Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Jeg er også hjemme fra jobb i dag. Jeg vet ikke om babyen trykker på blæra mi eller noe, men jeg må tisse hver 2-3 time om natten. I mårrest var jeg helt utslitt, og mistenker at jeg har fått omgangssyke.

 

Utnytter tiden hjemme til å se på vogner. Jeg har egentlig bestemt meg for en Bugaboo Buffalo, men har nå fått tilbud om å kjøpe en brukt Brip Happy Duo for 2500 kr.. Aner ikke helt hva jeg skal velge. Ellers er det så mye å handle utover høsten. Har dere begynt å planlegge når dere skal handle? Vil ikke starte for tidlig, og vil ikke vente for lenge. Kan jo bli dyrt i desember om jeg venter med å handle alt til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge jeg har det viktigeste i hus før jul så er det gjerne januarsalg. ;) Men det funker jo bare for oss som har slutten av januar. ;) He he.

 

Så ''godt'' å høre at det ikke er bare meg. :P Jeg også bruker dagen på å se litt på nett. Her går det i vognpose og sprinkelseng som det blir søkt etter. :) He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hvet stort sett hvilke møbler vi skal kjøpe, men venter til etter oul neste tirsdag med å kjøpe. Vi skal blandt annet ha kili sengen, den er så fin :-) dyr, men har heldigvis ikke noe budsjett :-) kan jo brukes lengre enn en vanlig grindseng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt noe særlig på innkjøp enda, venter til vi har fått flytta. Ikke vits å kjøpe ting som bare må flyttes på :P har sett litt på IKEA-senger selv :) vogn har vi jo kjøpt, også skal svigermor sy babynest til oss:) kan være det blir en liten ting etter UL på fredag da! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg handlet noen få klesplagg.. Alt i kjønnsnøytrale farger :-) gleder meg til å kjenne bevegelsene til babyen, sånn at det hele blir enda mer realistisk! Blir kjempestas når vi alle får våre små mirakel i januar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Formen er mye bedre nå enn den har vært heldigvis:) Gleder meg til UL i morgen:) Hadde ikke tenkt å vite hvilket kjønn det blir denne gangen, men tror ikke jeg klarer å holde meg hehe..klar for å kjøpe inn litt småtteri etter hvert:) Blir det gutt så trenger vi ingen ting men litt nytt må vi jo ha;) Må støtt tisse selv, her kommer det mye av at jeg har så mye kynnere å da strammer det så det presser på blæra.. slitsomt, men hadde det sånt sist og, så er vant til detta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp fått med meg at det er et eget forum for 2 trimester, velkommen etter :) Orker ikke å lese igjennom alle innleggene, men er det andre som har fått kynnere allerede? Hver kveld blir magen kjempestor og steinhard, det stikker noe voldsomt nede i magen (akkurat som sammentrekninger) og verker i ryggen.. Troor det kan være kynnere, men er bare i uke 16+1 .. noen grunn til å uroe seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oj, har dere kjøpt vogner allerede?? :huh:

 

Ting har stoppet opp i heimen hjemme, trur det er fordi samo ikke vil stresse (å jeg). Men det blir nok litt fortgang etter ul. :wink: *Ønske drømme håpe* :fnise:

Det ble litt tidligere enn planlagt. Fikk høre at det var bestillingstid på vogner, hvertfall Emmaljunga, på ca. to måneder. Så da satte vi i gang med undersøkelser tidlig, tenkte vi skulle bestille i august. Også kom vi over den i Sverige på nettet, og de hadde en igjen på lager, så da måtte vi bare slå til følte vi.

 

 

Hvor mye betalte du i toll og hva utstyr fikk du med?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da føler jeg endelig at jeg har begynt å fått sambo på gli.. :D Vi har sett litt på vognpose, bilstol, tåteflasker og bryst pumper i dag (alt selvfølgelig på nett) ;) I går så vi på barnevogn og sprinkelseng. :) Syns detta går fremover jeg. :) Bare 23 dager til OUL. :D Gleder meg.

 

Også har vi blitt enige om at han skal bestemme bilstol. Han har jobbet litt i Bilexstra og Mekonomen så han veit hva han vil ha, å da blir det det han sier. :) Også har vi blitt enige om å prøve å kjøpe en del brukt, det hjelper på en ellers litt trang økonomi her hetter sommeren. ;)

 

Christinnot, jeg har ikke noen sånne følelser enda. Jeg er i dag 14+5 så ikke like langt som deg heller. :) Men jeg har vært svimmel og kvalm siden søndag. Det er vel det eneste trur jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Oj, har dere kjøpt vogner allerede?? :huh:

 

Ting har stoppet opp i heimen hjemme, trur det er fordi samo ikke vil stresse (å jeg). Men det blir nok litt fortgang etter ul. :wink: *Ønske drømme håpe* :fnise:

Det ble litt tidligere enn planlagt. Fikk høre at det var bestillingstid på vogner, hvertfall Emmaljunga, på ca. to måneder. Så da satte vi i gang med undersøkelser tidlig, tenkte vi skulle bestille i august. Også kom vi over den i Sverige på nettet, og de hadde en igjen på lager, så da måtte vi bare slå til følte vi.

