Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Fordøyelsen går jo mye senere så det har nok også innvirkning i tillegg til feriemat. Problemer med magen her også, nesten så det grenser mot forstoppelse til tider. Ikke stas. Ellers er det ultralyd neste uke på meg. Det blir stas. Føles litt uvirkelig at det er et levende lite menneske i magen. Har ikke kjent liv enda, men ser veldig frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen er ikke på topp i dag heller, men mer "kvalm" følelse, kjenner at magen er i ulaget, fikk i meg to brødskiver med leverpostei med rødbeter på til frokost... Ellers har jeg sittet og "snavlet" alt av div salt potetgull som jeg har funnet i skapet, + litt cola :P

 

Nå sitter jeg og venter på at maskina med klær skal bli ferdi, så jeg får hive det i tørketrommelen før jeg legger meg og sover dupp! :) Sovnet ikke før halv 4 i natt... Sto opp i halv 12 tiden, men nå begynner jeg å bli trøtt igjen...

 

Så morsomt da Sofia86! Gleder meg til vi skal på oul om 14.dager! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg! AU...

Litt ekkelt innlegg! :P

Har den siste uken vært litt plaget med magen, har 3 dager (ikke på rad) plutselig fått akkut vondt i magen...

Kjennes ut som om jeg har masse luft, men ingenting kommer ut, går over i skikkelig romling, også kommer smertene... Da er det bare å forte seg på do, men kan godt sitte en stund før det løsner... Er så vondt til tider at jeg har lyst til å hyle! Blir bedre når jeg har fått "tømt" meg, men det kan ta sin tid... Føler jeg sitter og puster meg gjennom smertene...

Blir gjerne slik på kveldstid, i kveld var en slik kveld, og selfølgelig hadde jeg lyst på vannmelon etterpå...

Da spiser jeg gjerne en halv av en 1/4 xD Gikk ikke mange minuttene før jeg måtte på do igjen...

 

Flere enn meg som plages med magen? Det er rett og slett utrivelig!...

Hadde mye sånne smerter som du beskriver sist gang jeg gikk gravid. Det er ikke noe farlig;) fikk beskjed om at mange får sånne vokse smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokse smerter går jeg med på, og kjenner hva det er, men dette er ikke voksesmerter! Disse smertene må komme av noe jeg har spist, for de gir seg etterhvert når jeg har fått vært på do... :)

Må prøve å være obs på hva jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokse smerter går jeg med på, og kjenner hva det er, men dette er ikke voksesmerter! Disse smertene må komme av noe jeg har spist, for de gir seg etterhvert når jeg har fått vært på do... :)

Må prøve å være obs på hva jeg spiser :)

Jeg merker at det kan gå litt lang tid mellom måltidene for tiden, og når jeg først spiser så får jeg mageknip. Da hender det at jeg nesten vrir meg i smerte, så går det over når jeg har vært på do. Vet ikke om det er samme greia.. du får ta det opp med legen din. Så får du utelukket allergier osv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat allergier må man vell finne ut av selv, mener det var ett svar jeg fikk tidligere en gang da jeg spurte :) Fikk mye mageknipe tidligere når jeg spiste middag på jobb, så har kuttet ut å spise det meste av middager på jobb.

 

Blir litt bedre av å høre at det er flere enn meg som plages med magen iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle tatt feire fra bim eller? Er så stille her inne! xD

Syns også det har vært stille her! Siste feriedag i dag. Neste uke har jeg bare kveldsvakter og ingen bhgplass, så det blir ei lang og vond uke! (gubben har heller ikke ferie, så vi får heller ikke sett så mye til hverandre)

 

Og har fått høre at man ofte får OULtbrev 2-3 uker før timen, så da får jeg vel vente ei uke til før jeg maser... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har alle tatt feire fra bim eller? Er så stille her inne! xD

Syns også det har vært stille her! Siste feriedag i dag. Neste uke har jeg bare kveldsvakter og ingen bhgplass, så det blir ei lang og vond uke! (gubben har heller ikke ferie, så vi får heller ikke sett så mye til hverandre)

 

Og har fått høre at man ofte får OULtbrev 2-3 uker før timen, så da får jeg vel vente ei uke til før jeg maser... :-(

 

2-3 uker før timen? Legen min sendte henvisnig da jeg var på 12 ukers kontrollen, fikk time i posten dagen etter! Hadde jeg vært deg ville jeg ringt og hørt med dem med det samme! :) jeg har time 8.August :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min skulle jo også ha sendt en henvisning da jeg var der 2.juli, så jeg kan egentlig ikke fatte hvorfor de skal ligge så langt bak med innkallingene, det er jo noe som burde gå fortløpende. Aner ikke hvor mye ferien sinker ting, men de stenger jo ikke seksjonen bare fordi det er sommer!

