Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut til at dette går over med det første... Var oppe fra klokken 6 til halv 7 tidligere, fikk i meg ett glass med vann og noen få munnfuller med kald pizza... Nå sitter jeg oppe etter å ikke få sove mere, sitter å gommler flatbrød, må vell hente meg ett glass cola og snart... Har mer feber i dag...

 

Off det høres ikke godt ut :/ Bland eplemost og farris 50/50, så skal det være med på å holde væskebalansen :)

Masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ser ikke ut til at dette går over med det første... Var oppe fra klokken 6 til halv 7 tidligere, fikk i meg ett glass med vann og noen få munnfuller med kald pizza... Nå sitter jeg oppe etter å ikke få sove mere, sitter å gommler flatbrød, må vell hente meg ett glass cola og snart... Har mer feber i dag...

Det høres ikke bra ut. Håper du føler deg bedre etterhvert. God bedring :) *klem

 

Takk :) Ser ut til at det går litt bedre nå :) Tok 2 paracet og fikk i meg en kopp med rett i koppen suppe :) Så har iallefall fått varmen tilbake i kroppen :) Også har jeg spist 3 vannis på rappen xD Så kjennes ut som lille knøttet har fest i magen! :P Kjenner jeg er stram/ støl over nedre del av magen, så regner med det kommer av at jeg jeg ikke er i form... Så er iallfall godt å kjenne mye liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser ikke ut til at dette går over med det første... Var oppe fra klokken 6 til halv 7 tidligere, fikk i meg ett glass med vann og noen få munnfuller med kald pizza... Nå sitter jeg oppe etter å ikke få sove mere, sitter å gommler flatbrød, må vell hente meg ett glass cola og snart... Har mer feber i dag...

 

Off det høres ikke godt ut :/ Bland eplemost og farris 50/50, så skal det være med på å holde væskebalansen :)

Masse god bedring!

 

Takk for tips :) Men liker ikke farris, så det kommer ikke til å komme i hus her xD

Har fått i meg litt veske, og skal lage meg ris litt senere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag starter bra, med en runde på europris og nede i sentrum med venninnen min og sønnen hennes på 2,5 år :) Kom hjem, og startet og hekle, på bamseoppskriften jeg fant tidligere i dag. Begynte å fryse, så kom hodepinen, gikk og la meg, da kjente jeg at jeg har febervondt i kroppen, ligger en liten time, før jeg står opp og finner meg paracet... Legger meg igjen i håp om å få sove, neeei da, sto opp igjen etter en liten halvtime... Etterpå har jeg bare rent på do, skikkelig løsmage... :( Nå er jeg så sår i rompa, at det er vondt å tørke seg... Har laget pizza, men har ikke matlyst... Prøver å få i meg litt salte kjeks og cola...

 

God bedring Twiiie :) Ang sår rumpe anbefaler jeg zinksalve! Det bruker jeg selv på dårlige dager med sår rumpe,hehe :P Passer på voksenhud like godt som babyhud :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, ble litt oppgitt/frustrert/lattermild av sambo i går.

Vi satt å pratet om barnevogn. Farge, str, antall. Så jeg spurte om vi skulle ha en kombivogn eller om vi skulle kjøpe to, en bagvogn og en sportsvogn. Det siste trengte vi i alle fall ikke. ;) Så forklarte jeg han hva en kombivogn er, å det var greit nok.

Så kom han med at han skjønte ikke hvorfor vi skulle ha sportsvogna?!?! trenger vi den da?? :P  Ja den vil vi ha sånn at ungen kan ligge/sitte etter at den ikke passer i bagen lenger, for de vokser ut av den gjerne når de er rundt 6 mnd. Dette skjønte han ikke helt med en gang stakar. Så spurte jeg han om hva de hadde gjort med elste jentungen, men han hadde jo flyttet når hu var 4 mnd, så han husket ikke. :P

 

Ja ja, han han nå blitt med på en bruk - trolig emmaljunga citty cross, maks 2012 modell. Med begge sitte delene. ;) hehe. Men vi skal vente med å kjøre til etter OUL. Tenk om det er to der inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er ikke så greit med alle disse vognene, asså! :-)

 

Jeg tok på gravidbukse for første gang idag - og det var deilig!! Har ikke brukt vanlige bukser siden juni, bare med strikk i livet eller en lav shorts, men dette var jo noe helt annet, med ordentlig plass til magen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min hadde også litt problemer med forståelse av disse vognene :P hehe.

