Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

God bedring førskolelæreren ❤ jeg også begynner å bli stresset for at den ikke lever! Smarte meg begynte å google ma i går.. ååh! Har ikke ømme bryster lenger, har dere? Kaster opp daglig og føler meg i dårlig form. Men tenk hvis det bare er psykisk? Nei nå må jeg få tak i den doppleren altså. Kanskje det blir en impuls ul på meg også🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk glalaksen! Jeg tror ikke du må bekymre deg, det at du kastee opp er ett av de beste tegnene på en graviditet i utvikling - det fikk hvertfall jeg høre på sykehuset igår! ☺️

Men om du ikke skal på ultralyd før den ordinære i uke 18-20 så ville nok jeg bestilt en rundt uke 12. Da ser de alt og kan bekrefte at babyen er frisk❤️

Vi skal på ny ultralyd om 4 uker - jeg gleder meg veldig. Igår fikk vi bare se hjertet som slo, annlegg til ben og armer og at det kun er 1 der inne😅👍🏻🐝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du trenger å beskymre deg glalaksen 😊 Jeg har heller ikke så ømme bryster noe lenger, men kaster opp som bare det.. men føles leng å vente til tidlig UL ja! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? ❤️

Jeg har idag en god dag - har spist litt av alt og følte meg nesten litt som før jeg ble gravid✌🏻️ Fikk igår væskebehandling og skal inn og med en urinprøve imorgen.

Håper at den værste kvalmen er over nå.

Er 9+2 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har INGEN symptomer i det hele tatt...utenom at jeg har lagt på med 2 kg  :sjokkert:  MATVRAK!
​Er bare 6+2.
​Ultralyd i morgen. Gruer meg. Redd for at drømmen min vil bli knust kl. 11:00 :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg har INGEN symptomer i det hele tatt...utenom at jeg har lagt på med 2 kg :sjokkert: MATVRAK!

​Er bare 6+2.

​Ultralyd i morgen. Gruer meg. Redd for at drømmen min vil bli knust kl. 11:00 :sur:

Lykke til i morgen! Krysser fingrene mine for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen symptomer her enda heller.. er 9+5 nå.. (kommer bokbind i det hele tatt denne gangen heller)

men men, har vært hos lege, undersøkelse nedentil og livmora mi kjennes akkurat ut som den skal være når man er 9+5 sa han, så jeg stoler på det jeg!:-) det går liksom ikke helt opp for en når man ikke er kvalm og har andre symptomer i det hele tatt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul :) misunner dere som ikke har symptomer. Er videre sykemeldt i to uker.. :( var med lege i dag. Han fant livmor, men ikke hjertelyd. Blæ ;p 9+5 i dag. Fant ikke doppleren der jeg trodde jeg hadde den så nå MÅ jeg kjøpe meg ny:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å dy meg i dag, og dro på UL igjen. Jeg er i dag 10+1 og så en 3 cm stor spire med både armer og ben <3 
 

Hun tok ultralyd på magen, så da kan jeg kanskje ha sjans for å høre hjerteslag med doppler i nærmeste framtid også kanskje ? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig ❤ jeg har ikke time før 21 oktober😑 men holder på å få tak i en doppler nå så krysser fingrene for at jeg hører hjertelyden snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+6 glalaksen, og jeg har heller ikke time før den 21.10...

vurderer å ordne med doppler jeg og😂

Endret av Babylilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle:)

Først må jeg bare si RIKTIG god bedring til dere som kaster opp og er så fryktelig dårlig. Jeg har vært veldig heldig! Har vært kvalm hele dagen lang siden uke 3, men ikke kastet opp en eneste gang enda. BANK I BORDET:) Har vært rett før noen ganger, men heldigvis nok med det. Jeg er i dag 9+6. 

Ellers har doppleren min kommet, og jeg hører hjertelyd. Utrolig herlig, men jeg blir og litt betenkt. For doppleren indikerer oftest 240! slag... Det kan jo ikke stemme. Og så har den indikert 135 slag 1 gang og 144 slag 1 gang. Men jeg sier til meg selv at det viktigste er at jeg hører jevne fine hjerteslag og at det andre stemmer sikkert ikke.