Å få timebrev dagen etter er jo sinnssykt kjapt, men etter et par dager/ uker hadde vært ok.

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig overasket selv! :P

Men jeg hadde iallefall ringt dem når det har gått så lang tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har alle tatt feire fra bim eller? Er så stille her inne! xD

Syns også det har vært stille her! Siste feriedag i dag. Neste uke har jeg bare kveldsvakter og ingen bhgplass, så det blir ei lang og vond uke! (gubben har heller ikke ferie, så vi får heller ikke sett så mye til hverandre)

 

Og har fått høre at man ofte får OULtbrev 2-3 uker før timen, så da får jeg vel vente ei uke til før jeg maser... :-(

2-3 uker før timen? Legen min sendte henvisnig da jeg var på 12 ukers kontrollen, fikk time i posten dagen etter! Hadde jeg vært deg ville jeg ringt og hørt med dem med det samme! :) jeg har time 8.August :)

Jeg har også time 8. august! Er veldig spent :) har ikke sånne mageplager som deg, men det høres logisk ut at det kommer fordi fordøyelsen er tregere nå, også er det mye trangere i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min skulle jo også ha sendt en henvisning da jeg var der 2.juli, så jeg kan egentlig ikke fatte hvorfor de skal ligge så langt bak med innkallingene, det er jo noe som burde gå fortløpende. Aner ikke hvor mye ferien sinker ting, men de stenger jo ikke seksjonen bare fordi det er sommer!

Å få timebrev dagen etter er jo sinnssykt kjapt, men etter et par dager/ uker hadde vært ok.

Jeg hadde ringt og mint dem på det, sånn i tilfelle de har glemt det eller noe :) det er ko høysesong for fødsler nå, i tillegg til ferie, men bør ikke ha så mye innvirkning på innkalling vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innkalling en uke etter innsendt søknad. Søkte dog før juli. Veldig spent på ultralyden selv, har ikke vært på privat tidl. Håper det står bra til inni magen. Også spent på kjønn, spiller ingen rolle, men blir fint å få vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Twiiie, dwt har nok vært ''sommerferie'' her også. ;)

 

Jeg var på kontroll torsdag å fink beskjed at hadde jeg ikke hørt noe om to uker angående ul. så skal jeg ringe sykehuset eller legen. Sånn at jeg/vi får bekrefta at det har kommet frem å ikke har blitt borte i posten. ;) Legen min regnet med at jeg fåt time i slutten av august. Blir spennende å se den lille. :) Jeg føler fortsatt at det er absurd at jeg faktisk er gravid, føler ikke att det har gått helt opp for meg. :/ :)

 

Hvordan er det med dere der da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har iallefall vært her i dag ^^

 

Føler det er absurd selv Frk.B, men nå som jeg har begynt å kjenne liv er det mer troverdig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at det har gått opp for meg enda, at jeg er gravid. I noen øyeblikk glimter det allikevel litt til. Blir nok mer virkelig når jeg begynner å kjenne noe, og etter UL. Det føles lenge ut til januar altså, virker nesten litt fjernt. Men vi trenger vel den tida det tar, sånn egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er foresten oppe i 18 stk på fb gruppa :) Så det er bare å si ifra når dere vil inn :)

 

For dere som er beskymret for aktiviteten her inne, så kommer iallefall jeg til å være begge plasser! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokse smerter går jeg med på, og kjenner hva det er, men dette er ikke voksesmerter! Disse smertene må komme av noe jeg har spist, for de gir seg etterhvert når jeg har fått vært på do... :)

Må prøve å være obs på hva jeg spiser :)

Nei er ikke godt å si hva det er når det er så tidlig. Jeg fikk sånne smerter fra 6 mnd av å hos meg var det et tegn på at kroppen min gjorde seg klar til fødsel. Men var heldigvis heldig at han holdt seg inne til uke 36;) men fikk lenge med åpning;) har sånne smerter inni mellom nå også. Men heldigvis ikke sååå ofte som jeg hadde den gang:) Endret av Barn i huset <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært vekkreist fram til i går kveld :-) var litt dårlig og tregt Internett i nord Trøndelag, så godt å være tilbake i Bergen nå :-) er 16 uker i dag, tror eg har kjent liv en stund, men veldig usikker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :) Ny her i dag. Har termin i slutten av desember/begynnelsen av januar. Satser på en liten januarbaby :) Ultralyd ved 12. uke vist at det mest sannsynlig er en gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er foresten oppe i 18 stk på fb gruppa :) Så det er bare å si ifra når dere vil inn :)

 

For dere som er beskymret for aktiviteten her inne, så kommer iallefall jeg til å være begge plasser! :P

Hva heter facebook-gruppa da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...