Gå til innhold

IKM UKE 49


Reese

Anbefalte innlegg

Så kjedelig å få el smerter, jeg får også det men varer vanligvis ikke mer enn noen få timer. Er i det minste letter å vite ca når el er uten å teste :-)

 

Planen er holde meg fra testing før ikm her også, men om det går er noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri kjent noen eggløsningssmerter, så vidt jeg er klar over. Det er jo greit å ikke ha vondt, men en pekepinn på når egget er på vei, hadde ikke vært dumt ;) Satser på at el-tester kan hjelpe meg denne måneden!

 

Jeg slenger meg på dere jenter om å ikke teste før ikm - men jeg vet med sikkerhet at jeg ikke kommer til å klare det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting og smerte en uke etter mens? Hva skjer?

Det kunne føles som el igår... var ekstra lysten for å si det sånn ;)

Hadde en spontanabort for 2mnd siden og el og tr har vært fint til nå ..

noen med erfaringer? håper ikke syklus tuller seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkQ og Lillepipp, vi får motivere hverandre til å holde ut ;) haha!! Blir ikke lett!

 

Her er El smertene begynt å roe seg, å jeg har slim med blodspor i?? Skal det være blod i El slimet da? Huff, håper det ikke blir kluss i systemet nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg tatt ut siste tampongen for denne gang - og forhåpentligvis for en lang stund fremover ;) Lenge leve håpet! Starter el-testing på lørdag, for å være sikker på å ikke gå glipp av den.

 

Håper det ikke er syklustull og kluss i systemet for dere, Vinterblomst og Utålmodigemeg. Jeg tror visselig jeg har hatt blodspor i eggløsningsslimet før, altså. Tror ikke det er så uvanlig. Spontanabort har jeg ingen erfaringer med (heldigvis, tross alt). Håper alt går i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt og grubler på hvilke odds jeg og mannen egentlig har for å lykkes denne gang.

Vet at sånn heeelt gjennomsnittlig er det 20% sjanse for å bli gravid...men jeg vet ikke om det menes at det er 20% dersom man har sex nøyaktig v/EL, eller bare helt sånn en eller annen gang i løpet av en syklus. Og hvorvidt eldre/pcos/sterkt overvektige eller andre som har ekstra utfordringer knyttet til befruktning, trekker ned snittet. Syns 20 % høres så lite ut! :forvirret:

 

Rart, men jeg blir så lett opphengt i tall, og alt som kan måles og tallfestes. Sikkert litt sånn desperat kontrollbehov. Ønsker sånn å treffe på første forsøk, vi har eeegentlig ikke anledning til å måtte ta ekstra permisjon så den der barnehagefristen er litt viktig.

 

Ellers merker jeg at sex avler sex, gitt! Jo mer vi har, jo mer får vi lyst, hehe.  :lur:
Men det er vel anbefalt å kun ha annenhver dag når man prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 7 i syklusen idag, og jeg er over min "holde-meg-unna-forumet-fordi-jeg-er-lei-meg-siden-tr-kom"-periode for denne måneden😛 men jeg kommer alltid tilbake😊 Har, etter å ha tatt ut pstaven i juni, fått normale sykluser på 28 dager for første gang i mitt liv, og tr har de siste månedene vart i tre-fire dager mot fem-ti dager som det var på pstav. Kjempefornøyd! Denne måneden har jeg igjen én gtest og noen få eltester, og kommer ikke til å kjøpe flere. Vi får bare kose ofte og satse på at vi treffer:) Orker ikke prøve så hardt denne mnd kjenner jeg... Har jo bare holdt på siden juni, men føles som en evighet. Etter å ha sett litt på tiden etter uttak av pstav, har vi nok uansett bare prøvd siden august, for før det tror jeg ikke at jeg har hatt EL. Men nå tror jeg i alle fall at jeg var det😊 spennende å se framover, krysser fingrene for alle♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er kommet deg over lei-deg-perioden, trøndermammasnart :)

 

Jeg forstår deg godt, sitronpus. Jeg har de samme tankene selv. Jeg kan virkelig ikke forstå at det skal klaffe igjen - og har ikke egentlig noen tro på at det kommer til å gå denne perioden. Det er så mange tilfeldigheter som spiller inn! På samme tid, gikk det jo på andre forsøk for et par år siden, og det fødes jo barn hele tiden, så noen må jo få det til  :fnise: Vi har ikke noe annet å gjøre enn å bare prøve og håpe :)

