Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Jeg fikk møte mi lille Tulle 7.august i uke 38+3, ble keisersnitt pga seteleie, rolig og fin opplevelse, og hun er en bedagelig liten krabat, vi storkoser oss :)

 

Er nå en lykkelig 3-barnsmor som takker for seg på dette forumet!

 

Lykke til alle dere som fortsatt venter, dere har masse å glede dere til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk møte mi lille Tulle 7.august i uke 38+3, ble keisersnitt pga seteleie, rolig og fin opplevelse, og hun er en bedagelig liten krabat, vi storkoser oss :)

 

Er nå en lykkelig 3-barnsmor som takker for seg på dette forumet!

 

Lykke til alle dere som fortsatt venter, dere har masse å glede dere til :D

Gratulerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk møte mi lille Tulle 7.august i uke 38+3, ble keisersnitt pga seteleie, rolig og fin opplevelse, og hun er en bedagelig liten krabat, vi storkoser oss :)

 

Er nå en lykkelig 3-barnsmor som takker for seg på dette forumet!

 

Lykke til alle dere som fortsatt venter, dere har masse å glede dere til :D

 

Gratulerer ❤️ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager over ul-termin, fire dager over menstermin. Må innrømme at det er litt skuffende å våkne og konstantere med at det ikke har skjedd noe i natt heller. Spesielt med seteleie og en fødsel jeg derfor er meget spent på. Setefødsler settes heller ikke i gang, så hvis jeg kommer langt nok over tiden blir det tilslutt planlagt ks. Heldigvis skal jeg til jordmor igjen i morgen, og da får jeg time til overtidskontroll på sykehuset.

 

Hvordan er det med tålmodigheten til dere andre? Nå har vi sannelig vært flinke å vente. Lengter sånn etter denne babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager over ul-termin, fire dager over menstermin. Må innrømme at det er litt skuffende å våkne og konstantere med at det ikke har skjedd noe i natt heller. Spesielt med seteleie og en fødsel jeg derfor er meget spent på. Setefødsler settes heller ikke i gang, så hvis jeg kommer langt nok over tiden blir det tilslutt planlagt ks. Heldigvis skal jeg til jordmor igjen i morgen, og da får jeg time til overtidskontroll på sykehuset.

 

Hvordan er det med tålmodigheten til dere andre? Nå har vi sannelig vært flinke å vente. Lengter sånn etter denne babyen!

Jeg er ni dager overtidig nå, og begynner å bli ganske lei, men det verste er igrunn at tiden holder på å renne ut ift å få gå i spontan fødsel. Lite lysten på induksjon. Alt sto bra til på overtidskontrollen, så det er vel bare å holde håpet oppe :) Lykke til i morgen! Jeg skal til ny overtidsvurdering da (hvis jeg ikke føder i dag da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

To dager over ul-termin, fire dager over menstermin. Må innrømme at det er litt skuffende å våkne og konstantere med at det ikke har skjedd noe i natt heller. Spesielt med seteleie og en fødsel jeg derfor er meget spent på. Setefødsler settes heller ikke i gang, så hvis jeg kommer langt nok over tiden blir det tilslutt planlagt ks. Heldigvis skal jeg til jordmor igjen i morgen, og da får jeg time til overtidskontroll på sykehuset.

 

Hvordan er det med tålmodigheten til dere andre? Nå har vi sannelig vært flinke å vente. Lengter sånn etter denne babyen!

Jeg er ni dager overtidig nå, og begynner å bli ganske lei, men det verste er igrunn at tiden holder på å renne ut ift å få gå i spontan fødsel. Lite lysten på induksjon. Alt sto bra til på overtidskontrollen, så det er vel bare å holde håpet oppe :) Lykke til i morgen! Jeg skal til ny overtidsvurdering da (hvis jeg ikke føder i dag da.)

