Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

termin imorgen.. no sign of baby.... :sprettoy::kjefte:[/quote

Åh, ikke ta sorgene på forskudd, bebisen kan fortsatt rekke det!!!:):):

 

hehe.... tviler... den forrige gikk 9 dager over... ser ut som lillebror føler for å gjøre det samme.  :skravle:  de har sikkert prata sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter de siste dagene før baby til fulle. Begynner å ta innover meg at livet før og etter baby kommer til å være milevis fra hverandre. Deilig å styre sin egen hverdag enn så lenge. Den nye sjefen er selvsagt velkommen når hun måtte ønske. Tror hun har det godt der inne da, ligger og romsterer og koser seg. Magen ser helt komisk ut når rumpa spretter ut og går fra side til side <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D ja jeg ser den men vil så gjerne ha han nå ;)

 

Her venter 2 søsken spent og spør hver dag :D begynner å bli utålmodig de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja her ringer slektninger i alle døgnenes tider for å se om nurket har ankommet eller ikke...som om jeg ikke er irritabel og utålmodig fra før av så må jeg drive å si "nei...ikke enda" minst 5 ganger i tlf.... 

 

kvinner glemmer fødsel og barsel fort virker det som.... har en tante som ringte igår og spurte når jeg skulle på sykehuset idag siden det er idag jeg har termin...... hallloooo.... trodde du det var en skriftelig avtale mellom meg, legen og termindatoen???? skal jeg på sykehuset på termindagen og trekke kølapp??? hallo i luken liksom.... jeg bare .. tante??? hvor mange barn har du født??? (3) husker du ikke noe fra fødsel??? 

og hennes minste er knappe 10 år.... 

Endret av peanutts82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur til sykehuset på oss i dag, da jeg våknet med en litt kraftig blødning. Baby har det bra, har begynt å få svake rier, 3cm åpning. Skal gå en times tur nå, og har ny sjekk 14:30. Håper det tar seg opp og blir fødsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slimproppen har så smått begynt å komme ut... i de siste 3 dagene har jeg sett litt og litt av den på dopapiret.... har masse mensmurringer, igår var det mye mens-lignenede smerter men ikke noe voldsomme greier.... klarte å gå på tur og lage mat og gjøre det jeg ellers gjør så det var sikkert bare kynner... på slutten av kvelden kunne jeg ikke lenger stå uten at det kom voldsomme kynner.... men med engang jeg la meg ned så forsvant de.... og sov som en stein gjennom natta... og idag...... as if nothing happened  :cry: grrrrrrr...... 

har prøvd å massere disse såkaldt triggerpunktene på kroppen i ny og ne... men har liksom ikke noe voldsom tro på at det hjelper...... hopper litt på yoga ballen min mens jeg ser på tv.... bouncy bouncy....  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur til sykehuset på oss i dag, da jeg våknet med en litt kraftig blødning. Baby har det bra, har begynt å få svake rier, 3cm åpning. Skal gå en times tur nå, og har ny sjekk 14:30. Håper det tar seg opp og blir fødsel!!

 

Så spennende!

Nå er du sikkert godt i gang, kanskjexril og med ferdig! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slimproppen har så smått begynt å komme ut... i de siste 3 dagene har jeg sett litt og litt av den på dopapiret.... har masse mensmurringer, igår var det mye mens-lignenede smerter men ikke noe voldsomme greier.... klarte å gå på tur og lage mat og gjøre det jeg ellers gjør så det var sikkert bare kynner... på slutten av kvelden kunne jeg ikke lenger stå uten at det kom voldsomme kynner.... men med engang jeg la meg ned så forsvant de.... og sov som en stein gjennom natta... og idag...... as if nothing happened :cry: grrrrrrr......

har prøvd å massere disse såkaldt triggerpunktene på kroppen i ny og ne... men har liksom ikke noe voldsom tro på at det hjelper...... hopper litt på yoga ballen min mens jeg ser på tv.... bouncy bouncy.... :fnise:

 

Hehehe :) Høres ut som meg helt på slutten sist.. Man blir så lei!

