Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det på OUL i dag Marianne89? :-) du hadde vel mens termin 01 januar? Fikk du beholde den eller ble du flyttet på? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det på OUL i dag Marianne89? :-) du hadde vel mens termin 01 januar? Fikk du beholde den eller ble du flyttet på? :-)

Hei, jo gikk veldig fint, venter en liten gutt. Hadde mens termin 13 januar så den ble flyttet til 15 januar, ble bare satt tilbake en dag, men legen hadde vist sakt feil menstermin på meg (skulle vært 14/1, men hun satt 13/1) så er 18+1 i dag :-)

Er en annen Marianne her inne som har 1 januar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sovnet eller?

Jeg har iallefall kommet inn i en sove periode føler jeg! Trodde kanskje energien ville ta seg opp etter ferien, men neeei daaaa.. Like trøtt om ikke mer...

Så i dag hadde jeg nok en gang ny legetime, for å få fornyet sykmeldingen min, frykter jeg kommer til å være sykmeldt helt til jeg går ut i permisjon... Så lenge jeg klarer meg med 50% tror jeg jeg skal si meg fornøyd :)

Hadde time til legen i halv 10 tiden i dag, og selfølgelig sov jeg dårlig i natt... Så var supertrøtt da jeg sto opp, sååå jeg gikk og la meg igjen da jeg kom hjem! xD Og ble liggende til klokken 12 xD

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sovnet eller?

Jeg har iallefall kommet inn i en sove periode føler jeg! Trodde kanskje energien ville ta seg opp etter ferien, men neeei daaaa.. Like trøtt om ikke mer...

Så i dag hadde jeg nok en gang ny legetime, for å få fornyet sykmeldingen min, frykter jeg kommer til å være sykmeldt helt til jeg går ut i permisjon... Så lenge jeg klarer meg med 50% tror jeg jeg skal si meg fornøyd :)

Hadde time til legen i halv 10 tiden i dag, og selfølgelig sov jeg dårlig i natt... Så var supertrøtt da jeg sto opp, sååå jeg gikk og la meg igjen da jeg kom hjem! xD Og ble liggende til klokken 12 xD

 

Er blitt ekstremt trøtt selv :(:P Håper det går over om par uker :) 

 

Greit å kunne klare noe da :) Kjenner jeg sliter litt med jobb i kun 2 dager i uka... :P Lurer på hvordan det blir når jeg starter på skolen om to uker :P Full tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trøtt her også, tviholder på sommerferiemodus litt til :-)

Jeg går bare å teller ned til OUL, nå begynner det faktisk å nærme seg! (litt over en uke igjen) Og så har jeg begynt å grue meg litt også; tenk om alt faktisk ikke er helt bra? Nå som jeg kjenner liv og de fleste vet om det.

Fant forresten ut at et par tanter og onkler ikke visste om lille larve før i går; jeg trodde virkelig overivrige vordende besteforeldre hadde sladra for lengst! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sover veldig dårlig og må stå opp 04.40 hver dag i ukene siden eg begynner på jobb 06.00. Er fortsatt kvalm, og har kjent det godt i hoftene hver dag etter jobb denne uken (har vært stille på jobb, så vi har kunnet gå hjem litt tidligere, men eg kjenner det allerede godt etter 3-4 timer) har dårlige hofter fra før, så graviditeten hjelper ikke akkurat på (snapping hip) satser på at kroppen snart venner seg til lange dager på betong gulv igjen, vil jobbe fullt lengst mulig siden eg er avdelingssjef/kjøkkensjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er trøtt stort sett hele tiden. Sover dårlig om natta, finner ingen god liggestilling. Fortsatt mye kvalm jeg også, men håper det slipper snart. Kjenner ingenting i hoftene, men korsryggen verker ofte.

 

OUL er rett rundt hjørnet og møter den med både gru og glede. Har ikke kjent liv ennå. Er 18*3 idag, så håper det kommer etter hvert. :) håper virkelig alt er som det skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sover veldig dårlig og må stå opp 04.40 hver dag i ukene siden eg begynner på jobb 06.00. Er fortsatt kvalm, og har kjent det godt i hoftene hver dag etter jobb denne uken (har vært stille på jobb, så vi har kunnet gå hjem litt tidligere, men eg kjenner det allerede godt etter 3-4 timer) har dårlige hofter fra før, så graviditeten hjelper ikke akkurat på (snapping hip) satser på at kroppen snart venner seg til lange dager på betong gulv igjen, vil jobbe fullt lengst mulig siden eg er avdelingssjef/kjøkkensjef.

Jeg jobber skift, så annenhver uke starter jeg på jobb klokken 06.00 eller 14.00, er like glad hver fredag når tidligskiftet er over! Skjønner ikke at folk orker å stå opp så tidlig hver dag... :/ Håper det går seg til! Kjenner at jeg begynner å kjenne det i ryggen og hoftene selv... Skal ta det opp med jordmor neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trøtt stort sett hele tiden. Sover dårlig om natta, finner ingen god liggestilling. Fortsatt mye kvalm jeg også, men håper det slipper snart. Kjenner ingenting i hoftene, men korsryggen verker ofte.

 

OUL er rett rundt hjørnet og møter den med både gru og glede. Har ikke kjent liv ennå. Er 18*3 idag, så håper det kommer etter hvert. :) håper virkelig alt er som det skal! :)

Er glad jeg har blitt kvitt det meste av kvalmen... Jeg er heldig hvis jeg får sove en hel natt uten å måtte opp for å tisse, eller snu på meg så jeg finner en god stilling å sove i :)

 

Alt er sikkert som det skal :) Bare vent, du kjenner nok noe sikkert snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er trøtt stort sett hele tiden. Sover dårlig om natta, finner ingen god liggestilling. Fortsatt mye kvalm jeg også, men håper det slipper snart. Kjenner ingenting i hoftene, men korsryggen verker ofte.