 

Jeg tenker også på barnehagefristen. Jeg har virkelig ikke lyst til å gå hjemme i nesten to år, for da tror jeg at jeg kommer til å bli gal. Selv om jeg synes det er fantastisk å være mor, har jeg ikke mental og fysisk kapasitet til å bare "babye" hele dagen over så lang tid. Økonomisk blir det trangt, men vi skal nok få det til uansett. Jeg orker ikke å vente i et halvår til hvis det ikke klaffer nå, bare for å komme litt nærmere en barnehageplass.

 

Jeg håper at det går for oss begge (alle) :) Bra at sexlysten er der, da! Jeg gleder meg til å komme igang nå som mensen er overstått ;) I går skulle jeg for øvrig kose litt med mannen, siden det er lenge siden sist det ble noe på ham - men da ble vi avbrutt av snuppa som hadde et heftig skrikeutbrudd i senga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronpus: Jeg tenker og at det er liten sjans med 20 %, men tenkr det må være inkludert "alle" . Selv har jeg blitt gravid 2 ganger mns jeg prøvde å IKKE bli gravid :P Men det er 100 år siden, å jeg er blitt "litt!" eldre nå, å er derfor mer betenkt nå.

Mye vil ha mer, sex avler sex ja, uten tvil..En praktisk greie i vår situasjon da ;)

 

Trøndemamma: Godt at ting er i rute nå da, hører jo om mange som venter i mnd vis på eggløsning etter prevansjon. Så sånn sett er du jo blant de heldige ;) Jeg skal ikke teste noe fremover, merker faktisk tiden går fortere om man planlegger en dato å teste, enn å bare teste vilt i tid og utide. Man blir jo smårar :P Vi satser på sex annehver dag fremover, og G-test på IKM. Lykke til til deg!

 

Lillepipp: Teit at det er sånn at barnehagefristen bare er en gang i året..rare greier i grunn. Håper dt klaffer nå da, så dere rekker det ;)

 

Her er det dag 11 i syklusen nå. Blir sånn i tvil om det eggløsningslimet. Når man har sex "hele" tiden, så er det ikke lett å skille det ene slimet fra det andre.....Hadde slim med bittelitt blod i i går, og i dag har jeg forhøyet temp...hmmm, synes det er for tidligt med eggløsning alt nå? Dag 11 liksom? Men leser at tempen skal være forhøyet i minst 3 dager på rad, så skal bli spennende å se hva som skjer fremover. Utolmodig, det er meg ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodigemeg, jeg blir også forvirret av disse slimene!
Yuk, hvor trivielt det kroppslige og intime blir når man har med graviditetsstyr å gjøre, hihi.
Ikke misforstå, tror alle har godt av å komme litt i kontakt med kroppen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 og jeg ser strimlene mine blir sterkere, selv om jeg egentlig tror el er minst 5 dager unna :P Kan jo være syklusen min blir stabil etter MA denne pp, og el havner på vanlig tid som blir mellom dag 13 og 16 og ikke dag 22 som de to siste pp ;)

 

Jeg har fått høre at for et friskt par så så er sjansen 33% pr mnd. Når dem regner 20% så tilsier det at at dem tar med alle. Også de med pcos ol. Så egentlig synes jeg ikke det er så usannsynlig å bli gravid :)

Jeg synes mer det er rart å være prøver da, for jeg har 4 uplanlagte graviditeter bak meg, sånne abosolutt "hæ, gravid?? Jeg??"

Har liksom aldri fattet noenting..

 

I sommer prøvde vi for første gang, og den satt på første forsøk. Nå har jeg hatt to eggløsninger etter aborten uten klaff.

Så jeg håper kroppen min er i orden snart, for jeg synes ingenting om at det skulle ha med alderen min å gjøre ;)

 

Vinterblomst: Kan det være el du blør for? Mye blod, og ikke spotting?

Både du og jeg skulle vel ha barn i Mars om jeg ikke husker feil? 

