Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo damer..... da ble det fødsel på meg allikevel..... keisersnitt etter 17 timer med rier fra en annen verden hver 5minutt... 2 sett med epidural.. lystgass... og en stjernetitter som nektet å komme ut... akkurat som storebror.... skriver mer omfattende on et par dager når jeg er hjemme. .. han var 3800g og 53cm

Hurra og gratulerer! Endelig ble det din tur. Det hørtes ut som en tøff opplevelse. Håper du kommer deg raskt etter keisersnittet, og at dere har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer..... da ble det fødsel på meg allikevel..... keisersnitt etter 17 timer med rier fra en annen verden hver 5minutt... 2 sett med epidural.. lystgass... og en stjernetitter som nektet å komme ut... akkurat som storebror.... skriver mer omfattende on et par dager når jeg er hjemme. .. han var 3800g og 53cm

Oi oi, gratulerer da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd nada og nix over natten Aaargh, max lei nå!

 

Følgende er utprøvd:

Modningsaktupunktur

Løping (i regnet...)

Sterk mat

 

Hmmm.... Hva skal jeg finne på i dag mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer..... da ble det fødsel på meg allikevel..... keisersnitt etter 17 timer med rier fra en annen verden hver 5minutt... 2 sett med epidural.. lystgass... og en stjernetitter som nektet å komme ut... akkurat som storebror.... skriver mer omfattende on et par dager når jeg er hjemme. .. han var 3800g og 53cm

Gratulerer så mye!

Kos deg masse og nyt tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd nada og nix over natten Aaargh, max lei nå!

 

Følgende er utprøvd:

Modningsaktupunktur

Løping (i regnet...)

Sterk mat

 

Hmmm.... Hva skal jeg finne på i dag mon tro?

Følger spent med på dere fra oktobergruppa! Har lest at sex er det eneste kjerringrådet som har noe for seg, og sex med utløsning inni deg tre ganger i løpet av en dag skal tilsvare en modningskur. Verdt å prøve? Jeg heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her har det skjedd nada og nix over natten Aaargh, max lei nå!

Følgende er utprøvd:

Modningsaktupunktur

Løping (i regnet...)

Sterk mat

Hmmm.... Hva skal jeg finne på i dag mon tro?

Følger spent med på dere fra oktobergruppa! Har lest at sex er det eneste kjerringrådet som har noe for seg, og sex med utløsning inni deg tre ganger i løpet av en dag skal tilsvare en modningskur. Verdt å prøve? Jeg heier på dere!

Ja, den som hadde orket tanken på sex nå. Og så tre ganger på en dag? Jeg får spørre mannen når han kommer hjem fra jobb, jeg tipper han bare kommer til å le høyt :P

 

Men imponerende at du klarte å løpe med høygravid mage, Light of my life! Jeg går nesten ikke lenger enn til postkassa om dagen. Prøver å gjøre litt øvelser innendørs istedenfor, for å holde meg i form. En ting som kan funke er å sitte på huk med knærne pekende ut til siden. Sitte å gynge litt rett opp og ned. (Ikke fra side til side) Den øvelsen fikk jeg av kiropraktor. Da tøyer man musklene som er knyttet til bekkenet, samtidig som tyngdekraften får babyens hode (eller sete) til å komme lenger ned i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her har det skjedd nada og nix over natten Aaargh, max lei nå!

Følgende er utprøvd:

Modningsaktupunktur

Løping (i regnet...)

Sterk mat

Hmmm.... Hva skal jeg finne på i dag mon tro?

Følger spent med på dere fra oktobergruppa! Har lest at sex er det eneste kjerringrådet som har noe for seg, og sex med utløsning inni deg tre ganger i løpet av en dag skal tilsvare en modningskur. Verdt å prøve? Jeg heier på dere!

Ja, den som hadde orket tanken på sex nå. Og så tre ganger på en dag? Jeg får spørre mannen når han kommer hjem fra jobb, jeg tipper han bare kommer til å le høyt :P

Men imponerende at du klarte å løpe med høygravid mage, Light of my life! Jeg går nesten ikke lenger enn til postkassa om dagen. Prøver å gjøre litt øvelser innendørs istedenfor, for å holde meg i form. En ting som kan funke er å sitte på huk med knærne pekende ut til siden. Sitte å gynge litt rett opp og ned. (Ikke fra side til side) Den øvelsen fikk jeg av kiropraktor. Da tøyer man musklene som er knyttet til bekkenet, samtidig som tyngdekraften får babyens hode (eller sete) til å komme lenger ned i bekkenet.

