Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Jeg er så tullete i dag og innimellom. På tross av at jeg fra uke 3 har hatt VELDIG sterke svangerskapshormoner, så blir jeg mer og mer tullete jo nærmere ul vi kommer. Jeg er så redd for å ligge der, og så få høre at nei her var det ingenting.. Eller at babyen ikke har et lite hjerte som dunker :forvirret: Vet det er ganske vanlig å være bekymret i 1.tri, men dette er bare helt pyton! Husker ikke at jeg har vært SÅ sprø i de to forrige svangerskapene... Akk nå måååå bare disse 2 dagene til ul gå raskt!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget en egen post om dette, men nå har jeg fått zofran på sykehuset selv om jeg er veldig skeptisk til medisin. Eneste som tar oppkastet. Andre? Er uke 10 akkurat. Flere som bruker/ har brukt zofran i 1. trimester? Jeg har hyperemesis vel å merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da takker jeg for meg. Ingen maibaby på oss 😭 Ren kjærlighetssorg dette. Lykke til alle sammen. Håper det går bra for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Uff, så kjedelig!😟 Kan eg spør kor tidlig du fikk det sist og kor smertene sitter for din del? Blir så usikker på om det kan vere bekkenløsning når det berre sitter i ryggen, men det kan vel gjerne det?😩

Med første husker jeg ikke...da satt de bak

Med nr.2 kom de i uke 16 først bak og så fremme i symfysen/skambenet der fremme (vondeste jeg noengang har opplevd)

Nå kom det i uke 5:-( men har mest bekkenlåsning føreløbigt. Den er bak på venstre side så stråler det inn mot halebenet på en måte. Vanskelig å beskrive helt 100%. Går til fysio og kiropraktor for behandling. Kjenner av og til fremme også, da er det som om eg løfter foten mens den er brukket, det sliter og stikker noe sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da takker jeg for meg. Ingen maibaby på oss Ren kjærlighetssorg dette. Lykke til alle sammen. Håper det går bra for dere :)

 

Ånei :grine: 

Har du vært på ultralyd å fått det bekreftet, eller bare begynt å blø?

 

​Håper du snart blir gravid igjen :hjerter_rundt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokon andre som sliter med vond rygg? Hadde vondt i korsryggen 3-4 dagar forrige veke, men det slapp taket på fredag, så tenkte ikkje meir over det. Kom så tilbake idag, og eg begynner å bli bekymra for om det er tidlig teikn på bekkenløsning?😩 Er berre 10+5 i dag.. Sitter i korsryggen, omtrent fra "smilehulla" og nedover, men stråler også oppover i ryggen. Nokon som har hatt tilsvarande plager? Er absolutt verst når eg sitter, og det gjer eg stortsett heile dagen på jobb😟

Samme her! Er 12+1 og har ikke klart omtrent å sitte eller sove den siste uken:-/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :grine:

Har du vært på ultralyd å fått det bekreftet, eller bare begynt å blø?

 

​Håper du snart blir gravid igjen :hjerter_rundt:

Begynte å blø også dro jeg på ul. Var en fostersekk som vad 7-8 uker men ingenting inni. :/ Gud vet hva som har skjedd. Vi får prøve igjen senere! Lykke til til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da takker jeg for meg. Ingen maibaby på oss 😭 Ren kjærlighetssorg dette. Lykke til alle sammen. Håper det går bra for dere :)

Trist å høre! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, gledesbarn :(

 

Håper du blir raskt gravid igjen. All lykke til deg :hjerte:

Takk. Vi skal prøve igjen. Viser seg at jeg har har hatt Blighted Ovum. Altså kroppen har oppført seg gravid men det har ikke vært noe fosteranlegg i gestasjonssekken. Stoppet opp i uke 7/8.

 

Følger med på dere alle og ønsker dere alt godt. Det at jeg har vært gravid gikk vel ikke opp for samboeren før vi fikk denne beskjeden. Han er veldig lei seg selv, og han er gira på at neste gang skal den sitte ❤️ Godt med en samboer som trøster og forstår og som gleder seg til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå såå herlig!!!! Gratulerer:) Håper jeg får en noenlunde lik opplevelse om 2 dager. Jeg er da 12+1....

Takk☺️ Det var veldig herlig å se den lille❤️ Lykke til! Endret av Litenmageboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gledesbarn: Ufattelig trist å høre! Ønsker deg masse lykke til og godt du har en samboer som støtter deg nå ja. Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på ultralyd i dag, M79+♂08♥+♂12♥+17♥?

​Hvilken klinikk går du til (om det er privat)?  Syns det er så dyrt her i Bergensområdet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter'n: Ja da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd. Har vært på Volvat på Lagunen. Var inne mellom 10 min og 15 min og det kostet: 1605,-. Det er sinnsykt stive priser! Jeg bare måtte denne gangen pga alle blødningene jeg har hatt og usikkerheten pga det.

