Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Futurewifi. Ok. Men var det for å bekrefte graviditet eller noe du var hos jordmor da? Og skal du ikke på noe kontroll mellom nå og ultralyd? Ul er vel i uke 18 ca. Er så mange som skriver om legebesøk i fleng med hcg prøver og ultralyd osv at jeg blir nesten litt stressa for at jeg burde bestille noe selv. Eller er det folk som har sa før som gjør dette? Hva er forresten forskjell på å gå til lege og jordmor? Sorry for mange spørsmål 😶

Jeg bestilte bare time hos jordmor da jeg fant ut at jeg var gravid. Da fylte vi ut det skjemaet, fikk informasjon og slikt. Skal dit 1 gang før ultralyd, men det er vel ikke før k slutten av oktober/november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som vi har det veldig likt, eg har hatt bittelitt brun utflod kvar dag siden tirsdag. Var til lege i dag og tok blodprøve, skal ta igjen på tirsdag. Legen min meinte at det var vanligare å ha denne type liten blødning enn å ikkje ha det, men sa at en kan aldri vite sikkert.. Så må nok berre vente og sjå (og bekymre seg..!) Ho sa og at eg burde ta det med ro til eg hadde fått svar på blodprøvane - ingen trening!..

 

Så bra!

Vet ikke helt om jeg stoler på at han legen min vet hva han driver med :P Har ikke lest noe sted om at folk har tatt hcg-prøve to dager på rad. Så vi får se. Kanskje jeg må ta enda en måling til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futurewifi. Ok. Men var det for å bekrefte graviditet eller noe du var hos jordmor da? Og skal du ikke på noe kontroll mellom nå og ultralyd? Ul er vel i uke 18 ca. Er så mange som skriver om legebesøk i fleng med hcg prøver og ultralyd osv at jeg blir nesten litt stressa for at jeg burde bestille noe selv. Eller er det folk som har sa før som gjør dette? Hva er forresten forskjell på å gå til lege og jordmor? Sorry for mange spørsmål

 

Jeg tar hcgprøver fordi jeg nå opplever blødning. Har også unnfanget via IVF. Har holdt på med prosjekt baby veldig lenge, så man blir nok litt ekstra skrullete!

Når man har vært igjennom IVF har man obligatorisk ultralyd i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hcgprøver fordi jeg nå opplever blødning. Har også unnfanget via IVF. Har holdt på med prosjekt baby veldig lenge, så man blir nok litt ekstra skrullete!

Når man har vært igjennom IVF har man obligatorisk ultralyd i uke 8.

Skjønner 😊 ifv... hva er det da..? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi blitt 9 medlemmer i den hemmelige termingruppen som heter MaiBaby 2017. Flere er hjertelig velkommen ;)

Ta kontakt på PM hvis du vil inn !

Jeg vil gjerne bli medlem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken pandora, hvor er denne gruppen? Her på klikk eller Facebook? Vet ikke hvordan man sender pm jeg

 

På facebook, glemte å skrive det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Queenbaby! Så gøy - da er vi to like langt. Har du symptomer?

Her er det værst med trøtthet og slitenhet. Føler hele kroppen har influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futurewifi. Ok. Men var det for å bekrefte graviditet eller noe du var hos jordmor da? Og skal du ikke på noe kontroll mellom nå og ultralyd? Ul er vel i uke 18 ca. Er så mange som skriver om legebesøk i fleng med hcg prøver og ultralyd osv at jeg blir nesten litt stressa for at jeg burde bestille noe selv. Eller er det folk som har sa før som gjør dette? Hva er forresten forskjell på å gå til lege og jordmor? Sorry for mange spørsmål 😶

Føler på det samme. Har ikke vært hos legen eller bestilt meg time.. Trudde det var vanlig å vente med å gå til legen til uke 12..? Fikk beskjed om det i mitt forrige svangerskap. Men skal hvert fall bestille meg ultralyd time til uke 11 tenker jeg:)

 

Litt personlig spm, men er det noen andre her som har fått smerter etter samleie?? Fikk utrolig vondt i går, og ble skikkelig beskymret.. Gikk over etter 15 min ca heldigvis. Husker fra forrige svangerskap at det kunne bli litt ømt i magen men ikke vondt..? Har jo søkt det opp litt og det skal ikke være noe farlig.. Men litt nysgjerrig på hvordan det er for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten mageboer:Jeg har bare hatt samleie et par ganger (er 6+2) men ikke merket noe ubehag da...

 

Men det er en annen ting jeg er stressa for nå da! Yoga.

Jeg begynte meg yoga rundt da jeg ble gravid og gjør masse forskjellige stillinger. Leste nå at man ikke skulle stå skulderstående og bro og heller ikke løfte begge ben samtidig å sånn når man er gravid. Men jeg har jo gjort alt det 😮 kan jeg ha skadet ungen?? Har noen peiling????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten mageboer:Jeg har bare hatt samleie et par ganger (er 6+2) men ikke merket noe ubehag da...

 

Men det er en annen ting jeg er stressa for nå da! Yoga.

Jeg begynte meg yoga rundt da jeg ble gravid og gjør masse forskjellige stillinger. Leste nå at man ikke skulle stå skulderstående og bro og heller ikke løfte begge ben samtidig å sånn når man er gravid. Men jeg har jo gjort alt det 😮 kan jeg ha skadet ungen?? Har noen peiling????

Tror ikke det hadde skadet før du eventuelt hadde gjort det med en stor mage 😄 Tror ikke det er farlig når det er så tidlig!:) legen min mente at jeg omtrent kunne henge opp ned i de 4 første månedene uten at det skulle skade barnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisannhei:  Tror nok det er mer med tanke på bekkenet ditt at du ikke bør gjøre akkurat de øvelsene, tror nok absolutt ikke det kan skade barnet. Så så lenge du ikke har merket noe smerter av det, går nok det fint. Men kanskje du ikke skal gjøre akkurat de øvelsene fra nå, for å skåne bekkenet:)

Endret av M79+♂08♥+♂12♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fler som har prøvd SEA band armbåndet mot kvalme? Tok det på i går når kvalmen kom for fult og har ikke merket noe siden 😄 Gud så effektivt!

Hvor får jeg kjøpt?

Begynner å bli elendig i formen her😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte å seaband i går, ikke såå mye effekt her, litt kanskje. Gud å dårlig jeg er ! Kun iskald Pepsi Max å saft is som ikke kommer i retur😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg er heldig ser jeg, ikke en eneste gang har jeg vært kvalm eller dårlig på noe vis.. Man blir jo nesten bekymra for at det ikke er normalt også!😂😳😳

Endret av Babylilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom her også.. Ingen spying enda, men kvalmen i seg selv er ille nok syns jeg. Må nok på apoteket å kjøpe SEA band i morgen, håper det hjelper litt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...