Gå til innhold

IKM UKE 49


Reese

Anbefalte innlegg

Takk jenter 😊 jeg sksl ringe legen på mandag, men det har vert kraftige blødninger med klumper og alt så jeg tror nok at det var det.. Men men bedre lykke neste gang. Det var bare pp1 og jeg har to barn så det går nok over 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg inn her jeg også, sitter her med tante fæleidiotiskestyggerød as we speak.

Mandag 1 Des: SnartMor?86 1pp

Tirsdag 2 Des: Bingo_1 ~Lena~, Utålmodige meg 1pp,frkQ

Onsdag 3 Des: Karooline, Min første 2012, LykkeLi1978 5pp, Sitronpus,Evol, Vinterblomst

Torsdag 4 Des: Bellanie 3pp etter MA

Fredag 5 Des: LillePipp

Lørdag 6 Des: CurlySue, Trøndermammasnart

Søndag 7 Des:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp til å tenke på at mannen er bortreist fredag til mandag om to uker, altså tidsrommet hvor jeg vil anta at det er mest sannsynlig at eggløsningen skjer. Jaja, vi får ta en skikkelig runde på torsdagen før han drar, og håpe på at det er noen livskraftige svømmere ;) Eller at eggløsningen kommer tidligere eller senere enn antatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, der sa du noe LillePipp! Min mann reiser bort samme helg, og jeg er ikke sikker på om jeg rekker å klekke noe før den tid. Med maks uflaks får jeg EL akkurat da....

 

mine beregninger sier EL onsdag 19, men jeg er jo i den første PP etter spiraluttak så er sannelig ikke sikker på om syklusene mine er som før.

Vi får krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så kjedelig for deg også, sitronpus. Jeg har heller ikke helt greie på syklusen min, siden jeg nettopp fikk tilbake mensen etter ammeslutt. Første syklus var jo bare tull, så den aner jeg ikke med, men denne syklusen var på 27 dager. Krysser fingrene for eggløsning på dag 13-14 og ikke senere - da går det akkurat ;)

 

Vi får ønske veldig hardt at kroppene våre spiller på lag med oss denne måneden! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hører jeg til her inne. IKM søndag 7 desember. etter 54 dager uten tr ( pga ppille slutt ) håper jeg at denne gangen slipper jeg vente så lenge.. er litt usikker mtp ikm men den "skal" være 7 des. krysser fingrene for at syklusen ikke er like lang etter tr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for deg, frkbaby! Det går nok fint :) Jeg måtte vente i mer enn halvannet år på mensen etter jeg sluttet på piller selv for noen år siden, men da den kom igang, var den regelmessig og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, frkbaby! Det går nok fint :) Jeg måtte vente i mer enn halvannet år på mensen etter jeg sluttet på piller selv for noen år siden, men da den kom igang, var den regelmessig og fin :)

takk for det :) håper denne gruppen får en fin start på desember med positive tester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vi kommer nærmere og nærmere Desember jenter :D

 

Jeg hadde litt lyst å hoppe over hele sexen, el testing og hele driten denne måneden og ta den G testen med det samme :P

 

Men hva er en pp uten kos, håp og stress?

 

Jeg har tatt min første el strimmel i dag cd 8. Dette er 3 pp jeg tester, men denna mnd skal jeg stole på at jeg kan tolke el strmilene :) I de 2 første pp brukte jeg cb digital til back up når jeg var usikker. Jeg temperogså så da kan jeg se i etterkant at el har vært i hvertfall :)

 

Hvor er dere andre i løypa?

 

Jeg er sikker på at det klaffer denne mnd jeg. Får jeg har ikke (egentligsåveldig) lyst å gå gravid gjennom sommeren med vann i kroppen, få flere strekk merker bare fordi jeg skulle ha barn i August.. En av de travleste mnd i året med skolestart, bhg start og alle penga som flyr ut i den forbindelse..

Og at på til skal jeg har to barn født i august? Stakkar min 7åring fikk ikke feiret bursdagen sin i år engang (født på en travel tid vettu), også skal jeg ha 2?

