Gå til innhold

IKM 41


trøndermammasnart

Anbefalte innlegg

 

 

Kan en etter 3-4 dpp begynne å kjenne kvalme? Er så kvalm og vondt st eg veit ikke kor eg skal gjere av meg :(

Nei.

Ok, er små kvalm om morgenen og kvelden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Kan en etter 3-4 dpp begynne å kjenne kvalme? Er så kvalm og vondt st eg veit ikke kor eg skal gjere av meg :(

Nei.
Ok, er små kvalm om morgenen og kvelden :(

Tror du stresser litt mye :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Kan en etter 3-4 dpp begynne å kjenne kvalme? Er så kvalm og vondt st eg veit ikke kor eg skal gjere av meg :(

Nei.
Ok, er små kvalm om morgenen og kvelden :(
Tror du stresser litt mye :-/

Ja er mest sannsynlig det :/ får prøve å holde meg rolig nå fram over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såpass tålmodig enda at jeg venter for å se om det kommer noe mens. Blir den veldig forsinket skal jeg teste. Er jo veldig spennende, men blir så stresset og frustrert om jeg skal gå rundt å glede meg til og teste ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de utålmodige sjelene! Tenker på alt fra hvordan vi skal fortelle nyheten, babyutstyr, navn. Blir det jente eller gutt, kanskje to? Kanskje vi ikke kan få egne barn? Selv om jeg akkurat har startet prøving har ønsket vært tilstede lenge, så tankene farer rundt i hodet! Blir såååå glad om det klaffer, moro at termin da blir på min mamma sin bursdag også! 😊 Men er der at jeg regner med negativ og blir positivt overrasket om det blir positiv! Prøver å ikke tenke for mye selv om det er veldig vanskelig.... Usikker fremtid med jobb osv. gjør meg litt stressa, så prøver å stresse ned men ikke lett det heller! *dagens utblåsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguuud jeg har så lyst på en baby nå! Føles som om det aldri kommer til å skje...

Der er jeg litt også! Veldig uvirkelig at jeg faktisk kan være gravid nå uten at jeg vet det, syns det er rart og tørr ikke helt å håpe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner deg veldig godt! Tok meg selv i tenke på hvordan jeg på julaften kunne si at jeg var gravid enda jeg nettopp har sluttet på ppiller og bare så vidt er igang med prøvingen :P men legen sa at det kan ta opptil et halvt år før syklus stabiliserer seg skikkelig, og i utgangspunktet skulle ikke kjæresten og jeg begynne prøvingen før i april. Men blir vanskelig når alt som svermer rundt i tankene er babyer. Ser gravide mager, barnevogner og babyer overalt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de utålmodige sjelene! Tenker på alt fra hvordan vi skal fortelle nyheten, babyutstyr, navn. Blir det jente eller gutt, kanskje to? Kanskje vi ikke kan få egne barn? Selv om jeg akkurat har startet prøving har ønsket vært tilstede lenge, så tankene farer rundt i hodet! Blir såååå glad om det klaffer, moro at termin da blir på min mamma sin bursdag også! 😊 Men er der at jeg regner med negativ og blir positivt overrasket om det blir positiv! Prøver å ikke tenke for mye selv om det er veldig vanskelig.... Usikker fremtid med jobb osv. gjør meg litt stressa, så prøver å stresse ned men ikke lett det heller! *dagens utblåsning*

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ;) Føler ikke jeg stresser FOR mye, men tenker mye på forskjellige ting, planlegger osv uansett. Kan ikke skje fort nok at man må planlegge på ordentlig ;) Men føler jeg er fornuftig fordet da :) Vet at det ikke er noe vits å teste 5 dpo osv xD

 

Var i USA i vår, og kjøpte med litt babyklær derfra xD Måtte bare, når jeg visste vi skulle prøve når vi kom hjem :D

 

Men håper det går snart, har prøvd i snart 6 mnd, så syns det kan bli noe nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner deg veldig godt! Tok meg selv i tenke på hvordan jeg på julaften kunne si at jeg var gravid enda jeg nettopp har sluttet på ppiller og bare så vidt er igang med prøvingen :P men legen sa at det kan ta opptil et halvt år før syklus stabiliserer seg skikkelig, og i utgangspunktet skulle ikke kjæresten og jeg begynne prøvingen før i april. Men blir vanskelig når alt som svermer rundt i tankene er babyer. Ser gravide mager, barnevogner og babyer overalt for tiden.

Det har jeg tenkt på også, akkurat det med julaften 😆 Da hadde jeg vært 14 uker ca., og perfekt timing! Kanskje ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiga: Jeg får håpe det klaffer snart for deg da hvis du har prøvd lenge (6pp). Er jo mange som klaffer fort, lurer fælt på om jeg er en av dem 😊😊 Jobber i barnehage så blir jo ikke akkurat mindre verpesyk av det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd et år nå, begynner å miste motet. Har jo et barn fra før heldigvis, men han nærmer seg tre og jeg hadde sett for meg at han skulle hatt et søsken nå. Skal kontakte legen hvis det ikke blir noe denne mnd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får krysse fingra for at du er det, Kristinehufine ;) Og selvom det føles lenge der og da, har 6 mnd gått utrolig fort!

