Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Har vært hjemme med syk knerten i to dager og VIL på jobb imorra! Har ikke sovet en natt i fred på tre dager, så i natt er det min tur! (delte den smale gjestesenga med feberheit knert i natt) Skjønner godt om dere som er sykmeldt går på veggen (selv om dere forhåpentligvis styrer dagen litt mer selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen min er bra :) er litt stresset om dagen, da vi har flyttet ut og bor hos en bekjent frem til vi overtar leilighet til uka, den må pusses opp før vi flytter inn. Hunden vår er med, så da blir alle steder i alle fall litt hjemme.

 

Ellers går dagene i mye jobb, er lærer på ung.trinnet og dagene går i ett - men det er fint da :) kjøpte litt klær i helgen, og har perla ferdig både rangle og vognpynt. Svigermor syr babynest. Gleder meg veldig, syns tida går saaaakte og samtidig fort! Er 22+6 nå :D

Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm slenger meg på her, førstegangsfødende og lurer veldig på åssen vogn jeg skal velge? !!! :)

Forslag ??? ;)

Vi har gått for Emmaljunga City Cross, er også første gangs. :) Vi valgte den vognene pga omtale, vekt og smidighet. Dette er en av få (eneste?) vognene som du kan legge sammen når både når sports delen og baggen er festet på. Også er den jo av de lettesete duovognene på marketed. :) Men den er jo litt dyr da. Heldigvis for oss bor vi ikke langt fra Sverige, så det blir ca 8 500,- for en 2015 vogn med alt vi trenger. :) Gleder meg til den kommer. :D

 

Men som sakt, så har jeg ikke prøvd verken denne eller noen andre da. :) Lykke til med valget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dagene mine til å pusse opp barnerom, nettopp ferdig med soverommet vårt. :) så da må vi vel ordne barnerom også. Det går sakte, da jeg må ta en del pauser.

Svimmel og mye kvalm, men det går greit egentlig. Føler faktisk ikke for å på jobb, jeg trives godt hjemme med bikkja og små prosjekter.

Er 21*1 idag, kjenner masse liv fra vesla, sparker å står i. Tror jeg faktisk begynner å nærme meg ferdighandlet.... :) gikk litt fort for seg når jeg først begynte, så mangler klær til første mnd og bleier egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er andregangs og vi har en city cross som vi er veldig fornøyd med. Den er stødig og god, lett til å være 4-hjuls og den har holdt seg godt etter snart to års bruk (oppbevart inne). Nå har vi nettopp fått tak i en brukt vogn til soving i barnehagen, så er citycrossen ledig til lillesøster i januar. Gleder meg til å klikke på bagen og trille rundt med den:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :-) Er ny her og venter nr tre 2.januar. Har lest litt gjennom tråden her, og ser dere allerede har handla inn en del... Har egentlig ikke tenkt så langt jeg... Kanskje jeg må begynne? ? Tredjemann er en attpåklatt, så har ikke så mye mer enn en seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Attpåskatt :)! Ikke alle som har handlet så mye, hehe. Jeg har tre store ting, men intet smått ;)

 

Vi var på OUL i går, og alt så kjempefint ut! Veldig lettet mor og far  :yvonne:  Har alltid hatt på følelsen av at det er en gutt der inne, og det stemte, så da får bestemødre gå amok i grønt og blått :P

 

God bedring til lille Knerten, mortilknerten. Håper dere andre har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har fått/ville vite hva dere venter, hva blir ting strikket i? Samoberns tante vil gjerne strikke noe skjønner dere. :) Så jeg har sakt at hu får bare finne en fin farge. :) Men trenger ideer. :) Jeg tenker egentlig beige(?) eller brun. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt burde også funke til begge deler, evt sammen med beige eller brun. Jeg strikket en grå og hvit body i vår til noen som ikke visste hva de skulle få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm slenger meg på her, førstegangsfødende og lurer veldig på åssen vogn jeg skal velge? !!!:)

Forslag ???;)

Vi har emmaljunga edge duo, som er større enn city vridd, ellers veldig lik. Kan også legges sammen med bag/sportsdel på (men det tok noen uker å finne ut! :P) Uansett hva du søker etter.på nettet, vil du finne folk som både elsker og hater den aktuelle vogna. Det viktigste er at den passer i bilen, evt i gangen, om den kan stå klar, eller fraktes mye opp og ned fra kjeller el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke handlet inn så mye enda, men er heldige og arver en del store ting fra snille søsken. Til dere som kjenner spark hver dag. Jeg opplever at det varierer veldig med hvor aktiv han er og når jeg kjenner dette. Merker liv hver dag, men syntes det varierer veldig. I uke 23 nå. Vet at dette har sammenheng med hvor han sparker, han er jo liten enda. Lurer på hvilke opplevelser andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også i uke 23 idag. Kjenner mye liv hver dag. Som regel når man har sittet/ligget i ro en stund. Ser ut til at han kvikner til når han ikke blir vugget i søvn:) Merker det også etter måltider. Hvertfall en utrolig god følelse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm slenger meg på her, førstegangsfødende og lurer veldig på åssen vogn jeg skal velge? !!! :)

Forslag ??? ;)