Håper det setter i gang ordentlig snart! Tvitvi! Vil også komme i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på kontroll i dag og fikk gode nyheter! Lillegull ligger langt ned i bekkenet og hodet er festet :) :) Heldigvis har de nedpress smertene og bekken ubehaget ført til noe godt! Nå satser vi på fødsel snart! 1 uke til termin ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag og fikk gode nyheter! Lillegull ligger langt ned i bekkenet og hodet er festet :) :) Heldigvis har de nedpress smertene og bekken ubehaget ført til noe godt! Nå satser vi på fødsel snart! 1 uke til termin ❤️❤️❤️

Så bra da! Jeg skal på kontroll i morgen. Håper på gode nyheter om modning, festet hode og sannsynlig nærstående fødsel da! 40 uker i morgen :) Det må jo være ganske nære uansett, men håper det ikke blir så mange dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskelse på kontroll: Baby har snudd seg tilbake i seteleie. Det var jo litt dumt da, nå som det bare er tre dager til termin... :( har fått henvisning til ul på sykehuset, og regner med å få time på torsdag. Da blir det vurdering av bekken mtp vaginal fødsel. Jeg er ganske lav, så det er en viss sjanse for at bekkenet er for lite for vaginal setefødsel. Men om alt ser bra ut vil jeg mye heller ha det enn keisersnitt. *sukk* De er noen luringer disse små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så typisk:( Kan jo være babyen snur seg tilbake igjen! Jeg er ganske lav selv, 163.5 og fikk vite bekkenet var for smalt. Men jeg fødte jo plutselig 2,5 uker før termin og da fikk jg lov å prøve vaginal setefødsel. Drømmefødsel vil jeg si! Lite smerter, og alt gikk fint :-) Håper du får oppleve det samme :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så typisk:( Kan jo være babyen snur seg tilbake igjen! Jeg er ganske lav selv, 163.5 og fikk vite bekkenet var for smalt. Men jeg fødte jo plutselig 2,5 uker før termin og da fikk jg lov å prøve vaginal setefødsel. Drømmefødsel vil jeg si! Lite smerter, og alt gikk fint :-) Håper du får oppleve det samme :))

Godt å høre! Jeg er 162. Håper bare at de rekker å måle bekkenet før babyen bestemmer seg for å komme. Menstermin er jo i morgen! Babyen er nok ingen tungvekter uansett, for magen min er ganske nett og rett under den røde streken på sf-mål. Krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskelse på kontroll: Baby har snudd seg tilbake i seteleie. Det var jo litt dumt da, nå som det bare er tre dager til termin... :( har fått henvisning til ul på sykehuset, og regner med å få time på torsdag. Da blir det vurdering av bekken mtp vaginal fødsel. Jeg er ganske lav, så det er en viss sjanse for at bekkenet er for lite for vaginal setefødsel. Men om alt ser bra ut vil jeg mye heller ha det enn keisersnitt. *sukk* De er noen luringer disse små.

 

Å nei! Visste ikke at de kunne snu seg tilbake såpass seint 😱 Min satt også lenge før han snudde seg med hodet ned. Heldigvis er hodet festet så da håper jeg han blir liggende sånn ❤️

Masse lykke til med måling av bekkenet :) tvitvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over termin..... and still no baby...  :kjefte:  :kjefte:  :kjefte:

har jo så masse kynner og smerter og men de forsvinner med engang jeg legger meg ned... men nå er de så irriterende og smertefulle at jeg bare ligger på sofaen som en moskusku og er avhengig av hjelp for å komme meg til toalettet eller andre steder pga bekkenet. NÅ ER JEG LEI ASSÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over termin..... and still no baby... :kjefte::kjefte::kjefte:

har jo så masse kynner og smerter og men de forsvinner med engang jeg legger meg ned... men nå er de så irriterende og smertefulle at jeg bare ligger på sofaen som en moskusku og er avhengig av hjelp for å komme meg til toalettet eller andre steder pga bekkenet. NÅ ER JEG LEI ASSÅ

 

Høres ikke godt ut!

Håper du starter ordentlig snart ;)

Terminen min er neste uke og kjenner det merkes på tålmodigheten her også :)

 

Snart er vi i mål alle sammen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Overraskelse på kontroll: Baby har snudd seg tilbake i seteleie. Det var jo litt dumt da, nå som det bare er tre dager til termin... :( har fått henvisning til ul på sykehuset, og regner med å få time på torsdag. Da blir det vurdering av bekken mtp vaginal fødsel. Jeg er ganske lav, så det er en viss sjanse for at bekkenet er for lite for vaginal setefødsel. Men om alt ser bra ut vil jeg mye heller ha det enn keisersnitt. *sukk* De er noen luringer disse små.