 

Klart jeg skal, det passer aldri å få barn uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også lyst til å hoppe rett på graviditetstestinga, Bellanie :P Det er litt styrete med denne ekstra aktiviteten (sex) som må presses inn mellom alle andre aktiviteter (lillesnuppa, eksamensperiode, oppgaveskriving, trening, klesvask, matlaging, rydding...), men det ER jo litt kos, da ;)

 

Jeg blør fortsatt, og er på dag 4 eller 5 (mensen startet fredag kveld). Jeg fikk 21 eggløsningstester i posten i går, og akter å ta den første på lørdag. Jeg skal IKKE gå glipp av el, altså! Dessuten har jeg jo tenkt til å bli gravid denne perioden, så jeg trenger ikke å spare på testene :P Nå er jeg jo veldig nybegynner på el-tester, så jeg stoler ikke helt på min egen vurderingsevne. Kanskje jeg må konsultere dere erfarne testere her etterhvert? :)

 

Og der er klart at det aldri passer perfekt å få barn, nei, hehe. Denne gangen SKAL det imidlertid klaffe! Positive graviditetstester bak hver luke i adventskalenderen? Ja takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det lillepip, denne ekstra aktiviteten. Som om vi ikke har nok å styre med :fnise:

 

Du kan konsulterer her ja om det er noe :) Er det fra billigtester du har bestilt? Bare til å legge bilder ut i galleriet ditt etterhvert :)

 

Har du prøvd temping? Det er også en super måte å holde kontroll på :) (ja, jeg er nok litt kontrollfrik). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihihihi, ja ;)

 

Det er derfra, ja. Prøvde dem så vidt ut forrige gang for to år siden, men da fikk jeg aldri positiv og droppet hele greia. Baby ble det likevel ;) Jeg har ikke prøvd temping, nei. Man bør ta med én gang man står opp, ikke sant? Halvannetåringen tillater meg ikke alltid å gå på do om morgenen engang (bare bæres på armen og klage, hehe - det er jo HUN som har tvunget meg opp kl 05), men jeg kan jo forsøke. Et dumt spørsmål kanskje: Tar man tempen i rumpa eller hvor? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihihihi, ja ;)

 

Det er derfra, ja. Prøvde dem så vidt ut forrige gang for to år siden, men da fikk jeg aldri positiv og droppet hele greia. Baby ble det likevel ;) Jeg har ikke prøvd temping, nei. Man bør ta med én gang man står opp, ikke sant? Halvannetåringen tillater meg ikke alltid å gå på do om morgenen engang (bare bæres på armen og klage, hehe - det er jo HUN som har tvunget meg opp kl 05), men jeg kan jo forsøke. Et dumt spørsmål kanskje: Tar man tempen i rumpa eller hvor? :P

Jeg kan forstå det med lille mini ;)

Kl 5 kan du jo tempe da :) Jeg temper vaginalt. Noen velger munnen, under tunga, men sev synes jeg tempen da blir for utstabil. Det beste er skjeden eller rompa (men ikke bytt tempeplass midt i syklusen ;)).

Det er ganske givende. Jeg temper hver dag fra mens slutt til begynnende mens igjen. 

Ganske fasinerene og se at tempen hopper opp og ned (alt fra 36,2 til 36,6) for så å plutselig se at den stiger langt over det vanlige en dag :) (ca 36,9 til 37,2). Da vet jeg at el er overstått og jeg går inn i dpo land.

Da vet jeg også 100% sikkert hvor lang lutealfase jeg har. Den er ikke varierende på oss alle :)

 

Du får 30 dagers gratis på fertilityfriend om du vil prøve :)

Man blir fort hekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi. Dette høres jo unektelig moro ut! Jeg er en kontrollfrik selv, og alt jeg kan gjøre som har med babylaging å gjøre er moro! ;) Tusen takk for svar! Jeg skal virkelig begynne å tempe når bare denne hersens blødningen gir seg. Vaginal temping virker enklere (og mer renslig, på en måte) enn analt, så jeg går nok for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. dag med TR her. Venter tålmodig, hehe ☺️ Gleder meg til senge kos når jeg er ferdig å blø 😍 Og se om jeg klarer å holde meg borte fra EL testene 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med TR i dag, altså 4 dagers mens. Rett på sexen i kveld, tenker vi skal ha sex minst annenhver dag hele perioden. :)

Mon tro når jeg skal begynne å EL-teste? Alle kalkulatorer sier jeg skal ha eggløsning den 19. november, men bør jeg bare starte testingen med en gang?