OUL er rett rundt hjørnet og møter den med både gru og glede. Har ikke kjent liv ennå. Er 18*3 idag, så håper det kommer etter hvert. :) håper virkelig alt er som det skal! :)

 

Er glad jeg har blitt kvitt det meste av kvalmen... Jeg er heldig hvis jeg får sove en hel natt uten å måtte opp for å tisse, eller snu på meg så jeg finner en god stilling å sove i :)

 

Alt er sikkert som det skal :) Bare vent, du kjenner nok noe sikkert snart! ;)

Takk, Twiie!

Det er det nok, men nervøs likevel. ;) 3dager igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv da jeg var 19+ et eller annet, da kjente jeg sånne dult. Vet at jeg har skrevet 18+3 tidligere her, men terminen bør jo flytta på UL :P Var litt urolig før jeg kjente disse sparkene, for perioden før du vet om alt er bra med babyen, er veeeeeldig lang. I tillegg så forsvant symptomene mine i uke 14. nå er jeg 20+3 og har for første gang kjent spark utpå magen :)

Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv da jeg var 19+ et eller annet, da kjente jeg sånne dult. Vet at jeg har skrevet 18+3 tidligere her, men terminen bør jo flytta på UL :P Var litt urolig før jeg kjente disse sparkene, for perioden før du vet om alt er bra med babyen, er veeeeeldig lang. I tillegg så forsvant symptomene mine i uke 14. nå er jeg 20+3 og har for første gang kjent spark utpå magen :)

Det må være fantastisk å kjenne sparkene på utsiden! :D tror det er en her som gleder seg til det også. ;)

 

Er det flere som har lagt merke til at samboer/ektemann har blitt mer ydmyk nå som dere venter barn? Han her har aldri vært spesielt romantisk eller kosete av seg. Nå skal han stryke, holde hånda og nusse. :) og vil ha tid alene og snakk om omtanke for at jeg er mye i dårlig form. :) Det er ganske morsomt å se forandringen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå var det stille her damer. :)

 

Stemorsbloms, samboern min er seg selv foreløbil. Forutenom når han får et ''innfall'' å styke på magen. Gleder meg til neste torsdag, da får vi endelig si her til knøtte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på OUL idag. :) fikk vite at det kommer jente! Alt stod bra til. Vi er så glad! :) herlig å se alle bevegelsene. Synes lille jenta mi er perfekt allerede <3 synes det er rart å føle så mye kjærlighet for noen man aldri har møtt på ordentlig! :) kun sett på en skjerm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye spennende som har hendt de siste dagene gitt :)! Godt å høre det har gått bra på OUL med alle dere som har vært. Og dere som har vært mye trøtte og slitne, samme her! Pluss myyye hodepine. Bestilt meg ny synstest da jeg har fått høre at graviditet kan påvirke synet. 

 

Jeg er vanligvis veldig emosjonell og gråter lett av diverse tv-program, men etter at jeg ble gravid har jeg knapt felt en tåre. Det har vært veldig merkelig, men hormonene har tydeligvis hatt motsatt virkning for meg :P Uansett, i dag så jeg noen episoder av Glee igjen, etter et års opphold. Og jeg grein! Hjelpes, av alle serier ble Whitney Houston episoden for mye :P

 

Stemorsblomst: Samboer her er også seg selv foreløpig, ikke noen ny adferd enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også stort sett seg selv, men er veldig opptatt av magen og at jeg må passe på meg selv. Han syntes nyttår er alt for lenge til. En som gleder seg veldig til å bli far:) Langt over snittet engasjert tror jeg (har jo ikke erfaring med dette fra før eller fra andre). Det sies at mange blivende fedre først forstår det før de holder barnet i armene sine. Det kan kanskje ha en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere opplevd at noen har tatt dere på magen enda?? Jeg har fortalt til flere på jobb at jeg er gravid, å som sagt så jobber jeg i et mannsdominert yrke. Men jeg har to damer som også jobber der (de jobber skift), hu ene har jeg fortalt det til, å når jeg møtte henne på jobb to dager etter så tok hu meg på magen å spurte hvordan det gikk. :huh:  å jeg har sakt at jeg får i slutten av januar, så hu skal jo vite at det ikke kjennes noe på utsiden enda. :sukk: Kjenner jeg bare ble satt ut når a gjorde det. :o

 

Har en mann som kommer å spør hvordan det går, kjempe koselig. :) Han har en guttunge som er 1 år og 5 mnd, så er ikke så lenge siden han å kona gikk igjennom det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd det ja. En del som har tatt meg på magen og de spør ikke. Syntes det er rart og blir satt ut hver gang.

Hu spurte ikke meg heller. Jeg viste at folk kunne finne på å gjøre det. Men så tidlig! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Man blir liksom litt sånn "allemannseie " når man er gravid. Har også blitt tatt på magen allerede, 16+.... Har aldri falt meg inn å ta noen som helst på magen faktisk! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer Salla. Julibaby10 ja, det er rart det der. Plutselig har "alle" noe med magen din å gjøre. Mye av oppmerksomheten er hyggelig, men syntes også mange spør om ting de ikke har noe med. Tror først det er hvis de får et helt annet svar enn de hadde forventet at de vil skjønne det. Sånn som hvor lang tid brukte dere på å bli gravid og var det planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tar på magen min hele tida! Syns det er litt merkelig. At folk bare gjør det liksom. Samboeren min er veldig engasjert, han leser om babyen fra uke til uke, og snakker veldig mye om dette. Syns han har blitt litt mer følsom, han felte jo en tåre under ultralyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...