Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt Stellababy stellematte og babylonia bæresjal på mimmis til 798,-! Begge på tilbud! Sparte 580,-! ;)

29% avslag på stellematten og 56%avslag på bæresjalet! :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele helgen har jeg hatt smerter rundt der babyen ligger, særlig på høyre side. Tenkte kanskje det var kynnere, men magen min har ikke strammet seg mens det har holdt på, og det gjør den vel når man har kynnere? Det har vært som om livmora skulle rives opp på en måte. Holdt ikke på mange sekundene om gangen, men var sterkere, lengre og annerledes enn strekksmerter. Tenkte å ringe jordmor i går hvis det ikke ga seg, men i går kjente jeg det ikke. I dag har jeg derimot fått store menssmerter... Er dette vanlig?.. Drar hjem fra ferie hos foreldrene mine i dag, så jeg bør kanskje ringe jordmor i morgen hvis det ikke gir seg? Babyen har sparka i dag, og det er vel et bra tegn i seg selv.. :)

Endret av Namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så veldig aktiv her for tiden så nå har jeg flere spørsmål på lur :P

 

Jeg har kjøpt Emmaljunga Mondial de luxe og lurer på om noen har erfaring med den? Tar jo litt plass men vi har kjøpt en ganske romslig bil nå så :) 

 

Spørsmål nr 2.. Jeg er veldig plaget med bekkenet, kan såvidt belaste hoften før det gjør veldig vondt, så det går seint med meg og kan ikke gå så mye iløpet av dagen for da blir jeg helt gåen.. ser ut som en 90 åring som vagger rundt.. Jeg er sykemeldt 100 % frem til oktober, og så må jeg bli enig med legen hva vi skal gjør videre. Men jobben forventer nærmest og presser litt på at jeg skal komme 100 % i jobb igjen... Det er en jobb der en går en del iløpet av vakten. Er redd for at de skal syns jeg er lat og har liten vilje som ikke vil prøve å gå tilbake i jobb, men er også redd for at om jeg belaster det for mye så kommer jeg til å slite med bekkenet lenge... What to do jenter...? Hadde dere bedt om videre 100 % sykemelding? Har liksom studier, flytting i nytt hus, eksamener og mange andre prosjekter gåendes også som jeg ikke akkurat kan legge på hylla.. Travelt blir det uansett med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre fra deg igjen Christinnot. :sol:

 

1. Jeg har bestil Emmaljunga City Cross, å har ingen erfaring med noen av dem. ;)

 

2. Jeg ville nok fortsatt å gått 100% sykmeldt, å heller hatt energi til det andre. Du får si ifra til jobben at legen din anbefaler det ikke å fortsette pga. bekkenet. Det er jo delevis sant. :) Da får de heller være ''sure'' på legen å ikke deg. ;) Så får du heller stikke innom en dag for å prate litt med de ansatte (dersom det er naturlig på jobben din) for å ikke komme helt ut av miljøet, da kommer dem jo også til å se at du ikke har det noe bra. :)

 

Håper du finner ut hva du skal velge. Men det er som flere andre sier, lytt til kroppen din, å følg den følelsen. :)

 

Folk sier at graviditet er ingen sykdom - men pokkern den kan føre med seg mange plager! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på vogna :)

 

Men enig med frk.B! Hvis bekkenet skranter så mye, så er det bedre du holder deg hjemme. Ingen tjener noe på at bekkenet ditt blir værre verken nå før fødsel eller etter fødsel! :) Vi må høre på kroppene våre, hvis kroppen sier stopp, så er det bedre å stoppe, så man ikke blir værre :) Hvis du har god dialog med legen din, kanskje h*n kan legge ved ett skriv på den neste sykmeldingen, på at h*n anbefaler deg å være hjemme resten av svangerskapet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også en del som ikke hører på kroppen og som står på på trass av mange vondter som sliter lenge etter fødsel og som får varige plager! Jeg syns ikke det virker verdt det fordi man ønsker å være flink pike og gjøre sjefen til lags. Så vidt jeg har forstått er vel og arbeidsgiver pliktig til å forsøke å tilrettelegge? De skal iallefall ikke surmule og betvile legen når man kommer med sykemelding. Om man forteller legen om presset og forventningene man møter på jobb (og liten vilje for tilrettelegging) vil sikkert legen forstå det og iallefall sykmelde deg delvis. Om ikke burde man kanskje vurdere en annen lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så veldig aktiv her for tiden så nå har jeg flere spørsmål på lur :P