...og allerede har mannen begynt å spørre om jeg har eggløsning :P

 

Bruker en app som heter CLUE til å tracke. Noen erfaringer? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med TR i dag, altså 4 dagers mens. Rett på sexen i kveld, tenker vi skal ha sex minst annenhver dag hele perioden. :)

Mon tro når jeg skal begynne å EL-teste? Alle kalkulatorer sier jeg skal ha eggløsning den 19. november, men bør jeg bare starte testingen med en gang?

 

...og allerede har mannen begynt å spørre om jeg har eggløsning :P

 

Bruker en app som heter CLUE til å tracke. Noen erfaringer? :)

 

 

Altså regenes el 12 dager etter mens start? I følge kalkulatoren?

 

Du må huske på at tiden fra mens til eggløsning er meget variabel.. Men dagen fra eggløsning til første mens dag, den forandres ikke på en frisk kvinne.

 

Du vil nok uansett ikke gå glipp av den så lenge dere driver på annen hver dag :)

Men det er alltid greit når man skal finne IKM å vite når eggløsningen var.

Så altså, ikke stol 100% på en kalkulator, den kjenner ikke kroppen din. Følg med på utfloden din, slapp av og kjenn dine egne lyster så vil nok merke når el er i anmarsj ;)

 

Jeg begynte å teste på dag 8, altså i går. Det er fordi tidligere har el vært alt fra dag 12 til 22.

Håper det klaffe for oss nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Det håper jeg også snuppa :) må følge litt med på deg her inne da vi ikke er i samme ikm gruppe mer :(

Masse lykke til i jakten på el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også snuppa :) må følge litt med på deg her inne da vi ikke er i samme ikm gruppe mer :(

Masse lykke til i jakten på el :)

Jeg er jo inne å sniker på dere også da ;) Og OM vi skulle være heldige med klaffinga er vi alle i samme termingruppe :D

Vi blir jo gravid nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ferdig med TR i dag, altså 4 dagers mens. Rett på sexen i kveld, tenker vi skal ha sex minst annenhver dag hele perioden. :)

Mon tro når jeg skal begynne å EL-teste? Alle kalkulatorer sier jeg skal ha eggløsning den 19. november, men bør jeg bare starte testingen med en gang?

 

...og allerede har mannen begynt å spørre om jeg har eggløsning :P

 

Bruker en app som heter CLUE til å tracke. Noen erfaringer? :)

 

 

Altså regenes el 12 dager etter mens start? I følge kalkulatoren?

 

Du må huske på at tiden fra mens til eggløsning er meget variabel.. Men dagen fra eggløsning til første mens dag, den forandres ikke på en frisk kvinne.

 

Du vil nok uansett ikke gå glipp av den så lenge dere driver på annen hver dag :)

Men det er alltid greit når man skal finne IKM å vite når eggløsningen var.

Så altså, ikke stol 100% på en kalkulator, den kjenner ikke kroppen din. Følg med på utfloden din, slapp av og kjenn dine egne lyster så vil nok merke når el er i anmarsj ;)

 

Jeg begynte å teste på dag 8, altså i går. Det er fordi tidligere har el vært alt fra dag 12 til 22.

Håper det klaffe for oss nå :)

 

Kalkulatoren setter vel EL utfra sykluslengden min og gjennomsnittet...så den er ikke helt pålitelig nei:) Men det er det eneste jeg har å gå etter, for selv om jeg vet at syklusene mine er på 26 dager(har iallfall alltid vært det) så har jeg aldri helt visst nøyaktig når EL er. Så jeg skal nok teste med strimler og studere slim, ja :P 

 

Håper bare det ikke krasjer med at mannen reiser bort fredag - søndag den 21. nov. Hadde vært sååå typisk!

