Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Stille dere er damer. :)

Hvordan er formen?

Nå har vel vi i Januar begynt å flytte oss litt etter hvert over i tredje trimenster tenker jeg. :)

Er det mange som jobber fult enda eller? :) Driver å vurderer om jeg kanskje snart må kaste inn håndkle å begynne å jobbe gradert. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koser meg i sofaen akkurat nå! Husarbeid får vente til i morra! :)

Var på ultralyd idag (24 uker), alt så fint og flott ut, så da ble nok dette siste snik-kikken før han (hun?) kommer! Men jm var så flink; jeg fikk se ansiktet skikkelig godt, med lepper, nesebor, tunge og alt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Navn er vanskelig, vi hadde noen favoritter men alle er tatt bort da plutselig vi fant noen i familien som het det, noen venninner som har tatt navnet og et på navntoppen.. da begynner det bli vanskelig igjen..

 

Ellers er formen bra, etter sjekk hos jordmor i dag så har jeg lavt blodtrykk og lav blodprosent. Bekkenet krangler mer denne gangen og. Må bare ta det mer med ro og fortsette spise sunt:)

 

De av dere som er sykmeldt eller litt sykmeldt pga bekkenet, hvordan går dere fram hos legen? Er leger forståelsesfulle når det gjelder dette? kommer du med forslag selv om hvor mye du skal være borte eller vurderer legen dette?

 

Ser bare fram til 3D i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobber 50%, legen mente egentlig at eg ikke skulle jobbe i det hele tatt da eg har snapping hip til vanlig og nå har fått bekkenplager. Men eg vil jobbe ihvertfall noe så lenge som mulig :-) går til gravidtrening med fysioterapaut 2-3 ganger i uken (får heldigvis dette dekket) vært på 2. Kontroll hos jordmor i dag og alt var veldig fint med lille gutten. Eg hadde litt lavere blodtrykk enn sist, men blodprosenten var heldigvis bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg opprettet en tråd på 3.trimester for oss, siden ingen andre har gjort det :)

 

Har vært på lønningskontoret i dag og fått hjelp til å begynne å fylle ut, og skrevet ut de papirene jeg trenger for å søke om svangerskapspenger! Hjelpes for ett styr, iallefall for mitt hode! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og nysgjerrig på hvordan dere går frem angående sykemelding pga bekkenplager. Begynner å kjenne at 100% jobb kombinert med aktivitetsnivået til en 3 åring, ikke er så lett. Sliter med å gå og bevege meg, så vurderer sterkt en gradert sykemelding. Problemet er at jeg jobber som lærer, og får dårlig samvittighet bare med tanken på en sykemelding. Tenker mye både på kollegaer og elevene mine. Ikke lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er og nysgjerrig på hvordan dere går frem angående sykemelding pga bekkenplager. Begynner å kjenne at 100% jobb kombinert med aktivitetsnivået til en 3 åring, ikke er så lett. Sliter med å gå og bevege meg, så vurderer sterkt en gradert sykemelding. Problemet er at jeg jobber som lærer, og får dårlig samvittighet bare med tanken på en sykemelding. Tenker mye både på kollegaer og elevene mine. Ikke lett dette.

Jeg er også lærer, kontaktlærer. Måtte sykemelde meg 40% i uke 23. Fant ut at formen gjorde sånn at jeg ikke kunne gi elevene den undervisninga de fortjente. Jeg hadde også dårlig samvittighet, men skolen fikk på plass en vikar og da lettet det. Kanskje det hjelper hvis du tenker litt sånn, at det er bedre at du er på jobb mindre og gjør en god jobb, en hele tida og gjør en mindre god jobb pga helsa? :)

Også må du tenke på hva som er viktig for deg og babyen. Som lærer har man jo også lengre arbeidsdager enn 37,5, så akkurat nå er det veldig ugunstig altså.

 

Nå går jeg hjem fra jobb og føler at jeg har gjort en god jobb, tidligere følte jeg at jeg ikke strakk til og hadde alltid dårlig samvittighet :)

Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er og nysgjerrig på hvordan dere går frem angående sykemelding pga bekkenplager. Begynner å kjenne at 100% jobb kombinert med aktivitetsnivået til en 3 åring, ikke er så lett. Sliter med å gå og bevege meg, så vurderer sterkt en gradert sykemelding. Problemet er at jeg jobber som lærer, og får dårlig samvittighet bare med tanken på en sykemelding. Tenker mye både på kollegaer og elevene mine. Ikke lett dette.

