Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Gjest Babyfin:)

Ja man søker om foreldrepenger fra nav, men det er etter uke 26. Jeg har fylt de ut alt og gjort det klart. Erfaring fra sist, gjør det så tidlig som mulig, mest sannsynlig får du de tilbake og må endre noe, å ting tar tid med navn hehe:)

 

Ja kjøp noen få plagg i 50 og mer i 56, men se på klærne, forskjellige merker er ofte forskjellige i størrelsen, for eks noe name it i 56 kan være mindre enn Cubus i 50;) Du får fort favoritt klær, og kjøp heller mer når babyen har kommet, ikke hamstre for mye i 62 heller, de hopper like fort inn i 68 hehe:) det går mye i ull på vintern, så det er nok lurt å kjøpe litt av, men kjøp i 56 så bretter du opp evt, kjøp heller noe bra ull i stede for mye dårlig, les på lappen hvor mye ull det faktisk er i det, hjelper ikke at det er billig, skal jo ikke brukes for syns skyld:)

 

Jeg har jo alt fra sist, bortsett fra at det er rosa klær denne gangen:) Eneste jeg klør litt i fingra etter å kjøpe er voksipose til bilstol, flere som har planer om det? ser det hadde vært deilig å bare putta på en god lue å lagt henne nedi posen i setet uten mer grining om morningen når jeg må levere eldste i barnehagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en strikket pose fra sist, den brukte vi mye! Jeg håper vi kan bruke den nå også, men en redd den er altfor stor...

Formen er grei - så lenge jeg spiser jevnlig. Brakk meg ganske mye mellom ultralydlaben og kantina igår... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte meg vognpose igår. Jeg hadde så lyst på slik vognpose som på risarosa.no, men de koster aaaaltfor mye for lønna mi. Så jeg forhørte meg litt og fant noen som ville lage en til meg. Kjempe fornøyd! :)

 

Formen begynner å bli bedre, men fortsatt mye kvalm. Og blir fort trøtt og sliten. Men prøver å ikke tenke så mye på det. :) så det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemorsblomst: Herregud så fine!!! Men fyttikatta for noen priser da mann! xD

 

Tror jeg kjøper en slik bilstolpose til å begynne med :)

Husker ikke hvem som kom med det tipset :)

http://www.barnashus.no/voksi-move-bilstolpose-black-7043481902022.html

Passer fint med lengden på baggen iallefall :) Praktisk å bruke i bilstolen og i vogn :) Så kan jeg heller kjøpe en som er større senere :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er så som så :-/ fortsatt kvalm (20+0) store smerter i høyre hofte, men piner meg gjennom full dag på jobb. Har sjefsstilling så for samvittigheten sin del klarer eg ikke å trappe ned. Sykdom på jobb om dagen og, så blir ekstra travelt for oss som er igjen :-( skal til jordmor om 20 dager, så håper på henvisning til noen som er flink på bekkenplager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse klemmer Marianne! :)

Skjønner ikke at du orker! Jeg syns det er helt greit å gå hjem etter halv dag på jobb... da er jeg sliten...

Tror bekkenet holder på å skrante her også, men har ikke time til jordmor igjen før om 2-3 uker, og legetime uka etter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er så som så :-/ fortsatt kvalm (20+0) store smerter i høyre hofte, men piner meg gjennom full dag på jobb. Har sjefsstilling så for samvittigheten sin del klarer eg ikke å trappe ned. Sykdom på jobb om dagen og, så blir ekstra travelt for oss som er igjen :-( skal til jordmor om 20 dager, så håper på henvisning til noen som er flink på bekkenplager :-)

Uffda! Men vær forsiktig, ikke tøy strikken for langt. Hjelper det ikke på samvittigheten med evt. nedtrapping siden du har en annen å tenke på? Nå vet jo ikke jeg hvordan det er å være i din stilling, jeg jobber som lærer :) hva med Kiropraktor for bekkenet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Marianne89! Høres ikke godt ut :( Ta vare på deg selv, og husk at det fortsatt er 5 mnd igjen :/ Kan det ikke være bedre med litt nedtrapping enn plutselig full sykemelding ut svangerskapet som følge av at du har presset deg for mye? Forstår veldig godt at det er tungt for samvittigheten din, men samtidig er det veldig viktig å huske at man skal holde ut hele veien, og også fungere etterpå. Lykke til, uansett  :klem1:

 

