Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Tusen takk førskolelæreren:-)

Min mor er fortsatt på sykehuset, og de har heldigvis alt under kontroll der. De er lit fram og tilbake på om hun skal legges i narkose og få elektrosjokk. Hun har gjort det en gang tidligere. Hun har hjerteflimmer, og sjokket skal stabilisere dette mener jeg. Men enn så lenge så går det greit heldigvis.

 

Ellers hadde jeg bitte bitte lite farget utflod på papiret i dag igjen... Skummelt, men jeg lurer på om veeeeldig treg fordøyelse kan ha noen innvirkning på det? Unnskyld ekle detajer altså, men hadde sterke magesmerter i går kveld, etterfulgt av at jeg måtte på do.. Såååå kanskje en sammenheng?

I forhold til sex, er det noe jeg ikke har turd i det hele tatt i disse tider, pga blødningene jeg har hatt.

Veldig "rett-fram" innlegg dette :D

Veit ikkje om det e nokke "trøst", men eg ha hatt brun/farga utflod i over to veker no. Har tatt HCG som ser bra ut, og etter at utfloden tok seg opp på søndag snakka eg med fastlegen på mandag og blei sendt rett på ul. Der såg alt bra ut, og vi såg eit bankende hjerte😊 Fikk forklart av legen at det sannsynligvis var morkaka som låg lavt, og at eg dermed kunne oppleve tilsvarande utflod også framover, uten at det ville vere noke å bekymre ser for. Så det kan altså vere heilt ufarlig!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk førskolelæreren:-)

Min mor er fortsatt på sykehuset, og de har heldigvis alt under kontroll der. De er lit fram og tilbake på om hun skal legges i narkose og få elektrosjokk. Hun har gjort det en gang tidligere. Hun har hjerteflimmer, og sjokket skal stabilisere dette mener jeg. Men enn så lenge så går det greit heldigvis.

 

Ellers hadde jeg bitte bitte lite farget utflod på papiret i dag igjen... Skummelt, men jeg lurer på om veeeeldig treg fordøyelse kan ha noen innvirkning på det? Unnskyld ekle detajer altså, men hadde sterke magesmerter i går kveld, etterfulgt av at jeg måtte på do.. Såååå kanskje en sammenheng?

I forhold til sex, er det noe jeg ikke har turd i det hele tatt i disse tider, pga blødningene jeg har hatt.

Veldig "rett-fram" innlegg dette :D

Veeldig treg fordøyelse kan gjøre at det kan blø litt der bak ja. (Hardt) Men da skal det vel komme fra rompa og ikke som utflod. Jeg er også Veeldig treg. Skulle kjøpe linfrø som visstnok skal være så bra, men det glemmer jeg hele tida. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+1 i dag. Synes egentlig dagene snegler seg avgårde da jeg er stort sett sengeliggende :/

Men i dag ser det ut som det er en litt bedre dag, heldigvis :)

 

Angående slim så er jeg faktisk slimete i halsen selv. Og jeg har ikke snuset eller noe annet, så mulig det er naturlig? Leste av man også kan bli tett i nesa i første trimester. Så slimhinnene er sikkert litt seigere i 1.trimester?

Satse på at det blir bedre etter i 2. Trimester da! Er litt tett i nesa og så er sikkert en sammenheng ja. Æsj detil slimet smaker så vondt! Konstant skikkelig dårlig ånde føler jeg 😛😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimhinnene er gjerne opphovnet i graviditen som kan føre til tett nese, slim osv. Jeg også er slimete i halsen. Dårlig kombo med kvalme:p

Da er det vel vanlig da. Ja uff, kvalmen blir vel ikke akkurat bedre med slim i halsen😣 brekker meg sjæl av og til når jeg prøver å harke det opp. Håper kvalmen slutter snart for deg! (Og dere andre som er kvalme å ) 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det e nokke "trøst", men eg ha hatt brun/farga utflod i over to veker no. Har tatt HCG som ser bra ut, og etter at utfloden tok seg opp på søndag snakka eg med fastlegen på mandag og blei sendt rett på ul. Der såg alt bra ut, og vi såg eit bankende hjerte Fikk forklart av legen at det sannsynligvis var morkaka som låg lavt, og at eg dermed kunne oppleve tilsvarande utflod også framover, uten at det ville vere noke å bekymre ser for. Så det kan altså vere heilt ufarlig!

