Gå til innhold

IKM UKE 49


Reese

Anbefalte innlegg

Det samme lurer jeg også på, Mamma'n til godgullet! Jeg fikk smerter rundt kl 15 i dag, og de har blitt sterkere fram til nå da jeg tok en smertestillende tablett for en liten halvtime siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer også på det! Hadde "menssmerter" (ELsmerter?) i hele går. Ingenting i dag, så regner med EL er over.. Men tar en runde i senga i dag også for sikkerhets (og lystens) skyld 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene  ved el skal komme i forkant. Opp mot et døgn før. Ubehaget skyldes str på eggene og når det vokser slippes en del veske ut i bukhulen. Dette gjør at vi kan føle en vag brennende smerte, gjerne fra begge sider fordi eggstokkene "konkurrerer".

Rett meg om jeg tar feil noen, men dette har jeg fått beskjed om av gyn, da jeg har vært ekstremt plaget tidligere.

 

Det har heldigvis ikke vært så aller verst denne gang, men sist pp var jeg helt slått ut. I går var skulle vi på julebord og jeg slet med å stå oppreist.. Herregud det må ha sett dumt ut, men det varte heldigvis ikke ut over hele kvelden :)

 

Jeg tror testen min var positiv i morges, men negativ nå i kveld. Da regner jeg med at el er i dag :)

Vi har humpa hver dag, så håper det holder til August neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene ved el skal komme i forkant. Opp mot et døgn før. Ubehaget skyldes str på eggene og når det vokser slippes en del veske ut i bukhulen. Dette gjør at vi kan føle en vag brennende smerte, gjerne fra begge sider fordi eggstokkene "konkurrerer".

Rett meg om jeg tar feil noen, men dette har jeg fått beskjed om av gyn, da jeg har vært ekstremt plaget tidligere.

 

Det har heldigvis ikke vært så aller verst denne gang, men sist pp var jeg helt slått ut. I går var skulle vi på julebord og jeg slet med å stå oppreist.. Herregud det må ha sett dumt ut, men det varte heldigvis ikke ut over hele kvelden :)

 

Jeg tror testen min var positiv i morges, men negativ nå i kveld. Da regner jeg med at el er i dag :)

Vi har humpa hver dag, så håper det holder til August neste år ;)

Har du hatt så sterke EL- smerter??

 

Anonymous poster hash: 193ed...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi temper ikke, og har ikke testet el, men har gått etter kalender og "slim". Har kjørt oss ofte i to uker nå.

Vi har derfor lagt inn aksjer og terningen er nok kastet for denne gang. Nå håper håper vi på en flott førjulsgave.

 

Lykke til for resten av gjengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, Evol: null temping og testing. La inn aksjer torsdag kveld og i ettermiddag, og i går hadde jeg den samme nærmest trykkende følelsen i nedre del av magen som de foregående mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 0 dpo :P  Den dumme langdryge syklusen min har gjort det igjen.. Jeg får eggløsning dagen ETTER at testen er negativ...Skjønte vel tegninga i natt også, da presse i magen ikke ga opp..

Rettere sagt, jeg har el i dag :) Så da får det bare stå til tenker jeg, mannen min er på jobb igjen og jobber seeeent, så tviler på at jeg er våken eller at han er opplagt nok til å få til noen ting. Dessuten har jeg tørka helt opp, ikke tegn til sticky en gang...

 

Da her jeg lært det om meg selv, el testen blir positiv lenge før eggløsningen. De gir rett å slett en pekepinn på mitt fertile vindu :) 

Så da håper jeg helgas humping funker fint.. det har jo gjort det tidligere og mer enn en gang så det er vel låv å håpe ;)

 

Jeg har 13 dagers lutealfase så jeg holder meg også her, tester jo rundt 10 dpo uansett :) Er den ikke positiv da så e det bare å brette opp ermene en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du blir her Bellanie! ☺️

Jeg tror nesten jeg har blitt gravid! Hehe. 100 % sikker på at EL var i går, og nå kjennes brystene tunge og det murrer veeldig i korsryggen. Ikke hatt det sånn de siste mnd etter EL. Vi får se.. Er veldig positiv! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo drukket grapefruit juice for første gang denne runden, så vi får se om det hjalp! ☺️

Hvor fikk du kjøpt det? Jeg føler jeg har leita alle veier i det siste uten hell..

Men trodde nå den bare hjalp på eggløsning sekret? :)

x fingra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du blir her Bellanie! ☺

Jeg tror nesten jeg har blitt gravid! Hehe. 100 % sikker på at EL var i går, og nå kjennes brystene tunge og det murrer veeldig i korsryggen. Ikke hatt det sånn de siste mnd etter EL. Vi får se.. Er veldig positiv!

Kan det ikke være at el er i dag? Høres litt slik ut. Jeg har også murringer i dag i tillegg er jeg skikkelig støl nederst i magen, ganske øm, nesten på grensen til vondt. 

