukser begynner allerede å kjennes ubehagelig rundt magen😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet etter svak positiv. Men skal til legen i dag uansett pga forkjølelse og sykemelding, så da skal jeg informere om graviditet og spørre om en test der. Spent! Men er altså ikke i tvil - jeg er gravid og sååå oppblåst. Dette er jo nr2 men bukser begynner allerede å kjennes ubehagelig rundt magen

satser på at det går bra :) kjedelig med forkjølelse da, tiden for det :/ god bedring og lykke til hos lege :)

Har en kulemage jeg også, selvfølgelig bare oppblåst, er jo bare 5+3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk flatere mage nå enn jeg til tider hadde under prøveperioden 😜🙈 Men i dag kom ømheten i puppene for fult, og det er voooondt! Måtte rett og slett ta på sports-BH så de ikke skal røre på seg 😂 Men jeg takker og bukker for alle symptomer egentlig. Kjenner bare litt ekstra sultfølelse sånn ellers 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frumille: Det er det ingen garanti for 🙈 Har en strips test igjen som jeg kan bruke om jeg absolutt må, så tenker den kan dempe trangen litt He he ! Kan ikke trinnet faktisk er gravid og at vi endelig skal bli en familie på tre ❤️

 

Har ikke dotter i ørene hehe, men er tett i nesa :) artig at det er likt fra sist gang da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har dotter i ørene/øret? 😁

Hadde det i forrige graviditet også, og det er jammen meg tilbake🤔

Jøss, dotter i ørene har jeg ikke hørt om eller merket noe til! Har derimot blitt pottetett i nesa! Noen som vet hva man kan bruke av nesespray..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er terminen ifølge kalkulatorer 7.7.2017. Hadde vært litt morsomt om småen ble født denne dagen ;) Men følger det broren sin kommer den til å trives godt i magen og bli over en uke lenger...

Jeg er utrolig trøtt, anpusten, uggen, men ikke kvalm. Hodepine og løs, oppblåst mage. Det er så utrolig mange "koselige" symptomer man må igjennom i graviditeten ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, apropos dotter i ørene, jeg hadde faktisk det i høyre øre en ukes tid rundt IKM, men aldri i verden om at jeg har koblet det til graviditeten,haha :P

 

5+5 her i dag, det snegler seg avgårde.... fortsatt venter jeg tålmodig på tydeligere symptomer! Da jeg var gravid sist så kom de som lyn fra klar himmel i uke 6 en gang,så jeg venter på om det samme vil skje denne gangen også ;)

Eneste er at jeg sover forferdelig dårlig og må på do om natten, kan ligge våken i flere timer etter at jeg har vært på do, får rett og slett ikke sove igjen :0 håper i allefall at det er forbigående, hvis ikke så holder ikke jeg lenge ut i jobb,må kunne fungere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare graviditetssymptomer som kan dukke opp☺️🙈

Dotter i ørene har visst noe med trykk å gjøre pga blant annet økt blodgjennomstrømning.

Har begynt å kjenne snev av kvalme😁

Uff, hadde hyperemesis sist og må nok bare belage meg på å få det tilbake om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det trøtthet, sensetive pupper,oppblåst, og kvalme i små bølger.

Gubben kan ikke skbønne hvordan alt dette kan komme over natta😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være Stompen80 og Tussemamma, GRATULERER <3

 

Vinterugle: klarer du å vente helt til søndag med å teste igjen så er du flink, jeg klarte selvsagt ikke det i dag og svidde av en ny cb digital, fristelsen ble for stor :P

fortsatt 2-3 på testen, men det er nok litt tidlig enda tror jeg, er bare 22 dpo :/ det er manglende symptomer som gjør meg desperat etter svar! Det lille hintet av kvalme og sult som jeg hadde et par dager har forduftet :o nå får jeg bare prøve å finne roen, det skjer det som skjer, alt har en mening ;)

Hei, jeg slenger meg på her, og vil bare si at jeg kjenner meg igjen i angsten av å ikke vite.. hadde ømme pupper i 4 dager, som vokste og ble tyngre inntil i går. Tok en g test i går, 14 dpo og den var positiv. Fikk termin 12 juli, og målt hcg nivået til 54 i går, men da jeg våknet opp i dag, var puppene helt små igjen og ikke ømme nesten.. har ingen symptomer, og alt av småmurringer er borte.. få rhelt angst... men må vel bare prøve å beholde roen og tenke det beste...  Gratulerer så mye med spire forresten.. håper de sitter <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ringer dere til legen og avtale time? Jeg et så usikker på om jeg skal gjøre det nå eller vente noen uker til 😅

Jeg ringte helsestasjonen i går 😊 Her jeg bor er det stor pågang på jordmor, så jeg tenkte det var greit å booke tidlig. Første ledige time var midt i desember, og da er jeg 10 uker på vei✨ Har egentlig ikke tenkt meg til lege eller noe før det.

 

Vi tenker å bestille privat UL før det da. Kanskje i uke 8. Bare for å se at det er noe der... jeg klarer liksom ikke helt å skjønne at jeg er gravid! Flere som tenker seg på tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg slenger meg på her, og vil bare si at jeg kjenner meg igjen i angsten av å ikke vite.. hadde ømme pupper i 4 dager, som vokste og ble tyngre inntil i går. Tok en g test i går, 14 dpo og den var positiv. Fikk termin 12 juli, og målt hcg nivået til 54 i går, men da jeg våknet opp i dag, var puppene helt små igjen og ikke ømme nesten.. har ingen symptomer, og alt av småmurringer er borte.. få rhelt angst... men må vel bare prøve å beholde roen og tenke det beste...  Gratulerer så mye med spire forresten.. håper de sitter <3

 

Man blir helt tussete når det er slik, men det er dessverre ikke så mye man får gjort med dette, det må gå sin gang! Lettere sagt enn gjort dog :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist ble vi henvist til tidlig ul i uke 7 pga blødninger fordi vi hadde mistet tidligere! Var også på ul i uke 12 da :) Denne uken tenkte vi å vente til uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Kanskje jeg bør ta meg en telefon og forhøre meg. Legen min er et par timer unna.. Skal flytte tilbake til hjemstedet en stund før termin Og kjenner det stresse meg mer enn jeg trodde, at vi ikke er der allerede.. Det går nok fint, men jeg glede meg til den dagen alt er ordnet ! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Kanskje jeg bør ta meg en telefon og forhøre meg. Legen min er et par timer unna.. Skal flytte tilbake til hjemstedet en stund før termin Og kjenner det stresse meg mer enn jeg trodde, at vi ikke er der allerede.. Det går nok fint, men jeg glede meg til den dagen alt er ordnet ! 😅

Kanskje greit å ta en telefon da. Det skader jo ikke med en ekstra tur til lege eller jordmor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist ble vi henvist til tidlig ul i uke 7 pga blødninger fordi vi hadde mistet tidligere! Var også på ul i uke 12 da :) Denne uken tenkte vi å vente til uke 12!

Regner med det var mer å se i uke 12 enn i uke 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ta en telefon da. Det skader jo ikke med en ekstra tur til lege eller jordmor

Det er helt sant :)

 Håper nesten at jeg skal få legetime tidlig så jeg får muligheten til å snakke med noen flere om graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...