Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Da har jeg født:) Termin var 13 august! Ble en fantastisk setefødsel. Inne på sykehuset med 4 cm klokken 03.15 på natten, bebisen ute 10 timer senere. Pressfasen varte i 15 min, og alt gikk fint:) Helt magisk følelse å være mamma, og nå koser vi oss alle tre på barselhotell! Bebisen var liten, bare 2585 gram, så nå mater vi på for at han skal vokse seg god og feit <3

 

Gratulerer sååå mye! ❤️❤️❤️❤️

Kos dere masse med den lille gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk jenter :) Nyter tiden, og synes alt bare blir bedre og bedre for hver dag. Kjærligheten bare vokser, og små høydepunkter hele tiden. Lykke til for dere alle på innspurten nå, snart sitter vi alle med Nurkene våre i armene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det helt stille her?

Straks bare en uke til termin. Kynnere til og fra som tidligere, men har også hatt litt menssmerter de siste dagene. Satser på det er modning på gang, så får jeg fortsatt bare vente spent og se når fødselen har tenkt å starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat rundet 37 uker nå. Spennende å tenke på at det kan skje når som helst. (Selv om jeg tipper jeg går over termin). Tenk at det er 01. august i morgen. Jeg har siste arbeidsdag i dag, og gleder meg enormt til at permisjonen endelig skal starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+3 i dag, og venter også spent på at ting skal skje! Kjenner på alle de udelikate tegnene på modning, og håper jeg kan få møte det nye nurket, kanskje i neste uke? (Må bare rekke å vaske ut av kjøkkenskapene og kjøleskapet først!!!). Jeg har tidligere født i uke 36, 38 og 39, så jeg håper ikke overtid ihvertfall. Jeg er liksom klar fra uke 36 jeg!

Eller har jeg fortsatt 2 nøster igjen på babyteppet. Skal prøve å kvitte meg med ett i dag...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du slipper å gå overtid hvis du er klar fra uke 36 :) Jeger ikke så utålmodig jeg altså, men gleder meg selvfølgelig til å få bort magen og hilse på babyen. Guttenavnet er klart, men fortsatt litt usikre på jentenavnet.

Jeg har igjen å hekle picot- kant på litt under halve teppet, og det bør jeg klare på ei litt effektiv økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Heldig du som snart er ferdig med teppet, Tante Troll! Må skynde meg litt!

Når det gjelder termin, så er jeg nok litt mindre utålmodig denne gang, enn de foregående gangene. Nå kunne jeg på en måte tenkt meg å ha disse 3 ukene hjemme alene i ro og fred. Det er en luksus jeg vet å sette pris på denne gang!

Samtidig er vi alle veldig klare for å få lille-lillebror (som også forøvrig fortsatt mangler navn...), da vi nok nå har vår komplette familie etter dette....😅!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36+1 og føler meg veldig fødeklar allerede! Sist gikk jeg 4 dager over.... Blir noen lange uker dette... 😁

 

Har fått barnerommet på plass, mangler bare noen småting. Det er så koselig å pusle med ❤️ Får vel begynne å pakke fødebagen snart også, men det er ikke så mye jeg orker hver dag....

 

Vi har heller ikke noe navn klart til lillemor i magen. Har en liste med aktuelle, men liksom ingen som fenger helt. Satser på at det faller på plass når vi får møte henne, det gjorde det sist 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 36+1 og her har redebyggingen startet for fult! 2 maskiner er vasket med babyklær, tepper, sengetøy og kosekluter. Og har enda et par igjen. Syns det er utrolig koselig å ha noe å pusle med mens man venter. 