 

Jeg har kjøpt Emmaljunga Mondial de luxe og lurer på om noen har erfaring med den? Tar jo litt plass men vi har kjøpt en ganske romslig bil nå så :)

 

Spørsmål nr 2.. Jeg er veldig plaget med bekkenet, kan såvidt belaste hoften før det gjør veldig vondt, så det går seint med meg og kan ikke gå så mye iløpet av dagen for da blir jeg helt gåen.. ser ut som en 90 åring som vagger rundt.. Jeg er sykemeldt 100 % frem til oktober, og så må jeg bli enig med legen hva vi skal gjør videre. Men jobben forventer nærmest og presser litt på at jeg skal komme 100 % i jobb igjen... Det er en jobb der en går en del iløpet av vakten. Er redd for at de skal syns jeg er lat og har liten vilje som ikke vil prøve å gå tilbake i jobb, men er også redd for at om jeg belaster det for mye så kommer jeg til å slite med bekkenet lenge... What to do jenter...? Hadde dere bedt om videre 100 % sykemelding? Har liksom studier, flytting i nytt hus, eksamener og mange andre prosjekter gåendes også som jeg ikke akkurat kan legge på hylla.. Travelt blir det uansett med andre ord...

Jeg har nettopp blitt behandlet for bekkenplager hos en kiropraktor. Etter 2 behandlinger var jeg nesten 100% igjen. Helt utrolig flinke folk, og veldig godt å få disse plagene redusert. Anbefaler altså å prøve kiropraktor, hvis du ikke allerede har prøvd :) De behandler deg også ekstra pent som gravid, og knekker deg ikke helt i stykker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og gode tips:) Får ta en prat med legen i neste uke å si hva jeg føler, så får jeg se hva hun anbefaler. Håper hun tar beslutningen for meg :P Må nok prioritere å tenke på egen helse, ingen som klapper meg på skulderen for *flinkpikesyndromet*... Bekkenløsning og tidligere kynnere er nok kroppen sin måte å be meg om å roe ned..

 

Jeg ble anbefalt å gå til fysio, står på venteliste hos ei som skal være skikkelig flink, men kanskje jeg skal prøve kiropraktor også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite erfaring med bekkentullball, men har emmaljunga-vogn! :) Vi har edge duo, og de er jo omtrent like som mondial. Vi har vært veldig fornøyd, og nå er det vel også integrert solskjerm om jeg har skjønt det rett. Og det høres kjekt ut! Jeg liker at den er stor, stødig, lett å ta av/på understellet og at bagen vugger når den står på gulvet. Jeg savna reflekser på vår, men tror de har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant akkuratt ut at på jobben så betaler de full lønn under permisjonstiden, å får da refundert.

Hva har dette å si for meg?? :) Kan noen hjelpe meg å forstå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr at du fortsetter å få lønn utbetalt som vanlig fra arbeidsgiver og ikke fra NAV i permisjonstiden (arb.giver får refundert beløpet fra NAV). Og at du vil få feriepenger som vanlig året etter. Om du får 100 eller 80% lønn avhenger av hvilket alternativ du velger (lengden på permisjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du fortsetter å få lønn utbetalt som vanlig fra arbeidsgiver og ikke fra NAV i permisjonstiden (arb.giver får refundert beløpet fra NAV). Og at du vil få feriepenger som vanlig året etter. Om du får 100 eller 80% lønn avhenger av hvilket alternativ du velger (lengden på permisjonen).

Eyy. :laugh:  Det liker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på når arbeidsgiver fortsetter å betale full lønn i permisjonstiden; er det noen som vet om det koster bedriften mer å gjøre det enn og ikke gjør det? Det er kanskje et dumt spørsmål som sier seg selv. Jeg er ansatt i en for så vidt liten privat bedrift og har ikke lyst å fremstå som grådig..