Jeg har hatt veldig mye, og kraftig hodepine de siste par ukene. I går holdt jeg på å kaste opp igjen som følge av det. Andre som opplever det samme? Jeg har vært hos optiker og fått utelukket endringer på synet, og det oppstår i ulike situasjoner. Foran pc/tv (og gir seg ikke selv om jeg tar fatt på noe annet i stedet), ved sterkt lys, kjøring osv. Har ikke migrene, så tror ikke det er det. Har lest at man skal være obs på slike symptomer etter uke 20 mtp svangerskapsforgiftning, men er jo bare 18 uker enda og god form ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord:-) En på en annen avdeling sa til meg i dag at eg er akkurat som hun som er i mammapermisjon nå var når hun var gravid, humper rundt og tenker kun på jobb. Skal ihvertfall holde ut til time hos jordmor. Er en som skal ha ferie neste uke, pluss noen dager uken etterpå. Tenker å be om henvisning til kiropraktor som har god erfaring med bekkenplager, og hvis ikke det hjelper, sykemelder eg meg 20-30% slik at eg slipper å ha så lange dager samt slipper å være med på gulvvask. Blir så glatt, så hjelper ihvertfall ikke på bekken å gå rundt å skli. Fått ansatt ny lørdagshjelp (skoleelev) i dag, så da blir det fortsatt bare hver 4 lørdag på meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi kommet til uke 20+0, - HURRA! Jeg er student, og baby er VELDIG aktiv under forelesningene!! :)

Jeg kastet opp siste gang i uke 15, og formen er i grunn ganske bra nå! Litt skal man vel merke :) Får hvertfall i meg mat igjen, og det var det som var viktig for meg nå. I går rumla magen 10 min. inn i første time, rett etter frokost, så nå er matlysten i stor grad tilbake... ;) Får veldig vondt i bekkenet av å sitte på forelesning, men prøver å få rørt meg så mye som jeg kan i pausene. Blir også veldig fort trøtt, men det er vel særdeles vanlig når man er gravid :) Ellers starter det opp bassengtrening for gravide her neste uke, så det tenker jeg gjør susen på bekkenet!! :)

Samboer fikk kjenne spark utenpå i forrige uke (har aldri sett han har hatt så store øyer før! :D), og i går satt jeg på sofaen og så på sparkene utenpå magen. Jeg levde i stor grad av yoghurt fra uke 5 og fram til uke 15/16, så jeg skylder på at hun sikkert har fått et veldig sterkt skjellett av det :P Kjente første spark uke 16+1, og er førstegangs :) Veldig gøy med en så aktiv baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, hormoner er noe drit! Begynte å grine på jobb i dag fordi jeg hadde glemt å sende en viktig prøve i heisen (som var opptatt) slik at den kom 10min forseint fram. Og de skulle skrive avvik. Ingen grunn til å gå på do og grine akkurat, selv om det var leit. Og i går kveld begynte jeg å sippe fordi jeg var bytta om fra en rolig plass til den mest stressende da jeg kom på vakt, og det var tredje dag på rad med mest stressende arbeidsoppgaver. Er LITT sliten for tida og ligger en måned etter med husarbeidet (er ikke kødd en gang; tursekken fra første helga i august er ennå ikke pakket ut). Trenger bare en klapp på skuldra (men begynner jo å grine hvis jeg får sympati) - og litt mer tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) Jeg tørka tårene, vasket fjeset, tok på smilet og gikk til lunsj. Og nå i kaffepausa stilte sjefen med is, til trøst for at alle er overarbeidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har plager med bekkenet her inne, men er det noen som har fått bekkenløsning? Slet sånn med vondt i den ene hofta når vi var på ferie, akkurat som den beveget på seg og gikk ut av ledd, var veldig vondt og klarte nesten ikke å gå. Gikk til legen når vi kom hjem og hun sa at jeg hadde fått bekkenløsning. Så fikk en aventende sykemelding i går som sa at jobben måtte tilpasse for meg slik at jeg slapp å gå, men det kunne de ikke fikk jeg beskjed av jobben i dag.. så nå er jeg helt sånn plutselig sykemeldt for resten av svangerskapet  :sad: Skjedde så plutselig liksom.. rart å ikke skal gå på jobb på 1,5 år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Christinnot! Så synd at arbeidgiver ikke har mulighet for tilrettelegging. Ikke alle jobber man kan gjøre fullt og helt, men om du i alle fall kunne jobbet redusert hadde vel det vært gunstig? Gitt tilrettelegging selvfølgelig. Arbeidgiver har plikt til å tilrettelegge så langt dette lar seg gjøre. Kanskje det kunne vært nyttig med et møte med bedriftslegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva du jobber med, men det virker jo litt merkelig at bedriften ikke gidder å prøve engang! Er det bedre for dem å miste deg i 1,5 år enn "bare" 9-10mnd? Skulle jo tro det var bedre om de slapp å finne vikar over natta også. Men jeg er ikke sjef og aner ikke hvordan de prioriterer... ;)

Får håpe du finner på noe som får all ventetiden til å gå da! Du rekker jo å strikke alt ungen trenger fram til skolestart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjipt at du må sykemeldes, når du egentlig kunne jobbet ved tilrettelegging.