Tusen takk Ollie:-) Jo det er jo veldig godt å høre om andre som er i lignende situasjoner hvor det også går bra:-) Utrolig godt du fikk komme til UL. Jeg har jo tatt blodprøver som var veldig fine, så jeg satser på det fortsatt går bra. Ellers skal jeg på tidlig ul om ca 4 uker, men det føles som en evighet til;-) HE he. Grugleder meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeldig treg fordøyelse kan gjøre at det kan blø litt der bak ja. (Hardt) Men da skal det vel komme fra rompa og ikke som utflod. Jeg er også Veeldig treg. Skulle kjøpe linfrø som visstnok skal være så bra, men det glemmer jeg hele tida.

Ja men jeg tenker mer på at tarmer med hardt innhold (Nok en gang: Unnskyld for ekle detaljer), kan presse på f eks livmoråpning eller annet "inni der" som kanskje kan lekke litt, da det allerede i utgangspunktet kanskje har litt skjøre slimhinner el noe sånt? Er jo mye mer blod som pumpes rundt i underlivet for tiden også, så det skal mindre til for at blodkar sprekker/lekker :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers hvordan går det med kvalmen? Her føler jeg den er blitt bittelitt mildere de to siste dagene, men det er jo muligens fordi jeg 

nå er sykemeldt og har mulighet til å ta det litt mer med ro, og sove litt innimellom. Jeg har , bank i bordet, ikke kastet opp til nå. 8+2 i dag.

Håper dere som spyr begynner å få det lettere raskt nå også!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med dere som er kvalme. Var dere plaget med kvalme første gang og? De av dere som venter nr. 2 eller 3. Jeg venter nr. 2 og nå er kvalmen i gang for fullt, kaster tom. opp vann nå. Havregrøt til frokost hjelper litt, lettere å holde på enn så lenge. Jeg hadde hyperemesis med nr. 1 og ser desverre ut til at det er her nå og - flere med den diagnosen? Veldig tungt... Blir så altoppslukende. Ha en fin dag dere - nyt det dere som slipper unna kvalmen, dere er heldige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 idag og forventet at disse ukene skulle være værst - MEN jeg føler meg bra. Ikke trøtt/sliten lenger.

Er bittelitt kvalm men kaster ikke opp sånn som jeg gjorde for en uke siden!

Nå gleder jeg meg over knøttet og ser frem til graviditeten. Håper bare dette varer nå.

Min tanker går til alle dere som er dårlige disse dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her røyk jeg på Postafen i nå akkurat 😭 Har vært kjempe bra de to siste dagene, men har spydd i ett sett siden jeg stod opp i dag. Til slutt beordret jeg mannen ut for å kjøpe Postafen. Tok den for 10 min siden og håper jeg ikke kaster den opp og at den funker 🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen helt jævlig. 😷 Spyr flere ganger om dagen, men har heldigvis sluppet unna å spy om natten i dette svangerskapet (spydde døgnet rundt sist gang). Det er så utmattende og fryktelig slitsomt. Ikke bare det å spy, men også å måtte se på alt man ikke får gjort hjemme (rydding, vasking, bretting av klær osv). 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som sitter med en slik influensa lignenefølelse? Har hatt det i flere uker.. Har fått skikkelige kvalmestillende, så nå spyr jeg ikke mer. Men kjennes ut som jeg har kraftig influensa:( lurer på om det er normalt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg tenker mer på at tarmer med hardt innhold (Nok en gang: Unnskyld for ekle detaljer), kan presse på f eks livmoråpning eller annet "inni der" som kanskje kan lekke litt, da det allerede i utgangspunktet kanskje har litt skjøre slimhinner el noe sånt? Er jo mye mer blod som pumpes rundt i underlivet for tiden også, så det skal mindre til for at blodkar sprekker/lekker :kul:

