Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Mortilkverten, du har jo større sjans for å kjenne det før da dette ikke er din første. :) Så det er jo et bra tegn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 26. Januar her. 13+0 i dag. Mitt andre barn, har en gutt som er 2. Har såvidt begynt å merke magen men ikke kjent noe liv. Har livmoren på fremsiden så kjenner nok ikke noe på mange uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får man egentlig innkalling til OUL? Jeg er i uke 13 nå, det er snart 3 uker siden legekontrollen og jeg har ikke sett noe brev enda... Kan jeg ringe og mase når ferien er over? (er litt utålmodig av meg, ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å flytte over til 2.trimester her inne. Er 13+2 i dag :-) har ikke mye mage enda, men ser VELDIG fram til babymagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får man egentlig innkalling til OUL? Jeg er i uke 13 nå, det er snart 3 uker siden legekontrollen og jeg har ikke sett noe brev enda... Kan jeg ringe og mase når ferien er over? (er litt utålmodig av meg, ja...)

Jeg fikk brev fra sykehuset dagen etter kontroll! :)

Da var jeg i uke 13 tror jeg :) Jeg ville iallefall ha ringt når ferien er ferdig og hørt :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God mandags morgen damer. :-)

 

Jeg trudde at kanskje halsbranneb hadde startet hos meg. Men sånn er det ikke, nå har jeg halsbetennelse eller streptokokker eller noe lignende. Mest sannsynlig det første. ;-) Jeg er ikke vand med å være syk så veit bare at jeg har vont å hvordan vondt jeg har, ikke hva det heter. ;-) He he. Men jeg tenker jo at der går over så da slipper jeg jo å ha det i 6 mnd til. ;-) He he. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Nå er det ganske sikkert at det er spark jeg kjenner, har kjent en uke snart:) er 16+1 i dag, 16 dager til ordinær UL, veldig spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt Januarbaby! :D

Jeg skulle akkurat inn hit og skrive selv da jeg så du hadde skrevet! :P

Jeg og en venninne var på litt shopping ista, kom hjem, ordnet meg en brødskive, fikk satt meg i stolen, holder fatet med fingrene og legger armen på magen! Da kjenner jeg det "dulter" nede på venstre side! Ble helt satt ut! Satt sikkert over 1 min for å kjenne etter, kom 3-4 "dulter" så ble det stilt! Kan ikke være noe annet! :D

15+5 i dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig! Nå er det bare å vente og glede seg for resten av oss også - det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å kjenne bevegelser:) Gleder meg til jeg også kjenner. Er 15+6 idag, førstegangs gravid og har fått beskjed på tidlig ul at jeg har morkaka foran som kan dempe spark, så må nok vente noen uker til før jeg kjenner noe. Har vært i overraskende fin form frem til nå, men har blitt sykmeldt noen dager nå pga av svimmelhet. Er det av dere som har blitt svimmel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk telefon fra sykehuset med tilbud om tidlig ultralyd i morgen tidlig. Blir spennende å se hvor mye det lille gullet har vokst siden tidlig ultralyd 8+4 :-) er 13+5 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å kjenne bevegelser:) Gleder meg til jeg også kjenner. Er 15+6 idag, førstegangs gravid og har fått beskjed på tidlig ul at jeg har morkaka foran som kan dempe spark, så må nok vente noen uker til før jeg kjenner noe. Har vært i overraskende fin form frem til nå, men har blitt sykmeldt noen dager nå pga av svimmelhet. Er det av dere som har blitt svimmel?

Kan fort bli svimmel hvis jeg ikke passer på å drikken nok, men da kommer også hodepinen :) Var litt svimmel i 1.trimester, de første ukene, heldigvis ikke så mye etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Ja det er så stas:) blir jo mer og mer for hver dag:)

 

Ja Pretty januar15, støtt svimmel, kjennes ut som om jeg skal besvime, er verst om morningen. Egentlig ingen ting som hjelper for at det skal slutte annet enn å vente. Spiser og drikker så fort jeg står opp for å unngå det, men det funker ikke. Men det er jo noe som hører med så tenker ikke så mye på det annet enn når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll. :) Alle tester som jeg tok før ferien var bra, og de verdiene som de fikk svar på nå var bra. :) Vi fikk fylt ut detta kortet og søkt på sykehus. :)

Så fortalte vi jentungen at hu skal bli storesøster, det virker som det blir stor stas, for etter det har hu stryki meg på magen å sakt at inni der er det en baby. Vi skulle på IKEA å kjøpe seng for å offentligjøre det skikkelig for henne, men de var utsolgt. :( Det er vel eneste nedturen i dag. :)

