Gå til innhold

IKM UKE 49


Reese

Anbefalte innlegg

Jeg må tenke at jeg ikke har vært i nærheten av eggløsning enda. Jeg ser jo at strekene mine ikke er like sterke, selv om dem var sterke. I dag har jeg bare fått sånn tynn strek, sterk, men tynn som ikke flyter utover. Så da setter jeg meg litt på vent og håper på sterk strek en av de nærmeste dagene :)

 

Jeg ser lyst på det at eggløsningen ikke har gått ifra meg ivertfall :)

En annen ting jeg har begynt å tenke på nå når vi ikke stresser med bhg start, er at om det ikke funker denne pp, så er toget gått for at den neste lille skal få første året i bhg sammen med sin søster. Må vi vente til August 2017 så begynner minste i hus i første klasse. Det synes jeg er litt drit å tenke på. Det er så trygt å ha større søsken rundt seg når de er så små..

Men på en annen side, klaffer det ikke denne pp så vil jo minsten være mye eldre enn 1 år når H*n begynner i bhg så da blir det kansje ikke noe problem likevel da :P

Men er så koselig å ha to å levere fra seg på samme plass, når man først trenger noen til å passe dem tenker jeg.

 

Den kroppen min tuller fælt og vi er ikke gode venner i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for bekreftelse :P hehe ja da er det bare til å hompe i dag også å litt fremover :) får håpe det funker snart, er utålmodig :P
Jeg hadde ikke regnet med å få eggløsning før fredag, da den tidligere har kommet på dag 14, men nå kom tr 4 dager før, så kommer tydeligvis eggløsning før tiden også, lurer på hvor kort syklusen blir.. Håper bare lute-fasen kan holde seg på 14 dager.

Off kjenner igjen det med å bli litt tullete i hodet, mye å tenke på i disse prøvetider. 
Jeg tenker litt for mye, å det blir unødvendig stress for kroppen så jeg må nok lære meg å slappe av litt og heller ta ting som de kommer. Alt går jo, det er bare det at en ser for seg hvordan en vil det skal være :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bekreftelse :P hehe ja da er det bare til å hompe i dag også å litt fremover :) får håpe det funker snart, er utålmodig :P

Jeg hadde ikke regnet med å få eggløsning før fredag, da den tidligere har kommet på dag 14, men nå kom tr 4 dager før, så kommer tydeligvis eggløsning før tiden også, lurer på hvor kort syklusen blir.. Håper bare lute-fasen kan holde seg på 14 dager.

 

Off kjenner igjen det med å bli litt tullete i hodet, mye å tenke på i disse prøvetider. 

Jeg tenker litt for mye, å det blir unødvendig stress for kroppen så jeg må nok lære meg å slappe av litt og heller ta ting som de kommer. Alt går jo, det er bare det at en ser for seg hvordan en vil det skal være :P

Om du har hatt luteal lengde på 14 dager tidligere og vet det, så vil ikke det forandre seg :) Den er har lik lengde uansett når eggløsningen kommer :)

 

Jeg har pleid ha el på dag 13-15 tidligere, men da jeg ble gravid sommer var det på den 17 dagen, så jeg har enda et håp om at el kommer til helga.

Er veldig sant det du skriver, vi tenker litt for mye ;) Vi er kvinner, vi liker å planlegge å ha kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LykkeLig1978; jeg tenker at det er den dagen testen blir negativ at egget slipper :) Uavhengig av slim :)

 

Se der ja Notabella, det var flotte streker det :) Da er nok testen din negativ igjen i morgen :D Homp i vei, helst både i dag og i morgen ;)

Okei, kjekt å vite😊 da syns jeg nesten strimmel test er best jeg da, litt lettere å følge med på.... Har prøvd cb digital også, men da har man jo blinkende fjes i flere dager..... Iallfall om man vil prøve å treffe akkurat😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sist måned  så er det mer sannsynlig  at jeg har tatt feil av el tidspunkt  enn at mensen kom før tiden?  :)  det kan være det,  trodde jeg hadde det 10 dager før tr da jeg hadde litt el kramper og el slim,  og sånn positiv  test som i nå på søndag 3 dager før,  men jeg kan jo ha testet for sent kanskje  å tilfeldigvis  fått slim og stikkningene senere:) 

 

ja jeg er veldig  kontroll menneske  så det passer meg dårlig om det er noe jeg ikke forstår,  da har jeg jo heller ingen  kontroll.  Syklusen og babylaging er ikke så lett å ha kontroll  over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DPO, ett eller annet, muligens 3...

