Gå til innhold

IKM UKE 49


Reese

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her. Hadde El 17. eller 18., og har da IKM den 1. eller 2. des. Bruker bare El-tester for å nogen lunde styr på syklusen. Dette er 2.PP etter at vi giftet oss i august og jeg slutta på pillen i sept. Litt usikker på om syklusen har "normalisert seg etter pilleslutt, men det er nå uansett ikke noe man kan gjøre noe med så da prøver vi oss i denne gruppa  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så treige :D

Velkommen til dpo-land

hahaha, jepp, skikkelig treg eggløsning altså. Men det ble nøyaktig slik som sist og som jeg skrev på fredag. El finner sted den tredje dagen etter positiv test :P Men da kan jeg vel konkludere med at er slik syklusen min blir fremover. 34 dager.. det er lenge det altså..

 

Enn du da? 11 dpo? Når skal det testes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Dere er så treige :D

Velkommen til dpo-land

hahaha, jepp, skikkelig treg eggløsning altså. Men det ble nøyaktig slik som sist og som jeg skrev på fredag. El finner sted den tredje dagen etter positiv test :P Men da kan jeg vel konkludere med at er slik syklusen min blir fremover. 34 dager.. det er lenge det altså..

 

Enn du da? 11 dpo? Når skal det testes?

Hehe, nå måtte jeg telle... Tror jeg er 10. Er bortreist. Ser om tr kommer på lørdag før jeg vurderer testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 4 dpo, hvis jeg har skjønt det riktig😜 har hatt forferdelig vondt i hodet nå et par dager og dårlig i magen....😵 men har vel ikke noe sammenheng med noe.... sikkert bare noe som går😖😏 er så kjedelig å vente og vente og vente😝😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! "Venter" mensen onsdag neste uke.... Tror jeg.. Hvertfall ifølge app'en :D

 

Er ikke like proffe som dere, så har ikke peiling på om jeg har hatt el eller når den evt var. Men hadde plenty av elslim en dag i forrige uke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig kjører jeg på med første graviditetstest! Tidligere graviditeter har vist tidlig, så jeg er nok av dem som lager mye hcg(?). Hvis det er individuelle forskjeller på det, da. Men noen får jo ikke utslag før etter IKM, så da må det vel være litt betinget av diverse unike forhold også?

Uansett er nok morgendagen( 7dpo) på grensen, for å si det mildt...men, jeg prøver nå likevel :P

Har forresten lest meg frem til at RFSUs test er den som er mest sensitiv, noen som har hørt noe annet?

 

ååå, jeg håper vi alle får masse julespirer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikm neste onsdag for min del. ingen symptomer ennå, hvilket er bra  :P tror jeg... 

Tester ikke før ikm-dag. Utsetter meg ikke for unødig press, etter mange prøvemåneder! Forstår ikke at du vil teste allerede fra dag 7 sitronpus!!! Lykke til iallefall  :rolleyes:

vi håper på spirer for hele gjengen :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm lørdag 6 des for meg, men jeg tester 10 dpo, altså torsdag neste uke. Er den negativ da så er håpe ute :)

Har kun 12 dagers lutefase så den bør vise rett 2 dager før ikm. 

Grunnen er ølsmaking den  dagen så hadde det ikke vært for det så ville jeg ventet for å se om mensen uteble.

 

Lykke til i morgen sitronpus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, jenter! Jeg var ganske sikker på at el var nå på søndag. I går ettermiddag hadde jeg litt blod i utfloden, som ikke var like tykk som el-slimet pleier å være. Nå er det slutt på slim, men det kom mer blod på papiret nå nettopp. Hva skjer? Har el vært, skjer den nå, er den i ferd med å skje? Har googla i hytt og pine, men blir ikke så mye smartere. Trodde liksom at egget var sluppet allerede, men nettet forteller meg at jeg er veldig fruktbar nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte rette litt på denne, da jeg nå vet at jeg har ikm siste dagen i uke 49.. 😊

 

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp

 

Tirsdag 2 Des: Bingo_1, ~Lena~, Utålmodige meg 1pp

 

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus, Evol, Vinterblomst

 

Torsdag 4 Des: Bellanie 3pp etter MA

 

Fredag 5 Des: LillePipp

 

Lørdag 6 Des:

 

Søndag 7 Des: CurlySue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp, Fru-IT

 

Tirsdag 2 Des: Bingo_1, ~Lena~, Utålmodige meg 1pp

 

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus, Evol, Vinterblomst

 

Torsdag 4 Des: Bellanie 3pp etter MA

 

Fredag 5 Des: LillePipp

 

Lørdag 6 Des:

 

Søndag 7 Des: CurlySue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp, Fru-IT

 

Tirsdag 2 Des: Bingo_1, ~Lena~, Utålmodige meg 1pp

 