Hvor mye betalte du i toll og hva utstyr fikk du med?? :D
Det var ikke toll, iom at denne nettbutikken også bruker norske priser:) fikk med sportsvogn, hardbag og sånn fottrekk, bestilte også med stellebag. Kom på ca. 8000 SEK for alt, 7300 SEK uten stellebag :) pakken var egentlig mykbag, fotsekk og sportsvogn, men jeg fikk byttet ut mykbagen med hardbag for litt tillegg i prisen. Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da føler jeg endelig at jeg har begynt å fått sambo på gli.. :D Vi har sett litt på vognpose, bilstol, tåteflasker og bryst pumper i dag (alt selvfølgelig på nett) ;) I går så vi på barnevogn og sprinkelseng. :) Syns detta går fremover jeg. :) Bare 23 dager til OUL. :D Gleder meg.

 

Også har vi blitt enige om at han skal bestemme bilstol. Han har jobbet litt i Bilexstra og Mekonomen så han veit hva han vil ha, å da blir det det han sier. :) Også har vi blitt enige om å prøve å kjøpe en del brukt, det hjelper på en ellers litt trang økonomi her hetter sommeren. ;)

 

Christinnot, jeg har ikke noen sånne følelser enda. Jeg er i dag 14+5 så ikke like langt som deg heller. :) Men jeg har vært svimmel og kvalm siden søndag. Det er vel det eneste trur jeg. :P

 

Man kan finne det meste på nettet, veldig kjekt! Vi arva masse, men kjøpte ergobaby og brystpumpe på Finn. (ville venta med det siste til ungen er født og du ser om det faktisk er noe du trenger, men de er jo svindyre nye!) Bilstol og madrass ville jeg heller ikke kjøpt brukt, men alt annet funker bra. Her jeg bor finnes egne lokale facebooksider for "kjøp og salg av brukt barneutstyr", så slipper man å tråle hele finn.no! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da føler jeg endelig at jeg har begynt å fått sambo på gli.. :D Vi har sett litt på vognpose, bilstol, tåteflasker og bryst pumper i dag (alt selvfølgelig på nett) ;) I går så vi på barnevogn og sprinkelseng. :) Syns detta går fremover jeg. :) Bare 23 dager til OUL. :D Gleder meg.

 

Også har vi blitt enige om at han skal bestemme bilstol. Han har jobbet litt i Bilexstra og Mekonomen så han veit hva han vil ha, å da blir det det han sier. :) Også har vi blitt enige om å prøve å kjøpe en del brukt, det hjelper på en ellers litt trang økonomi her hetter sommeren. ;)

 

Christinnot, jeg har ikke noen sånne følelser enda. Jeg er i dag 14+5 så ikke like langt som deg heller. :) Men jeg har vært svimmel og kvalm siden søndag. Det er vel det eneste trur jeg. :P

 

Man kan finne det meste på nettet, veldig kjekt! Vi arva masse, men kjøpte ergobaby og brystpumpe på Finn. (ville venta med det siste til ungen er født og du ser om det faktisk er noe du trenger, men de er jo svindyre nye!) Bilstol og madrass ville jeg heller ikke kjøpt brukt, men alt annet funker bra. Her jeg bor finnes egne lokale facebooksider for "kjøp og salg av brukt barneutstyr", så slipper man å tråle hele finn.no! :-)

 

Ting vi skal kjøpe nytt er bilstol, mandrasser og dyner. Det er det jeg kommer på nå i alle fall. ;)

Jeg veit ikke om vi har det her, men regner med det. Takk for tipset. :)

 

Huff, jeg er på jobb i dag, men skulle vell egentlig vært hjemme. :( Kanskje i morra. Er jo ''bare'' svimmel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei :)

 

Her har det vært masse aktivitet gitt, har ikke hatt mye energi til å surfe etter mye jobbing så har mest ligget strak på sofaen og sett på ny serie. To dager til på jobb så noen dager fri. Det skal bli godt! 

 

Vi hadde jo ikke tenkt å handle noe spesielt enda, bortsett fra barneseng, men plutselig har vi både barnevogn (brio happy duo) og bilstol gitt.. Bilstol er ny, men ellers alt brukt av kjentfolk :) 

 

Jeg har ikke opplevde noen kynnere enda, men har begynt å få en del vondt i korsrygg/bekken :( Kjenner det mest etter noen timer på jobb, så håper det bare er stress og ikke bekkenløsning som har begynt allerede. 

