Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Heldigvis bare ei på jobb som har tatt på magen min hittil :) Men hun er en kjempegod kollega av meg, så syns det bare er koselig :) Ellers er det vell bare svigermor som har lurt seg til litt kos :) Men kommer det fremmede og tar på magen min kommer jeg til å si ifra! DET aksepterer jeg ikke!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg skrevet ferdig utstyrsliste (tror jeg), alt utenom klær og salver og slik :P Så kommer jeg til å skrive ned de pakkene jeg skal bestille :P Så jeg husker å bestille dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia86: Det tror jeg på, hehe! Men får håpe det tar litt tid enda :P

 

Twiiie: Imponert! Du har altså kontroll på alt du må ha til januar :-O ? Har såvidt begynt å lese på nav sine sider om hvilke skjemaer jeg må sende inn jeg. Mulig litt treg kanskje, men fant ut det endelig var på tide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på skjema enda, må bli ferdig med OUL først og vite at det faktisk (nesten garantert) blir en ny unge. Og sånne bokser får man vel ikke før 3mnd før termin, så da har jeg ikke tenkt på det heller ;-) (men flott om noen har oversikten, altså!) :-) Gubben vil ta med babybilstolen hjem fra svigers (de har mer lagringsplass) allerede nå, jeg syns det er skrekklig tidlig - den skal jo ikke brukes før neste år!? Men vi skal jo hente vogge og kleskasser også, så vi må vel begynne en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salla: Nja, så kontroll har jeg ikke :P Litt greit å ha en oversikt over hva man trenger, så det er bare å hake ut etterhvert :) Jeg har overhodet ikke tenkt tanken på div skjemaer xD Så der har jeg ikke peiling på hva det er jeg må ha! :P

 

Mortilknerten: Jeg bestilte 2 slike pakker i går, greit å ha bestilt dem, er jo "bare" ca en måned igjen til de kan hentes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kan man bestille allerede? Tror liksom at det er så lenge igjen, jeg! Er jo minst et halvt år til jeg evt skal føde - men det er det jo ikke lenger! Tida går og snart er jeg også halvveis?! Hjelpes....

Men forrige gang hadde jeg nok mer oversikt; hadde lister hvor kryssa av etterhvert som ting kom i hus. Skal nok finne dem fram igjen hvis alt går bra på mandag :-D (har de elektronisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å leser på det dere skriver og får litt panikk... Har såvidt begynt å handle litt. Bilstol og seng m/tilbehør er i hus, mn utenom det har jeg ingenting ennå. Og skjema har jeg såvidt vært borti... Hvor skal man begynne tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt noe utenom pittelitt klær enda :-s skjer jo noe hele tiden her, dåp forgje helg, Larvik denne helgen, neste helg har vi heldigvis Ingen planer, så får begynne å bestille ting da :-) vi hvet jo hva vi skal ha av seng, stellebord, lekegrind, stol til å ha ved bordet, vogn og bilstol. Så er jo egentlig bare å bestille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema fra NAV?? Hvilke skjemaer?? :huh:  :fnise:

 

Vi har kjøpt nyfødt bilstol med isofix, den var det faktisk sambo som sa at vi skulle kjøpe da. ;) Fikk en fin pris, men før vi skulle betale så begynte han å tenke... tenke om det er to, sier han. Da må vi bare kjøpe et til, sa jeg. ;) He he. :fnise:

 

Hvis dere har noen fine lister så er det bare å legge dem ut så andre kan få tak i dem. :lur:

 

Jeg har også bestilt noen pakker. Men man får jo ikke hentet dem ut før 3 mnd før termin, men da har man i alle fall gjort det. ;)

 

Gleder meg til jeg er ferdig på jobb. Da skal jeg og sambo på hotell tur. :D Bare oss to, bare fordi vi kan (jeg har gavekort som går ut 1 sep. ;) ) Skal bli godt å bære være kjærster uten å tenke på noe hjemme en hel helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har ikke kjøpt en eneste ting enda. Har all verdens tid og trenger ikke stort uansett. Da jeg fikk sønnen min hadde jeg lister over hva jeg trengte og majoriteten av det var helt unødvendig. Denne gangen nekter jeg å bukke under for kjøpepress ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel sende inn søknad om foreldrepenger, permisjon og sånt? Går det automatisk med barnetrygd? Fikk ikke lest så mye som jeg hadde tenkt, men fri neste uke så da får jeg satt meg litt inn i ting :P 

 

Lister høres lurt ut, men stresser ikke så mye enda. Vi har gjort unna de store dyre kjøpene, så bortsett fra stellebord er det "billige" ting som gjenstår. Tar det litt etter litt.