 

I går kom mannen hjem med ny bilstol og da begynte jeg å smågrine, alt ble plutselig så fryktelig virkelig! Kjenner jeg gleder meg noe helt enormt, går ikke an å beskrive engang :) Det er jo første barnet, så kanskje ikke så rart. Tenkte at så fort jeg er ferdig med all klesvasken så begynner jeg på fødebagen, har som mål å ha den ferdig når jeg er 37 fullgåtte. Ellers så mangler vi bare lekegrind til å ha i stua, men det haster ikke så innmari :) Så etter det er jeg klar! Da kan ho bare komme!

 

Dette blir noen spennende uker alle sammen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også redebygging på høyt nivå. 3,5 uker til terminen men han må gjerne komme før :) Alle klærne er vasket og ligger klart til bruk i kommoden, sengeklærne vaskes nå og jeg er i gang med sykehusbagen 👍 Det er 3.graviditeten og ikke så lenge siden forrige fødsel så muligheten for at han kommer før er absolutt til stede. Fikk beskjed om å forberede meg på det så vi får bare vente å se ;) Spennende tid ❤️ Gleder oss masse til å hilse på 💙

 

Nå er vi snart i mål alle sammen! :)

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også redebygging på høyt nivå. 3,5 uker til terminen men han må gjerne komme før :) Alle klærne er vasket og ligger klart til bruk i kommoden, sengeklærne vaskes nå og jeg er i gang med sykehusbagen Det er 3.graviditeten og ikke så lenge siden forrige fødsel så muligheten for at han kommer før er absolutt til stede. Fikk beskjed om å forberede meg på det så vi får bare vente å se ;) Spennende tid ❤ Gleder oss masse til å hilse på

Nå er vi snart i mål alle sammen! :)

Hvor tette blir barna dine? Storesøster er 1,5 år her.

Trenger litt finpuss på sykehusbagen, mannen blir litt småstressaav av at den ikke er helt klar :) Jeg tenker visst fortsatt at det er lenge igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh, er 37 + 4 , og er megaklar for å ikke være gravid lenger!!!nå har vi jaggu holdt ut lenge her,alle aug damene, tenk på den sinnssyke sommeren vi har kommet oss gjennom! Nå fortjener vi å få søte, velskapte barn, og vidunderlige fødselsopplevelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her er det også redebygging på høyt nivå. 3,5 uker til terminen men han må gjerne komme før :) Alle klærne er vasket og ligger klart til bruk i kommoden, sengeklærne vaskes nå og jeg er i gang med sykehusbagen Det er 3.graviditeten og ikke så lenge siden forrige fødsel så muligheten for at han kommer før er absolutt til stede. Fikk beskjed om å forberede meg på det så vi får bare vente å se ;) Spennende tid ❤ Gleder oss masse til å hilse på

Nå er vi snart i mål alle sammen! :)

Hvor tette blir barna dine? Storesøster er 1,5 år her.

Trenger litt finpuss på sykehusbagen, mannen blir litt småstressaav av at den ikke er helt klar :) Jeg tenker visst fortsatt at det er lenge igjen...

Jeg har 3 tette (5,5år, 4år og 2,5år), og kan anbefale det på det sterkeste! Jeg syns det var lettere å ha 2 enn 1, og 3.mann var lett til han var 2år!! (Hadde vi visst da, det vi vet nå, så kanskje det aldri hadde blitt en 4.mann! Hehe!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her er det også redebygging på høyt nivå. 3,5 uker til terminen men han må gjerne komme før :) Alle klærne er vasket og ligger klart til bruk i kommoden, sengeklærne vaskes nå og jeg er i gang med sykehusbagen Det er 3.graviditeten og ikke så lenge siden forrige fødsel så muligheten for at han kommer før er absolutt til stede. Fikk beskjed om å forberede meg på det så vi får bare vente å se ;) Spennende tid ❤ Gleder oss masse til å hilse på

Nå er vi snart i mål alle sammen! :)

Hvor tette blir barna dine? Storesøster er 1,5 år her.

Trenger litt finpuss på sykehusbagen, mannen blir litt småstressaav av at den ikke er helt klar :) Jeg tenker visst fortsatt at det er lenge igjen...