Ellers har jeg tidlig ul 20.10, og ventetiden er som en eeeevighet... Bestilte timen for 2-3uker siden, så har ventet lenge;) Grugleder meg!!!!!!! Rart hvor nervøs man blir for alt mulig ved tidlig graviditet...

Ønsker dere alle en riktig fin dag UTEN oppkast!!!!!!

Om ikke alt for lenge (selv om det føles som en evighet til) kan vi kjenne at lille gullene lever:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff er nå 10+4 og teller dagene til første kontroll ved 12 uker trapper opp på legekontoret akkurat ved 12+0 he he😂 Håper virkelig jeg for høre hjerteslagene da jeg er helt desperat men innerst inne er jeg ikke så bekymret denne gangen som forrige da følte jeg noe var galt. Dette bekymrer meg jo helt ekstremt selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker dere dopplerene deres? Har forsøkt i 4-5 min hver dag, men har ikke funnet noe ennå. Men så fikk jeg plutselig litt dårlig samvittighet i dag for den daglige bruken. Kan det være farlig mon tro ? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå,dere er jo kommet så langt på vei....jeg er kun 6+5. Føler det knapt går fremover.

 

Fikk iallfall se at hjertet slo på ultralyden, så da er den bekymringen over. Det sies jo at stress ofte føre til spontanabort :/  Og i neste uke kommer svigermor på besøk, buuuhuuuuu!!!! Håper jeg ikke mister da. Har allerede gitt henne skylden for at jeg mistet en gang....dog det var sikkert ren tilfeldighet!?!!! Men innerst inne tenker jeg at det var pga henne :'(

 

Ha en fin voksende uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå,dere er jo kommet så langt på vei....jeg er kun 6+5. Føler det knapt går fremover.

 

Fikk iallfall se at hjertet slo på ultralyden, så da er den bekymringen over. Det sies jo at stress ofte føre til spontanabort :/  Og i neste uke kommer svigermor på besøk, buuuhuuuuu!!!! Håper jeg ikke mister da. Har allerede gitt henne skylden for at jeg mistet en gang....dog det var sikkert ren tilfeldighet!?!!! Men innerst inne tenker jeg at det var pga henne :'(

 

Ha en fin voksende uke :D

Tok du innvendig UL Fightern? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kan man oppleve å få vite hvilket kjønn det er? Skjønner at det er individuelt og at sjansen for å få korrekt svar er lavere des tidligere det er i svangerskapet, men jeg er sååå nysgjerrig 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite kjønn med vårt først i uke 13.

Legen var helt sikker og det var helt riktig når han kom ut 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke buksene begynt å stramme enda, men det er kun fordi de er strechy;) Har gått opp litt over to kg allerede. Føler mye av det er kommet på puppene og en del på magen. Er 10+1 i dag.

Endret av M79+♂08♥+♂12♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet ut de trange dongeribuksene mine 🙈 Blir så kvalm av noe som strammer på magen. Her er det stort fokus på komfort om dagen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føles det ut som en stor ballong i magen på kvelden. Ellers passer alle

Buksene fremdeles og ingen er trange enda. Jeg er nå i uke 10 og formen er sååååå mye bedre! Ingen mer oppkast siden mandag - HURRA!

Til dere som er dårlig - hold ut. All min medfølelse til dere❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker dere dopplerene deres? Har forsøkt i 4-5 min hver dag, men har ikke funnet noe ennå. Men så fikk jeg plutselig litt dårlig samvittighet i dag for den daglige bruken. Kan det være farlig mon tro ? 

 

 

Nei det tror ikke jeg. Men ville ikke gjort det hele svangerskapet. men et par uker her og der går sikkert fint. ingen dokumentert forskning som sier det motsatte hvertfall. Men så er det jo vanskelig å forske på dette også da. 

Jeg har fått doppler i posten og funnet hjertelyden!! <3 Ble SÅÅ glad. Forberedte meg veldig mentalt på at jeg kanskje ikke fant den. Var hos lege på mandag men han fant ikke den. Så nå har jeg krysset av på magen hvor jeg fant den slik at jeg kan lete minst mulig og bare høre sånn kjapt her og der ;¨D 

Ja, magen har vokst! Så jeg må ha nye klær. Helt utrolig. Den vokste ikke så fort sist gang. Men er kosli da <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...