Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

M79 - har vi termin på samme dag?

Jeg har 9 mai.

Lurer på om du er ett par dager før meg?

Ja da tok jeg litt feil;) Jeg har termin 6.mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått svar på hcgen - den har steget fra 2800 (mandag) til 7890 (torsdag)!

Hurra! Nå kan jeg senke skuldrene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du hannepålandet?

Var det for tidlig til at dem ikke fikk sett noe eller?

HCG var på 2400 den dagen. Og legen tippa 5+2. Så litt tidlig. Eller det ligger på feil plass. Skulle hatt ny ul denne uka. Men de har rota med noe greier så jeg venter på tlf fra dem. Skulle ringe til fastlege kl 14 om jeg ikke hadde hørt noe før da. Da skulle han ringe på sykehuset. Igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, blir en spennende tid framover da hannepålandet, regner med at alt er ok :-) Håper det og krysser fingrene for det ihvertfall! :) 

Stineer; her er ikke kvalmen kommet... ingenting er kommet bortsett fra ømme og harde pupper.... 



Hipp hipp Førskolelæreren! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å tok en hcg prøve istad. Spent på svar. Skal få svar på tirsdag sa hun :) åååååååhhh, klarer jeg å vente??? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okei, blir en spennende tid framover da hannepålandet, regner med at alt er ok :-) Håper det og krysser fingrene for det ihvertfall! :)

 

Stineer; her er ikke kvalmen kommet... ingenting er kommet bortsett fra ømme og harde pupper....

 

 

 

Hipp hipp Førskolelæreren! :)

Da har vi så og si samme symptomer:-) litt småkvalm men ikke mer enn det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg innbiller meg at jeg kan se en aldri så liten bolle der, men det er nok bare innbilning, det vil nok ikke vises før jeg er kommet over 3 måneder tenker jeg, mange rare blikk hvisking blant ungdommen da tenker jeg😂 Var 13 uker forrige svangerskap før noe vistes😊

Oki😊😊 ja, blir spennende å se hvor tidlig det vises med nr 2. De sier jo ofte at magen kommer litt fortere da??

 

Hehe, blikk kam du jo få. Men det er jo helt normale😅🤗🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som merker noen forskjell på magen? Altså trudde man skulle få forstoppelse, men her er det motsatt!....

Merker forskjell ja! Selv om jeg ofte er litt hard ellers å, men nå er den ennå hardere og mye mer luft enn vanlig.... og jeg tar probiotika pulver tilskudd også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler her som ikke har så ømme pupper lenger?? Jeg er då bekymret eneste ordentlige symptomet jeg hadde og nå er det borte og??? Hjeeeeeelp

Hvor langt er du på vei da?

Jeg har en venninne som ikke merket noe i brystene i det hele tatt så er ikke alle som gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært på ultralyd og kontroll allerede, var det noen spesiell grunn til det? Jeg er førstegangsgravid og bestilte time hos legen der jeg skrev at jeg var gravid og spurte når jeg skulle komme på kontroll. Da satt de meg opp i uke 11. Altså 12.oktober. Er det normalt at man skal vente så lenge?

Skulle det forresten lages en gruppe på Facebook? Hvis ikke det er gjort kan jeg sikkert gjøre det.

Jeg er 32 og bor i Oslo. Kanskje på flyttefot etterhvert da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært på ultralyd og kontroll allerede, var det noen spesiell grunn til det? Jeg er førstegangsgravid og bestilte time hos legen der jeg skrev at jeg var gravid og spurte når jeg skulle komme på kontroll. Da satt de meg opp i uke 11. Altså 12.oktober. Er det normalt at man skal vente så lenge?

Skulle det forresten lages en gruppe på Facebook? Hvis ikke det er gjort kan jeg sikkert gjøre det.

Jeg er 32 og bor i Oslo. Kanskje på flyttefot etterhvert da:)

Har vært hos jordmor allerede, men hun satt meg ikke opp til ultralyd før i slutten av november! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker forskjell ja! Selv om jeg ofte er litt hard ellers å, men nå er den ennå hardere og mye mer luft enn vanlig.... og jeg tar probiotika pulver tilskudd også....