 

Er det noen som merker tyngden? Guri meg, magen har vokst mye, veldig fort og nå vagger jeg av gårde :P har bare lagt på meg på magen, og får kommentarer hele tiden på om jeg er sikker på at det er så lenge til termin. Hvor skal dette ende? Hehe :)

Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det er bekkenløsning eg har også, derfor eg absolutt ikke vil gå til lege enda, for hvet hvordan det ender. Ingen mulighet til rettelegging på min jobb, så alle gravide blir sykemeldt lenge før, og eg orker rett og slett ikke å være hjemme så lenge. Har snapping hip fra før, så hjelper vell ikke på en bekkenløsning det. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lagt merke til, er at jeg blir fortere sliten i føttene + jeg har åreknuter, dette var jordmor litt beskymret for, og ville jeg skulle ta det opp på neste legetime...

Blir også fort sliten i hoftene og korsryggen om jeg står mye i ro å jobber, blir så ille tilslutt at jeg ikke klarer å stå og må sette meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Ikke koselig å høre om alle dere som alt sliter med bekkenet og andre ting. :(

 

Foreløbig så går det bra med meg, jeg blir svimmel og vondt i knærne hvis jeg står for mye, vondt i ryggen hvis jeg sitter for mye, så her går det i å finne balansen i mellom. :) Men detta er jo ikke på langtnær de plagene dere noen av dere sitter med.

 

Ønsker dere god bedring, å håper dere har noe eller noen som kan hjelpe dere igjennom hverdagen hjemme. Her har jeg min firbente lappe jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det damer? Dere er så stille her inne til tider. :) I dag er jeg 19+5  så det går fort fremover (hoppa jo plutselig en uke frem så... :fnise:  )

Håper formen deres er bedre. :)

Jeg trur jeg har kjent beveglese i dag... For magen har ikke vært sånn den pleier å være. :P  Den har ''pratet'' en del mer. :fnise:

 

Hvordan går det med handlingen? Vi har som sakt kjøpt bil stol, også har vi nå bestil vogn, en Emmaljuinga City Cross Black and Withe, som vi kan hente i slutten av november (etter vårt ønske) ;) Vi har ikke kjøpt noe annet enda. :) Men vi skal besøke min mormor og morfar i høstferien, å da skal vi få med en vugge som mamma vikk til min bror og meg, + saueskinn og sauskinns pose, de må renses, men utenom det skal de være helt fine. :D Gleder meg til å se dem. Bare 4 uker til. :)

Jeg begyner å bli litt utolmodig med det å vente med å handle kjenner jeg. :fnise:  Men jeg hadde bursdag i går så nå ligger det ikke i korta at det skal komme flere gaver før jul. :) Også er det jo litt vanskelig å kjøpe klær til den lille, da det ikke er så mye kjønsnøytralt å finne. :P

 

Nei huff, jeg har noen dager nå som jeg ikke vil på jobb. Vil bare være hjemme med hunden vår å kose oss på soffaen. :veslejenta:  Ingen ting frister. Men formen er bra da. :) Sambo har sakt han skal jobbe lange dager tirs-tors, typ til 19/20 på kvelen, å det passer meg veldig godt kjenner jeg. Alene tid med hunden i fanget!. :hug:

 

Å da er det deres tur damer, hvordan går dagene?? :question:  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter hus siden vordende pappa med barn og jeg, vordende mamma og barn har litt lyst til å bo sammen når babyen kommer.

Det er ikke bare, bare, det siste vi så på gikk 600.000 over prisantydning. Folk er gærne! Jeg kjenner derfor at jeg begynner å bli litt stresset.

 

Utover det er formen bra, masse liv i magen hver dag og graviditeten synes svært godt nå. Spennende tider :)

 

Anonymous poster hash: 6c331...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21+0 i dag, fortsatt i full jobb til tross for kranglete bekken og svangerskapskvalme. 7 stk i streik i bedriften, så er litt kaos om dagen, samt ferieavvikling på min avdeling og andre avdelinger. Men men satser på henvisning til kiropraktor/fysioterapeut samt gode tips fra jordmor om 13 dager. Vi kjøpte lekegrind og babynest i forgje uke. Hvis vi får tid på lørdag blir det å bestille vogn. Skal sende Mail til de to som forhandler kili sengen i Bergen for å se om vi ikke kan få et godt tilbud på alt til den :-) lille gutten vår er meget aktiv, kjenner mye spark hver dag, er så koselig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...