 

Måtte le litt av meg selv i dag..Satt ved dataen nå i ettermiddag å tenkte, fytti jeg er sååå sliten og kvalm...blærk, huff, trist og lei....Ehhhh, plutselig skvatt jeg til, KVALM OG SLITEN?? Hurra, DET ER JO BRA!!! (Men er jo bare Uggen etter for stor sjokolade i bilen :fnise: )

 

Ha ha, skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sist måned  så er det mer sannsynlig  at jeg har tatt feil av el tidspunkt  enn at mensen kom før tiden?   :)  det kan være det,  trodde jeg hadde det 10 dager før tr da jeg hadde litt el kramper og el slim,  og sånn positiv  test som i nå på søndag 3 dager før,  men jeg kan jo ha testet for sent kanskje  å tilfeldigvis  fått slim og stikkningene senere:) 

 

ja jeg er veldig  kontroll menneske  så det passer meg dårlig om det er noe jeg ikke forstår,  da har jeg jo heller ingen  kontroll.  Syklusen og babylaging er ikke så lett å ha kontroll  over :P

Helt riktig :) El tidspunkt kan variere ganske mye fra mnd til mnd, men tiden mellom el og mens er ikke variabel :) Alt mellom 12-18 dager er normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg i å ta som en selvfølge at jeg har eggløsning denne måneden, men det er jo slett ikke tilfelle! Var jo denne måneden/like før TR jeg fjernet spiralen. Jeg har riktignok kun hatt den 6 mnd. og har hatt jevnlige blødninger (ergo menstruasjoner??) hele tiden. Så jeg skal vel kanskje ha litt flaks? Ikke gitt opp håpet ennå, men...

Har ikke testet positivt på tester ennå. Var en dag, i forigårs tror jeg, hvor jeg glemte å teste (og som jeg burde gjort det på) men strekene ellers har vært negative. I dag var den sterkere enn noensinne, men det skal vel ikke ha noe å si? Man kan ikke egentlig lese noe ut fra det med mindre det er like sterkt som teststreken, er det ikke slik?

 

Jaja, vi puler i vei og krysser fingrene. En trøst hvis det ikke går: da blir det gooood vin og champagne til jul (og førjul) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha det slo meg også sitronpus, blir vi gravide nå blir det garantert ingen julekos, kommer sikkert til å være kvalm hele jula og all den gode julematen og godteriene og kakene kommer sikkert til å smake ærsj og fysj.... 😝 He he ja ja mange bekymringer😉 men la gå, jeg hadde gladelig bytta bort juleribba for en liten god baby klump😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å tenkte her en dag at hvis det klaffer denne mnd får jeg ikke spise fenalår og drikke gløgg med rødvin til jul! Jeg vil jo helst ha en spire i magen, men hvis det ikke klaffer er det en god trøstepremie.. Rått kjøtt og rødvin, hehe 😊 Må tenke litt sånn. Tenker veldig frem og tilbake. I det ene øyeblikket er jeg sikker på at dette er mnd jeg blir gravid! Vi er jo friske, og det tar jo bare litt tid, men nå, NÅ klaffer det for oss, selvfølgelig slik at jeg ikke får kose meg i jula med hva jeg vil.. I neste øyblikk tenker jeg at det ikke klaffer, hvorfor skal det klaffe denne mnd når det ikke har klaffet før nå? Åhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke klok på testene mine ivertfall. Jeg har tatt 3 stk (:o) i dag!!! Og alle sammen er på godt ivaretatt urin og alle sammen er så å si blenda, kan se en tynn sterk strek altså, men ikke noe.. Så svake så svake..