Jeg har 3 tette (5,5år, 4år og 2,5år), og kan anbefale det på det sterkeste! Jeg syns det var lettere å ha 2 enn 1, og 3.mann var lett til han var 2år!! (Hadde vi visst da, det vi vet nå, så kanskje det aldri hadde blitt en 4.mann! Hehe!!)

Å du milde :) Av en eller annen grunn innbilte jeg meg at du skulle ha en attpåklatt, men det var feil! Godt å høre erfaringen din med 1vs 2. Jeg tenker det blir heftig her i begynnelsen, men håper jo de vil få mye glede av hverandre etterhvert. Her stenger butikken etter denne fødselen, så det blir ikke 4 tette her :) Mannen har et barn fra tidligere som nesten er voksen, så vi sier oss godt fornøyde med 3 tilsammen.

 

VesleTrollet har begynt i barnehagen igjen denne uka. Tester grenser og skal klare selv når vi kommer hjem. Sliten mamma sliter litt med tålmodighet og å fysisk holde følge om dagen. Jeg spør henne innimellom om hun er 3 år når hun er skikkelig sinna. Skal ta på sko og bleie selv og blir rasende hvis vi prøver å hjelpe eller hun ikke får til. Puh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, men vi syns jo at 4.mann er litt attpåklatt, han er jo tross alt ett år eldre enn de andre har vært når de har fått søsken...:)!

Det er hektisk med så små barn, men ofte reagerer folk på ting som jeg syns er det enkleste å venne seg til; "er det ikke slitsomt med to bleiebarn?", "er det ikke slitsomt å kle på alle klærne på to barn til bhg?", "er det ikke slitsomt å ha to små som griser med maten?". Jeg føler at mange gruver deg for slike ting, men det går seg jo så lett til! Jeg har aldri tenkt på "hvor slitsomt" det er å gjøre ting to eller flere ganger, det bare går seg inn i rutinen!

Og som du sier: De har så innmari stor glede av hverandre! Det går ikke mange mnd skal du se før dine leker sammen og koser seg! Jeg blir ofte emosjonell når jeg ser hvor fint de har det sammen som søsken, (men ja, de krangler som andre søsken også!!!), og jeg vet at vi gjorde det rette for oss når vi valgte å få barna tett😍

 

PS: Jeg sliter også med tålmodigheten når jeg er gravid, det er naturlig når man er sliten. Jeg prøver å ligge i forkant av det som dukker opp, slik at jeg kan forutsi og forberede meg på hva som kommer til å skje. Det som kommer overraskende på meg, det mister jeg fortere tålmodigheten på...

Vi kommer oss igjennom den siste biten her nå, så blir alt forhåpentligvis lettere! Jeg pleier å syns at når babyen er ute, så er jeg i balanse og fullt operativ som mamma igjen etter et par uker, så satser på at det er slik denne gang også!!

Lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å motivere andre strikkere til å klirre litt ekstra med strikkepinnene: jeg skal feste 2 tråder, så er babyteppet helt ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å motivere andre strikkere til å klirre litt ekstra med strikkepinnene: jeg skal feste 2 tråder, så er babyteppet helt ferdig :)

Takk for motivasjon! Jeg begynte på babyteppe i går. Håper å bli ferdig før baby kommer, termin 22. august ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å motivere andre strikkere til å klirre litt ekstra med strikkepinnene: jeg skal feste 2 tråder, så er babyteppet helt ferdig :)

Jeg er også endelig ferdig! Nå henger det til tørk, og så skal det rett i fødebagen!

Har også en ullue og ullbukse som må strikkes i løpet av høsten, men det blir bare kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hvor stor er deres fødebag? Skal snart pakke fødebagen men aner ikke hvor stor den skal være. Vil ikke komme på sykehuset med et svært flyttelass heller, hehe. 