I sist pp hadde jeg murringer fra el til mens og slik pleier det ikke være. Håper det gir seg denne gang nå el er bekreftet over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bellanie: Nei, EL er over.. For klarte jo ikke å la være å teste.. Fnis 🙈 Positiv EL test fredag & lørdag, negativ i går. Så da var nok EL i går 😊 Herregud jeg er håpløs.. Skulle jo ikke teste, men fikk plutselig mange EL tester av en venninne som ikke trengte de lenger.. Såå da måtte jeg bare. Jaja, greit å vite akkurat når EL var ☺️ Jeg fant forresten grapefruit juicen på Rema 👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hva den (grapefruit juicen) hjelper med, men drakk den fra onsdag forrige uke og til og med i går. Hun samme venninnen som jeg fikk EL testene hos prøvde i 5 mnd, drakk grapefruite juice i 6pp og ble gravid! Kan jo være tilfeldig, men jeg tror det hjelper 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellanie: Nei, EL er over.. For klarte jo ikke å la være å teste.. Fnis Positiv EL test fredag & lørdag, negativ i går. Så da var nok EL i går Herregud jeg er håpløs.. Skulle jo ikke teste, men fikk plutselig mange EL tester av en venninne som ikke trengte de lenger.. Såå da måtte jeg bare. Jaja, greit å vite akkurat når EL var ☺ Jeg fant forresten grapefruit juicen på Rema

ahaa, så rema er tingen :P Da vet jeg det til neste pp i tilfelle :)

 

Da har du hatt det likt meg. Jeg hadde også positiv test fredag og lørdag men negativ i går. Men min el er i dag ;) 

Det vet jeg fordi tempen min ikke har steget enda. El er vel også 24-36 timer etter lh stigningen-altså etter negativ test. 

Det gjelder jo selvsagt ikke alle, men tenker at det kan være greit å vite just in case ;)

Her har jeg bestemt at mannen skal til sengs i kveld enten han vil eller ikke :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du blir her, Bellanie! Jeg tenker at jeg også blir det. Aner ikke hvor lang lutealfase jeg har, så.

 

Ok, her er saken: Sterk (Men kanskje ikke helt positiv) el-test på lørdag morgen og søndag morgen. Muligens litt svakere på søndag kveld og enda litt svakere i dag. El-smerter fra kl 15 på søndag ettermiddag, ingen nevneverdige i dag. Ingen temperaturstigning enda. Masse(!) el-slim nå. Hva leser dere ut av dette? Har el vært eller kommer den i dag, kanskje? Kanskje en humperunde i kveld vil virke? :)

Endret av LillePipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på dagens humping LillePipp :) Dere hadde dere vel i går også går jeg utifra men men vet jo aldri. Og så lenge du ikke har hatt tempstigning så er det ikke for sent. Tempen skyter i været minuttet etter eggløsningen så det vil du nok se, til og med med bare en desimal :)

 

Jeg fikk et plutselig stikk nede i venstre sida for 10-15 min siden og mtp smertene som jeg har hatt hele morgenen som nå forsavnt, så er jeg sikker på at egget slapp..

 

Så da var det å telle dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på dagens humping LillePipp :) Dere hadde dere vel i går også går jeg utifra men men vet jo aldri. Og så lenge du ikke har hatt tempstigning så er det ikke for sent. Tempen skyter i været minuttet etter eggløsningen så det vil du nok se, til og med med bare en desimal :)

 

Jeg fikk et plutselig stikk nede i venstre sida for 10-15 min siden og mtp smertene som jeg har hatt hele morgenen som nå forsavnt, så er jeg sikker på at egget slapp..

 

Så da var det å telle dager ;)

Takk for svar! Og så bra at egget ditt slapp :D

 

Vi ville såklart hatt oss i går, om det ikke var for at mannen har vært bortreist siden fredag og først kommer hjem i ettermiddag. Første sjanse blir derfor etter at snuppa har lagt seg, rundt kl 20. Sist var på torsdag, så svømmerne kan jo ha overlevd siden da, selv om det er liten sjanse. Har ikke særlig troa på denne prøveperioden, altså, men vi kan ikke gi opp for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Hadde veldig veldig positiv EL test lørdag og helt blank og negativ i går formiddag.. Så tviler litt på at EL er i dag, men jeg temper jo ikke, så vet ikke helt 😊 Tror egget slapp i går 😊 Vi hadde en fantastisk runde i senga i går kveld, så den burde holde uansett om EL var i går eller er i dag ❤️☺️ Fikk hele 3 (!!!) orgasmer mens han kom, så de svømmerne fikk veldig god hjelp av meg hvert fall, hehe 🙈🙊

Endret av CurlySue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud jeg liker alt vi kan dele her altså :P Men du har rett CurlySue, det vil nok holde.

 

Måtte bare alt dette streve funke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt man har et sted å dele alt man ønsker (og gjerne enda litt til) - denne delen av graviditeten er ikke det jeg diskuterer mest med venninner ;)

 

Her ga smertene seg fort i går, varte vel en time eller to, og jeg har ikke sett noe til noe slim i dag. Satser på at el var i går - mannen er utkjørt :P

 

Edit: Hadde nettopp slim med noe blodspor i, ikke mye. Tyder vel på at EL har vært? Ja?

Endret av Mamma'n til godgullet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt man har et sted å dele alt man ønsker (og gjerne enda litt til) - denne delen av graviditeten er ikke det jeg diskuterer mest med venninner ;)

 

Her ga smertene seg fort i går, varte vel en time eller to, og jeg har ikke sett noe til noe slim i dag. Satser på at el var i går - mannen er utkjørt :P

 

Edit: Hadde nettopp slim med noe blodspor i, ikke mye. Tyder vel på at EL har vært? Ja?

Finner man blod tilknyttet el tiden er det akkurat da egget slipper :)

 

Tror du finner det dokumentert om du søker " livmorsekret gjennom syklusen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i ettermiddag, spedd på svømmerne fra torsdag med noen nye ;) Håper de når fram i tide! Nå blir det spennende å se om tempen har steget i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...