Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Innså igjen at det var mye lurere å være høygravid på våren/sommern - da slapp jeg at jakkene ikke passet og gikk bare i småsko jeg kippet på... ;) Men har innsett at det ikke kommer til å funke nå, så jeg kjøpte en på HM forrige uke (var veldig utplukka der) Den er kanskje ikke så tykk, men jeg bruker bare skalljakker uansett (av og til dunjakke hvis jeg skal sitte stille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner det å bli kaldt på østlandet, høsten har kommet. Magen begynner å bli stor så min store gode høstjakke klarer jeg bare så vidt å få igjen. Det er derfor behov for en jakke som jeg kan bruke resten av svangerskapet. Uke 26 nå. Kikket på flere jakker i dag, men syntes jeg ser teit ut i vanlig stor jakke. HM har ikke fått inn vinterjakker enda og damen i butikken kunne ikke gi meg noen indikasjon på når de ville få inn. Vil gjerne prøve før jeg kjøper, men ser det er klart best utvalg på nett. Hva gjør dere?

Jeg kjøpte gravidjakke på stormberg.no :) Kjempefornøyd og den sitter veldig riktig over magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med klær er sant. Men ved tanke på hvor varm jeg har vært er jeg glad det er høst nå. :hjerte: Og siden jeg skal ha i slutten av januar så tenker jeg frem til jul å slipper å ''bare'' tenke på at det kommer en baby snart. :) Det er litt godt å fokusere på noe annet også. ;)

 

I dag blir det sendter tur med to venninner, ej som har en liten gutt på 6 mnd som også skal være med. :) Gleder meg! :shoppe:  :skravle:  Har ikke sett hu ene på 3-4 mnd trur jeg, hu andre så jeg for 1,5 mnd siden. :) Så gleder meg til å se om de syns magen har blitt stor. :) Hi hi. :gravid:

 

Nei når har jeg det gøy her. ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia86, du får si ifra når du får den om hvordan den er. :) Jeg elsker klestips - dette fordi jeg hater å shoppe. :P  Hvor mye koster den?

 

Når jeg gikk på senteret i går så fikk jeg skikkelig vondt i høre bekken bak. I dag er det ikke like ille, litt værre enn hva det har pleid å være. Jeg har sakt ifra til sjefen som har kommet, sånn at han veit det - for blir det værre så ringer jeg legen å reiser hjem! Da er det eneste som jeg har funnet ut hjelper å ligge rett ut. :cry:  Men får se. Driver å har får opplærling på en ny avdeling av lageret å vil få dette ferdig før jeg går ut i permisjon, for da får jeg en lønnsøkning på 1200,- i mnd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjøpte gravidjakke på stormberg.no :) Kjempefornøyd og den sitter veldig riktig over magen.

 

Åh, jeg visste ikke at det fantes friluftstøy for gravide en gang! :) Er jo sånne klær jeg liker å dasse rundt i! Og så fin fleecejakke også! Men det spørs om aktivitetsnivået mitt forsvarer innkjøp av bukse... ;) Må se an den litt! Jeg kan jo bruke regnbuksa utenpå vanlig mammabukse, men jeg er jo ikke i nærheten av å kunne lukke glidelåsen :P Funker jo ikke akkurat å ønske seg til jul heller, når terminen er februar... Har vurdert å ønske meg en sånn boob ammegenser til jul da, de ser så deilige ut, men er uforskamma dyre. :) Noen som har hatt sånt?

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk B.: Jeg har fått bekreftelse på at den er sendt fra lager så kommer nok lørdag eller mandag. Skal si ifra hvordan den sitter og hvordan den er i størrelsen. Syntes ikke den var dyr, 600 kr. Regner med å bruke den hele vinteren ettersom det nok tar litt tid før magen er borte etter fødsel.

 

Nå begynner det å bli litt mer virkelig for meg at jeg skal bli mamma og at jeg kommer til å ta med meg en hjem fra sykehuset som blir værende. Har opplevd kontakt med gutten i magen en stund med respons på kos/stryking på magen og at han våkner når vordende pappa prater en stund til magen. Litt morsomt. Har en samboer som er veldig ivrig på å snakke med magen. Koselig:)

Hvordan opplevere dere andre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 hørtes ikke aller værst ut. :) Ja du får si ifra hvordan den sitter. :)

 

For meg er det fortsatt absurd. Håper jeg får litt mer følelse av hva som venter meg - før det faktisk skjer. ;)

 

Men i morgen blir det lege time pga bekkenet. Så trur jeg må gå ut i delevis sykmelding. :( I dag jobbet jeg halv dag, også var jeg til dyrlengen med hunen, etter det har jeg liggi på soffaen. Ble en liten tur i skogen med hund og sambo i ca 15 min, bekkenet var ikke godt når jeg kom hjem nei. :( Men foreløbig levlig. :)

 

Får se hva legen sier i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 hørtes ikke aller værst ut. :) Ja du får si ifra hvordan den sitter. :)

 

For meg er det fortsatt absurd. Håper jeg får litt mer følelse av hva som venter meg - før det faktisk skjer. ;)

 

Men i morgen blir det lege time pga bekkenet. Så trur jeg må gå ut i delevis sykmelding. :( I dag jobbet jeg halv dag, også var jeg til dyrlengen med hunen, etter det har jeg liggi på soffaen. Ble en liten tur i skogen med hund og sambo i ca 15 min, bekkenet var ikke godt når jeg kom hjem nei. :( Men foreløbig levlig. :)

 

Får se hva legen sier i morra. :)

God bedring! Krysser fingrene for at bekkenet blir snillere med deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆ!