Men jeg burde jo vist det, el hos meg er ikke å vente før dag 16-22, lurer meg selv gjør jeg, eller livredd for å gå glipp av noe ;)

 

Det rare er jo sekretet. Jeg LIKER ikke å dele dette, men kansje dere sitter i andre enden og analyserer deres :P Jeg har aldri slim jeg, tror aldri jeg har sett det i sykluser tidligere. Første eggløsning etter MA var jeg så like tørr som sahara, men eggløsning hadde jeg.

Nå ved el i oktober var jeg våt ja, men ikke slim (kansje en smule, eller kansje det var hans :klo: ), bare fuktig liksom.

Saken nå er jo at jeg hadde slim på lørdag, og som skrevet tidligere så fuktig at det var til å bli flau av, og slim i dag. Tidligere i dag da, nå siden18.00 tiden er jeg knusktørr :klo: .

Beklager alt jeg skriver ned her altså, glad jeg bare skriver og ikke forklarer. Må jo høres helt merkelig ut..

 

Men nå skal vi se da :) Eggløsningen er her om noen dager :D

 

Aner ikke hvordan jeg linker, men dere som har lyst og er intr kan kopiere denne og se syklusen fra innsiden. Utrolig nok fant jeg den meg interessant ;)

http://www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/photos-of-cervix/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist pp hadde vi jo sen el. De bildene var jøkki, så overlater det til folk med peil ;) Har testene dine vært blenda hver dag til nå? Kanskje nærmere helga at du får utslag på testene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har hatt kjempe fine utslag på søndag, men spes i går. Men tempen har ikke steget mer enn 0,1. til i dag.

Det er bare at dem er ikke like "fine" (om jeg kan si det slik) som ved forje el. Men streke ja, og hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg vært skråsikker på at de var positive.

 

Men er sant det du sier synnøve, blir å vente mot helga. Hvordan er tempen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den holder seg på 37,2-37,4. Ingen symptomer. Egget vandrer vel nedover tubene, befruktet eller ikke :)

 

Var det jeg trodde at du hadde utslag på testene i helga. Merkelig opplegg! Du får jo bare fortsette å teste pluss tempe. Vi skulle hatt ultralydapparater hjemme slik at vi kunne følge med på eggutviklingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det høres ut som en EL, Bellanie, men man vet jo aldri med denne kroppen. Så, det er bare å humpe i vei:)

 

Jeg hverken temper eller tester denne måneden, men vet jo at appen mener jeg skal ha EL lørdag. Kunne ikke dy meg og sjekka slim i går, og kunne dra det 2-3 cm "ut" mellom fingrene (sorry details), så kanskje jeg har EL rundt nå, eller kanskje ikke? Hvem vet? Vil har i alle fall humpet hver dag siden lørdag, bare fordi vi vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy trødermamma :) Humpe bare fordi en vil tenker jeg ;) Kan ikke huske hvordan det var :P

 

Nei el har ikke vært, det helt 100% sikkert :) Men det gjør ingenting, for da har jeg enda noe å se frem til. Havner man i dpo land så går dagene fryktelig seint... Har liksom enda en sjanse til å treffe liksom.

 

Men nå er jeg på dag 16 og ikke tegn enda, heldigveis bare onsdag i dag så stor mulighet for at el kommer før uka er omme, ellers må jeg jo over i uke 50 :o

Tror ikke det da, drøyer vel ikke helt til dag 22 denne pp også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Bellanie, er det sånn det ser ut oppi der😝 skal straks ta en ny el test, fortsatt smerter i dag men ikke så mye slim, aksjer i gårkveld også.... Spørs om jeg får med meg mannen på enda en runde i kveld da, han blir jo pumpa helt tom stakkars, bare røyk som kommer ut til slutt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Bellanie, er det sånn det ser ut oppi der skal straks ta en ny el test, fortsatt smerter i dag men ikke så mye slim, aksjer i gårkveld også.... Spørs om jeg får med meg mannen på enda en runde i kveld da, han blir jo pumpa helt tom stakkars, bare røyk som kommer ut til slutt