Og akkurat nå bare er det SÅÅÅÅÅÅ verd det:) <3 Nydelig liten baby som lå inni der og veivet litt med armene:) :) :) Hjertet slo ca 160 slag og vi fikk noen gode bilder. Det ene bildet viser tydelig ansiktet, og det ser ut som denne kan ligne litt på eldstegutten vår i trekkene. Så får vi se om det stemmer nå h*n kommer ut :hjerter:  :hjerte:  Nå er jeg bare så lettet for at alt gynekologen kunne se, så bra ut. Hun har i tillegg henvist meg til screening, pga at jeg blir 38 år rett etter termin. Så nå bli det en til ul mest sannsynlig innen 2 uker:)

 

Men jeg  må si at på tross av at det var verd pengene for meg og jeg er såååååå glad og lettet som jeg er, så er jeg skuffet over timen. Alt gikk sykt raskt. UL varte i max 3 minutt og resten av de 10-15 min jeg var inne kledde jeg av/på meg og gynekologen skrev litt og forklarte.. Hun holdt aldri ul i ro slik at jeg bare fikk nyte synet litt. Tok ul kjapt rundt, stoppet og tok bilde et par ganger og vips ferdig. Jeg lurer litt på om hun prøvde å jobbe inn litt tid, da jeg ikke kom inn før 15 min etter at jeg skulle hatt time. Så det var skuffende, men jeg angrer likevel absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også bare en kort ultralyd hos min gynekolog. Jeg ville bare se at denne spiren levde. Hun hadde et noe dårlig apparat, men målte størrelse og litt sånn. Betalte bare en brøkdel av hva du betalte også da.

 

Da jeg tok ul i forbindelse med duotest, var det helt annerledes. Fosteret ble sjekket nøye fra topp til tå. Ikke koster det en krone, heller. Selv om han var bak tidsskjema, brukte han god tid. Håper du også får en fin opplevelse der. I tillegg var det utvendig, som er hakket hyggeligere.

 

(Innom og sniker fra 2. tri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter'n: Ja da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd. Har vært på Volvat på Lagunen. Var inne mellom 10 min og 15 min og det kostet: 1605,-. Det er sinnsykt stive priser! Jeg bare måtte denne gangen pga alle blødningene jeg har hatt og usikkerheten pga det.

Og akkurat nå bare er det SÅÅÅÅÅÅ verd det:) <3 Nydelig liten baby som lå inni der og veivet litt med armene:) :) :) Hjertet slo ca 160 slag og vi fikk noen gode bilder. Det ene bildet viser tydelig ansiktet, og det ser ut som denne kan ligne litt på eldstegutten vår i trekkene. Så får vi se om det stemmer nå h*n kommer ut :hjerter:  :hjerte:  Nå er jeg bare så lettet for at alt gynekologen kunne se, så bra ut. Hun har i tillegg henvist meg til screening, pga at jeg blir 38 år rett etter termin. Så nå bli det en til ul mest sannsynlig innen 2 uker:)

 

Men jeg  må si at på tross av at det var verd pengene for meg og jeg er såååååå glad og lettet som jeg er, så er jeg skuffet over timen. Alt gikk sykt raskt. UL varte i max 3 minutt og resten av de 10-15 min jeg var inne kledde jeg av/på meg og gynekologen skrev litt og forklarte.. Hun holdt aldri ul i ro slik at jeg bare fikk nyte synet litt. Tok ul kjapt rundt, stoppet og tok bilde et par ganger og vips ferdig. Jeg lurer litt på om hun prøvde å jobbe inn litt tid, da jeg ikke kom inn før 15 min etter at jeg skulle hatt time. Så det var skuffende, men jeg angrer likevel absolutt ikke. 

 

Så kjekt at alt så perfekt ut med mini :hjerte: 

​Hvor langt er du på vei nå?

 

​Jeg har begynt å få smerter i magen i dag, så redd det blir dårlige nyheter på ul førstkommende mandag. Jeg har gått på Nøstet (sentrumslegene). Koster vel rundt 1200 kr. Får ikke utskrevet bilder, men kan få på minnepenn om man har med seg sin egen minnepenn. Totaltid er vel max 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også bare en kort ultralyd hos min gynekolog. Jeg ville bare se at denne spiren levde. Hun hadde et noe dårlig apparat, men målte størrelse og litt sånn. Betalte bare en brøkdel av hva du betalte også da.

 

Da jeg tok ul i forbindelse med duotest, var det helt annerledes. Fosteret ble sjekket nøye fra topp til tå. Ikke koster det en krone, heller. Selv om han var bak tidsskjema, brukte han god tid. Håper du også får en fin opplevelse der. I tillegg var det utvendig, som er hakket hyggeligere.