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus, Evol, Vinterblomst, Nettie + jentungen

 

Torsdag 4 Des: Bellanie 3pp etter MA

 

Fredag 5 Des: LillePipp

 

Lørdag 6 Des:

 

Søndag 7 Des: CurlySue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp, Fru-IT

Tirsdag 2 Des: Bingo_1, ~Lena~, Utålmodige meg 1pp

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus, Evol, Vinterblomst, Nettie + jentungen

Torsdag 4 Des: 

Fredag 5 Des: LillePipp

Lørdag 6 Des: Bellanie 3pp etter MA

Søndag 7 Des: CurlySue 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp, Fru-IT

Tirsdag 2 Des: Bingo_1, ~Lena~, Utålmodige meg 1pp

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus, Evol, Vinterblomst, Nettie + jentungen

Torsdag 4 Des: 

Fredag 5 Des: LillePipp

Lørdag 6 Des: Bellanie 3pp etter MA

Søndag 7 Des: CurlySue 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamman`n til godgullet: Om du ikke har tempa eller kjenner syklusen din rimelig godt så hadde jeg gått utifra at el er nå.

Man har ikke el bare fordi en kalender eller app sier det ;)

 

Det er heller ikke vanlig å ha el på dag 14 i syklusen som  mange tror. Den er oftere senere enn tidligere :)

 

Vend om å forfør mannen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ble forført i går kveld :-P Bruker ingen app eller kalender, syklusen er ikke stabil nok til det. Er imidlertid ikke vant til blødning rundt el, og trodde el var ca. siste dag med el-slim. Nå var det bare blod liksom... Æsj, ikke vet jeg, men vi har nå gjort det vi kan denne runden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ble forført i går kveld :-P Bruker ingen app eller kalender, syklusen er ikke stabil nok til det. Er imidlertid ikke vant til blødning rundt el, og trodde el var ca. siste dag med el-slim. Nå var det bare blod liksom... Æsj, ikke vet jeg, men vi har nå gjort det vi kan denne runden;-)

Ikke mist håpet, blod midt i syklusen er mer vanlig enn vi tror :) Har også opplev det denne tidligere :)

Forførelse i går skal gjøre susen om du har el i dag, om ikke så ta en runde i morgen også :) Helt til du føler deg tørr og lite lysten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer litt galskap fra meg: Jeg tror kanskje jeg er gravid. Hvis jeg ikke er det, holder jeg på med et innbilt svangerskap. Kun 3 dpo i dag! Omg. Det er jo ikke mulig. Men: har jo prøvd i noen mnd nå (siden juli, aktivt siden sept), og hver gang etter EL har jeg blitt tørr som en ørken - nå renner det fortsatt! Jeg innbiller meg at det er fordi nye celler lages/deles. Jeg har ei aldri kjent noen ting til noen symptoner de siste mnd. Vært helt ærlig med meg selv og sagt at nei, jeg kjenner faktisk ingenting (fortsatt hatt håp om graviditet, da jeg vet at de fleste symptomer kommer senere, men ikke helt hatt trua, og det har jo stemt, jeg har ikke vært gravid). Nå: jeg er så helt utrolig irritabel! Føles som hormonene river og sliter i meg og jeg klarer ikke å styre humøret. Blir sint og sur på kolleager, pasienter og familie for ingen grunn! Slitsomt! Også, det viktigste av alt: jeg har fortsatt vondt i korsryggen, det murrer og styrer og jeg blir nesten helt stiv i ryggen! Og jeg kjenner det best på høyre side. Livmoren kjennes rar ut, som om noe strekker i den (noe som jo e er veldig rart, man kan jo ikke kjenne det?!). Alt dette har pågått siden lørdag. Alle disse "symptonene" har jeg hatt under hver EL, men de har gitt seg så snart EL er over. Så, jeg er nok litt koko, og burde jekke meg ned et par hakk, men jeg har plutselig mye større tro på en liten spire denne mnd enn jeg har hatt de siste mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har troa CurlySue og ikke skal jeg ta den fra deg heller ;)

 

Men, du høres ut som meg sist pp.. El ubehaget ga seg ikke etter el og den hvite utfloden fortsatte etter el. Pleier også å være tørr.

Jeg TROR (merk tror) ikke egget har festa seg innafor 3 dpo.. Og det er jo de hormonene du leter etter ikke sant?

 

En annen ting som er verdt å merke seg etter el, er at østrogenet forsvinner og progesteronet overtar frem til mensen starter igjen.

Humørsvingningene dine kan skyldes høye nivåer av nettopp progesteron. Det kan du faktisk ta som en god nyhet for det betyr i det minste at hormonene er høye nok til å ta imot et svangerskap.

Det varierer fra syklus til syklus. Ville bare gi deg en pekepinn om du IKKE skulle være gravid (noe jeg håper du er :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...