Ni dager ja, det er lenge! Krysser fingrene for at du slipper å vente særlig lengre nå. Er du hjemme om dagene eller får du kommet deg litt ut også? Jeg tør ikke gå på tur alene lenger, ettersom jeg har fått beskjed om å ringe etter ambulanse og legge meg ned hvis vannet går først. Det er pga leiet da. Synes dagene blir ekstra lange av å bare være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart de har forskjellig praksis anekdote. Hvor føder du? Jeg skulle bli satt i gang 38+4 om ingenting hadde skjedd! Noe det gjorde. Kanskje var det fordi jeg hadde smalere bekken! Føler med alle på overtid, og håper alle bebiser popper ut snart <3

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart de har forskjellig praksis anekdote. Hvor føder du? Jeg skulle bli satt i gang 38+4 om ingenting hadde skjedd! Noe det gjorde. Kanskje var det fordi jeg hadde smalere bekken! Føler med alle på overtid, og håper alle bebiser popper ut snart <3

Åja, det var jo litt rart. Jeg skal føde på KK i Bergen. Tenkte jeg skulle drøfte alle mine tusen spm med jordmor i morgen. Hadde jo med meg en lang liste over spm da vi var på kontroll på sykehuset torsdag og fredag, men nye spm dukker stadig opp. Han legen vi snakket med på fredag var ikke kjempeerfaren, men hun vi møtte på torsdag var veldig flink. Tror jeg skal be om å få time til overlege på neste kontroll, hvis ikke jeg har født enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, min største medfølelse til dere som er på overtid! Selv er jeg 4 dager over menstermin, men har 4 dager igjen til UL termin. Er SÅ lei nå, sikkert spes siden jeg trodde jeg skulle bli igangsatt på fredag Alt er tungt, slitsomt, og ukomfortabelt.

 

Skal til modningsakupunktur i morgen. Vet ikke om jeg tror helt på det, men er villig til å prøve ALT nå Skal også til legekontroll på ettermiddagen, noe jeg er glad for siden min lille akrobat er MEGET aktiv og jeg er usikker på leie igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, min største medfølelse til dere som er på overtid! Selv er jeg 4 dager over menstermin, men har 4 dager igjen til UL termin. Er SÅ lei nå, sikkert spes siden jeg trodde jeg skulle bli igangsatt på fredag Alt er tungt, slitsomt, og ukomfortabelt.

 

Skal til modningsakupunktur i morgen. Vet ikke om jeg tror helt på det, men er villig til å prøve ALT nå Skal også til legekontroll på ettermiddagen, noe jeg er glad for siden min lille akrobat er MEGET aktiv og jeg er usikker på leie igjen

Hvor skal du på modningsakupunktur? Privat eller jordmor/fødeavdeling? Fikk du forresten målt mengde fostervann på kontroll? Ettersom baby er så aktiv og tydeligvis kan snu seg litt der inne mener jeg. Aktiv baby er jo forøvrig et bra tegn :) Min lille er også superaktiv, spesielt om kvelden og natten. Det gjør nesten vondt til tider, men da ligger jeg og håper at hun kanskje jobber med å snu seg riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat modningsakupunktur booket i ren desperasjon da jeg kom hjem fra sykehuset på fredag

 

Legen på sykehuset torsdag nevnte ikke fostervann spesiellt men hun drev å målte alt annet i en evighet så regner med hun så på det også. Hun så at lille er ca 3400 g så hun er jo ikke den største og har vel derfor mer enn nok plass til å turne rundt

 

Det er mest kvelden/natten det er action her også ja! Får jo ikke sove pga huleboerfest

 