Jeg er også lærer, kontaktlærer. Måtte sykemelde meg 40% i uke 23. Fant ut at formen gjorde sånn at jeg ikke kunne gi elevene den undervisninga de fortjente. Jeg hadde også dårlig samvittighet, men skolen fikk på plass en vikar og da lettet det. Kanskje det hjelper hvis du tenker litt sånn, at det er bedre at du er på jobb mindre og gjør en god jobb, en hele tida og gjør en mindre god jobb pga helsa? :)

Også må du tenke på hva som er viktig for deg og babyen. Som lærer har man jo også lengre arbeidsdager enn 37,5, så akkurat nå er det veldig ugunstig altså.

Nå går jeg hjem fra jobb og føler at jeg har gjort en god jobb, tidligere følte jeg at jeg ikke strakk til og hadde alltid dårlig samvittighet :)

Ja, bare vikarer kommer på plass så, men det er jo heller ingen garanti. Jeg må nok bare tenke at det til syvende og sist er best om jeg trapper ned. Også med tanke på de hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er og nysgjerrig på hvordan dere går frem angående sykemelding pga bekkenplager. Begynner å kjenne at 100% jobb kombinert med aktivitetsnivået til en 3 åring, ikke er så lett. Sliter med å gå og bevege meg, så vurderer sterkt en gradert sykemelding. Problemet er at jeg jobber som lærer, og får dårlig samvittighet bare med tanken på en sykemelding. Tenker mye både på kollegaer og elevene mine. Ikke lett dette.

Jeg er også lærer, kontaktlærer. Måtte sykemelde meg 40% i uke 23. Fant ut at formen gjorde sånn at jeg ikke kunne gi elevene den undervisninga de fortjente. Jeg hadde også dårlig samvittighet, men skolen fikk på plass en vikar og da lettet det. Kanskje det hjelper hvis du tenker litt sånn, at det er bedre at du er på jobb mindre og gjør en god jobb, en hele tida og gjør en mindre god jobb pga helsa? :)

Også må du tenke på hva som er viktig for deg og babyen. Som lærer har man jo også lengre arbeidsdager enn 37,5, så akkurat nå er det veldig ugunstig altså.

Nå går jeg hjem fra jobb og føler at jeg har gjort en god jobb, tidligere følte jeg at jeg ikke strakk til og hadde alltid dårlig samvittighet :)

Ja, bare vikarer kommer på plass så, men det er jo heller ingen garanti. Jeg må nok bare tenke at det til syvende og sist er best om jeg trapper ned. Også med tanke på de hjemme.
Enig. Det er ingen som er tjent med at du møter veggen eller blir dårligere. Håper det går fint når du snakker med legen :) jeg snakket med inspektør først, fortalte at jeg var sliten og følte jeg måtte trappe ned. Etter det dro jeg til legen og fortalte at jeg ikke fungerte i 100%.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bryst smerter, virker nesten som en gedigen luft boble som ligger å presser akkuratt der du skal dytte når du drivre med HLR om dere skønner. Den letter når jeg står eller sitter litt bakoverlent, men blir værre når jeg sitter rett opp og ned eller skal bøye meg fremover - da er å blir det værre. :( Har nevt det så vitt for sjefen når han var innom(skulle på møte) men får prate mer med han om tilrettelegging og jobb videre i svangerskapet i morgen under medarbeidersamtalen. Eneste er at jeg veit han vil enten ha meg 100% sykmeldt eller 100% i jobb. Dette pga driften - og mulighet for å få inn en egnet vikar. Jeg driver også med opplærling på jobb som jeg gjerne vil få ferdig før jeg går ut i permisjon/sykmelding, for da går jeg opp 1200,- i mnd, å det er jo godt å få med. ;)

 

Da har vi fått inn sprinkelsengen i hus. Vi har fått den av et vennepar av oss. Akkuratt den sengen jeg ønsket meg. :hjerte: Så da trenger jeg madrass til sprinkelseng og til vugga. Hvor er greiest å få tak i dette? Veit dere det? :)

 

Nå er jeg trøtt. Jeg skulle forklare en på jobb noe -  å jeg var helt utslitt etter å ha sakt det. :(:sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra t :/ Skjønner at du vil få ferdig opplæringen, det ordner seg sikkert :)

 

Hvis det er en vanlig seng, vil jeg tro du får kjøpt ny madrass på butikker der de selger senger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra t :/ Skjønner at du vil få ferdig opplæringen, det ordner seg sikkert :)

 

Hvis det er en vanlig seng, vil jeg tro du får kjøpt ny madrass på butikker der de selger senger :)

Ja senga er vanlig 60*120, men vugga er hjemmelaget for 25 år siden. ;) så den er det ikke noe standard med trur jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurer, har alle begynt å kjøpe inn ting til babien?

