Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Emmaljunga er litt billigere i Sverige, men ser at den fort kan bli for dyr. Det er lurt å lese en del på nettet, lese tester og andres erfaringer :)

 

Vi har ikke noe budsjett, men kan være vi trenger et etterhvert. Prøver å kjøpe det vi trenger og ikke noe særlig mer ;) - så får vi se hvor lenge jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare jeg som fortsatt er i så elendig form og ikke orker tanken på å se på utstyr enda?? Vil bli frisk nå!!!

 

Anonymous poster hash: a051e...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga er litt billigere i Sverige, men ser at den fort kan bli for dyr. Det er lurt å lese en del på nettet, lese tester og andres erfaringer :)

 

Vi har ikke noe budsjett, men kan være vi trenger et etterhvert. Prøver å kjøpe det vi trenger og ikke noe særlig mer ;) - så får vi se hvor lenge jeg klarer det!

Ja, skal man ha Emmaljunga så lønner det seg og reiser over til Sverige, hvis man bor nærme nok. ;) Der får du også med mer utsytr enn i Norge har jeg hørt - ikke sjekket dette ut selv. :)

 

Jeg driver å vurderer brukt, men så vil jeg også ha nytt, men det er jo billigere brukt, men så vil jeg jo ha et barn til etter detta å da er det kanskje greit å kjøpe nytt sånn at det ikke er utslitt når nesete skal bruke.... Haff, er så mange tanker i hode mitt om dagen. :unsure:  :sukk: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som fortsatt er i så elendig form og ikke orker tanken på å se på utstyr enda?? Vil bli frisk nå!!!

 

Anonymous poster hash: a051e...4f5

Hvem er du anonym? Vi er alle venner her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe dere smarte damer sikker veit. ;)

 

Når jeg fikk innkallelse til UL den 28.08 så var det også med et ark der navn, helse +++ skal fylles ut.

Skal jeg fylle ut alt selv eller kan jeg vente sånn at de gjør det?? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt ark står det at det skal sendes inn så fort jeg kan. La ikke merke til dette før i dag, har UL neste fredag. Har fylt det ut og sender det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stod ikke det i innkallelsen? Jeg fikk beskjed om å fylle skjemaet ut og sende det tilbake i god tid før ul-timen.

 

Angående Emmaljungavogner, så er det ingen problemer å få kjøpt en fint brukt vogn til en ekstremt fin pris. Vi har brukt vår vogn mye det første året. Etter at Snuppa begynte i bhg, brukte hun den som sovevogn inntil nylig, og den ser fortsatt ny ut. Kjøpte den i 2011, og har ingen problemer med å skulle bruke den til når. 2. Bagdelen ser nesten ubrukt ut enda. Så jeg må si meg enig i at det kanskje kan lønne seg å heller kjøpe en brukt kvalitetsvogn enn en billigvogn som kanskje blir ødelagt etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe dere smarte damer sikker veit. ;)

 

Når jeg fikk innkallelse til UL den 28.08 så var det også med et ark der navn, helse +++ skal fylles ut.

Skal jeg fylle ut alt selv eller kan jeg vente sånn at de gjør det?? :)

 

Jeg fikk beskjed om å ta med lappen på OUL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med dere her inne:) termin er 27 januar:) vi har to barn fra før av, en på 6 år og en på 9 måneder:) om det er en Facebook gruppe vil jeg gjerne være med der også om den er hemmelig:p det er enda ikke alle som vet at vi venter en til så jeg vil ikke at alle skal se at jeg er medlem av en termingruppe på Facebook og hva jeg skriver der:p jeg er medlem i Facebook gruppe til den yngste å det har vært veldig koselig å ha noen som er like langt på vei å diskutere med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

 

Emmaljunga har ikke bare tunge og "bælete" vogner. De har mange forskjellige modeller og mange forskjellige understell, kommer med mange nye i 2015 kolleksjonen. 

 

Ville sjekket skikkelig opp før jeg kjøpte en "billig" vogn, da de ofte fort kan bli skranglete eller ikke leve opp til forventningene. Jeg har hatt MANGE vogner så snakker av erfaring! 

 

Anonymous poster hash: 419ec...daa

 

Helt enig! super fornøyd med min emmaljunga edge duo med sportsdel. Ja den en tung, men utrolig holdbar, god å bruke i skauen, praktisk på mange måter, både bag og sportdel er stor og go, føler ungen ligger ordentlig trygt oppi der:) har flere triller og en annen barnehagevogn, men absolutt denne jeg bruker mest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

 

 

Emmaljunga har ikke bare tunge og "bælete" vogner. De har mange forskjellige modeller og mange forskjellige understell, kommer med mange nye i 2015 kolleksjonen. 

 

Ville sjekket skikkelig opp før jeg kjøpte en "billig" vogn, da de ofte fort kan bli skranglete eller ikke leve opp til forventningene. Jeg har hatt MANGE vogner så snakker av erfaring! 