 

Jeg har bestilt et par babypakker, men jeg husker ikke hos hvem :o Regner med jeg får beskjed om at jeg allerede har bestilt hvis jeg prøver å bestille på nytt. Tenkte vel ikke på å skrive det ned, regnet med det kom på mail eller noe :P 

 

Ellers fikk jeg beskjed fra legen min i dag, om at jeg har blodtype rhesus negativ, og derfor må ta et par ekstra blodprøver. Ble vettskremt når jeg først leste om hva det kan bety for foster og nyfødte, men tror jeg forstår litt mer nå, og at det ikke er så farlig i denne omgang i hvert fall. 

Andre som har samme blodtype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forsåvidt "bare" permisjonssøknaden som nav skal ha, og min arbeidsplass skal ha skjemaet først, men det varierer fra sted til sted. Når det er sagt, mener jeg å huske at det skjemaet var mer enn nok hodebry!

Sist begynte vi vel så smått å få litt arveting i hus rundt uke 30, men "redebygge-genene" slo ikke ut før etter permisjonen startet; da vasket jeg klær og hentet vogna og forbannet gubben som ikke ville sette sammen seng og stellebord :P

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også rhesus minus. Dette var mye farligere før, da man verken testet så mye eller ga profylakse etterpå (vaksine). Hvis du i tillegg er så heldig å ha en Rh-negativ barnefar, er det egentlig null stress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente jeg ble stresset med disse kjemaene, men fikk heldigvis vite på jobb i dag, at det bare var å gå opp til lønningskontoret, så skriver de ut det jeg trenger og hjelper meg med å fylle ut hvis jeg trenger hjelp :) Så da blir å å gjøre det om noen uker, så man er ute i god tid, da noen av skjemaene kan ta lang tid gjennom nav systemet...

 

 

Ellers så lurer jeg på hva man trenger av klær til å begynne med? Noen som har en mening de vil dele? :)

(Kan kanskje lage egen tråd, så det ikke forsvinner :) Gjør det jeg, på terminklubben, så gå dit og gi meg svar :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke handlet noe særlig. Har kjøpt treperler, slik at jeg kan lage rangle og vognpynt, også har vi vogn :) har egentlig ikke følt noen trang til handling enda, litt rart. Trodde ikke jeg skulle gjøre annet ;) vi er midt i flytting da, er ikke vits med handling før flyttinga. Flytter inn i midten av sept.

 

Når det kommer til skjema, permisjon osv. så lar jeg samboeren ta det meste av det, han er flink til slikt - det er ikke jeg! Så kan han forklare meg alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Stemorsblomst! :D

 

Jeg bestilte vogn i går! :D

Og nå nettopp har jeg bestilt klær på cubus! :D Så masse søtt! + det var 3 for 2 på masse! :D bestilte klær for nesten 700kr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Stemorsblomst! :D

 

Jeg bestilte vogn i går! :D

Og nå nettopp har jeg bestilt klær på cubus! :D Så masse søtt! + det var 3 for 2 på masse! :D bestilte klær for nesten 700kr :P

Jeg og den vordende far er lett-rørt begge to. Så vi felte en tåre for det. ;)

 

Har også tinget vogn (skal kjøpe brukt) og sitter å skriver utstyrsliste nå. :)

Endret av Stemorsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg funnet et vettu anntall. Detta er hvis det blir gutt, blir det jente så kan jo de være fort litt mindre, så da må man vell ha mer av de minste str. :)

 

1 av boddy, strømpebukse/sparkebukse i str 50

2 av det samme i str 56

3-5 av alt i 62.

 

Så får vi heller spe på hvis det trengs, alt ettersom str på ungen og hva vi trenger. Tenker å ha minst et sett i det minste slik at vi har noe som passer fint når mange vil hilse på for første gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett dette :)

Men tror jeg kommer til å satse på at det blir noen lunde slik:

 

Jeg kjøper ingenting i 50

4-6 bodyer i 56 + strømpebukser + litt ullklær

4-6 bodyer i 62 + strømpebukser + litt ullklær

og + litt gensre og bukser etterhvert, får se hva jeg får bruk for :)

Kommer iallefall til å få masse strikket klær! :)

 

Tenker det er greit å ha litt skift, vet jo ikke hva som går med av klær på en dag, men regner med det vil gå noen for dag :P Alt etter om man får en gulpe baby osv har jeg skjønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært veldig fraværende her :P 

 

Når det kommer til klær må man ta det litt på feelingen synes jeg. Selv får jeg små barn. Under 3 kg. Ikke valg fritt, men skal ikke klage :P 

 

Erfaring sier 2-3 skift hver dag. Noen dager er bedre enn andre. Husk når de er så små kan de bæsje igjennom alt. og flere ganger om dagen. Noen er heldige at dette ikke skjer.

 

Minst 10 plagg av 50/56. 62 er noe man ofte får i barselgaver. :) 

 

Til å begynne med holder det med 5-6 plagg av 50/56 pga str på baby. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...