Har ikke kjøpt noe enda, bare til barnet jeg har fra før som trenger ull til barnehage osv... Hvor langt er dere på vei?

Føler litt stress nå hvis alle har begynt å snart er ferdig :P Hvor mye må man bruke egentlig på alt utstyret og er det noe spessielt viktig man må huske på med en januar baby eller å være høygravid på vinteren? Googler itilegg, dere trenger ikke svare på alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detta er min første, så jeg hadde ingen ting i hus fra før av. :)

Jeg har nå sprinkelseng (fått), vugge(arvet), bilstol (kjøpt), full ullpose til vogn (arvet), kjøre dress(fått) en 65*80 dyne(kjøpt) to 80*100 dyner (kjøpt), et sett sengetøy + to ekstra laken(kjøpt) og to sett tynn ull + tre par sokker (kjøpt). Samt har jeg fått hentet en baby box fra apoteket.

Vogn er bestilt å den skal vi hente i slutten av november.

 

Jeg føler jeg har kommet et godt stykke på vei, og stresser ikke så mye med resten.

Jeg veit jeg mangler madrasser til vugge og seng, samt stellebord - jeg veit hvordan jeg skal ha, må bare få tak i det. ;)

 

Klær har jeg bevist kjøpt lite av pga; 1- man får en del i gave og 2- jeg veit ikke kjønnet, og syns det er vanskelig å kjøpe kjønsnøytralt. ;)

 

Håper dette hjelper deg litt. :)

 

Jeg er i dag 26+6 uker på vei, og har termin 25.01.

Hvor langt er du på veit? Når har du termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat 30 uker i dag. Har termin 3 januar. Så langt har jeg kjøpt en god del. Alle de store tingene er handlet inn og det meste av klærne. Dette er min første så da er det vel typisk at man er tidligere ute enn om man har noen fra før:) Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye klær man må ha i de ulike størrelsene! Tipsene er så forskjellig. Noen mener man bør hvertfall huske ullklær om vinteren, mens andre mener man ikke trenger så voldsomt mye av det.

Jeg er av typen som føler alle butikker stenger for godt etter babyen er kommet. Hehe:P Vil helst ha alt på stell så har blitt noen lister kan man trygt si;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er min første, så jeg hadde ingen ting i hus fra før av. :)

Jeg har nå sprinkelseng (fått), vugge(arvet), bilstol (kjøpt), full ullpose til vogn (arvet), kjøre dress(fått) en 65*80 dyne(kjøpt) to 80*100 dyner (kjøpt), et sett sengetøy + to ekstra laken(kjøpt) og to sett tynn ull + tre par sokker (kjøpt). Samt har jeg fått hentet en baby box fra apoteket.

Vogn er bestilt å den skal vi hente i slutten av november.

 

Jeg føler jeg har kommet et godt stykke på vei, og stresser ikke så mye med resten.

Jeg veit jeg mangler madrasser til vugge og seng, samt stellebord - jeg veit hvordan jeg skal ha, må bare få tak i det. ;)

 

Klær har jeg bevist kjøpt lite av pga; 1- man får en del i gave og 2- jeg veit ikke kjønnet, og syns det er vanskelig å kjøpe kjønsnøytralt. ;)

 

Håper dette hjelper deg litt. :)

 

Jeg er i dag 26+6 uker på vei, og har termin 25.01.

Hvor langt er du på veit? Når har du termin? :)

Jeg må også ha alt utstyr på nytt siden får en gutt og har solgt/gitt bort alt babyutstyr til første jenta. Det var smart at du både har vugge og seng. Du har kommet kjempe langt på vei med utstyrslista, heldig :) 

 

Er usikker om man trenger bag del til vogn siden er det ikke sånn at nyfødte ikke får lov å være ute på tur på vinteren? Tenkte å kjøpe stokke trailz understell og bare en bilstol man klikker på toppen. Istedet for bag, men vet ikke. 