 

Er nok greit å kontakte lege da ja, Krumelur :-/ Men håper dere har fått det til nå i stede!:) Kjedelig når det skal ta så lang tid :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser fingrene for alle sammen :)

 

Jeg er en mellomting av testetøs og rolig. Jeg/vi har navna klar til både gutt og jente, jeg tenker på klær, på julaften, på babyrom og andre ting, men tester ikke før IKM. Jeg er fullstendig klar over at det kan ta tid, men blir lei meg når jeg får TR på besøk. Så går det over og jeg er like glad som før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så masse her jeg også kjenner meg igjen i! Jeg tror nok det er naturlig for jenter/kvinner å tenke langt frem i tid, planlegge og tenk hvis tenking 😊 nå er jeg vel ca 8/9 dager dpo og kjenner symptomer, men tror ikke det er det! Tror det ligger i hode mitt 😊 jeg har nok en litt annen forhistorie enn noen av dere, så mine blanede følelser er glede for at jeg kanskje er gravid og redsel for at jeg kanskje er gravid.. Har hatt 5 SA, ingen barn fra før.. Er utredet uten funn.. Men det nye jeg forsøker nå er at jeg har sluttet å snuse(👏) og går på medisiner 😊 krysser fingrene for klaff hos noen av oss, helst alle 😉 tror ikke det blir testing før IKM her.. Så kjedelig å bli skuffet, også blir jeg så fokusert på kun det.. Stresser litt mer da tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så masse her jeg også kjenner meg igjen i! Jeg tror nok det er naturlig for jenter/kvinner å tenke langt frem i tid, planlegge og tenk hvis tenking 😊 nå er jeg vel ca 8/9 dager dpo og kjenner symptomer, men tror ikke det er det! Tror det ligger i hode mitt 😊 jeg har nok en litt annen forhistorie enn noen av dere, så mine blanede følelser er glede for at jeg kanskje er gravid og redsel for at jeg kanskje er gravid.. Har hatt 5 SA, ingen barn fra før.. Er utredet uten funn.. Men det nye jeg forsøker nå er at jeg har sluttet å snuse(👏) og går på medisiner 😊 krysser fingrene for klaff hos noen av oss, helst alle 😉 tror ikke det blir testing før IKM her.. Så kjedelig å bli skuffet, også blir jeg så fokusert på kun det.. Stresser litt mer da tror jeg..

Har du blitt testet for balansert translokasjonsbærer?? Det ligger i slekta mi, og er grunn til en del spontanaborter. Men vet at det tok lang tid før de fant ut av det med et annet familiemedlem.. Verdt å sjekke ut 😊😊 Da må du på genetisk avdeling for utredning!

 

 

Anonymous poster hash: 621ad...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så masse her jeg også kjenner meg igjen i! Jeg tror nok det er naturlig for jenter/kvinner å tenke langt frem i tid, planlegge og tenk hvis tenking nå er jeg vel ca 8/9 dager dpo og kjenner symptomer, men tror ikke det er det! Tror det ligger i hode mitt jeg har nok en litt annen forhistorie enn noen av dere, så mine blanede følelser er glede for at jeg kanskje er gravid og redsel for at jeg kanskje er gravid.. Har hatt 5 SA, ingen barn fra før.. Er utredet uten funn.. Men det nye jeg forsøker nå er at jeg har sluttet å snuse() og går på medisiner krysser fingrene for klaff hos noen av oss, helst alle tror ikke det blir testing før IKM her.. Så kjedelig å bli skuffet, også blir jeg så fokusert på kun det.. Stresser litt mer da tror jeg..

Jeg vet litt hvordan du har det, har mistet 4 ganger selv. To ganger før jeg fikk sønnen min, og to ganger etter. For et år siden hadde jeg en graviditet utenfor livmor der jeg endte med å miste en eggleder. Har altså hatt 3 vanlige SA. Nå er jeg jo veldig heldig som har et barn da, blir det ikke flere så må jeg bare være takknemlig for han jeg har. Men ønsket om en til er utrolig sterkt, det er ikke så langt unna den følelsen jeg hadde mens jeg venta på han jeg har. Kjenner veldig godt til det du sier om at en positiv test vekker blandede følelser. Det som er så kjedelig er at tidligere ble jeg superlett gravid, nå er det visst vanskelig. Har vært gravid en gang etter jeg mistet egglederen (SA uke 6) så jeg vet jo at det går an. Men nå er vel ssnart utredning neste trinn. For meg er nok alderen en faktor, er 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo i dag. Og tok en Rfsu test i morrest. Stod at man kunne teste tidlig, men kun 4 dager før IKM. Den ble ikke overraskende ganske hvit. Skulle vel egentlig bare mangle, egget har jo kanskje ikke festet seg enda eller? Er fortsatt ved godt mot, og tester heller igjen nærmer IKM i neste uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at egget fester seg rundt 6 dpo. Noen får en liten feste blødning, men de fleste får ikke det. Først to uker etter EL, altså 14 dpo, kan graviditetstestene fange opp HCG. Åh, visste jo egentlig dette, men greit å friske opp hukommelsen når man går å venter. Bare å smøre seg med tålmodighet en uke til 😊

Endret av CurlySue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har testet positiv på gravid eller er det fortsatt litt tidlig? Eg har bestemt meg for å svi av ein test på onsdag siden da er det 10/11 dager siden positiv el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har testet positiv på gravid eller er det fortsatt litt tidlig? Eg har bestemt meg for å svi av ein test på onsdag siden da er det 10/11 dager siden positiv el.

Jeg har bare en test igjen! Så venter til IKM eller et par dager etter 😊😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 11 dpo sist gang (12 dagers lutealfase), så går for det denne gangen også :) 6 dpo i dag, og helgen kommer nok til å gå kjempefort, så da er det bare et par dager med intens venting etter helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 11 dpo sist gang (12 dagers lutealfase), så går for det denne gangen også :) 6 dpo i dag, og helgen kommer nok til å gå kjempefort, så da er det bare et par dager med intens venting etter helgen :P

Jeg tenker at jeg tester neste helg. Fredag er 12 dpo så kan være jeg ikke klarer å dy meg da 😁
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...