Gå til innhold

Ikm uke 48


hjerte♥barn

Anbefalte innlegg

Vi tar pause. Klin umulig å få barnehage der vi bor, selv med eldre barn som kunne gitt søskenprioritet. Og jeg godtar ikke hvilken som helst barnehage. Basebarnehage er ikke noe mine barn skal gå i. Vi har heller ikke råd til at en av oss er uten inntekt fra september til august. Og ikke vet jeg om jeg ville stolt på en fremmed dagmamma. Er jo snakk om det mest dyrebare jeg har. Skulle ønske dette ikke var viktig og at vi kunne fortsette. Syntes det er altfor lenge til mai. Men denne kroppen er det visst ikke jeg som bestemmer over.

Endret av hjerte♥barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som tar pause, hvordan gjør dere det med termin i f.eks april/mai? Fortsatt noen mnd til barnet kan begynner i bhg da etter permisjonen er ferdig. Fra en som selv lurer.. For meg må jeg nesten ha baby i august for at alt skal gå glatt



Anonymous poster hash: 1d553...7aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie, permisjon i 57 uker med 80%lønn og spe på med ulønna perm. Vi fikk unge i februar og klarte oss med kun 6 uker ulønnet perm. Men til gjengjeld fikk jeg og samboern kun 1 uke felles ferie. Kjiipt, men går. Lønner seg å ha ferie u april /mai i forhold til permisjon. Har man ferie da regnes ferie dag for dag og de helligdagene går jo som fridag uansett. Mens permisjon regnes uke for uke. Sleipt, men sånn blir det med manglende barnehagedekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke., ferie fri og perm uten lønn så ordner det seg. Og man har sikkert noen nybakte besteforeldre som passer litt og 😄

Men nå er det natta. 10-11 dpo i morgen svir av 1 test 😛 selv om jeg mistet litt motet for når jeg la meg nå kom smertene 😔 men i front da ikke bak mot korsryggen...

Endret av skogfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på resultatet skogfrua :)

 

Jeg er sikker på at jeg svir av en i dag selv...mulig jeg er 11 dpo, men i følge siste syklus er jeg bare 8 dpo.. bliir gaaal av å vente!! Skal i 30 års lag i dag...hmm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med testing i dag til dere som skal i ilden:) - presterte selv å ta feil av el-test og gtest i dag, så kommer etter om noen dager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke., ferie fri og perm uten lønn så ordner det seg. Og man har sikkert noen nybakte besteforeldre som passer litt og 😄

Men nå er det natta. 10-11 dpo i morgen svir av 1 test 😛 selv om jeg mistet litt motet for når jeg la meg nå kom smertene 😔 men i front da ikke bak mot korsryggen...

Så fint at du ikke trenger å bekymre deg for bhg-plass, og at du får det til å fungere med ulønnet permisjon og besteforeldre som stiller opp. Det er ikke alle som har den muligheten, men det betyr ikke at ungene er mindre ønsket av den grunn. Det er forferdelig trist å måtte legge prøvinga på hylla pga barnehagefristen, og da det hjelper det lite å få høre at man slutter å prøve fordi barnet ikke er ønsket høyt nok..

 

Kanskje ikke det du mente, men det er det jeg leser ut av det du skriver; "er flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke".

 

Tviler ikke på at ønsket ditt er stort, men mitt ønske er ikke noe mindre..

 

 

Anonymous poster hash: 2e2d8...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke., ferie fri og perm uten lønn så ordner det seg. Og man har sikkert noen nybakte besteforeldre som passer litt og 😄

Men nå er det natta. 10-11 dpo i morgen svir av 1 test 😛 selv om jeg mistet litt motet for når jeg la meg nå kom smertene 😔 men i front da ikke bak mot korsryggen...

Så fint at du ikke trenger å bekymre deg for bhg-plass, og at du får det til å fungere med ulønnet permisjon og besteforeldre som stiller opp. Det er ikke alle som har den muligheten, men det betyr ikke at ungene er mindre ønsket av den grunn. Det er forferdelig trist å måtte legge prøvinga på hylla pga barnehagefristen, og da det hjelper det lite å få høre at man slutter å prøve fordi barnet ikke er ønsket høyt nok..

 

Kanskje ikke det du mente, men det er det jeg leser ut av det du skriver; "er flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke".

 

Tviler ikke på at ønsket ditt er stort, men mitt ønske er ikke noe mindre..

 

 

Anonymous poster hash: 2e2d8...1cc

Trist at det er blitt sånn.. Jeg orker ikke å vente, tar det som det kommer....

 

 

Anonymous poster hash: 67225...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som sier at noen ønsker det mindre, og vondt at du tar det slikt. Men for min del som ikke har barn, og ting tydeligvis tar tid er det heller ingen garanti for at jeg får barn. Og derfor setter jeg det før barnehageplass, også får vi ta de utfordringene hvis de kommer.. Men jeg tror også at hvis man ofrer litt ig prøver flere alternative, ville de fleste komme seg igjennom de mnd uten bhg plass, men det går på prioriteringer og verdier. Men for noen går det virkelig ikke heller pga lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho hoh ho 😊

 

Da har jeg svidd av en test: negativ!