 

Takk for svar hjalp meg en del, visste ikke at man måtte ha dyne til nyfødt f.eks. Trodde det holdt med saueskinn, ullpysj og teppe. Og visste ikke man kunne hente babyboxen enda! :)

 

Må nok begynne med innkjøp snart, er uke 27 + 2 dager i dag, har termin 21/1 :)

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Detta er min første, så jeg hadde ingen ting i hus fra før av. :)

Jeg har nå sprinkelseng (fått), vugge(arvet), bilstol (kjøpt), full ullpose til vogn (arvet), kjøre dress(fått) en 65*80 dyne(kjøpt) to 80*100 dyner (kjøpt), et sett sengetøy + to ekstra laken(kjøpt) og to sett tynn ull + tre par sokker (kjøpt). Samt har jeg fått hentet en baby box fra apoteket.

Vogn er bestilt å den skal vi hente i slutten av november.

 

Jeg føler jeg har kommet et godt stykke på vei, og stresser ikke så mye med resten.

Jeg veit jeg mangler madrasser til vugge og seng, samt stellebord - jeg veit hvordan jeg skal ha, må bare få tak i det. ;)

 

Klær har jeg bevist kjøpt lite av pga; 1- man får en del i gave og 2- jeg veit ikke kjønnet, og syns det er vanskelig å kjøpe kjønsnøytralt. ;)

 

Håper dette hjelper deg litt. :)

 

Jeg er i dag 26+6 uker på vei, og har termin 25.01.

Hvor langt er du på veit? Når har du termin? :)

Jeg må også ha alt utstyr på nytt siden får en gutt og har solgt/gitt bort alt babyutstyr til første jenta. Det var smart at du både har vugge og seng. Du har kommet kjempe langt på vei med utstyrslista, heldig :)

 

Er usikker om man trenger bag del til vogn siden er det ikke sånn at nyfødte ikke får lov å være ute på tur på vinteren? Tenkte å kjøpe stokke trailz understell og bare en bilstol man klikker på toppen. Istedet for bag, men vet ikke.

 

Takk for svar hjalp meg en del, visste ikke at man måtte ha dyne til nyfødt f.eks. Trodde det holdt med saueskinn, ullpysj og teppe. Og visste ikke man kunne hente babyboxen enda! :)

 

Må nok begynne med innkjøp snart, er uke 27 + 2 dager i dag, har termin 21/1 :)

Du kan vel gå tur med babyen på vinteren så lenge du ser an temperatur, vær og vind? :) håper på en mild vinter!

 

Jeg har kjøpt vogn, voksipose, saueskinn, dyne, sengekant og sengetøy. Svigermor lager et babynest, så arver vi sprinkelseng. Har ikke starta på klær enda. Har termin 2. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat 30 uker i dag. Har termin 3 januar. Så langt har jeg kjøpt en god del. Alle de store tingene er handlet inn og det meste av klærne. Dette er min første så da er det vel typisk at man er tidligere ute enn om man har noen fra før:) Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye klær man må ha i de ulike størrelsene! Tipsene er så forskjellig. Noen mener man bør hvertfall huske ullklær om vinteren, mens andre mener man ikke trenger så voldsomt mye av det.

Jeg er av typen som føler alle butikker stenger for godt etter babyen er kommet. Hehe:P Vil helst ha alt på stell så har blitt noen lister kan man trygt si;)

Ja jeg er også usikker på det med klær. Leste at det er farlig for nyfødte å bruke kjemisk behandlet klær og derfor anbefaler de kun nøstebarn på spedbarn de første 2 måndene. Nøstebarn er dyrt, alle klærne de sier du trenger til nyfødt kom på 5000 kr. Og da har du kun de første 2 måndene. Men det er vel verdt det så de ikke får eksem og blir syk. Har ikke peil. Man kan også lagre ønskeliste på siden dems.

 

Trenger man bomull til vinterbarn? Det er jo varmt inne med ovner osv.. Har lest man bare skal ha str 56 ikke 50, vanskelig.

 

Hvor mye klær kjøpte du, hvor kjøpte du?

 

http://nostebarn.no/utstyrsliste-baby

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Detta er min første, så jeg hadde ingen ting i hus fra før av. :)

Jeg har nå sprinkelseng (fått), vugge(arvet), bilstol (kjøpt), full ullpose til vogn (arvet), kjøre dress(fått) en 65*80 dyne(kjøpt) to 80*100 dyner (kjøpt), et sett sengetøy + to ekstra laken(kjøpt) og to sett tynn ull + tre par sokker (kjøpt). Samt har jeg fått hentet en baby box fra apoteket.

Vogn er bestilt å den skal vi hente i slutten av november.