Ellers er det vel bare megatypisk at kroppen tuller og herjer når vi prøver gitt.. Skjønner frustrasjonen, men det er heller ikke for tidlig med el på dag 11 :)

 

Jeg stresser heller ikke denn pp, selv om jeg har barnehage fristen i bakhodet. Jeg er litt lei hele greia, og vi har ikke begynt med sexen engang :P Jeg er tiltaksløs og orker ikke tanken på det heller. Kansje kroppen endrer seg når el er i anmarsj. Det merka jeg godt forje pp, var jo helt vill i 5 dager :fnise:  Itilleg fikk jeg noen helt for j**lige  el smerter. Har vært plaget med det før, men ønsker ikke det denne mnd. Kjenner det demper lysten det og, er så grusomt vondt, og på toppen av alt varte det helt fremt til mensen starta..

 

Nei, denne mnd tar jeg det som det kommer :) Jeg ønsker å være glad uansett utfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 % høres jo unektelig bedre ut, da ;) Det er jo faktisk 1/3! Satser på at det stemmer :D

 

Her er mensen endelig over, så da starter vi på selve babylagingen straks. Satser på at det blir kos, til tross for at jeg er litt stressa av "enda et element" opp i alt annet som skjer for tiden :P I morgen starter jeg temping og testing. Jeg gleder meg!

 

Satser på at syklusene dine er stabile nå, Bellanie. Det er jo praktisk, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 og jeg ser strimlene mine blir sterkere, selv om jeg egentlig tror el er minst 5 dager unna :P Kan jo være syklusen min blir stabil etter MA denne pp, og el havner på vanlig tid som blir mellom dag 13 og 16 og ikke dag 22 som de to siste pp ;)

 

Jeg har fått høre at for et friskt par så så er sjansen 33% pr mnd. Når dem regner 20% så tilsier det at at dem tar med alle. Også de med pcos ol. Så egentlig synes jeg ikke det er så usannsynlig å bli gravid :)

Jeg synes mer det er rart å være prøver da, for jeg har 4 uplanlagte graviditeter bak meg, sånne abosolutt "hæ, gravid?? Jeg??"

Har liksom aldri fattet noenting..

 

I sommer prøvde vi for første gang, og den satt på første forsøk. Nå har jeg hatt to eggløsninger etter aborten uten klaff.

Så jeg håper kroppen min er i orden snart, for jeg synes ingenting om at det skulle ha med alderen min å gjøre ;)

 

Vinterblomst: Kan det være el du blør for? Mye blod, og ikke spotting?

Både du og jeg skulle vel ha barn i Mars om jeg ikke husker feil?

Ellers er det vel bare megatypisk at kroppen tuller og herjer når vi prøver gitt.. Skjønner frustrasjonen, men det er heller ikke for tidlig med el på dag 11 :)

 

Jeg stresser heller ikke denn pp, selv om jeg har barnehage fristen i bakhodet. Jeg er litt lei hele greia, og vi har ikke begynt med sexen engang :P Jeg er tiltaksløs og orker ikke tanken på det heller. Kansje kroppen endrer seg når el er i anmarsj. Det merka jeg godt forje pp, var jo helt vill i 5 dager :fnise: Itilleg fikk jeg noen helt for j**lige el smerter. Har vært plaget med det før, men ønsker ikke det denne mnd. Kjenner det demper lysten det og, er så grusomt vondt, og på toppen av alt varte det helt fremt til mensen starta..

 

Nei, denne mnd tar jeg det som det kommer :) Jeg ønsker å være glad uansett utfall :D

Stemmer at vi skulle ha rundt samme tid ja :)

Jeg er bare på dag 8 så det virker noe rart. Ikke blødning, bare spotting. Idag var det mer slim... får bare se hva som skjer :o

utålmodige; el på dag 11 kan være helt normalt og med blodspor er det bare perfekt! ;)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterblomst: Ok, da satser jeg på det. Aksjeinnlegging 2 ganger de siste dagene, så godt er det!! hadde tenkt å vente til dag 12 jeg!! Blir nok ei romantisk helg ;)

 

Bellanie: Jeg har og blitt gravid, både på P-piller og under mensen MED p-piller. skulle jo ikke tro det gikk ann, men det gjør det :P

Men når man VIL, hva skjer da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue viser lav fertilitet, mens billigstrimmel viser ganske sterk strek... Tok digital i dag tidlig og strimmel nå. Seriøst. Burde jeg ikke fått et blinkefjes i det minste?

