Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

jeg har også slutta med snus! jeg har prøvd tusen ganger før, og nå har jeg endelig greid det i 5 uker jeg også!!  

Håper jeg slipper å være så dum at jeg begynner på igjen når alt er over og den lille er kommet.. fremdeles ingen symptomer, noe trøtt og ømme og store pupper, men ellers er alt som før.. teller dager til undersøkelse neste uke! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært hos legen i dag :) fikk resept på kvalmestillende å fikk beskjed å ta det med behov. Skjekket blodtrykk som var noe lavt, og tok blodprøver. Tilbake for ny kontroll av blodtrykk om en uke :) heldigvis har dagen i dag vært levlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg har såånn magesmerter nå, og ser at det er lett rødlig utflod på toalett så nå mister jeg sikkert😓

Å nei :/ får ikke håpe det !. Håper det gir seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra glalaksen! Jeg har blødd 3 ganger hittil dette sv skapet, og en av gangene varte det i 3 dager. Blodprøvene er fine, og jeg har ikke blødd etter siste blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere på vei nå? Jeg har siste dag i uke 7+ og i morgen er jeg 8+0:) Synes det har gått fort så langt, og er såååå klar for 2.trimester og tidlig UL om ca 1 mnd....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere ❤ det er veeeeldig lyst på farge, og må tørke oppi der (beklager detaljer) for at det skal komme farge på papiret. Men har hatt veldig vondt i magen i hele dag. Rielignende smerter. Både nede fremme og i korsryggen.. vurderer å ringe gyn i morgen, ville dere gjort det? Var på gyn på fredag og så hjerte slå😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Sniker meg inn her...fikk positiv test i dag, termin 30.mai får jeg opp...jubler rolig men våger ikke slippe taket helt.

Mista i februar 2015 og er derfor veldig redd denne gang, men ubeskrivelig lykkelig i samme sleng. Håper lille der inne klorer seg fast med alt den har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også slutta med snus! jeg har prøvd tusen ganger før, og nå har jeg endelig greid det i 5 uker jeg også!!

 

Håper jeg slipper å være så dum at jeg begynner på igjen når alt er over og den lille er kommet.. fremdeles ingen symptomer, noe trøtt og ømme og store pupper, men ellers er alt som før.. teller dager til undersøkelse neste uke! :P

Rart det der. At når man må så er det ikke sååå vanskelig egentlig. Håper og satser på at jeg klarer å fortsette å styre unna etter graviditeten jeg å. Har flere venninner som begynte igjen. Er jo så dumt. Og så dyrt. Skal prøve å styre unna nikotinfri snus også. Tok en del nikotinfrie i helgen, og det gjorde at jeg plutselig fikk sug etter snus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet dagen før jeg fant ut at jeg var gravid faktisk, for av en eller annen grunn var det ikke godt med snus lenger, det som fikk meg Til å ta en test å 😄 Vært uten ca. 6 uker nå tror jeg :-)

Har vært uten ca 4 uker nå, burde bli kvitt det ekle slimet snart da. Håper det er derfor jeg har så mye slim og ikke fordi slimhinnene blir tørrere pga graviditet. For da må jeg sikkert gå sånn her i 7 mnd til. 😛

Kult at kroppen sa i fra selv at du skulle kutte snusen da! 😄

Endret av Heisannhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+1 i dag. Synes egentlig dagene snegler seg avgårde da jeg er stort sett sengeliggende :/ 
Men i dag ser det ut som det er en litt bedre dag, heldigvis :) 

Angående slim så er jeg faktisk slimete i halsen selv. Og jeg har ikke snuset eller noe annet, så mulig det er naturlig? Leste av man også kan bli tett i nesa i første trimester. Så slimhinnene er sikkert litt seigere i 1.trimester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slimhinnene er gjerne opphovnet i graviditen som kan føre til tett nese, slim osv. Jeg også er slimete i halsen. Dårlig kombo med kvalme:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper jeg kan få bli med her!

Har testet positivt for første gang, og er mildt sagt overveldet. Jeg og mannen er superglade, men vil ikke si noe til andre så tidlig. Dermed sitter jeg her relativt aleine med alle spørsmål og bekymringer :) Er det egentlig vanlig at første legetime ikke er før i uke 13? Føler liksom at noen burde gitt meg et infohefte eller noe? takk og lov for internett i hvertfall :)

 

Termin ca 14. mai om alt går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også 8+1 idag, var en smule kvalm imårrest! HIPP HURRA! men det gikk over igjen....