 

Å nei! Visste ikke at de kunne snu seg tilbake såpass seint 😱 Min satt også lenge før han snudde seg med hodet ned. Heldigvis er hodet festet så da håper jeg han blir liggende sånn ❤️

Masse lykke til med måling av bekkenet :) tvitvi!

Jeg har en liten mistanke om at babyen kanskje satt på kontrollen i uke 38 også, men da hadde jeg en vikarjordmor. Jeg prøvde å si at jeg var litt bekymret for det, men hun virket så sikker i sin sak på at hodet var ned. Babyen har jo hatt samme leie siden da ut fra det jeg har kjent, så det kan jo bety at hun har hatt rumpa ned en stund. Jaja... Nå forbereder jeg meg bare mentalt på at fødselen blir litt annerledes enn jeg selv hadde trodd. Ville gjerne føde i vann, og på en rolig fødeavdeling uten så mye medisinsk utstyr. Blir det setefødsel er det jo automatisk leger, ctg, tett oppfølging og epidural som står på menyen.

 

Uansett hva som skjer blir det nok verdt det, for resultatet er jo å få møte vårt lille barn for første gang! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over termin..... and still no baby... :kjefte::kjefte::kjefte:

har jo så masse kynner og smerter og men de forsvinner med engang jeg legger meg ned... men nå er de så irriterende og smertefulle at jeg bare ligger på sofaen som en moskusku og er avhengig av hjelp for å komme meg til toalettet eller andre steder pga bekkenet. NÅ ER JEG LEI ASSÅ

Det må jo bare være saftige modningstegn du har! Krysser fingrene for at du kommer i gang ila natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... magen har behov for å tømme seg hele tiden.... har vært på do 4 ganger idag... kraftig diare (sorry) og kan verken gå, stå eller sitte uten at jeg får kynner ofmagen strammer seg masse.... men kan jo ikke kalle det for rier for de forsvinner med engang jeg ligger på siden...

Hadde kontroll hos jordmor igår 40+2 og hode var ikke helt festet men lå på kanten av bekkenet og var på vei til å synke ned.... men hun kunne vrikke litt på hode enda..... men hos annengangs fødende så kan hode feste seg i siste liten rett før fødsel liksom....så det i seg selv kan ikke forutsi om det er lenge til fødsel starter eller ikke..... greatttttt...... fikk overtidskontroll på sykehuset nå på fredag..... håper det skjer noe før da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Overraskelse på kontroll: Baby har snudd seg tilbake i seteleie. Det var jo litt dumt da, nå som det bare er tre dager til termin... :( har fått henvisning til ul på sykehuset, og regner med å få time på torsdag. Da blir det vurdering av bekken mtp vaginal fødsel. Jeg er ganske lav, så det er en viss sjanse for at bekkenet er for lite for vaginal setefødsel. Men om alt ser bra ut vil jeg mye heller ha det enn keisersnitt. *sukk* De er noen luringer disse små.

 

Å nei! Visste ikke at de kunne snu seg tilbake såpass seint 😱 Min satt også lenge før han snudde seg med hodet ned. Heldigvis er hodet festet så da håper jeg han blir liggende sånn ❤️

Masse lykke til med måling av bekkenet :) tvitvi!

Jeg har en liten mistanke om at babyen kanskje satt på kontrollen i uke 38 også, men da hadde jeg en vikarjordmor. Jeg prøvde å si at jeg var litt bekymret for det, men hun virket så sikker i sin sak på at hodet var ned. Babyen har jo hatt samme leie siden da ut fra det jeg har kjent, så det kan jo bety at hun har hatt rumpa ned en stund. Jaja... Nå forbereder jeg meg bare mentalt på at fødselen blir litt annerledes enn jeg selv hadde trodd. Ville gjerne føde i vann, og på en rolig fødeavdeling uten så mye medisinsk utstyr. Blir det setefødsel er det jo automatisk leger, ctg, tett oppfølging og epidural som står på menyen.

 

Uansett hva som skjer blir det nok verdt det, for resultatet er jo å få møte vårt lille barn for første gang! ❤

 

Det kommer til å bli fantastisk uansett! ❤️ Man kan aldri planlegge en fødsel for disse små styrer showet helt selv ;) Håper du får en god opplevelse uansett. Snart er vi i mål alle sammen - endelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...