Vet du hva størrelse på din da? Min har jo tydligvis snudd seg 360 minst en gang.... Håper det skjer med deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble estimert til 3600, så det er vel omtrent akkurat på snittet. Det er jo en 10% feilmargin, så lille kan være 4000 også. Men ikke mer mente legen. Kanskje jeg skulle prøve modningsakupunktur også...har brukt akupunktur tidligere med god effekt. Det var for kronisk bihulebetennelse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en nydelig jente den 17 august, hun ble estimert til ca 3400, men kom ut 3850 g og 51 lang (vår første var 2300 g og 46 lang, pga SF). Jeg ble satt i gang med gel lørdag kl 08.00 og da var det ingen vei tilbake. (Ballong var ikke aktuelt, legen sa at den bare ville falt ut). Fikk en gel-dose til senere på ettermiddagen som virkelig hadde effekt på kroppen min. Skalv og spydde i en fæl riestorm til jeg fikk en sprøyte morfin og noe kvalmedempende som gjorde at jeg greide å sove ca 4 timer natt til søndag. Rier fortsatte (dessverre gjorde kvalmen også det), gikk inn på fødestua i 10-11 tida tror jeg, fikk mer glukose, riestimulerende og venta i grunn bare på nok åpning så jeg kunne få epidural. Det var helt nydelig når jeg fikk epidural kl. 13.00, kjente kroppen slappet av og sammen med riestimulerende drypp gikk det seg ganske raskt mot full åpning. Babyen hadde ganske høy puls, så vi ble godt overvåket underveis. Pressa ca. 1 god time og så var ho ute 17.36. Måtte sy litt, rier avtok og jeg pressa i grunn på ren og skjær vilje (ho satt litt fast og overlege/lege som var på fødestua hadde sagt til jordmor at hvis ikke hun var ute etter 1 time og 15 min ville de bruke vakuum/klippe meg). For meg som ikke fødte vaginalt første gangen (hastesnitt) og ikke visste hva som ventet meg, så synes jeg at jeg hadde en fin opplevelse og det var veldig godt å "få lov" til å føde på normal måte. Tida frem til epidural var forferdelig (jeg må ha den laveste smerteterskelen i verden, men jeg sutret i hvertfall ikke høyt :) ), men alt som skjedde etter epiduralen føltes riktig og godt. Følelsen når det siste presset dytta jenta vår ut var ubeskrivelig, og jeg fikk henne rett på brystet. Pappaen var med hele veien, han synes også det gikk over all forventning (han løp jo rundt med spyposen dagen føre og så meg ligge som et skjelvende aspeløv i senga). Vi er nå veldig glade og takknemlige 2-barnsforeldre :)

 

Gratulerer til alle som har fått og lykke til til alle som fortsatt venter på sin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en nydelig jente den 17 august, hun ble estimert til ca 3400, men kom ut 3850 g og 51 lang (vår første var 2300 g og 46 lang, pga SF). Jeg ble satt i gang med gel lørdag kl 08.00 og da var det ingen vei tilbake. (Ballong var ikke aktuelt, legen sa at den bare ville falt ut). Fikk en gel-dose til senere på ettermiddagen som virkelig hadde effekt på kroppen min. Skalv og spydde i en fæl riestorm til jeg fikk en sprøyte morfin og noe kvalmedempende som gjorde at jeg greide å sove ca 4 timer natt til søndag. Rier fortsatte (dessverre gjorde kvalmen også det), gikk inn på fødestua i 10-11 tida tror jeg, fikk mer glukose, riestimulerende og venta i grunn bare på nok åpning så jeg kunne få epidural. Det var helt nydelig når jeg fikk epidural kl. 13.00, kjente kroppen slappet av og sammen med riestimulerende drypp gikk det seg ganske raskt mot full åpning. Babyen hadde ganske høy puls, så vi ble godt overvåket underveis. Pressa ca. 1 god time og så var ho ute 17.36. Måtte sy litt, rier avtok og jeg pressa i grunn på ren og skjær vilje (ho satt litt fast og overlege/lege som var på fødestua hadde sagt til jordmor at hvis ikke hun var ute etter 1 time og 15 min ville de bruke vakuum/klippe meg). For meg som ikke fødte vaginalt første gangen (hastesnitt) og ikke visste hva som ventet meg, så synes jeg at jeg hadde en fin opplevelse og det var veldig godt å "få lov" til å føde på normal måte. Tida frem til epidural var forferdelig (jeg må ha den laveste smerteterskelen i verden, men jeg sutret i hvertfall ikke høyt :) ), men alt som skjedde etter epiduralen føltes riktig og godt. Følelsen når det siste presset dytta jenta vår ut var ubeskrivelig, og jeg fikk henne rett på brystet. Pappaen var med hele veien, han synes også det gikk over all forventning (han løp jo rundt med spyposen dagen føre og så meg ligge som et skjelvende aspeløv i senga). Vi er nå veldig glade og takknemlige 2-barnsforeldre :)

Gratulerer til alle som har fått og lykke til til alle som fortsatt venter på sin tur :)

Gratulerer så mye til hele familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble estimert til 3600, så det er vel omtrent akkurat på snittet. Det er jo en 10% feilmargin, så lille kan være 4000 også. Men ikke mer mente legen. Kanskje jeg skulle prøve modningsakupunktur også...har brukt akupunktur tidligere med god effekt. Det var for kronisk bihulebetennelse da.

