Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


glalaksen

Anbefalte innlegg

Jeg har leta og leta, men fant ingen hjertelyd (utenom min egen da.. ). Får smøre meg med tålmodighet. Er 9+0 i dag, så veldig tidlig ennå. Er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete heller, men presser doppleren mot under skambenet liksom. Håper på å få høre noe hjertelyd snart! Blir jo smårar av denne ventetiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg, førskolelæreren. Det er helt jævlig å ha det slik :/ 

Snakket med flere venninner de siste dagene som har fått Postafen av legen. Det gjør meg mer tilbøyelig å spise en eller to om jeg får det slik som jeg hadde på søndag der jeg ikke klarte å røre meg engang før alt kom opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blant annet den artikkelen jeg leste som gjorde at jeg beordra mannen ut å kjøpe Postafen på flekken. Det hjalp veldig mot kvalmen! Var ennå kvalm og slet med å få i meg mat, men oppkastet sluttet og jeg lå heller og sov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått resept på postafen av legen etter å ha spydd opp alt jeg fikk i meg, å var sengeliggende lenge. Ble heldigvis bedre "av meg selv" spyr fortsatt 2-3 Ganger om dagen men det er levlig. Synes ikke de tablettene hjelp så veldig, ble bare døds trøtt. Torsdag er det ultralyd!! Gleder meg såå🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å unngå medisin så lenge jeg kan til tross for dette, som dere skriver forsvinner gjerne ikke plagene så mye uansett så da avstår jeg heller. Men at det ikke er farlig, det er det nok ikke så lenge det er vurdert av legen (vi er jo alle forskjellige).

 

I går kveld var jeg svimmel og utmattet/ hadde hodepine og følte at alt jeg hadde spist kom opp igjen. Nå i uke 8. De sier vel at kvalmen gjerne når en topp i uke 9? Håper ikke det blir verre.

 

Hvordan gjør dere det ift. familieliv og barnehage levering/ henting? Tar mennene deres ut egenmelding e.l.? Jeg kommer nok ikke til å klare å levere/ hente i barnehage igjen når mannen begynner på jobb igjen og det er tungt. 

 

Dere som har ultralyd nå - er dette privat som dere har bedt om?

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere er heldige. Ryker nok på en ultralyd i slutten av uka eller begynnelsen av neste uke jeg også om jeg ikke finner hjertelyd med doppler. Ble over natten nesten helt kvalmfri og det kjenner jeg bekymrer meg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir henvist til tettere oppfølging pågrunn av lav fødselsvekt med første barnet.

Så vi får tilsammen 6 ultralyder, de fleste mot slutten av svangerskapet. Det er veldig betryggende.

Angående levering/henting i barnehagen så er det såvidt jeg klarer det nå. Mannen jobber turnus så han tar seg av alt dette når han er hjemme. Ellers bruker vi besteforeldrene når vi nå.

Håper ikke der blir verre med denne kvalmen, jeg er så lei. Snart uke 9 og håper dette avtar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor lav den var, førskolelæreren ? Mi lille jente var knappe 2540 når hun ble født 3 dager over termin. Kvalifiserer dette også til tettere oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj Lulle, Da var jo hun også liten iforhold til terminen.

Min gutt kom i uke 37, veide 2300. De fant dårlig blodgjennom strømning i navlesnor og en beggynde sv.forgiftning. Han måtte ut med KS da han var så liten.

Jeg har hatt litt angst ved å bli gravid igjenn og har tatt dette opp med legen lenge før denne graviditeten. Da fikk jeg forklart at denne gangen vil bli anderledes med full oversikt og kontroll i magen. Jeg må innom sykehuset ofte i 3 trimester for å passe på blodtrykk og urin.

Jeg synes absolutt du og skal ha en tettere oppfølging med en sånn liten en forrige gang. Snakk med legen og forklar din bekymring :)

Masse lykke til Lulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å unngå medisin så lenge jeg kan til tross for dette, som dere skriver forsvinner gjerne ikke plagene så mye uansett så da avstår jeg heller. Men at det ikke er farlig, det er det nok ikke så lenge det er vurdert av legen (vi er jo alle forskjellige).

 

I går kveld var jeg svimmel og utmattet/ hadde hodepine og følte at alt jeg hadde spist kom opp igjen. Nå i uke 8. De sier vel at kvalmen gjerne når en topp i uke 9? Håper ikke det blir verre.

 

Hvordan gjør dere det ift. familieliv og barnehage levering/ henting? Tar mennene deres ut egenmelding e.l.? Jeg kommer nok ikke til å klare å levere/ hente i barnehage igjen når mannen begynner på jobb igjen og det er tungt.

 

Dere som har ultralyd nå - er dette privat som dere har bedt om?

 

Ha en fin dag! :)

Her er det mannen som står opp med toåringen og leverer han i bhg. Jeg har ikke sjans i havet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen idag, det blir innleggelse på sykehus imorgen om ikke formen er noe bedre :(

Har gått ned 3 kilo og kaster opp alt.

Kjenner jeg er litt lei meg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 7 kg forrige gang og ble ikke innlagt. Til tross for at legen sendte meg opp på sykehuset 3 ganger. Fytti faen så dårlig jeg var. De burde i det miste tatt blodprøver av meg for å sjekke hvor ille det sto til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravide for ikke så alt for mange år siden, når begynnte denne kvalmen å avta ? Blir jo helt motløs av å ligge her dag etter dag😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

​Jeg våger meg inn hit. Er 5+5 i dag, og har vel da termin 29.mai eller noe sånt :)
​Har hatt noen dårlige HCG-stigninger, så skal til ul på tirsdag i neste uke.
 

Ellers har jeg tre barn fra før av. De er 4 år, 2 år, og 1 år. Bor rett utenfor Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på ultralyd og fikk se en liten bønne med ett bankende hjerte❤️

Men jeg ble innlagt pågrunn av oppkast, funn av ketoner og proteiner i urin. Nå får jeg væskebehandling. Gi meg styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hysterisk måtte fortelle det på jobben i dag og nå er jeg rett og slett livredd for at ikke denne babyen heller lever😓. Har vert på ul to ganger en gabg var den for liten neste gang så vi ett bankende hjerte er bestillt ny time til uke 12 men det er jo tre uker til😱 Kan ikke renne ned dørene på ul heller. Er det ingen som ha noe tips til hvordan en kan vite at baby lever ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fare for at jeg gjør det samme som deg, vimsa - altså renner ned døra til UL :P Bestemte meg i dag for at hører jeg ikke noe hjertelyd med doppler innen mandag blir det UL igjen. Vi har vært i uke 6+9 og skal i uke 12 også. Men en liten svipptur innom i uke 10 er ikke dumt ? Hahaha, man blir helt skrulle av dette 

Endret av Lulle86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jo henvist - men det er absolutt verdt å betale også om en må. 9 uler idag og vi kunne endelig få bekreftet at det er ett levende knøtt inni der 💜😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...