 

Vi får håpe, og satse på at det klaffer! :) Krysser fingre og tær for oss alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ferdig med TR i dag, altså 4 dagers mens. Rett på sexen i kveld, tenker vi skal ha sex minst annenhver dag hele perioden. :)

Mon tro når jeg skal begynne å EL-teste? Alle kalkulatorer sier jeg skal ha eggløsning den 19. november, men bør jeg bare starte testingen med en gang?

 

...og allerede har mannen begynt å spørre om jeg har eggløsning :P

 

Bruker en app som heter CLUE til å tracke. Noen erfaringer? :)

 

 

Altså regenes el 12 dager etter mens start? I følge kalkulatoren?

 

Du må huske på at tiden fra mens til eggløsning er meget variabel.. Men dagen fra eggløsning til første mens dag, den forandres ikke på en frisk kvinne.

 

Du vil nok uansett ikke gå glipp av den så lenge dere driver på annen hver dag :)

Men det er alltid greit når man skal finne IKM å vite når eggløsningen var.

Så altså, ikke stol 100% på en kalkulator, den kjenner ikke kroppen din. Følg med på utfloden din, slapp av og kjenn dine egne lyster så vil nok merke når el er i anmarsj ;)

 

Jeg begynte å teste på dag 8, altså i går. Det er fordi tidligere har el vært alt fra dag 12 til 22.

Håper det klaffe for oss nå :)

 

Kalkulatoren setter vel EL utfra sykluslengden min og gjennomsnittet...så den er ikke helt pålitelig nei:) Men det er det eneste jeg har å gå etter, for selv om jeg vet at syklusene mine er på 26 dager(har iallfall alltid vært det) så har jeg aldri helt visst nøyaktig når EL er. Så jeg skal nok teste med strimler og studere slim, ja :P 

 

Håper bare det ikke krasjer med at mannen reiser bort fredag - søndag den 21. nov. Hadde vært sååå typisk!

 

Vi får håpe, og satse på at det klaffer! :) Krysser fingre og tær for oss alle :)

 

 

Ja, det kommer jo an på lutealfasen din. De fleste kalkulatorer sett 14 dager LF, så da er det naturlig å regne el på dag 12.

Jeg har 13 dagers LF for eks, og den varierer fra kvinne til kvinne selv. Gjennomsnittet er 14 dager men kan være alt fra 10-18 som er innenfor normalen. Heldig du er som vet syklus lengden din :) Viste det en gang jeg og, men det er mange år si det :P

Om el skulle komme den helga får får dere fikse sex torsdag kveld, evt fredags morgen, og når han kommer hjem på søndagen :)

Happy humping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har tr endelig reist igjen så da blir det sengehygge annenhver dag hele perioden. Må vel treffe el da selv uten å teste :)

Håper første uka i desember består av mange positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

 

Det håper jeg også snuppa :) må følge litt med på deg her inne da vi ikke er i samme ikm gruppe mer :(

Masse lykke til i jakten på el :)

Jeg er jo inne å sniker på dere også da ;) Og OM vi skulle være heldige med klaffinga er vi alle i samme termingruppe :D

Vi blir jo gravid nå :)

Ja det blir vi :)<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bare blør og blør jeg. Syklusdag 6-7, og mensen er enda ikke over. Stikk din vei, duste-mens  :angry: Nå er jeg veldig klar for å gå igang med babylaginga, nemlig  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 10 her. Begynner med aksjeinnlegging annehver dag fra i dag. Kommer ikke til å EL teste, men prøve å kjenne etter selv. Skal uansett ha sex jevnligt, så da burde vi jo treffe. Temper hver morgen...36,6 hver dag ;)

 

Begynner allerede å murre litt i magen her, så har kanskje eggløsning tidligt jeg? Noen andre som får eggløsningsmerter?

 

Spennende tider, men skal ta det mer med ro denne gangen. Forrige månde hadde jeg ALLE symptomer, til ingen nytte.....Skal heller ikke teste før IKM. Flinke meg ;) (kanskje )

 

Lykke til Lillepipp..Mensen varte 7 dager for meg og..langdrøøøyyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...