 

(Innom og sniker fra 2. tri)

Tusen takk for at du stakk innom fra andre trimester:) Nå gleder jeg meg veldig til duotest:)

Masse lykke til videre til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at alt så perfekt ut med mini :hjerte: 

​Hvor langt er du på vei nå?

 

​Jeg har begynt å få smerter i magen i dag, så redd det blir dårlige nyheter på ul førstkommende mandag. Jeg har gått på Nøstet (sentrumslegene). Koster vel rundt 1200 kr. Får ikke utskrevet bilder, men kan få på minnepenn om man har med seg sin egen minnepenn. Totaltid er vel max 30 minutter.

Jeg er etter menstermin 12+1, men etter dagens ul 11+5. Så ble satt tilbake 3 dager egentlig. Men i og med at hun var så kjapp venter jeg til ordinær ul med å tenke at termin ikke er etter mens. 

Uff skummelt med magesmerter. HÅÅÅPER det er andre grunner. Jeg har hatt mye fordøyelsessmerter, og luftsmerter kan jo sette seg alle steder, så håper det er noe slikt du kjenner på!

Hmmm kanskje jeg skal prøve sentrumslegene ved eventuell 3D ul hvis de har. 1200 er tross alt en god del billigere enn 1600, og det med at de tar seg bedre tid i tillegg er jo veldig viktig. Minnepenn er jo supert det:)

 

MASSE lykke til Fighter'n!!!! Krysser alt jeg har for at alt er bra med din mini<3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meg og ønsker dere andre lykke til.

Ul viste at der ikke var noe liv i uke 11 😢

 

Anonymous poster hash: 465ec...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter'n: Ja da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd. Har vært på Volvat på Lagunen. Var inne mellom 10 min og 15 min og det kostet: 1605,-. Det er sinnsykt stive priser! Jeg bare måtte denne gangen pga alle blødningene jeg har hatt og usikkerheten pga det.

Og akkurat nå bare er det SÅÅÅÅÅÅ verd det:) <3 Nydelig liten baby som lå inni der og veivet litt med armene:) :) :) Hjertet slo ca 160 slag og vi fikk noen gode bilder. Det ene bildet viser tydelig ansiktet, og det ser ut som denne kan ligne litt på eldstegutten vår i trekkene. Så får vi se om det stemmer nå h*n kommer ut :hjerter::hjerte: Nå er jeg bare så lettet for at alt gynekologen kunne se, så bra ut. Hun har i tillegg henvist meg til screening, pga at jeg blir 38 år rett etter termin. Så nå bli det en til ul mest sannsynlig innen 2 uker:)

 

Men jeg må si at på tross av at det var verd pengene for meg og jeg er såååååå glad og lettet som jeg er, så er jeg skuffet over timen. Alt gikk sykt raskt. UL varte i max 3 minutt og resten av de 10-15 min jeg var inne kledde jeg av/på meg og gynekologen skrev litt og forklarte.. Hun holdt aldri ul i ro slik at jeg bare fikk nyte synet litt. Tok ul kjapt rundt, stoppet og tok bilde et par ganger og vips ferdig. Jeg lurer litt på om hun prøvde å jobbe inn litt tid, da jeg ikke kom inn før 15 min etter at jeg skulle hatt time. Så det var skuffende, men jeg angrer likevel absolutt ikke.

Gratulerer med frisk baby i magen💚🍀

Må være helt magisk å se det på ultralyd.

Men om du er i uke 11 så var det nok litt tidlig å si noe om kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meg og ønsker dere andre lykke til.

Ul viste at der ikke var noe liv i uke 11 😢

 

Anonymous poster hash: 465ec...77c

 

Så trist.. Sender deg en klem💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen vandrer jeg inni 2.trimester!!  :danse:  

Håper tiden fremover går fort, for synes de første 12 ukene har gått S A K T E  :roll: 

Håper kvalmen for de fleste nå er tilbakevendende? Jeg er kun kvalm nå jeg er sulten og er sulten nesten konstat. Blir vel å legge på meg noen gode kg denne gangen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid termin i slutten av mnd.....så ser lengtende etter dere som har termin i de to første ukene av mai.
​Er kun 9+1, og tiden går saktere for hver dag.
Kunne jeg ikke bare gått inn i koma, og våknet opp igjen i uke 37? :eeeh: 
 

Jeg er også sulten konstant, men har kun lagt på meg 2 kg. De tre andre svangerskapene, hvor jeg ikke har spist konstant, har jeg gått opp 7 kg på samme tid :sjokkert: 

 

Kos deg i 2.trimester - jeg kommer etter om et halvt århundre :briller: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...