Får prøve igjen om to dager :)

Kan hende jeg ikke er mee enn 8 dpo... tvi tvi :)

 

Fler??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Ho hoh ho 😊

 

Da har jeg svidd av en test: negativ!

Får prøve igjen om to dager :)

Kan hende jeg ikke er mee enn 8 dpo... tvi tvi :)

 

Fler??????

Men om du bare Er 8dpo så må du jo ta med morgen urin :P

Masse lykke Til med neste Test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ho hoh ho 😊

 

Da har jeg svidd av en test: negativ!

Får prøve igjen om to dager :)

Kan hende jeg ikke er mee enn 8 dpo... tvi tvi :)

 

Fler??????

Men om du bare Er 8dpo så må du jo ta med morgen urin :P

Masse lykke Til med neste Test

Ja, jeg veit det. Men glemte å ta med en test på hytta så tok en etter jeg kom hjem.. :)

Skal i selskap i kveld og tenker jeg lar Vær å drikke.. anyway :)

 

Tester på nytt på mandag :)

(Om ikke tr har kommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ser flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke., ferie fri og perm uten lønn så ordner det seg. Og man har sikkert noen nybakte besteforeldre som passer litt og 😄

Men nå er det natta. 10-11 dpo i morgen svir av 1 test 😛 selv om jeg mistet litt motet for når jeg la meg nå kom smertene 😔 men i front da ikke bak mot korsryggen...

Så fint at du ikke trenger å bekymre deg for bhg-plass, og at du får det til å fungere med ulønnet permisjon og besteforeldre som stiller opp. Det er ikke alle som har den muligheten, men det betyr ikke at ungene er mindre ønsket av den grunn. Det er forferdelig trist å måtte legge prøvinga på hylla pga barnehagefristen, og da det hjelper det lite å få høre at man slutter å prøve fordi barnet ikke er ønsket høyt nok..

 

Kanskje ikke det du mente, men det er det jeg leser ut av det du skriver; "er flere her snakker om at bhg er såå viktig. For meg er ønske om barn så høyt at vi må bare få det til og virke".

 

Tviler ikke på at ønsket ditt er stort, men mitt ønske er ikke noe mindre..

 

 

Anonymous poster hash: 2e2d8...1cc

Sier ikke at du kansje ønsker det mindre, og trist at du føler det , men ihht at dette er våres første sier jeg som ohana : tydeligvis tar det tid er det heller ingen garanti for at jeg får barn. Og derfor setter jeg det før barnehageplass, også får vi ta de utfordringene hvis de kommer..

 

Dere som lurte på testen og har ikke skrevet før i dag pga tid men var "selvfølgelig " negativ 😔 men ingenting er avgjort før tr er ankommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har menssmertene ankommet, ikke kjempe sterke, men sterke nok til at jeg er rimelig sikker på at tr kommer på besøk i løpet av neste uke :( Har ikke hatt så stor tro på denne pp, men skuffelsen kommer uansett. Eneste jeg kan trøste meg med er at det blir det ikke fødsel den travleste mnd på fødeavd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmertene her og. Jeg fødte i februar. Vanligvis hadde de 8-9 fødsler i døgnet. Da jeg fødte vare det 22 og da måtte de sende 3 til annet sykehus. Så ingen garanti resten av året. Men må si at det ikke frister å gå høygravid i sommermånedene. Masse vann i kroppen og elefantføtter. Men skulle jeg være gravid skal jeg takle det og! :-) Lurer på å teste tirsdag om ikke tr har kommet. Men ganske sikker på at den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rimelig sikker på at hu kommer her og... Gått noen dager over ikm de siste mnd så tester nok i før til helgen evt.

 

Har jobbet som assistent på sykehus,  på føden (byttet nylig jobb), og der var det trykk i juli/august, men klart ingen regel uten unntak :P Men mange velger å prøve å holde seg innenfor barnehagefristen og da kan det bli mange på slutten :P hehe..

 

Men om jeg kunne velge mnd jeg ville føde ville det nok blitt mars/april.. Bare ser for meg at det er litt godt når barnet blir noen mnd og nyte sommeren med lite klær på babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mensmurringer i magen. Men har vært super trøtt, hodepine og noe kvalm i dag, pleier ikke å ha det før tr. Men det kan jo være at jeg brygger på noe, ellers ingen symptomer på meg. Venter med å teste om tr ikke dukker opp, blir så skuffet av negativ test. 

 

Håper dette blir en uke med mange positive tester :)

 

Lykke til alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tanta kommet. Så da bruker vi neste to ukene på å bestemme oss om vi venter litt eller kjører på videre.

 

Kjempekort syklus 22dager. Ny rekord.

Endret av Hannepålandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig hannepålandet. Lykke til med grubling og videre prøving, om det blir med en gang eller i mai eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...