Skader jo ikke prøve tenker jeg (modningsakupunktur altså). Værste som kan skje er vel at ingenting skjer og man hiver penger ut av vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Marsipan! Takk for at du deler :) Det hørtes ut som en intens men også fin fødselsopplevelse. Godt å høre at det gikk så bra med dere selv om du hadde sf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten oppdatering

 

da ble vi sendt hjem igjen etter et kortere opphold på sykehus. 

 

startet rundt kl 15 med rier hver 5-6 minutt. ikke noe forvarsel... plutselig begynte de å komme ganske intense og smertefulle... ringte føden etter en times tid og vi ble enig om å vente litt å se om det fortsetter.

 

Men etter 2 timer var det fremdeles 5-6 minutter mellom hver rie og de begynte å gjøre så pass ondt at jeg ikke klarte å føre en samtale når det pågikk... ringte tilbake og jeg fikk komme til de....

 

ble koblet til skjermen og det ble konstatert at riene var ikke så regelmessige som de ville ha det.... det kunne av og til gå mellom 7-8 minutter og noen ganger mellom 5-6 minutter osv.. og det beregnes ikke som regelmessig. hun sjekket mormunnen og det var ingen fremgang siden overtidskontrollen på fredag.. fremdeles kunne hun skivse inn maks 2 fingertupper men kunne kjenne hode til babyen da... det var jo morsomt... 

 

nei.... så da fikk jeg paralgin forte og hun mente at det her er masrier som indikerer at noe er på gang men at det kunne gå lenge til det faktisk startet med å åpne seg... så nå er vi hjemme....

 

nå har til og med riene blitt "snillere".. maser ikke like intens som tidligere på dagen og jeg har tatt 2 paracet og venter spent... vil helst holde meg unna paralgin forte da jeg føler det blir litt for sterkt og jeg blir så sløv av det... får heller revurdere saken til leggetid om jeg plages så mye at jeg ikke får sove.. så krysser vi fingerene på at vannet går i løpet av kvelden eller natta for jeg vil ikke møte opp til avtalt kontroll imorgen og bli igangsatt. vil helst unngå det..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten oppdatering

 

da ble vi sendt hjem igjen etter et kortere opphold på sykehus. 

 

startet rundt kl 15 med rier hver 5-6 minutt. ikke noe forvarsel... plutselig begynte de å komme ganske intense og smertefulle... ringte føden etter en times tid og vi ble enig om å vente litt å se om det fortsetter.

 

Men etter 2 timer var det fremdeles 5-6 minutter mellom hver rie og de begynte å gjøre så pass ondt at jeg ikke klarte å føre en samtale når det pågikk... ringte tilbake og jeg fikk komme til de....

 

ble koblet til skjermen og det ble konstatert at riene var ikke så regelmessige som de ville ha det.... det kunne av og til gå mellom 7-8 minutter og noen ganger mellom 5-6 minutter osv.. og det beregnes ikke som regelmessig. hun sjekket mormunnen og det var ingen fremgang siden overtidskontrollen på fredag.. fremdeles kunne hun skivse inn maks 2 fingertupper men kunne kjenne hode til babyen da... det var jo morsomt... 

 

nei.... så da fikk jeg paralgin forte og hun mente at det her er masrier som indikerer at noe er på gang men at det kunne gå lenge til det faktisk startet med å åpne seg... så nå er vi hjemme....

 

nå har til og med riene blitt "snillere".. maser ikke like intens som tidligere på dagen og jeg har tatt 2 paracet og venter spent... vil helst holde meg unna paralgin forte da jeg føler det blir litt for sterkt og jeg blir så sløv av det... får heller revurdere saken til leggetid om jeg plages så mye at jeg ikke får sove.. så krysser vi fingerene på at vannet går i løpet av kvelden eller natta for jeg vil ikke møte opp til avtalt kontroll imorgen og bli igangsatt. vil helst unngå det.....

 

Oi, nå må du vel være nær en fødsel! Jeg tipper vannet går i natt ;) Dessuten kan jeg ikke tro annet enn at det vil gå superfort å komme i gang hvis det blir indusert i morgen. Ønsker deg en fin fødsel!