Jeg også tenker den versjonen der:)

 

Ja futurewifey, jeg har "influensa" pg har hatt det i to uker. Fælt.. tungpust, kald/varm/fryser/svetter, slapp, sliten, kvalm osv.. den delen er sterkere nå enn ved forrige svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som sitter med en slik influensa lignenefølelse? Har hatt det i flere uker.. Har fått skikkelige kvalmestillende, så nå spyr jeg ikke mer. Men kjennes ut som jeg har kraftig influensa:( lurer på om det er normalt..?

Jeg føler ikke direkte at jeg har influensa, men jeg blir veldig raskt utmattet. Sliten, trøtt, varm og for ikke å snakke om kvalm(!). Spyr flere ganger daglig. Hvilke kvalmestillende tar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Hvor langt var dere på vei når kvalmen kom for fullt damer? Jeg er bare 5+3 og er litt kvalm innimellom. Igår var det ille i noen timer. Men kan ikke si at jeg er kommet til "den kvalme" fasen enda liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først nå fra ca. uke 7 (nesten 8 nå) at kvalmen har kommet for fullt her. Tør dere ta kvalmestillende medisiner uten å rådføre dere med lege? Jeg ungikk det heldigvis med første til tross for hyperemesis, og skal gjøre mitt for å unngå det nå og. En annen ting er jo hvis man blir helt dehydrert... Har heldigvis ikke kastet opp enda i dag, levd på Farris, havregrøt, knekkebrød og ritz kjeks. Farris er mye bedre enn vann!! Lykke til alle dere, føler med dere! Forferdelig å være kvalm!

 

Ikke hatt "influensa" denne gangen så langt, men hadde veldig tette bihuler sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke direkte at jeg har influensa, men jeg blir veldig raskt utmattet. Sliten, trøtt, varm og for ikke å snakke om kvalm(!). Spyr flere ganger daglig. Hvilke kvalmestillende tar du?

Jeg fikk zofran 4 mg smeltetabeletter, de funker veldig bra. Men de koster 1200 får 50 stk!! Så er veldig dyrt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjempe kvalm i natt og kastet opp som en gris på morrkvisten.

Er uggen enda men får i meg litt knekkebrød og cola🙈✌🏻️

Jeg er nå 8+3, kvalmen kom i uke 5. Den værste uka hittil er uke 7.

Håper dette snart er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen som kastet på 6+0. 

Jeg synes kroppen er så rar, og jeg skjønner ikke hva som gjør at en dag er så mye bedre enn en annen ? På søndag klarte jeg ikke å røre meg fordi jeg var så dårlig og spydde hele tiden, mens i dag er jeg knapt kvalm. 
Så dum som jeg er googlet jeg litt og fikk da heller mer angst for at det holder på å gå gale. At jeg aldri lærer!!? Søren. Lurer på å ta en UL om en ukes tid for å roe nærvene. Skal igjen i uke 12, men tror ikke jeg klarer å holde ut til da.. 
 

Har foresten doppler. Så om jeg hører noe før eventuelt UL, så skipper jeg UL. Men vanskelig å høre noe med de før uke 12-15 selv om man ofte hører tidligere med nr to. Noen andre som har doppler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har doppler men finner den ikke!!! Har leita overalt så tror jeg har stuet den vekk hos farmor (i lag med andre babyting) som bor 45 min herfra. Så i helgen tar vi turen for å finne den. Livmoren har vokst forbi skambenet hos meg så da tror jeg at jeg kan finne den snart. Vennina mi fant den i uke 9 :) jeg fant den sist i uke 11 så da har jeg troa på å finne den tidligere denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo kvalme heldigvis et veldig godt tegn for babyen :-) trøster meg med at det gikk kjempe fint sist, så får heller mor lide litt underveis så lenge babyen har det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...