 

Anonymous poster hash: 419ec...daa

 

Helt enig! super fornøyd med min emmaljunga edge duo med sportsdel. Ja den en tung, men utrolig holdbar, god å bruke i skauen, praktisk på mange måter, både bag og sportdel er stor og go, føler ungen ligger ordentlig trygt oppi der:) har flere triller og en annen barnehagevogn, men absolutt denne jeg bruker mest:)

 

Å ikke minst super på vinterføre, noe om kommer godt med siden babyen kommer på vintern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil helst unngå å måtte kjøpe flere vogner, og virker som om de fleste som kjøper emaljunga må dette, pågrunn av str eller fordi den er tung. Min svigerinne måtte kjøpe bungaboo til å ha utenom bare etter 6 uker med ungen i emaljunga. Fikk jo ikke plass til noe særlig annet enn vognen i bagasjerommet og de har stor stasjonsvogn. De bruker emaljunga til tur i nabolaget og bungaboo vær gang de skal på besøk eller på ferie. Babyen deres er nå rett over 3 mnd og de har brukt bungaboo mest. Emaljunga er jo en veldig fin vogn, men desverre ikke noe for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg skal se på en sånn gammel(sånn fra 80-tallet) classic emaljunga vogn etterpå. Syns de er sååå fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hiver meg med dere her inne:) termin er 27 januar:) vi har to barn fra før av, en på 6 år og en på 9 måneder:) om det er en Facebook gruppe vil jeg gjerne være med der også om den er hemmelig:p det er enda ikke alle som vet at vi venter en til så jeg vil ikke at alle skal se at jeg er medlem av en termingruppe på Facebook og hva jeg skriver der:p jeg er medlem i Facebook gruppe til den yngste å det har vært veldig koselig å ha noen som er like langt på vei å diskutere med:)

Hei og velkommen :)

Vi har facebookgruppe :) Se info under terminklubben til januar :)

Red: Og ja! Den er hemmelig! ;)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg skal se på en sånn gammel(sånn fra 80-tallet) classic emaljunga vogn etterpå. Syns de er sååå fine:)

Spennende! Ble det den vogna?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hihi jeg skal se på en sånn gammel(sånn fra 80-tallet) classic emaljunga vogn etterpå. Syns de er sååå fine:)

Spennende! Ble det den vogna?:)

Hihi ja. Måtte kjøpe den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd i dag! Alt står bra til med den lille gutten i magen:) Termin er forskjøvet til 30. desember, men holder meg i denne gruppa da vi håper på et januarbarn :) Er fullt klar over at det er han som bestemmer, men det er lov til å ønske seg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd i dag! Alt står bra til med den lille gutten i magen:) Termin er forskjøvet til 30. desember, men holder meg i denne gruppa da vi håper på et januarbarn :) Er fullt klar over at det er han som bestemmer, men det er lov til å ønske seg.... :)

Så flott! :) det er forståelig! Skal krysse fingrene for januar for dere :) vil gjerne ha et januarbarn selv, har termin 8. januar - men vet ikke UL-termin, skal på UL om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer. :)

 

Hvordan var helgen? Hvordan er dere med lyn og torden? Her har det braket flere ganger i hele helgen. :) Jeg, sambo og bikkja liker det. ;)

 

Jeg fikk ikke sove i går, og våkna i dag helt utslått, kvalm og svimmel. :( Så er hjemme i dag. :( Jeg gikk å la meg igjen å sov to timer til, nå skal jeg få stått opp og spist litt mat. :)

 

Hvordan er formen?

 

Jeg syns dere er stille til tider jeg damer. :) Men er nok kanskje bare jeg som har litt for mye tid til over til tider. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk heller ikke sove i går og i natt, så er også ekstra dårlig i dag. Kvalm hver dag, men i dag var det ekstremt. Skal snart å hente samboeren min på flyplassen :-) skal bli godt å se han igjen :-) 17 uker i dag, wee bare 8 dager oul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som har termin i Januar. Jeg har en datter på tre år og har fått ultralyd den 13.8. jeg lurer på om det er e god ide og ta henne med på ultralyden? Hun er veldig klar over at hun skal bli storesøster og gleder seg. Jeg føler at det er viktig å inkludere henne i prosessen. Hvilken erfaring har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig nettene, men syns det er deilig med regn faktisk :) har hatt en veldig fin helg. Vi hadde visning på leiligheten i går, og titter etter ny. Syns sånt er fryktelig stressende, men vi trenger mer plass :P er veldig spent på UL på fredag, dagene går sakte frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som har termin i Januar. Jeg har en datter på tre år og har fått ultralyd den 13.8. jeg lurer på om det er e god ide og ta henne med på ultralyden? Hun er veldig klar over at hun skal bli storesøster og gleder seg. Jeg føler at det er viktig å inkludere henne i prosessen. Hvilken erfaring har dere?

Har desverre ikke noen erfaringer her. Men har lest at det anbefales at man ikke tar med barn, i tilfelle alt ikke skulle være bra med barnet. Har du hatt UL tidligere dette svangerskapet? Kanskje evt ha med datter inn, med mulighet til at hun har noen med henne utenfor i tilfelle dere skulle få info som ikke egner seg? :)

 

Nå er jo sannsynligheten liten for at noe er galt da, heldigvis :)

Endret av Stjerne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. Her nærmer ferien seg slutten, og jeg begynner å bli ganske spent på hvordan det skal gå på jobb fremover. Forma er forsåvidt bra, men begynner å kjenne en intens smerte i halebenet. Hadde ikke bekkenløsning med når. 1, så aner ikke om det kan være det, eller om jeg ødela halebenet under forrige fødsel :P Vi får se hvordan det utarter seg. Er gøy å vite at jeg snart er halvveis i svangerskapet. Tiden går fort!!!

 

Angående UL, Bungalov, så.er det ikke tillatt å ta med barn på UL her jeg bor. Det står spesifikt i innkallelsen. Om det ikke er sagt noe der du hører til, er det opp til deg, men personlig tror jeg ikke jeg hadde tatt med meg Snuppa vår på 3. Hva om noe blir oppdaget eller er galt? Sannsynligheten er liten, men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...