 

Er det nok med en stor veske eller en weekendbag? Tenkte å kanskje være på sykehuset i 2-3 dager.

 

Uff, teit spørsmål egentlig, men aner virkelig ikke. Første barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hvor stor er deres fødebag? Skal snart pakke fødebagen men aner ikke hvor stor den skal være. Vil ikke komme på sykehuset med et svært flyttelass heller, hehe.

 

Er det nok med en stor veske eller en weekendbag? Tenkte å kanskje være på sykehuset i 2-3 dager.

 

Uff, teit spørsmål egentlig, men aner virkelig ikke. Første barnet :)

Litt avhengig av hvor langt unna sykehuset du bor tenker jeg. Selv bor vi 10 min kjøretur unna så tar bare med nok til en overnatting, kanskje to. Mannen kan jo ta med mer dersom det trengs siden han kommer til å kjøre litt frem og tilbake (vi har en fra før så han må jo hjem til henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1 idag... AND STILL NO BABY... begynner å bli skikkelig lei nå..... har ikke orket en shit denne graviditeten. bekkenløsning, sykemeldt, en liten på 19 mnd, og vanvittige kynner..... ææææuuuuaaaaaasssjjjjj ... har vært skikkelig lei en stund.. og var klar til å rive ut håret når det var på det varmeste i ørten uker.... nå er det nok....

 

babyteppe, gravidlogg, organisering av ting og tang.. ja alt JOY som hører med har jeg IKKE GIDDE denne gangen..... baby nr 2 kommer til å føle seg skikkelig utenfor... førstemann gjorde jeg alt... lagde babybok, første dagbok for han, lagde babyteppe til han med navnet hans... jeg vet ikke engang hvor ultrabilde av nr 2 er...... 

 

denne graviditeten har bare vært pest og plage..... eier ikke tålmodighet og er drittlei av å ikke kunne leke med gutten min.....  :kjefte:  :kjefte:  :kjefte:

bare det å løfte han opp på stellebordet og dusje han er et ORK.... han har også begynt å trekke seg litt unna og blitt en skikkelig pappagutt... wonder why???

 

også var det trassalderen i tillegg... skjønner ikke hva faen jeg tenkte på når et eller annet i hode mitt sa ... to tette???!!!!!! 

 

fy faen....  :bond:  :kjefte:  :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hvor stor er deres fødebag? Skal snart pakke fødebagen men aner ikke hvor stor den skal være. Vil ikke komme på sykehuset med et svært flyttelass heller, hehe. 

 

Er det nok med en stor veske eller en weekendbag? Tenkte å kanskje være på sykehuset i 2-3 dager.

 

Uff, teit spørsmål egentlig, men aner virkelig ikke. Første barnet :)

Sist (med min første) var jeg veldig usikker og la nok litt for mye vekt på listene over hva som var så veldig viktig å ha med i bagen som lå på nett, hadde med en ganske stor bag med en del unødvendig ting i (var skikkelig drass å slepe rundt på, vi ble sendt litt frem og tilbake pga igangsetting/hastesnitt). Vi skal få barn ved samme sykehus som sist (Arendal), de hadde bind, fæle men praktiske nettingtruser, skjorte, håndklær og kluter til dusj/vask, stellebord med bleier, kluter, klær og tepper til lille som jeg brukte de dagene vi var der sist. Var der 6 dager hvis jeg ikke husker feil og følte ikke at vi manglet noe utstyr mens vi var der.

 

Så denne gangen har jeg rett og slett kjøpt en mindre og ikke minst billig bag (Søstrene Grene), var veldig grei størrelse syns jeg. Jeg har lagt oppi et par komplette skift til meg og hjemreisetøy til frøkna som kommer, toalettmappe og har fortsatt god plass på toppen til et teppe/nyladet kamera etc. Pakket ikke ned drikke eller mat sist (ser mange andre som skriver at de gjør det), men jeg kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...