 

Jeg føler jeg har kommet et godt stykke på vei, og stresser ikke så mye med resten.

Jeg veit jeg mangler madrasser til vugge og seng, samt stellebord - jeg veit hvordan jeg skal ha, må bare få tak i det. ;)

 

Klær har jeg bevist kjøpt lite av pga; 1- man får en del i gave og 2- jeg veit ikke kjønnet, og syns det er vanskelig å kjøpe kjønsnøytralt. ;)

 

Håper dette hjelper deg litt. :)

 

Jeg er i dag 26+6 uker på vei, og har termin 25.01.

Hvor langt er du på veit? Når har du termin? :)

Jeg må også ha alt utstyr på nytt siden får en gutt og har solgt/gitt bort alt babyutstyr til første jenta. Det var smart at du både har vugge og seng. Du har kommet kjempe langt på vei med utstyrslista, heldig :)

 

Er usikker om man trenger bag del til vogn siden er det ikke sånn at nyfødte ikke får lov å være ute på tur på vinteren? Tenkte å kjøpe stokke trailz understell og bare en bilstol man klikker på toppen. Istedet for bag, men vet ikke.

 

Takk for svar hjalp meg en del, visste ikke at man måtte ha dyne til nyfødt f.eks. Trodde det holdt med saueskinn, ullpysj og teppe. Og visste ikke man kunne hente babyboxen enda! :)

 

Må nok begynne med innkjøp snart, er uke 27 + 2 dager i dag, har termin 21/1 :)

Du kan vel gå tur med babyen på vinteren så lenge du ser an temperatur, vær og vind? :) håper på en mild vinter!

 

Jeg har kjøpt vogn, voksipose, saueskinn, dyne, sengekant og sengetøy. Svigermor lager et babynest, så arver vi sprinkelseng. Har ikke starta på klær enda. Har termin 2. januar.

 

Ååh så deilig at man kan gå på tur :P hehe er helt grønn når det gjelder baby på vinteren. Leste de kunne ha problemer med å puste osv, men det er vel som du sier de må være inne kun hvis det er super kaldt. Håper også på mild vinter, bor i Oslo. Babynest må jeg google! Så koselig <3

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til kulde så mener jeg å huske at det er under 10 minus så skal ikke små barn være ute. Inn og ut av bilen går fint. (Korrekt meg hvis det er feil ;) )

 

Så det blir nok noen dager der vi ikke skal gå ut med våre små. Men jeg forventer også at det blir noen dager med nydelig tur vær. ;)

 

Men hvis du ikke vil invistere i en kombi vogn så kan du jo kjøpe mykbagg som legges i sportsdelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Detta er min første, så jeg hadde ingen ting i hus fra før av. :)

Jeg har nå sprinkelseng (fått), vugge(arvet), bilstol (kjøpt), full ullpose til vogn (arvet), kjøre dress(fått) en 65*80 dyne(kjøpt) to 80*100 dyner (kjøpt), et sett sengetøy + to ekstra laken(kjøpt) og to sett tynn ull + tre par sokker (kjøpt). Samt har jeg fått hentet en baby box fra apoteket.

Vogn er bestilt å den skal vi hente i slutten av november.

 

Jeg føler jeg har kommet et godt stykke på vei, og stresser ikke så mye med resten.

Jeg veit jeg mangler madrasser til vugge og seng, samt stellebord - jeg veit hvordan jeg skal ha, må bare få tak i det. ;)

 

Klær har jeg bevist kjøpt lite av pga; 1- man får en del i gave og 2- jeg veit ikke kjønnet, og syns det er vanskelig å kjøpe kjønsnøytralt. ;)

 

Håper dette hjelper deg litt. :)

 

Jeg er i dag 26+6 uker på vei, og har termin 25.01.

Hvor langt er du på veit? Når har du termin? :)

Jeg må også ha alt utstyr på nytt siden får en gutt og har solgt/gitt bort alt babyutstyr til første jenta. Det var smart at du både har vugge og seng. Du har kommet kjempe langt på vei med utstyrslista, heldig :)

 

Er usikker om man trenger bag del til vogn siden er det ikke sånn at nyfødte ikke får lov å være ute på tur på vinteren? Tenkte å kjøpe stokke trailz understell og bare en bilstol man klikker på toppen. Istedet for bag, men vet ikke.