 

Hvordan går det med deg Glalaksen?

 

Helt bra i dag, takk som spør💓 hadde litt magetrøbbel i dag tidlig så spørs om det var det som forårsaket smertene. Ingen blod. Kastet opp for første gang i sted og føler meg ganske syk så da tenker jeg det gikk bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt bra i dag, takk som spør hadde litt magetrøbbel i dag tidlig så spørs om det var det som forårsaket smertene. Ingen blod. Kastet opp for første gang i sted og føler meg ganske syk så da tenker jeg det gikk bra

så bra!!:-) Kansje det bare var noen ørsmå sprengte blodkar eller noe, heldigvis! :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ser ut til å ha gått greit Glalaksen:)

Jeg har vært hos legen i dag. Sykemeldt 100% ut uken og 60% fra neste uke og i 2 uker framover. Akk. Reiste rett hjem og la meg strak ut på sofaen. Nå skal det jammen bli godt å kunne hvile/sove litt på dagtid!!! Min mor ble akutt innlagt i går (hun er veldig hjertesyk) og det ble ikke mye eller god søvn i natt. Og det er også en meeeeget dårlig kombo med kvalmen :forvirret: Men nå kan jeg hvile litt mer framover, og håpe det vil hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ser ut til å ha gått greit Glalaksen:)

Jeg har vært hos legen i dag. Sykemeldt 100% ut uken og 60% fra neste uke og i 2 uker framover. Akk. Reiste rett hjem og la meg strak ut på sofaen. Nå skal det jammen bli godt å kunne hvile/sove litt på dagtid!!! Min mor ble akutt innlagt i går (hun er veldig hjertesyk) og det ble ikke mye eller god søvn i natt. Og det er også en meeeeget dårlig kombo med kvalmen :forvirret: Men nå kan jeg hvile litt mer framover, og håpe det vil hjelpe litt.

Ja ser den! Jeg har vært sykemeldt 100 % siden forrige mandag. Ser ikke at jeg skal få til å komme meg på jobb kommende mandag heller.. men hjelper på kvalmen å ligge helt i ro:) så trist at mammaen din er hjertesyk:( hun er hvertfall i veldig trygge hender på sykehus😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-) Ja de er virkelig flinke og gode på sykehuset! Håper de vinner fram med streiken! 

Ja vi får bare "hang in there"! Plutselig forsvinner forhåpentligvis denne kvalmen, og så får vi heller flere koselige symptomer etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad på dine vegne gladlaksen❤️☺️

Her er dagene ille, føler meg som en utørket sviske🙈😅😪

Nå er det en uke til ultralyd - håper tiden går fort og kvalmen snart er ooooover!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ser ut til å ha gått greit Glalaksen:)

Jeg har vært hos legen i dag. Sykemeldt 100% ut uken og 60% fra neste uke og i 2 uker framover. Akk. Reiste rett hjem og la meg strak ut på sofaen. Nå skal det jammen bli godt å kunne hvile/sove litt på dagtid!!! Min mor ble akutt innlagt i går (hun er veldig hjertesyk) og det ble ikke mye eller god søvn i natt. Og det er også en meeeeget dårlig kombo med kvalmen :forvirret: Men nå kan jeg hvile litt mer framover, og håpe det vil hjelpe litt.

Håper det ordner seg med mammaen din❤️

Ta vare på deg selv og knøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk førskolelæreren:-)

Min mor er fortsatt på sykehuset, og de har heldigvis alt under kontroll der. De er lit fram og tilbake på om hun skal legges i narkose og få elektrosjokk. Hun har gjort det en gang tidligere. Hun har hjerteflimmer, og sjokket skal stabilisere dette mener jeg. Men enn så lenge så går det greit heldigvis.

 

Ellers hadde jeg bitte bitte lite farget utflod på papiret i dag igjen... Skummelt, men jeg lurer på om veeeeldig treg fordøyelse kan ha noen innvirkning på det? Unnskyld ekle detajer altså, men hadde sterke magesmerter i går kveld, etterfulgt av at jeg måtte på do.. Såååå kanskje en sammenheng?

I forhold til sex, er det noe jeg ikke har turd i det hele tatt i disse tider, pga blødningene jeg har hatt.

Veldig "rett-fram" innlegg dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...