Også har det lyna og tordna her, kjempe gøy. :D

 

Merker at det er veldig stile her for dagen, regner med at det er flere enn meg som nyter været og bare er ute. :)

 

Men nå er det middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll. :) Alle tester som jeg tok før ferien var bra, og de verdiene som de fikk svar på nå var bra. :) Vi fikk fylt ut detta kortet og søkt på sykehus. :)

Så fortalte vi jentungen at hu skal bli storesøster, det virker som det blir stor stas, for etter det har hu stryki meg på magen å sakt at inni der er det en baby. Vi skulle på IKEA å kjøpe seng for å offentligjøre det skikkelig for henne, men de var utsolgt. :( Det er vel eneste nedturen i dag. :)

Også har det lyna og tordna her, kjempe gøy. :D

 

Merker at det er veldig stile her for dagen, regner med at det er flere enn meg som nyter været og bare er ute. :)

 

Men nå er det middag. :)

Godt å høre at alle testene dine er bra! Ingenting er bedre enn det :-) var det legetime eller ultralyd? hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på kontroll. :) Alle tester som jeg tok før ferien var bra, og de verdiene som de fikk svar på nå var bra. :) Vi fikk fylt ut detta kortet og søkt på sykehus. :)

Så fortalte vi jentungen at hu skal bli storesøster, det virker som det blir stor stas, for etter det har hu stryki meg på magen å sakt at inni der er det en baby. Vi skulle på IKEA å kjøpe seng for å offentligjøre det skikkelig for henne, men de var utsolgt. :( Det er vel eneste nedturen i dag. :)

Også har det lyna og tordna her, kjempe gøy. :D

 

Merker at det er veldig stile her for dagen, regner med at det er flere enn meg som nyter været og bare er ute. :)

 

Men nå er det middag. :)

Godt å høre at alle testene dine er bra! Ingenting er bedre enn det :-) var det legetime eller ultralyd? hvor langt er du på vei nå?

 

Det var første svangerskapskontroll hos legen. :) er 13+1 i dag. :) Ultralyd er ventet i slutten av august. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg! AU...

Litt ekkelt innlegg! :P

Har den siste uken vært litt plaget med magen, har 3 dager (ikke på rad) plutselig fått akkut vondt i magen...

Kjennes ut som om jeg har masse luft, men ingenting kommer ut, går over i skikkelig romling, også kommer smertene... Da er det bare å forte seg på do, men kan godt sitte en stund før det løsner... Er så vondt til tider at jeg har lyst til å hyle! Blir bedre når jeg har fått "tømt" meg, men det kan ta sin tid... Føler jeg sitter og puster meg gjennom smertene...

Blir gjerne slik på kveldstid, i kveld var en slik kveld, og selfølgelig hadde jeg lyst på vannmelon etterpå...

Da spiser jeg gjerne en halv av en 1/4 xD Gikk ikke mange minuttene før jeg måtte på do igjen...

 

Flere enn meg som plages med magen? Det er rett og slett utrivelig!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er den litt dårlige kombinasjonen gravid, varmt vær og litt uvanlig kosthold? (mener ikke at vannmelon er rart, men jeg spiser ihvertfall ikke som normalt om dagen, det er varmt og ferie!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye mageknip i starten forrige gang. Antar det var før magemusklene "ga etter" og det ble bedre plass til tarmene igjen. Spiste feks fårikål (kjempelurt..) og hadde helt ulidelige smerter etterpå... Denne gangen kom magen fortere og det har vært mye mindre knip. Ikke spis for store måltider og unngå mat som gir mye luft! Og ikke ha stramme klær over magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i går (13+2) og fikk vite kjønnet! Jeg trodde det var for tidlig, men så helt klart tissemannen mellom bena. Hun som utførte ultralyden var temmelig sikker på gutt! Moro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er den litt dårlige kombinasjonen gravid, varmt vær og litt uvanlig kosthold? (mener ikke at vannmelon er rart, men jeg spiser ihvertfall ikke som normalt om dagen, det er varmt og ferie!)

Lite normalt kosthold her også ja, satser på det blir bedre :)

 

Jeg hadde mye mageknip i starten forrige gang. Antar det var før magemusklene "ga etter" og det ble bedre plass til tarmene igjen. Spiste feks fårikål (kjempelurt..) og hadde helt ulidelige smerter etterpå... Denne gangen kom magen fortere og det har vært mye mindre knip. Ikke spis for store måltider og unngå mat som gir mye luft! Og ikke ha stramme klær over magen.

Stramme klær over magen har jeg sluttet med for lengst, Skal prøve å ikke spise så stor måltider, kanskje det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...