Dere har smittet meg med testegalskapen deres :D

Hvor mange dager kan det ta før strimmelens testestrek blir like sterk som kontrollstreken? Kan det gå mange dager, eller pleier det gå fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue viser lav fertilitet, mens billigstrimmel viser ganske sterk strek... Tok digital i dag tidlig og strimmel nå. Seriøst. Burde jeg ikke fått et blinkefjes i det minste?

Dere har smittet meg med testegalskapen deres :D

Hvor mange dager kan det ta før strimmelens testestrek blir like sterk som kontrollstreken? Kan det gå mange dager, eller pleier det gå fort?

Blås i streken! Du er jo i "sonen" ;) kjør på !! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Clearblue viser lav fertilitet, mens billigstrimmel viser ganske sterk strek... Tok digital i dag tidlig og strimmel nå. Seriøst. Burde jeg ikke fått et blinkefjes i det minste?

Dere har smittet meg med testegalskapen deres :D

Hvor mange dager kan det ta før strimmelens testestrek blir like sterk som kontrollstreken? Kan det gå mange dager, eller pleier det gå fort?

Blås i streken! Du er jo i "sonen" ;) kjør på !! :)

Jada, kjører på :D Streken kom bare litt brått på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterblomst: Ok, da satser jeg på det. Aksjeinnlegging 2 ganger de siste dagene, så godt er det!! hadde tenkt å vente til dag 12 jeg!! Blir nok ei romantisk helg ;)

 

Bellanie: Jeg har og blitt gravid, både på P-piller og under mensen MED p-piller. skulle jo ikke tro det gikk ann, men det gjør det :P

Men når man VIL, hva skjer da??

Å, da blir kroppen omsorgsfull og tar hensyn til hvor du er hen i livet ditt. Den venter på at du skal gi blaffen i hele driten og drikke deg fra sans og samling eller no  :fnise:

 

Merkelig det der fenomenet.. Jeg har også blitt gravid alle 4 gangene ved bruk av prevensjon. Den siste gangen var jeg nesten i uke 10, og jeg fatte null når lege dama sa ifra. Jeg ble rett å slett målløs selv om jeg allerede da hadde opplevd det 3 ganger før, men da funnet ut av det myyyye før.

 

Jeg har fått høre at det har med en form for allergi å gjøre. Jeg har aldri tålt p piller. blør og blør og fortsetter å blø. Gir seg ikke, uansett hvor mange mnd jeg ga det til tilvenning.

Så fikk jeg Mircrogynon (!?!), det var en fin pille det som holdt alle blødninger borte, og jeg ble gravid gang på gang gitt..

Helt utrolig faktisk. Jeg har to barn, men to har jeg valgt bort (jeg blir lei meg av å tenke på det, men det er en annen historie med forskjellige grunner)

 

Synnøve; jeg fikk sterk strek men ikke positiv dagen før den ble knallsterk. Hiv deg rundt og forfør mannen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vinterblomst: Ok, da satser jeg på det. Aksjeinnlegging 2 ganger de siste dagene, så godt er det!! hadde tenkt å vente til dag 12 jeg!! Blir nok ei romantisk helg ;)

 

Bellanie: Jeg har og blitt gravid, både på P-piller og under mensen MED p-piller. skulle jo ikke tro det gikk ann, men det gjør det :P

Men når man VIL, hva skjer da??

Å, da blir kroppen omsorgsfull og tar hensyn til hvor du er hen i livet ditt. Den venter på at du skal gi blaffen i hele driten og drikke deg fra sans og samling eller no :fnise:

 

Merkelig det der fenomenet.. Jeg har også blitt gravid alle 4 gangene ved bruk av prevensjon. Den siste gangen var jeg nesten i uke 10, og jeg fatte null når lege dama sa ifra. Jeg ble rett å slett målløs selv om jeg allerede da hadde opplevd det 3 ganger før, men da funnet ut av det myyyye før.

 

Jeg har fått høre at det har med en form for allergi å gjøre. Jeg har aldri tålt p piller. blør og blør og fortsetter å blø. Gir seg ikke, uansett hvor mange mnd jeg ga det til tilvenning.

Så fikk jeg Mircrogynon (!?!), det var en fin pille det som holdt alle blødninger borte, og jeg ble gravid gang på gang gitt..