 

Takk for svar hjalp meg en del, visste ikke at man måtte ha dyne til nyfødt f.eks. Trodde det holdt med saueskinn, ullpysj og teppe. Og visste ikke man kunne hente babyboxen enda! :)

 

Må nok begynne med innkjøp snart, er uke 27 + 2 dager i dag, har termin 21/1 :)

Du kan vel gå tur med babyen på vinteren så lenge du ser an temperatur, vær og vind? :) håper på en mild vinter!

 

Jeg har kjøpt vogn, voksipose, saueskinn, dyne, sengekant og sengetøy. Svigermor lager et babynest, så arver vi sprinkelseng. Har ikke starta på klær enda. Har termin 2. januar.

Ååh så deilig at man kan gå på tur :P hehe er helt grønn når det gjelder baby på vinteren. Leste de kunne ha problemer med å puste osv, men det er vel som du sier de må være inne kun hvis det er super kaldt. Håper også på mild vinter, bor i Oslo. Babynest må jeg google! Så koselig <3
Bor også i Oslo, så her kan det være gode muligheter mtp temperatur :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi en attpåklatt (som nicket sier) og attpåtil en gutt,( har to jenter fra før,) så blir en del innkjøp. Både fordi vi har solgt/gitt bort og fordi det meste er jentete og/eller rosa. Jeg liker å kjøpe brukt, men blir noe nytt også. .. Har kjøpt vogn, stellebord, voksipose, litt ulltøy (får låne litt hos søsteren min også), tripp trapp(får låne newbornsete). Tenkte meg på barnas hus i kveld og få kjøpt resten på tilbud :-) ( bilstol, babycall ) Har forresten seng og dyner og slikt. da er jeg i teorien ferdig. .. Men dukker nok opp noe likevel tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper dere ting til fødebag itilegg til babien?  Som f.eks ammepute, bryst sjold, såre nippel lanolin krem, amebher, gravid truser, magebelte, ammeinnlegg, ammeklær osv... 

Tenkte å kjøpe denne vognen:

http://babyshop.no/stokke-trailz?nosto=nosto-page-frontpage1

Men siden bilvognen som kan klikkes på har liggestilling er det kansje ikke nødvendig å kjøpe bagen.

Ser at alle nesten kjøper voksipose, trodde ikke det var viktig, men får vel kjøpe det siden det er sikkert viktig :P

Regna ut at det blir over 40.000 kr med alt nytt. Dyrt :P Skjønner hvorfor mange velger å jobbe fullt nesten gjennom hele graviditet. Dere er flinke! 

uansett takk for svarene, spennende å lese hva dere har kjøpt.

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi en attpåklatt (som nicket sier) og attpåtil en gutt,( har to jenter fra før,) så blir en del innkjøp. Både fordi vi har solgt/gitt bort og fordi det meste er jentete og/eller rosa. Jeg liker å kjøpe brukt, men blir noe nytt også. .. Har kjøpt vogn, stellebord, voksipose, litt ulltøy (får låne litt hos søsteren min også), tripp trapp(får låne newbornsete). Tenkte meg på barnas hus i kveld og få kjøpt resten på tilbud :-) ( bilstol, babycall ) Har forresten seng og dyner og slikt. da er jeg i teorien ferdig. .. Men dukker nok opp noe likevel tenker jeg...

Gratulerer med en gutt, det er alltid spennende å få ett kjønn man ikke har fra før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt til barseltiden er jo kjekt å ha; 1-2 ammebh (kjøp fler når du finner ut hvilken str du trenger). Jeg kjøpte ammesalve sist fordi jeg tenkte det kunne bli litt krise hvis behovet oppsto lørdag kveld - har fortsatt nok igjen til 5-6 unger... Men man vet jo aldri :) Sist hadde jeg ingen ammeklær, men fødte på sommern. Skal ønske meg en ammegenser til jul, tror jeg. Kjøpte ikke noe mer ammeutstyr sist, ville se an behovet. Men noen ekstra store truser var greit på barsel! Da skjønte jeg også hvorfor det sto "stor t-skjorte" på fødebagpakkelistene - jeg hata plutselig de trange toppene som hadde fungert helt fint hele svangerskapet! :)

Og nei,man MÅ ikke ha voksipose el.l., de har vært på markedet i 10-15 år (?) og folk fikk unger før den tid også. Men da bør du ha en plan for hvordan du skal holde lille varm og god med tepper og klær! (vognene var også større før, bedre plass til hvadenåbrukte). Jeg syns voksiposen gir gode muligheter til å regulere tempen og er godt fornøyd, men kommer til å bruke min gamle ullpose første vinteren. (Delvis fordi storebror bruker voksiposen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...