Anonymous poster hash: 8d2a5...9f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har fått sånn strek (linea negra) på magen enda? Sist hadde jeg over hele, men husker ikke når den dukket opp ;) Hadde regnet med å få en nå også, men ingen strek foreløpig, bare kulemage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett etter :) Men kan ikke si at jeg ser noe :P Er vell heller strekkmerkene jeg legger merke til, og prøver å se etter om det har kommet noen nye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sånn strek enda. :)

 

Jeg føler jeg ikke kjenner den lille i magen. Jeg er litt fortvila her, for jeg kan ikke med hånden på hjerte si at ''der'' kjente jeg et spark. :( Jeg trur jeg gjør det, men er så usikkker. :( Jeg er i dag 22+3. Er det noen andre her som har det sånn, eller hatt det sånn. Jeg skal til jm 06.10 på 24 ukers kontroll. Kommer til å spørre om å høre hjerete. Vi så jo en frisk liten sakt med et godt bankene hjerte på oul den 28.08. Å jeg trur jeg kjenner den lille, men veit ikke. :( Huff, hormoner og usikkerhet i sving her. :(

 

Har fått handlett inn litt til den lille da. :) Jeg og kommende storesøster var på senteret forje lørdag, så fant vi en fin ullboddy og ull bukse, to dyner i 80*100 og en i 65*80 (prinsess hadde 3 for 2 på barneprodukter) samt et sengesett og tre forskjellige laken. :) Også var jeg og mamma på senteret å kjøpte en full ulldress (tynn) nå på lørdag (30 % på babay ull på babyshop. ;) ) Også skal vi hente vugga i høstferien, bilstol er kjøpt, vogn hentes i november og vi skal bruke en kombode som vi alt har. :) Så detta kommer seg. :)

 

Kjenner at jeg klarer ikke å slappe helt av med handlinga da, dette pga sparkene/bevegelsene igjen. :(

 

Dagens tanker. :)

 

Noen av dere som har craving (?)  enda da? Jeg har ikke det på noen måte enda. :)

 

Men jeg trives ikke å gå med BH. Så hjemme så er det en STOR singlett (ikke stram i det hele tatt) og en STOR flanell sjorte som er på + en god tynn joggebukse, og gode ulltøfler. :) Liker ikke å ha på sokker da jeg føler de strammer over anklene. :(:)

 

Skal jeg reise ut så er det på med gravid bukse og topp + genser, BH og sokker er da også på. ;) Bra jeg trives hjemme. ;)

 

Ha en fin søndag damer. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner heller ikke så tydelige spark inne i magen at jeg tar det helt for gitt at det er babyene jeg kjenner. Tror det er veldig individuelt. Kjenner mest kribling som om det kravler noen små maur der inne. Tror jeg har kjent noe litt dultelignende et par ganger. Jeg er 21+4 og begynner også å bli litt utålmodig på å kjenne mer! Også barnefaren venter veldig spent😄 han kjenner stadig på magen og syns det er på høy tid han og får kjenne litt på knøttene, men enda blir det nok en stund til han kan merke noe!

Vi får nok snart merke masse spark og liv vi også frk.B. Hvordan ligger morkaken din? Jeg vet at morkaken til den ene av knøttene mine ligger forran, og da er det jo ofte vanskelig å kjenne så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke jeg kjenner maur heller. :( Men nå har jeg akk vært ute å jobba litt, får legge meg på soffaen å kjenne etter om den lille rører på seg. :)

 

Morkaka ligger bak, akkuratt der den skal sa jm. Så derfor jeg har begynt å bli litt uttolmodig. Men ''god'' å høre at det ikke bare er meg. :) Ja, jeg trur sambo også venter, håper han blir mer <med> i svangerskapet når ha kan kjenne. :)

 

Kjenner at det er litt rart, at vi ordner ikke bare for en vinter med oss to, jentungen (som her her annenhver helg) og hunden, vi ordner sånn at jeg skal kunne vært hjemme fulle dager (masse masse ved :hjerte: ) og at det kommer en liten knøtte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel skal du se :) Men skjønner godt du er utålmodig, det hadde jeg også vært om jeg skulle gå så lenge uten å kjenne noe :) Nå er vel heller jeg en av de heldige som kjente spark såppas tidlig, så her er det ful fres enkelte kvelder, gled dere <3 Er 24+6 i dag, og samboer har ikke kjent spark enda, han kom med hånden for første gang og skulle kjenne i natt når vi la oss, men da tror jeg lille sov :P så der var det ikke mye å kjenne gitt! ;)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner veldig mye spark hver dag, og i går kjente samboer spark for første gang, er 23+5 i dag :-) morkaken bak på høyre side. Hvor mye magefett en har og hvor morkaken ligger skal vist ha noe å si på hvor lett en kjenner spark :-) kjente de første små dunkende på utsiden allerede 14+3, helt nede rett over skambenet. Har stort sett kjent noe fra uke 5-6, kjente strekking da, så senere kribling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...