Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Tok du innvendig UL Fightern? 

Ja, jeg må ha innvendig ul til uke 11-12. Prøvd utvendig ul flere ganger i uke 10. Har ikke klart å sett noe særlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde doppler-bruk vært skadelig for barnet, ville jeg hatt 3 meget skadde barn :P  Pga alle spontanabortene, har jeg nesten daglig brukt doppler fra uke 10-22. Og sporadisk fra uke 22-41....alt ettersom hvor rolig ungen har vært den dagen.
Men buker den kun noen sekunder, slik at jeg kan berolige meg med at det ennå er hjerteaktivitet der inne :)

 

Jeg skal på ny ultralyd i morgen (fredag) kveld :D Håper hjertet ennå banker. Er i uke 6-10 jeg har mistet alle de 8 spirene mine, så er litt i overkant hysterisk. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde doppler-bruk vært skadelig for barnet, ville jeg hatt 3 meget skadde barn :P  Pga alle spontanabortene, har jeg nesten daglig brukt doppler fra uke 10-22. Og sporadisk fra uke 22-41....alt ettersom hvor rolig ungen har vært den dagen.

Men buker den kun noen sekunder, slik at jeg kan berolige meg med at det ennå er hjerteaktivitet der inne :)

 

Jeg skal på ny ultralyd i morgen (fredag) kveld :D Håper hjertet ennå banker. Er i uke 6-10 jeg har mistet alle de 8 spirene mine, så er litt i overkant hysterisk. Sorry!

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint. Fått terminbekreftelse: 28.mai er den hellige datoen.

Den døde tvillingen har ennå ikke begynt å skrumpe inn, så må på ny ul om litt over 2 uker. Håper den da er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på innvendig ul nå, og fikk se en sprell levende liten baby og høre hjerteslag,, så nå puster jeg letta ut!😄

Lykke til om to uker fightern!

 

Nå går jeg bare å venter på at kulen skal komme jeg... er 10+4 idag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg har fått mage! Og den er stor! :P Må nok ut å kjøpe klær så snart jeg orker. 

Kvalmen er også helt borte (trodde virkelig ikke denne tiden skulle komme) Jippi :D Er 11+3 i dag og har sånn smått begynt å trene igjen :)

Bor i Akershus og ikke med FB gruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har lyst å bli med i min hemmelige fb-gruppa "MaiBaby 2017" så er dere velkommen :danse:  Hittil er vi kun 12 damer som følger hverandre i hverdagslige ting. God stemning :)

Bare kontakt meg på pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Flere som er 100% sykemeldt?

Forrige svangerskap ble jeg satt i gang pga store bekkenplager.

 

På trening for et par uker siden sa det pang. Fikk panikk og bestilte legetime å forlangte henvisning til fysio (noe jeg selvfølgelig fikk) fikk jo beskjed av jordmor forrige svangerskap at bekkenet mitt trolig ikkje kom til å takle enda en graviditet :-/

 

I dag har jeg vert på min første kiropraktortime (anbefalt av fysio) hun er en av 2 i Norge som er spesialisert på bekken. Hun kjente klart at jeg hadde en kraftig låsning å at jeg var helt skeiv.

Håper virkelig denne behandlingen fra fysio/kiropraktor hjelper, viss ikke blir det et langt svangerskap:-/ er bare 8 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, krysser fingrene for at du slipper unna de værste plagene, mammatil2.

 

Jeg lurer virkelig på om jeg har kynnere? 🤔 Synes jeg kjenner igjen følelsen. Men er ikke det litt vel tidlig å kjenne de (er 11+3) Var litt plaga med kynnere sist, men ikke værre enn at de var veldig plagsomme 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

Her går det bedre og bedre😍 Det er først nå jeg kan glede meg over magen, og drømme meg litt vekk😇

Idag kjøpte jeg en god didrikson vinterjakke i en størrelse for stor slik at magen også får plass om noen måneder🙊🙈

Kvalmen er over og energien er på vei tilbake - Hurra!!!!

Jeg er nå 10+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spørre dere her, noen som har smerter i magen? Kjennes ut som livmora. Prøver å søke på nett og da kommer bare ligament smerter, men disse smertene kommer først i magen, så innvendig "der nede", kommer det bare av at livmoren vokser? :-) noen erfaringer? Ul på torsdag , 10+5 Idag :-)

Endret av Stineer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

Her går det bedre og bedre😍 Det er først nå jeg kan glede meg over magen, og drømme meg litt vekk😇

Idag kjøpte jeg en god didrikson vinterjakke i en størrelse for stor slik at magen også får plass om noen måneder🙊🙈

Kvalmen er over og energien er på vei tilbake - Hurra!!!!

Jeg er nå 10+5.

10+5 her også og kvalmen forlot meg i helgen, yeeey:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, krysser fingrene for at du slipper unna de værste plagene, mammatil2.

 

Jeg lurer virkelig på om jeg har kynnere? Synes jeg kjenner igjen følelsen. Men er ikke det litt vel tidlig å kjenne de (er 11+3) Var litt plaga med kynnere sist, men ikke værre enn at de var veldig plagsomme

Jeg har også kjent på noe som jeg tenkte føltes som kynnere. Jeg er 11+0 i dag. Jeg og tenkte at det ikke kunne være kynnere siden det er så tidlig, men ikke vet jeg. Jeg hadde en del kynnere de siste ukene med nr 2, men det begynte langt fra så tidlig som det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

Her går det bedre og bedre Det er først nå jeg kan glede meg over magen, og drømme meg litt vekk

Idag kjøpte jeg en god didrikson vinterjakke i en størrelse for stor slik at magen også får plass om noen måneder

Kvalmen er over og energien er på vei tilbake - Hurra!!!!

Jeg er nå 10+5.

Her merker jeg det går bedre og bedre også heldigvis. Fortsatt en del kvalm, men redselen for å kaste opp er ikke nå lenger. Nå er det mer sånn at jeg blir kvalm, og så varer det til jeg får spist noe skikkelig. Da kommer det seg og jeg er bra til neste gang jeg begynner å bli sulten. Er fortsatt fryktelig trøtt, og føler det kommer til å henge i en stund enda. Men beste er jo å kjenne at kvalmen slipper litt taket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spørre dere her, noen som har smerter i magen? Kjennes ut som livmora. Prøver å søke på nett og da kommer bare ligament smerter, men disse smertene kommer først i magen, så innvendig "der nede", kommer det bare av at livmoren vokser? :-) noen erfaringer? Ul på torsdag , 10+5 Idag :-)

Jeg tror ikke jeg erfarer den type smert du beskriver. Men har ligamentsmerter innimellom. Da er det mer som et hardt litt varende stikk i siden, som gjerne "dras bortover" som om det gikk en tråd fra et sted til et annet. Ellers lurer jeg på om det kanskje kan være fordøyelsen som plager deg?

Jeg har total forstoppelse for tiden, og da får jeg av og til intense smerter i magen først, som etterhvert flytter seg nedover. Og da kan smertene oppleves som de kommer fra livmoren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre om dere andre og at kvalmen begynner å gå vekk!

Det er virkelig noe av det værste jeg har opplevd - kvalm hver dag med oppkast i flere uker.. tenker bare på dem som går ett helt svangerskap slik!!

Men nå lurer jeg på en ting: vet det er veeeeldig tidlig jeg er bare 11 uker men av og til kan jeg kjenne ei bitte lita "boble" der nede? Spesielt hvis jeg ligger på ryggen i senga. Kan det være babyen tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...