Var innom butikken etter jobb, for å kjøpe meg middag og sjokolade! Hadde sååå lyst på en stor plate toppris! Men tror dere jeg fant den? NEI! :( Dumme nye jelly sjokolade som har kommet og tatt opp plassen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en dårlig start på helga Twiie! Jakken er hentet. Den er litt stor og ikke så tykk, men det gjør at jeg har god plass til å bli større og plass til tykk genser under. Hvis noen vurderer det samme så husk at den er stor i størrelsen så ikke bestill større enn dere bruker til vanlig.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte av an kolega at den stoee topris plata var tatt av av. :o Håper ikke det for din del Twiiie! :)

Så bra du har fått jakka Sofia86. :) veit du/noen når den kommer i butikk? Så slipper jeg å bestille? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsøkte å spørre i butikk, men fikk til svar at de fikk inn varer hver dag så det kunne ikke de vite. He he. For meg var det litt kritisk med kaldere vær og stor mage, problemer med å få igjen jakke. Brukte den i går og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte av an kolega at den stoee topris plata var tatt av av. :o Håper ikke det for din del Twiiie! :)

Så bra du har fått jakka Sofia86. :) veit du/noen når den kommer i butikk? Så slipper jeg å bestille? ;)

 

NÆÆÆÆÆIII! Det får de ikke lov til! :sur::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove hva er det? Vet faktisk ikke om jeg har sovet i natt... Har sett på klokken opptil 2 ganger pr time, og bare snudd og vendt på meg for å prøve å finne en god sovestilling... Nei da... Så da klokken ble halv 10 var det bare å stå opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode stellevesker å anbefale? Har sittet og sett på litt forskjellig på nett, men det er så vanskelig! Noen har heller ikke så mange bilder, så er litt vanskelig å se hvor stor vesken er... :P

 

Også lurer jeg på, (Sikkert veldig tidlig å lure på dette... meeen) : Når er det greit å ha sykehusbagen pakket? Vet jo aldri om man kan komme til å føde for tidlig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet en allerhand stelleveske. Er forsåvidt fornøyd, men den kan ikke lukkes skikkelig (lokket legges bare over, slik at regnet kan komme inn på sidene..) Den har også en del løse deler (smokkeholder (tror jeg) og flaskeholder som jeg sjelden/aldri har brukt) Jeg liker at den har et hovedrom hvor jeg har klær/ting og tang, og et mindre rom til bleier og stellesaker, og stellematte. Den har mange innvendige lommer, på godt og vondt.

 

Tror jeg pakka fødebagen da jeg gikk ut i permisjon, litt sånn etterhvert. Dagen før jeg skulle legges inn, tror jeg jeg skrev ned hva som måtte pakkes neste morgen, men er jo ikke alle som har det så forutsigbart ;-) (men da hadde altså bagen stått og støva ned i 4-5 uker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å starte med sykehusbagen når jeg går ut i ferie 17.desember :-) liker å ha god tid, så husker jeg alt. Putter oppi litt og lity underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Ang. stelleveske så burde dere dra i butikken og prøve og se hva dere vil ha:) Jeg fant en god en i butikken sist, må se på at det er nok lommer, praktisk åpne og lukke, rommer mye, gjerne tåle litt vann da man gjerne drar stellebagen over skuldern når det regner før man tar ut ungen;) Sist så var ALT klart i uke 20;) Jeg var forberedt på å være dårlig mot slutten og ikke orket fikse noe, men der tok jeg feil:P Bagen kommer jeg nok til å pakke snart, er litt små ting som er kjekt og kjøpe nytt å ha med som ikke gjør noe å være tidlig ute:) Nå går tiden så utrolig fort og merker enkelte ting går fortere i glemmeboka:( Alt uke 26 og kun kjøpt et par bodyer:( har jo såklart MASSE fra forrige mann.. men merker det er nr to ja, litt synd.. jeg var faktisk forberedt på styrtfødsel sist så hadde en ekstra bag i bilen hvor jeg hadde utstyr i tilfelle jeg skulle føde der:P Samme gjør jeg nok i år og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Det er jo noe som heter fødselsgave til kvinnen når hun har født, som man får av sin mann. Noen som har tenkt på å gi gave til mannen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke tenkt på :P Vet ikke en gang om jeg får gave fra samboer :P Men har tenkt å si at jeg ønsker meg et slikt barnesmykke(?) er det det det heter? De som er rosa for jente, blå for gutt og blank kan man vell velge mellom :)

 

Red: Englebarn heter smykkene :) Syns de er så fine :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt hus og har mye å møblere så jeg har sagt til kjæresten at han ikke får lov å kaste bort penger på smykker eller noe sånt. Ikke kommer jeg til å kjøpe noe til han heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ny her :D 25 år fra Arendal, vi venter førstemann, en liten jente 3 januar.

 

Hva har dere kjøpt, skal kjøpe? jeg tenkte å kjøpe stellebord+matte og ha en badebalje i dusjen eller badekaret.

mens samboeren min vil kjøpte stellebord med badebalje i, da han synes det virker mere praktisk. så nå er jeg i tvil synes ikke det er det beste utvalget, hva/hvor har dere handlet evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ida1234:)

Jeg har forhørt meg med flere ang. nettopp dette med stellebord med badekar vs et uten. Alle har rådet meg til å velge badebalje utenom. Grunnene til det; 1. flere jeg har snakket med har opplevd at det har lekket fra slangen og ned i skuffene under. 2. Man kan ikke bruke selve badekaret i stellebordet særlig lenge fordi det blir for lite.

Det er sikkert pluss og minus med alt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...