Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Ble nesten litt lettet over at andre føler det samme. Føler meg nokså alene :)

Idag har det vært så ille, både oppkast og kvalme helt til kl 17. Jeg følte meg helt elendig. Spiste ingenting. Her går det nå i epler, druer og litt pepsi max. Men ellers ingenting som frister. Alt lukter så vondt.

Fungerer litt bedre utover kvelden heldigvis.

Skal til legen imorgen men han kan vell ikke hjelpe meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste som går ned her, er kjeks og funsaft (appelsin) blandet med bris (mango og papaya). All mat lukter fælt, og bare tanken på det gjør at jeg brekker meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er så dårlig😢 influensafølelse i kroppen, kvalme og no oppkast.. vært ca sengeliggende i fire dager. Ikke sjans å dra på jobb slik det er nå, kommer meg såvidt i barnehagen og får levert frøken. Så må nok kaste inn håndkleet og få sykemelding i noen uker. Skikkelig kjipt 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv! Nå har jeg kjøpt SEA armbånd - håper de hjelper!

Her funker kun kald Cola og grønne druer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på den! Haha det står rett på siden av meg her på nattbordet.. Cola å grønne kalde druer🙈 Ber til høyere makter om at dette ikke varer i ukevis😩. Så er jeg alene hjemme med jenta mi på 8 år mens mannen har vært ute i sjøen i 3 uker nå😩 Glad han kommer hjem til fredag🙏🏻. Stakkar hun skjønner jo ingen ting når mamma er så dårlig!. Har ingen familie rundt meg her jeg bor så har ingen som kan komme innom å hjelpe meg heller. Men godt hun er så stor hun klarer seg så greit med mye selv så det går greit :) må på butikken i dag, det blir virkelig en utfordring kjenner jeg 😩. Dere som har mindre barn hvordan går det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også ligger i senga med grønne druer😅 og ritz kjeks. Ja samme her. Forrige gang var jeg dårlig hele svangerskapet så ser mørkt på de neste månedene. Har ei frøken på to år, det går greit siden hun går i barnehage og mannen er flink til å ta henne med seg ut. Så fortvilende det må være når mannen er på sjøen! Føler virkelig med deg! Bra han kommer hjem snart. Jeg har bursdag i dag og vi skal feire hos mor og far senere.. gi meg styrke!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe huff ja det er ikke bare bare! Gratulerer så mye med dagen 👑👏🏻 håper den blir vellykket selv med masse kvalme. Har noen av dere erfaring med postafen reisesyketabletter? Vurderer å ha det liggende til de dagene som er helt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en anelse kvalme i dag før frokost. Ble nesten litt glad :) Hilsen ei som knapt har symptomer, og det er litt ekkelt det og ;)

Men synes virkelig synd på dere som er skikkelig dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på FrøkenPanfora78 sitt innlegg, ingen symptomer her heller bortsett fra ømme pupper.. Nesten så man går å leter litt etter en kvalm følelse😂 Skal til lege den 30, føler det er innmari lenge å vente før man liksom får bekrefta at man er på vei, selv etter utallige g.tester😂😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg seriøst ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette. Kvalmen, klarer ikke spise, klarer ingenting. Ligger bare å gråter å hater å være gravid. Føler ingenting hjelper.

Får nesten litt angst av å tenke på hvor lenge dette kanskje varer... 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg seriøst ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette. Kvalmen, klarer ikke spise, klarer ingenting. Ligger bare å gråter å hater å være gravid. Føler ingenting hjelper.

Får nesten litt angst av å tenke på hvor lenge dette kanskje varer... 😢

Var å kjøpte postafen på apoteket i stad, herregud å det hjalp! Reisesyketabletter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt SEA bands siden klokken 11 idag - jeg må si de hjalp meg gjennom dagen! Har spist skive og litt frukt. Verdt å prøve!