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen gravidklær i dag, starter på jobb i morgen og da kan jeg ikke bruke joggebukse lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående gravidklær. Jeg må bruke arbeidstøy på jobb, kan jeg få støtte til å kjøpe gravidklær dersom jobben ikke kan få bestilt opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, hør med verneombud el.l på jobben din. Vi har visst tilgang til gravidtøy, men det er litt styr så jeg gadd ikke forrige gang. Bruker det vanlige tøyet, bare lar være å kneppe øverste knappen ;-) Og går opp en str etterhvert, kanskje. Har lang skjorte, så ingen ser at buksa ikke er kneppet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Hvilke konsekvenser har det om man spiser mye usunt I svangerskapet? Har hørt at om man spiser mye usunt så er det mye mer sånn hvitt gusj på babyen når den blir født, er det bare tull?? Har såå dårlig samvittighet, hadde store planer om å bare spise sunt og bra for meg og babyen, men jeg er så kvalm hele tiden, og spyr av nesten alt jeg spiser, eneste som holder seg innabors er usunne ting som grøt, brus, chips osv.. Ikke akkurat det mest næringsrike men noe mat er bedre enn ingenting, må jo spise noe....

Ja det gusjet er bare bra:) det er mer gusj jo tidligere babyen er født. Sist kom min på 11 dagen på overtid og hadde ikke noe gusj, men dermed så var han mer tørr og flasset. Det er klart babyen blir påvirket noe av det du spiser, men husk på deg selv og. Ved for høyt inntak av sukker kan du få svangerskapsdiabetes, og det høres ikke mye bra ut. Jernnivået og sånt må jo være bra, og da helt fordi du spiser sunt. Blir det for mye søtsaker og du går veldig mye opp så er det jo mer slitsomt for deg ettersom du vokser, og du kan risikere og få risikosvangerskap pga for høy BMI. Det skal vel en del til, men det er dette jeg sier til meg selv når jeg får lyst til å dytte innpå alt av søtsaker, hele tiden hehe:) Det er jo snakk om mengder, er du mye dårlig og du kun orker å spise noe søtt og salt så er det jo som du sier, bedre enn ingen ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første dag på jobb etter 4 uker ferie i dag. Helt gåen i ryggen og hoftene, satser på at det kommer av at kroppen trenger å venne seg til etter så lenge vekke fra betonggulvet. Greier knapt å gå nå, så ser veldig rart ut, haha. :-) pleier alltid å ha litt vondt i korsryggen og under føttene de to første dagene på jobb etter ferie, men aldri så intenst som nå. Oul i morra :-)

Bruker også arbeidstøy på jobb, tenkte at eg bare låner klærne til en kollega som er i mamma permisjon når mine blir for små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første dag på jobb etter 4 uker ferie i dag. Helt gåen i ryggen og hoftene, satser på at det kommer av at kroppen trenger å venne seg til etter så lenge vekke fra betonggulvet. Greier knapt å gå nå, så ser veldig rart ut, haha. :-) pleier alltid å ha litt vondt i korsryggen og under føttene de to første dagene på jobb etter ferie, men aldri så intenst som nå. Oul i morra :-)

Bruker også arbeidstøy på jobb, tenkte at eg bare låner klærne til en kollega som er i mamma permisjon når mine blir for små :-)

Jobber på betonggulv selv, å kjenner det i ryggen. Men jeg er heldig å har mulighet til å sitte i jobben min også. Så jeg kan bytte på selv. Det er godt. :)

Her er det bare to andre damer enn meg, å de har fått unger for lengst. ;) Så ingen mulighet til å låne fra noen andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar å få personnummer til barnet om man søker så fort som mulig etter fødselen? Fristen for å søke barnehageplass er jo 1 februar, har termin 22 januar... litt stresset for at jeg skal gå på overtid og ikke rekke fristen :P Må jo ha personnummer for å søke om plass.....