Helt utrolig faktisk. Jeg har to barn, men to har jeg valgt bort (jeg blir lei meg av å tenke på det, men det er en annen historie med forskjellige grunner)

 

Synnøve; jeg fikk sterk strek men ikke positiv dagen før den ble knallsterk. Hiv deg rundt og forfør mannen din ;)

Tok ny cb nå. Smilefjes :D Sist syklus blinket det fem dager, nå blinket det aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da synnøve, da synes jeg du jukser litt :P Positiv el test på dag 11/12 du da :)

Jeg også vil.. eller jeg vil ikke. Mannen min jobber 12/16 timers skift og er bare SÅÅÅÅ trøtt hver dag, så det siste jeg skal ymte om er eggløsning :P

 

Da er jeg selv vertfall på dag12 og negativ strimmel enda, men ganske fin strek, så det er vel ikke langt unna :) 

 

Får finne frem franske truser eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ingen tvil om at det er skikkelig juks! Men det er ikke jeg som jukser. Føler meg snytt selv :D Blir vel gutt igjen hvis det klaffer :D Han kommer til å få gjennomgå... Blir vel et lite troll :) Tempmessig skjønner jeg ikke mye. Har aldri falt skikkelig i temp siden forrige syklus. Dette kom litt vel brått på. Hvorfor så kort syklus?

 

Billigstrimmelen var nesten like sterk som kontrollstreken i dag, men ikke like bred. Pleier de å bli like brede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, fant ut at jeg er borte neste helg når jeg venter EL....:/ Reiser bort fredag til søndag, EL på lørdag. Er det en sjanse om vi legger inn aksjer torsdagskveld og søndag når jeg kommer hjem? Ble litt nedstemt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei synnøve, mine blir aldri like brede, men dem flyter utover når dem har tørket :) Syklusene våre tuller fælt når vi er prøvere, sånn er det bare :D hehe.. Gjør ingenting om du får en gutt til vel!?! Mange flotte menn til alle mine døtre (tror aldri jeg kommer til å oppleve å få gutt) ;)

 

Trøndermamma: nei, aldeles ikke for sent å legge inn aksjene på torsdag om du får el lørdag :)

Kansje du får el tidligere eller senere også :) Det er jo bare ei helg, dermed kun 2 dager du ikke rekker å levere, men det har jo egentlig sjeldent noe å si :)

 

Nå når jeg ser på min strek etter den har tørka er den nesten lik den fra forje pp som var positiv. Ble litt overraska av å plutselig se den så sterk etter tørking. Tror jeg må teste en gang til i kveld, for jeg tror vist jeg får tidligere el denne måneden gitt. Men det er uansett bare positivt :D Så var det denne mannen min da. Sist pp tenkte jeg i de villeste baner om ikke han er med nå så drar jeg på byen å finner en som vil  :fnise: Lurer på hvor de tankene kom fra.. Hormoner sikkert, blandet med desperasjon :P

Føler meg mye bedre og avslappet denne pp heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt er selvsagt like velkommen :) Jeg får uansett brekninger av Hello Kitty og sånn prinsessegreier :D

Tror bare de store gutta mine hadde hatt godt av en søster, men det har virkelig ingenting å si :) Jeg ønsker jo ikke tredjemann fordi jeg savner en jente. Uansett ikke sikkert de gamle eggene mine er lette å befrukte hehe ;)

 

Hvis det ikke klaffer denne pp, så må jeg hvert fall teste tidligere når vi evt tar opp prøvingen til sommeren.

 

Hadde vært gøy om du også fikk tidlig el, Bellanie :) Du har jo bedre kontroll på syklusdager enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, trøndermammasnart. Jeg har samme problemet. Har sannsynligvis eggløsning neste helg, og mannen er bortreist fra fredag morgen til mandag morgen. Vi skal sørge for å legge inn aksjer så det synger på torsdag og mandag, og så satser jeg på enten tidlig eller sen eggløsning ;)

 

Jeg tok tempen i dag tidlig, og skal sørge for å skrive det opp så jeg kan holde oversikt. Lav temp og KLART negativ test (hehe, den var jo like svak som graviditetstesten da jeg var gravid med lillemor :P ), så jeg kan la mannen med vond rygg få fri i kveld, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...