Jeg har hatt kynnere med alt fra 5 til 30 minutters mellomrom i over 24 timer nå. Håper sånn at de skal utvikle seg til rier i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Ble det noen fødsler i helga?

 

Jeg sitter nå her med baby i magen enda jeg.. Begynner å bli utålmodig for å si det pent. Tungt og sliten nå.. *komme nå lille baby* ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel på meg i natt i alle fall. Vært hos jordmor i dag, og hun er veldig dyktig og god å prate med. Fikk luftet alle mine bekymringer og føler meg roligere med tanke på setefødselen nå. Jordmor og helsestasjon ligger i samme lokaler, og det var tre skjønne barn på rundt ett år som lekte da vi var på venterommet. Jeg begynte å gråte fordi de var så fine. Stakkars mannen min måtte trøste meg. Maks hormonell og følsom nå! Har fått ny time på sykehuset på fredag, og da håper jeg de har en plan for meg hvis ingen ting har skjedd enda!! Satser på at noe må ha skjedd innen da!

 

Peanuts blir vel satt i gang i dag hvis ingen ting skjedde i natt? Venter spent på oppdatering derfra. Noe action på noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel på meg i natt i alle fall. Vært hos jordmor i dag, og hun er veldig dyktig og god å prate med. Fikk luftet alle mine bekymringer og føler meg roligere med tanke på setefødselen nå. Jordmor og helsestasjon ligger i samme lokaler, og det var tre skjønne barn på rundt ett år som lekte da vi var på venterommet. Jeg begynte å gråte fordi de var så fine. Stakkars mannen min måtte trøste meg. Maks hormonell og følsom nå! Har fått ny time på sykehuset på fredag, og da håper jeg de har en plan for meg hvis ingen ting har skjedd enda!! Satser på at noe må ha skjedd innen da!

 

Peanuts blir vel satt i gang i dag hvis ingen ting skjedde i natt? Venter spent på oppdatering derfra. Noe action på noen andre?

 

Spennende å de hva som skjer med peanuts, om det har blitt baby eller om hun blir satt i gang :)

 

Vi er ikke mange igjen her nå ❤️

Jeg for min del skal på sykehuset på onsdag. Se hvordan det blir etter det da ;)

 

Godt å høre at du ble mer beroliget av en prat med jm 👍 det er derfor de er der ❤️

 

Håper vi alle sitter her med våre søte små før vi aner ❤️💙❤️💙

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel her heller. Men det er jo tross alt 5 dager til termin, så stresser ikke enda. Men utålmodig, det er jeg! Skal til jordmor til torsdag, så det blir spennende å se om det blir flere kontroller etter det. Håper ikke det!:) Men begynner å bli forberedt på at det kan bli september-baby. Gjør ingenting for min del egentlig, siden vi ikke skal ha henne i barnehage før hun er 2 år :) 

 

Prøver å få tiden til å gå ved å gjøre husarbeid, bake og se filmer sammen med samboer. Må minne meg selv på å gjøre "kjæresteting" nå før jenta vår kommer. Det er ikke alltid så lett, siden 99% av alle tankene mine går til baby og fødsel, hehe. Begynner nesten å gå tom for ting å gjøre, særlig siden bekkenet er helt elendig... Men her om dagen var vi på kino, og igår spiste vi ute. Det var deilig, fikk endelig tankene over på noe annet. 

 

Nei... Håper de søte små babyene våres snart vil komme til verden! Da tror jeg hele denne ventetiden fort blir glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn her heller. Vært til modningsakupunktur i dag for første gang; har håp om at det setter i gang noe over natter! Termin er ikke før torsdag men....

 

Har også vært hos legen i dag, hodet er plassert godt nede i bekkenet - det er jo bra. Litt proteiner i urinen igjen så følges opp på torsdag hvis ikke noe har skjedd innen da *håper håper håper* 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer..... da ble det fødsel på meg allikevel..... keisersnitt etter 17 timer med rier fra en annen verden hver 5minutt... 2 sett med epidural.. lystgass... og en stjernetitter som nektet å komme ut... akkurat som storebror.... skriver mer omfattende on et par dager når jeg er hjemme. .. han var 3800g og 53cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...