 

Har funnet drømmebarnehagen! Så vil være tidlig ute for å sikre meg plass :D

Endret av Christinnot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når tenker du å søke plass fra egentlig? Personnr kommer ganske kjapt, men usikker på om du vil få det iløpet av en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker du å søke plass fra egentlig? Personnr kommer ganske kjapt, men usikker på om du vil få det iløpet av en uke...

 

Har jo bare permisjon frem til februar 2016, opptak er jo i august 2016, så for å sleppe å ta ulønnet permisjon  i et halvt år, så skal vi søke om opptak august 2015, da er babyen bare 8 måneder, men vi har snakket med barnehagen vi ønsker å komme inn i, om at om vi får plass august 2015 så betaler vi bare for barnehageplassen uten at barnet går i barnehagen (syns det er litt for tidlig). Og det gikk helt fint :) Så da bestemmer vi selv når barnet skal begynne i barnehagen men vi er iallefall sikret plass.. tenkte å gå innom litt her og der, så får barnet vent seg litt til barnehagen før barnet begynner for fullt.

 

Hvordan har dere tenkt å gjøre det? Skal dere gå hjemme lengre enn permisjonen? Det har desverre ikke jeg mulighet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så langt, men tror ikke vi kommer til å søke i 2015. Kanskje prøve å få plass våren 2016?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde første dag på jobb etter 4 uker ferie i dag. Helt gåen i ryggen og hoftene, satser på at det kommer av at kroppen trenger å venne seg til etter så lenge vekke fra betonggulvet. Greier knapt å gå nå, så ser veldig rart ut, haha. :-) pleier alltid å ha litt vondt i korsryggen og under føttene de to første dagene på jobb etter ferie, men aldri så intenst som nå. Oul i morra :-)

Bruker også arbeidstøy på jobb, tenkte at eg bare låner klærne til en kollega som er i mamma permisjon når mine blir for små :-)

 

Jobber på betonggulv selv, å kjenner det i ryggen. Men jeg er heldig å har mulighet til å sitte i jobben min også. Så jeg kan bytte på selv. Det er godt. :)

Her er det bare to andre damer enn meg, å de har fått unger for lengst. ;) Så ingen mulighet til å låne fra noen andre. ;)

Er bare klær i større str, så hvis noen andre bruker større str enn deg kan det jo være de har noen klær til overs :-) greiest for meg å låne fra henne siden hun ikke trenger de nå og vi får klærene vasket på jobb. Hadde eg tatt fra vikartøy måtte eg vasket selv, og det orker eg ikke styre med :-) du kan jo høre med sjefen om de ikke kan kjøpe inn noe til deg, eg kan få tights i stedet for vanlig bukse, men så lenge de buksene passer bruker eg de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så langt, men tror ikke vi kommer til å søke i 2015. Kanskje prøve å få plass våren 2016?