Vi har bestilt en Trille Viper 4s 2014 ;) Virker som en lett, liten og smidig vogn! Akkurat det vi var ute etter :)

 

 

Ellers har jeg kjøpt vognpose i dag! :) Ble en svart voksi city! Var heldig å fikk kjøpt den på tilbud! :) Koster til vanlig 2099,- men kostet 1399,- på tilbud, så da slo jeg til! ;)

 

Kjenner også mye spark daglig :) Mest når jeg sitter iro, eller mens jeg spiser/drikker noe :) Begynner å kjenne at lille knøttet er mer aktiv når jeg legger meg, så lurer på hvor lenge det skal gå før jeg blir holdt våken :P Er i uke 23 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er nok der det ligger. Ikke alltid jeg er så mye i ro. De kveldene jeg slapper av på sofaen (som er de fleste kvelder om dagen) sovner jeg. Fint å høre om andres erfaringer. Ble masse spark under middagen i dag så tror vi koste oss begge to med pizzaen:) God natt jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe tfk twist denne gangen. Noen som har hatt den?

 

Jeg har hatt den, 2013 modell. Har ikke hatt bagen da.. Veldig god vogn, meget romslig. Eneste minuset er at det er litt trangt å komme til i kurven.

Nå skal vi gå for en emmaljunga mondial duoS, da vi ønsker å ha barnet mot oss når vi bytter til sportsdel.

Det er i allefall et must med svingbare hjul! Aldri om jeg skal tilbake til fire faste:-)

 

 

Anonymous poster hash: 419ec...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe tfk twist denne gangen. Noen som har hatt den?

Jeg har hatt den, 2013 modell. Har ikke hatt bagen da.. Veldig god vogn, meget romslig. Eneste minuset er at det er litt trangt å komme til i kurven.

Nå skal vi gå for en emmaljunga mondial duoS, da vi ønsker å ha barnet mot oss når vi bytter til sportsdel.

Det er i allefall et must med svingbare hjul! Aldri om jeg skal tilbake til fire faste:-) Anonymous poster hash: 419ec...daa

Hadde fire faste til de to andre og ønsker svingbare denne gang. Søstrene mine har tfk og den ser så kjekk ut. De har multi x bagen så kan sitte vendt mot en stund,til 1-1,5 år. Men jeg får sjekke vognmarkedet tror jeg kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe tfk twist denne gangen. Noen som har hatt den?

Jeg har hatt den, 2013 modell. Har ikke hatt bagen da.. Veldig god vogn, meget romslig. Eneste minuset er at det er litt trangt å komme til i kurven.

Nå skal vi gå for en emmaljunga mondial duoS, da vi ønsker å ha barnet mot oss når vi bytter til sportsdel.

Det er i allefall et must med svingbare hjul! Aldri om jeg skal tilbake til fire faste:-) Anonymous poster hash: 419ec...daa

Hadde fire faste til de to andre og ønsker svingbare denne gang. Søstrene mine har tfk og den ser så kjekk ut. De har multi x bagen så kan sitte vendt mot en stund,til 1-1,5 år. Men jeg får sjekke vognmarkedet tror jeg kanskje...

 

Ja, men tror man bare kan bruke den i sittende posisjon opp til 9 kg? Ser kjekk ut da...

Det er moro med vogn, men mye å velge i! Har hatt 13 stk :o Så prøvd ut litt av hvert... 

 

Anonymous poster hash: 419ec...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter :)

 

Hvordan står det til med dere? Her går det veldig bra for tiden. Vært på OUL som viste at alt var bra med Knøttet, vi har kjøpt hus, ikke noe kvalm, bekkenet har oppført seg, og har ikke vært noe spesielt sliten. Alt i alt, en topp uke :D

Nå skal vi prøve å få ryddet og vasket flere ukers forsømt husarbeid til vi får besøk i morgen. 

 

Ha en finfin lørdagskveld :)

Endret av Salla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal endelig til OUL (nr 2!) på mandag! Håper virkelig det blir en annen jordmor enn sist, vi fikk jo ikke greie på noen ting! Men allikevel er jeg ikke så nervøs som sist, hun sa jo ikke at noe var galt heller (hun sa i grunn svært lite) Og de siste to ukene har vært frustrerende fordi jeg ikke vet hvor langt på vei jeg er, når termin er og hvor lenge etter jul jeg må jobbe. I følge min beregning er jeg halvveis denne uka, men det mener tydeligvis ikke de som tar UL, så da er det jo ingen vits å juble for det. Og jeg frykter at jeg egentlig havner i februargjengen etter mandag. Menmen, sikkert hyggelige de også!  ;)
 

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på torsdag og møtte en kjempehyggelig jordmor som tok seg kjempegod tid selv om det tydeligvis var travelt i kjelleren på Ullevål den dagen:) hun forklarte alt fint og ga seg ikke før hun hadde fått undersøkt alt hun skulle! Håpe du møter på en som henne mortilknerten! Alt var fint med knøttene mine og jeg fikk vite at jeg venter to jenter👶👶! Ellers er formen kjempebra akkurat nå, bare å nyte en gryende mage, som enda ikke er for stor! Blir nok ikke lenge til alt blir litt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...