Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Her venter vi en attpåklatt (som nicket sier) og attpåtil en gutt,( har to jenter fra før,) så blir en del innkjøp. Både fordi vi har solgt/gitt bort og fordi det meste er jentete og/eller rosa. Jeg liker å kjøpe brukt, men blir noe nytt også. .. Har kjøpt vogn, stellebord, voksipose, litt ulltøy (får låne litt hos søsteren min også), tripp trapp(får låne newbornsete). Tenkte meg på barnas hus i kveld og få kjøpt resten på tilbud :-) ( bilstol, babycall ) Har forresten seng og dyner og slikt. da er jeg i teorien ferdig. .. Men dukker nok opp noe likevel tenker jeg...

 

Gratulerer med en gutt, det er alltid spennende å få ett kjønn man ikke har fra før :P

Det er litt rart ennå kjenner jeg ;-) vanskelig å kikke på gutteklær når man er vant til å gå i jenteavd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt til barseltiden er jo kjekt å ha; 1-2 ammebh (kjøp fler når du finner ut hvilken str du trenger). Jeg kjøpte ammesalve sist fordi jeg tenkte det kunne bli litt krise hvis behovet oppsto lørdag kveld - har fortsatt nok igjen til 5-6 unger... Men man vet jo aldri :) Sist hadde jeg ingen ammeklær, men fødte på sommern. Skal ønske meg en ammegenser til jul, tror jeg. Kjøpte ikke noe mer ammeutstyr sist, ville se an behovet. Men noen ekstra store truser var greit på barsel! Da skjønte jeg også hvorfor det sto "stor t-skjorte" på fødebagpakkelistene - jeg hata plutselig de trange toppene som hadde fungert helt fint hele svangerskapet! :)

Og nei,man MÅ ikke ha voksipose el.l., de har vært på markedet i 10-15 år (?) og folk fikk unger før den tid også. Men da bør du ha en plan for hvordan du skal holde lille varm og god med tepper og klær! (vognene var også større før, bedre plass til hvadenåbrukte). Jeg syns voksiposen gir gode muligheter til å regulere tempen og er godt fornøyd, men kommer til å bruke min gamle ullpose første vinteren. (Delvis fordi storebror bruker voksiposen)

ÅÅÅh det med stor t-skjorte var smart! Det hadde jeg helt glemt, husker jeg også syns det var ubehagelig forigang for etter man har født er det ikke så kult å vise fram man forsatt har stor mage :P Skal skrive ned på huskelapp til fødebagg! 

 

Trodde det holdt med en ull dress og pledd rundt sånt som disse:

http://nostebarn.no/barselgaver/dress-med-hette-ullfleece-10.html

 

http://nostebarn.no/annet/babyteppe-ullfleece.html

 

Men spedbarn trenger sikkert enda mere varme :S Merino ull er jo ikke vindtett så tror best med voksipose sånn som dere har. Men da trenger man kansje ikke dress under.. :S

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt inn/lånt(noe) det meste av utstyr; Seng, stellekommode, badekar(lånt), babygym(lånt) Babycal(lånt), Vogn, voksipose, skal kjøpe voksi move.

 

Kjøpt litt klær, ikke så mange plaggene, men vil nok kjøpe inn litt mer etterhvert. Vil ikke satse på at vi får de minste str i julegaver, da må vi plutselig på shopping i romjulen xD Jeg vil heller ha noen plagg til overs istede for å ha for lite tror jeg, kommer til å stresse hvis jeg vet jeg ikke har nok... Og stress er ikke bra for meg :P

 

Store t-skjorter på føden... hmm... låner samboer sine tror jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...