 

Det var det ikke mulighet for i akkurat den barnehagen, men du kan jo høre :) Med mindre det er noen som sier opp plassen sin da, da er det jo en mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hadde første dag på jobb etter 4 uker ferie i dag. Helt gåen i ryggen og hoftene, satser på at det kommer av at kroppen trenger å venne seg til etter så lenge vekke fra betonggulvet. Greier knapt å gå nå, så ser veldig rart ut, haha. :-) pleier alltid å ha litt vondt i korsryggen og under føttene de to første dagene på jobb etter ferie, men aldri så intenst som nå. Oul i morra :-)

Bruker også arbeidstøy på jobb, tenkte at eg bare låner klærne til en kollega som er i mamma permisjon når mine blir for små :-)

Jobber på betonggulv selv, å kjenner det i ryggen. Men jeg er heldig å har mulighet til å sitte i jobben min også. Så jeg kan bytte på selv. Det er godt. :)

Her er det bare to andre damer enn meg, å de har fått unger for lengst. ;) Så ingen mulighet til å låne fra noen andre. ;)

Er bare klær i større str, så hvis noen andre bruker større str enn deg kan det jo være de har noen klær til overs :-) greiest for meg å låne fra henne siden hun ikke trenger de nå og vi får klærene vasket på jobb. Hadde eg tatt fra vikartøy måtte eg vasket selv, og det orker eg ikke styre med :-) du kan jo høre med sjefen om de ikke kan kjøpe inn noe til deg, eg kan få tights i stedet for vanlig bukse, men så lenge de buksene passer bruker eg de :-)

 

Jeg må ha arbeidsbukse da jeg jobber på lager, så føler at tights blir alt for tynt. Vi må vaske klæra selv. Jeg er som sakt vikar enda, så gidder ikke å mase om ekstra klær enda. Jeg håper å vite hva det blir i løpet av to uker. Å får jeg jobb da så bestiller jeg, hvis vi kan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prate med bhg snart, for å høre om hva som blir best. Ønsker ikke å betale plass for et halvt år som plassen ikke blir benyttet, da er det neste bedre å spare de pengene og gå hjemme i noen mnd med kontant støtte (for oss i alle fall) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar å få personnummer til barnet om man søker så fort som mulig etter fødselen? Fristen for å søke barnehageplass er jo 1 februar, har termin 22 januar... litt stresset for at jeg skal gå på overtid og ikke rekke fristen :P Må jo ha personnummer for å søke om plass.....

 

Har funnet drømmebarnehagen! Så vil være tidlig ute for å sikre meg plass :D

Men, er ikke søknadsfrist for bhg plass 01. mars? Det var ihvertfall det før... Har det endret seg i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vet hvor lang tid det tar å få personnummer til barnet om man søker så fort som mulig etter fødselen? Fristen for å søke barnehageplass er jo 1 februar, har termin 22 januar... litt stresset for at jeg skal gå på overtid og ikke rekke fristen :P Må jo ha personnummer for å søke om plass.....

 

Har funnet drømmebarnehagen! Så vil være tidlig ute for å sikre meg plass :D

Men, er ikke søknadsfrist for bhg plass 01. mars? Det var ihvertfall det før... Har det endret seg i år?

 

 

Trodde det jeg også, men hun jeg snakket med i barnehagen i dag sa det var 01. februar. Vet ikke om det er forskjellig fra kommune til kommune..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prate med bhg snart, for å høre om hva som blir best. Ønsker ikke å betale plass for et halvt år som plassen ikke blir benyttet, da er det neste bedre å spare de pengene og gå hjemme i noen mnd med kontant støtte (for oss i alle fall) ;)

 

Kan godt hende det er mer lønnsomt ja, har ikke gjort et regnestykke på det. Men blir ca 2700 i måneden for barnehageplassen, kontantstøtten ligger på 5-6000 og om man da får til vanlig i lønn rundt 23000 så taper man jo langt mer enn 2700 i måneden. Hehe.. ikke noe mattegeni men! Syns kontant støtten er alt for lav :/ Skulle gjerne gått hjemme lengst mulig, men tror ikke jeg har råd til det (o_O)

Endret av Christinnot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar samboeren min... Kom nettopp og spurte og jeg kunne stikke på apoteket i morgen å se etter tabletter for halsbrann :) Svarte at det kunne jeg, men du sa jeg, det er jeg som skal ha det og ikke du, men bare ha det enn så lenge du, så slipper jeg! xD <3

Da flirte han bare :P

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...