Hahahaha, ja sånn tenker jeg og. Finnes det mer inni der liksom :P Jeg har smisket med min siden lørdag da jeg fikk første nyss i slim lignende greier, men det har vært en bommert det. Kjørte han ut i 3 dager og i går kom han tidlig hjem fra jobb fordi han var så sliten så hadde ikke hjerte til å hinte om noen ting ;)

Tror ikke jeg maser i dag heller for nå tror jeg virkelig at eggløsningen er noen dager unna, så kansje best å kjøre annenhver dag så mye vi er sikra kvalitet ;)

 

Jeg har heller ikke lyst å si det når testen er positiv, han blir helt kokko og akten varer lenger enn jeg er lagd får :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

He he Bellanie, er det sånn det ser ut oppi der skal straks ta en ny el test, fortsatt smerter i dag men ikke så mye slim, aksjer i gårkveld også.... Spørs om jeg får med meg mannen på enda en runde i kveld da, han blir jo pumpa helt tom stakkars, bare røyk som kommer ut til slutt

Hahahaha, ja sånn tenker jeg og. Finnes det mer inni der liksom :P Jeg har smisket med min siden lørdag da jeg fikk første nyss i slim lignende greier, men det har vært en bommert det. Kjørte han ut i 3 dager og i går kom han tidlig hjem fra jobb fordi han var så sliten så hadde ikke hjerte til å hinte om noen ting ;)

Tror ikke jeg maser i dag heller for nå tror jeg virkelig at eggløsningen er noen dager unna, så kansje best å kjøre annenhver dag så mye vi er sikra kvalitet ;)

 

Jeg har heller ikke lyst å si det når testen er positiv, han blir helt kokko og akten varer lenger enn jeg er lagd får :P

Tester ikke så ofte jeg, men forrige pp gikk det 30 dager, vanligvis 28, så hadde lyst til å sjekke og ser ut til at det stemmer med el på dag 15😊 sier ikke noe til mannen om testing😉 Nå er iallfall testen tatt og den er mye sterkere enn i går og omtrent bortimot like sterk som kontroll streken.... så tipper kanskje testen i morgen er hvit..... håper det iallfall for da kan jeg jo være ganske sikker..... La som sagt inn aksjer på lørdag, mandag og i går på kvelden.... er jo litt dumt hvis det ikke får samlet seg opp nok svømmere til i kveld igjen da...😝 hm kanskje det var dumt med den runden i går kveld... burde jo lagt inn litt i kveld også, eller kanskje døv holder med i morgen tidlig.... Ja ja vi får se😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12/13, test fortsatt DØNN negativ. Jaaaja ;) Jeg er fraværende her fordi det er ekstremt mye å gjøre om dagen. Herremin, hvorfor har jeg satt igang med å lage baby oppi alt dette her? :P Er vel fordi jeg ønsker meg en til veldig mye, da  :sukk::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, eggløsning i dag! Hurra! Og så akkurat når eggløsningskalkulatoren her på siden anslo, da. Ikke verst! :)

Tror dere på den der "ha sex FØR el så blir det jente, ha sex under og etter el så blir det gutt" ?? :P Blir selvfølgelig like glad for begge deler om vi klarer å lage en baby til!!! Men så lenge det er abstrakt, ser jeg liksom for meg en søster til datteren vår...(usikker på hvilken smiley som funker her...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ikke godt å si, har to gutter og de tror jeg ble til på el begge to faktisk😉 Jeg skal gjerne innrømme at det hadde vært koselig med rosa om vi eventuelt blir gravide igjen, men det kan man jo ikke bestemme selv😊 Jeg Har også el i dag som appen min sier....😉

Endret av LykkeLi1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...