Noen andre som kjenner på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Salla. :)

 

Ja det går nok fort med innkjøp når kjentfolk finner ut at de lettere kan ''kvitte'' seg med ting. :) Det er jo en koselig gest da. :) Også gjør det det enklere for oss førstegangs å finne alt vi trenger. ;)

 

Er det delig å komme igang med handlig da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Her har det vært masse aktivitet gitt, har ikke hatt mye energi til å surfe etter mye jobbing så har mest ligget strak på sofaen og sett på ny serie. To dager til på jobb så noen dager fri. Det skal bli godt!

 

Vi hadde jo ikke tenkt å handle noe spesielt enda, bortsett fra barneseng, men plutselig har vi både barnevogn (brio happy duo) og bilstol gitt.. Bilstol er ny, men ellers alt brukt av kjentfolk :)

 

Jeg har ikke opplevde noen kynnere enda, men har begynt å få en del vondt i korsrygg/bekken :( Kjenner det mest etter noen timer på jobb, så håper det bare er stress og ikke bekkenløsning som har begynt allerede.

Noen andre som kjenner på det?

Har akkurat begynt å kjenne på dette bekkenet selv, spesielt om kvelden. Nå har jeg ferie, så er veldig spent på hvordan det blir når jobben starter til uka. Jobber som lærer. Tenkte at jeg skulle ta en tur til kiropraktor snart :) blir jo litt bekymra for at disse bekkengreiene skal utvikle seg, det er vel du også? Vil gjerne jobbe helt til permisjonen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen angående de sterke kynnerene i dag og hun ville ha meg inn for en sjekk, og så vidersendte hun meg til sykehuset for en ultralyd, bare for å sjekke at livmoren og alt er ok.. Så helt fint ut heldigvis :) Håpte jeg skulle få vite kjønnet i dag (har ikke OUL før 29 aug) men det klarte de ikke å se, skuff! Men barnet er friskt og veeldig aktiv :) Så får vell bare leve med disse kynnerene... Alle får de visstnok tidlig men det er ikke så mange så får de så sterke at de kjenner noe til dem.. Mine ble så sterke at jeg begynte å lure på om jeg skulle føde.. :P  Lucky me  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen angående de sterke kynnerene i dag og hun ville ha meg inn for en sjekk, og så vidersendte hun meg til sykehuset for en ultralyd, bare for å sjekke at livmoren og alt er ok.. Så helt fint ut heldigvis :) Håpte jeg skulle få vite kjønnet i dag (har ikke OUL før 29 aug) men det klarte de ikke å se, skuff! Men barnet er friskt og veeldig aktiv :) Så får vell bare leve med disse kynnerene... Alle får de visstnok tidlig men det er ikke så mange så får de så sterke at de kjenner noe til dem.. Mine ble så sterke at jeg begynte å lure på om jeg skulle føde.. :P Lucky me :nigo:

Uffda, hørtes ikke godt ut. Men så fint at det ble sjekket og at alt var bra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten nervøs av å se alle som kjenner liv. Har ikke kjent noe... :-/ men prøver å tenke at det kommer. :-)

Ellers når det gjelder handling, har jeg kun kjøpt bilstol. Jeg var så bestemt på å få tak besafe izi sleep. Resten får vente litt til tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel normalt å begynne å kjenne liv mellom uke 15 og 20, hvis man er førstegangsgravid er det oftere nærmere uke 20. Sist var jeg sikker på at det var spark fra uke 19, men da hadde jeg kjent det 2-3 uker allerede, men sikkert ikke daglig (husker ikke) Nå er jeg 16+0 og har kjent kiling i flere dager, ganske sikker på at det er barnet, men heelt sikker er jeg ikke. Vet ikke hvor langt på.vei du er, men sannsynligvis er det ingen fare! :-) Noen kjenner ikke liv før lenge etter uke 20 heller, selv om ungen er frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her inne jeg også! Er vel på tide siden jeg har fulgt med på forumet en stund nå ;) Er gravid i uke 18, forventet termin 8.januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier vel at det kan gå så langt som til uke 24 før man kjenner liv? :) etter det jeg har lest. Apropos liv, jeg kjente akkurat noen små dult i magen, skvatt skikkelig til. Det var fem-seks stykker og første gang :D er nå 18+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det kan ta flere uker ennå. :) så jeg vet det kommer. :) jeg er 17 uker nå. Så det er nok ikke lenge til. Gleder oss til OUL. Se at det er liv og høre hjertelyden til engelen vår <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 15+0. :) Detta går fremover. :) Men til gjengjeld så er jeg hjemme fra jobb i dag igjen. :( Haff, håper jeg kommer meg på jobb i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...