 

Uff, magen er skikkelig utsabil for tiden! Pluss at jeg er konstant dårlig form:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg: hadde brun utflod, bittelitt i ca 6 timer (bare på papiret, tre prikker i trusa). Så forsvant det igjen. i halvannet døgn. I dag hadde jeg det igjen da jeg tørket meg i dag morges. Ikke vært noe etter det. Blir så livredd!!

Var og målte hcg i går, og fikk beskjed om å komme og måle igjen i dag. Altså to dager etter hverandre?!?! Har lest mye om at folk gjerne venter 2 - 3 - 4 dager opptil en hel uke mellom målingene, jeg?

Har det noe for seg å måle to dager etter hverandre da? 

 

Kjenner jeg er så bekymret for å miste. Tror jeg bestiller tidlig UL hvis jeg ikke får noe reelt svar etter denne målingen  :angry:

 

Hvordan går det med deg, Ollie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcgen skal dobles annenhver dag -

Så det er sikkert derfor du får målinger med to dagers mellomrom.

Uansett masse lykke til.

Jeg skal til både lege og jordmor på mandag. Så blir jeg henvist til tidlig ultralyd grunnet litt komplikasjoner med første barn.

Jeg er så nervøs.

Ellers puppene mye mindre ømme. Jeg sover meg gjennom dagene og nå meker jeg litt uggenhet. Håper dette snart gir seg - er ikke meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcgen skal dobles annenhver dag -

Så det er sikkert derfor du får målinger med to dagers mellomrom.

Uansett masse lykke til.

Jeg skal til både lege og jordmor på mandag. Så blir jeg henvist til tidlig ultralyd grunnet litt komplikasjoner med første barn.

Jeg er så nervøs.

Ellers puppene mye mindre ømme. Jeg sover meg gjennom dagene og nå meker jeg litt uggenhet. Håper dette snart gir seg - er ikke meg selv.

 

Nå fikk jeg ikke måling med to dagers mellomrom. To dager på rad. Målte i går og i dag.. Det jeg syntes var litt rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi blitt 9 medlemmer i den hemmelige termingruppen som heter MaiBaby 2017. Flere er hjertelig velkommen ;)
Ta kontakt på PM hvis du vil inn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir værende her litt til ihvertfall. Har jo blitt heeelt hekta på de diskusjonsforumene som kommer på "førstesiden". Folk skriver så mye rart  :ler: 

Jeg skal til lege på mandag. Håper hun tar UL. Om ikke bestiller vi privat. På mandag er jeg 6+6 så da skulle man kunne se hjerteslag.
Kvalm og trøtt. Føler meg så energiløs! Lyst å sove hele tiden  :sovne: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg: hadde brun utflod, bittelitt i ca 6 timer (bare på papiret, tre prikker i trusa). Så forsvant det igjen. i halvannet døgn. I dag hadde jeg det igjen da jeg tørket meg i dag morges. Ikke vært noe etter det. Blir så livredd!!

Var og målte hcg i går, og fikk beskjed om å komme og måle igjen i dag. Altså to dager etter hverandre?!?! Har lest mye om at folk gjerne venter 2 - 3 - 4 dager opptil en hel uke mellom målingene, jeg?

Har det noe for seg å måle to dager etter hverandre da?

 

Kjenner jeg er så bekymret for å miste. Tror jeg bestiller tidlig UL hvis jeg ikke får noe reelt svar etter denne målingen :angry:

 

Hvordan går det med deg, Ollie?

Høres ut som vi har det veldig likt, eg har hatt bittelitt brun utflod kvar dag siden tirsdag. Var til lege i dag og tok blodprøve, skal ta igjen på tirsdag. Legen min meinte at det var vanligare å ha denne type liten blødning enn å ikkje ha det, men sa at en kan aldri vite sikkert.. Så må nok berre vente og sjå (og bekymre seg..!) Ho sa og at eg burde ta det med ro til eg hadde fått svar på blodprøvane - ingen trening!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futurewifi. Ok. Men var det for å bekrefte graviditet eller noe du var hos jordmor da? Og skal du ikke på noe kontroll mellom nå og ultralyd? Ul er vel i uke 18 ca. Er så mange som skriver om legebesøk i fleng med hcg prøver og ultralyd osv at jeg blir nesten litt stressa for at jeg burde bestille noe selv. Eller er det folk som har sa før som gjør dette? Hva er forresten forskjell på å gå til lege og jordmor? Sorry for mange spørsmål 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...