Var hos legen og fikk sykemelding 50%. Han har også henvist til tidlig ultralyd på sykehuset. Hurra. Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å sett et lite bankende hjerte i dag ❤️ Det var deilig å få bekreftet at det er liv inni der 😊 Angående Postafen. Var til legen i dag og fikk beskjed om å ikke bruke Postafen om jeg ikke lå spydde og sydde og ikke fikk i meg næring 😕 Jeg er ikke der - bare veldig kvalm, så jeg holder meg unna litt til 🙄

Seaband har jeg også på, men funker ikke 😫

Endret av Lulle86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed av legen idag om å ikke bruke noen form for medisin mot kvalme. Da ville han heller legge meg inn på sykehuset for de er usikre på bivirkninger i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Lulle86!! Hvor langt er du?

 

Jeg har så sprengte pupper at jeg har hatt to lag med sportsbh på meg idag!😂 Litt tvangstrøye, men Guri malla som det holder på plass og støtter😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon:) i dag våknet jeg opp ca helt fin;o måtte ringe å få legetime siden egenmeldingsdagene mine gikk ut i går og jeg meldte meg syk i dag. Er ikke det typisk?? Altså misforstå meg rett, det er veldig godt! Men samtidig blir det kleint å dra til legen for å få sykemelding i dag når jeg føler meg bra. Og hva med resten av uka? Det er SÅ typisk at jeg våkner dårlig i morgen igjen også har jeg ikke sykemelding;p også er det litt skummelt at det skal være så stor forskjell på formen i dag og de forrige dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja kvalmen har gjort nok et byks her også. Heldigvis (bank i bordet) ikke kastet opp enda, men venter på det. Jeg har postafen liggende, men tar det kun hvis jeg ikke har noe annet valg. Vet legene er veldig restriktive til kvalmestillende. Ellers tar jeg 40mg B6 vitamin morgen og kveld, samt går med seaband når jeg er hjemme. Er overbevist om at denne kombinasjonen hjelper meg, og hååååper det fortsetter. Vi går vel inn i de verste ukene sånn sett nå, og det er alltid litt skummelt :frown:

Så herlig det må ha vært å få se et bankende hjerte!!!

Jeg skal å ta blodprøve nr 2 i morgen, og håper på veldig gode verdier på hcg når jeg får svar på torsdag.

Ellers har jeg bestilt ultralyd til uke 12. Skal 21.oktober :babygutt:  :babyjente: Det er lenge til gitt, men gleder meg masse:)

Jeg er i dag 6+6 og i morgen begynner uke 7... Uke 7 og 8 var mine verste uker i forhold til kvalme i mitt forrige sv skap, men i mitt første var det super ille fra uke 3-24.. Så nå er jeg veldig spent på fortsettelsen i dette sv skapet. Men så lenge jeg ikke mister og at lille i magen har det bra, så skal jeg komme meg igjennom det på et vis:)

 

Håper kvalmen blir mildere raskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Lulle86!! Hvor langt er du?

 

Jeg har så sprengte pupper at jeg har hatt to lag med sportsbh på meg idag! Litt tvangstrøye, men Guri malla som det holder på plass og støtter

 

Jeg er 7 uker i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om dere andre som er i akkurat samme situasjon❤️En føler seg jo litt alene? Hos oss er det ikke så mange som vet så jeg må jo bare lufte meg ut her inne :)

Ellers våknet jeg veldig kvalm idag igjenn, så leverte jeg i barnehagen og gikk bare og la meg igjenn. Har sovet siden kl 10.

Vi er spente på når ultralyd timen kommer fra sykehuset. Her blir det tett oppfølging grunnet lite barn forrige gang. Så jeg får visst en del ultralyder og samtaler på sykehuset. Det er betryggende.

Jeg er 6+4 idag.

Har ikke spist en ting idag - må prøve meg på ett tørt knekkebrød. Druene funker dårlig nå🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen møtte meg som en vegg i dag, gitt! 😔 Var kvalm og spydde døgnet rundt fra uke 6 sist også, men har vel bare håpet i det lengste på at jeg skulle slippe unna kvalmen denne gangen. Grugleder meg til ultralyd den 19.09 ... håper å få se et bankende hjerte! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåkke som har vert på tidlig ul - var det utvendig eller innvendig? Har lyst å bestille tidlig ul på privatklinikk, men dei som er her tar berre utvendig.. Nokon som veit kor tidlig en kan sjå hjerteslag på utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...