Ja må innrømme at sex ikke er veldig prioritert om dagen... Men mannen ville blitt veldig glad da, så det er jo en win-win

 

Når jeg skriver løpe så må det tas med en klype salt altså Vagge i meget raskt tempo er vel mer korrekt

 

Det kiropraktir trikset ditt husker jeg yogainstruktøren min snakket om også. Skal prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex og følte riene startet 5 min etterpå! Hihi, så kan anbefales;) Bar overlegen jeg var hos den dagen som sa du er veldig moden blabla, og sex var tingen da! Man måtte være moden for at det skulle ha noen effekt :D Anekdote når er termin? Er det satt opp KS om du går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med baby peanutts82 :) 

 

Ja det er mange kjærringråd ute å går om hvordan man kan sette igang fødsel, men det er vel de færreste som man får resultater ut av... Men vi hadde faktisk sex igår, og da fikk jeg veldig kraftige kynnere etterpå. Måtte faktisk puste meg litt gjennom dem, men det gikk selvfølgelig over... Må innrømme at det ikke blir så mye sengekos for tiden som jeg skulle ønske, 1-2 ganger i uka kanskje? Har ikke noe med lysten å gjøre, heller med bekkenet og den store magen :P Men tror nok vi blir å kjøre på helt frem til lille kommer, da vet man jo ikke hvor lenge det blir til neste gang, hehe

 

Merker dagene går seint for tiden, men må nesten bare tenke at om 2 uker så er det 90% sannsynlighet for at jeg er mamma! :hjerte: Det hjelper litt... 4 dager til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex og følte riene startet 5 min etterpå! Hihi, så kan anbefales;) Bar overlegen jeg var hos den dagen som sa du er veldig moden blabla, og sex var tingen da! Man måtte være moden for at det skulle ha noen effekt :D Anekdote når er termin? Er det satt opp KS om du går over?

Termin var 22. august, så tror legen mente at jeg uansett ikke får gå over uke 42. Er egentlig litt usikker på hva de mente når de sa at jeg ikke ville bli satt i gang, kanskje de mente at jeg ikke kom til å bli satt i gang den dagen jeg var på kontroll sist. Har ny time på fredag, så da skal jeg be om å få en dato å forholde meg til! (Hvis det ikke hat skjedd noe enda) Og be om å få gynekologisk undersøkelse og evt stripping. Hadde jo vært greit å føde før 01. september i alle fall ;) Jeg har så mye kynnere for tiden, blir kjempeglad hver gang, og tenker: Kanskje dette er den sammentrekningen som får det til å gå over til rier. De får mer og mer kraft, så jeg føler livmoren er blitt sterk. Er optimistisk etter samtalen med jordmor i går, da gikk vi gjennom fødselsforløpet og rutinene ved sykehuset. Terskelen for ks ved setefødsel er jo lav, så jeg føler meg trygg på at de ikke tar noen unødige sjanser for meg eller babyen. Og selv om det heter 'akutt keisersnitt' er det sjelden at det faktisk føles akutt sånn som jeg har forstått det.

 

Hjalp det å ha sex bare en gang for deg, Fillibobba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, mannen sendte meg en link med tips til hva man kan gjøre for å sette igang fødsel. Sex og brystvortestimulering var to av punktene han kunne være behjelpelig med sa han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha skjønner! Tipper de er restriktive med å sette i gang såpass sent fordi igangsatte fødsler ofte tar lenger tid, noe som ikke er så populært ved setefødsel! Hos meg var det sikkert aktuelt fordi babyen i utgangspunktet var liten og at det var 3 uker før termin! Og stemmer nok veldig det du sier om hastekeisersnitt som ikke oppleves som d. Er jo lav terskel for når det blir ks, så de drøyer ikke der til haste haste ks! Håper du får oppleve en fin fødsel uansett hvordan den blir! Vi hadde bare sex en gang ja:-) Hadde murrer litt tidligere på dagen, eller mer mens smerter. Etter sex var det pang på med rier! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Peanuts82! Håper det ble en fin opplevelse, gleder meg til historien:)

Endret av ticalinda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre som fortsatt venter?

 

Her gikk slimproppen i morges og jeg har svake mensmurringer.

 

Sa ikke noe til mannen og sendte han på jobben, for det kan jo fortsatt ta sin tid. Han er uansett bare 10 min unna hvis det eskalerer *håper, håpe*

 

Uæææ, er både glad og litt redd samtidig 😀😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre som fortsatt venter?

Her gikk slimproppen i morges og jeg har svake mensmurringer.

Sa ikke noe til mannen og sendte han på jobben, for det kan jo fortsatt ta sin tid. Han er uansett bare 10 min unna hvis det eskalerer *håper, håpe*

Uæææ, er både glad og litt redd samtidig

Hurra, nå er du ett skritt nærmere fødsel. Dette kan jo fort utvikle seg. Før sa jordmødrene at fødselen startet innen 3 dager når slimproppen gikk, men nå vet de at det ikke trenger å være tilfelle. Mange jeg kjenner har uansett startet med at slimproppen gikk, og så har det gått ganske radig derfra ;) heier på deg!

 

Her har ingen slimpropp vist tegn til å komme, men jeg har i alle fall sovet meget godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med dere andre som fortsatt venter?

Her gikk slimproppen i morges og jeg har svake mensmurringer.

Sa ikke noe til mannen og sendte han på jobben, for det kan jo fortsatt ta sin tid. Han er uansett bare 10 min unna hvis det eskalerer *håper, håpe*

Uæææ, er både glad og litt redd samtidig

 

Hurra, nå er du ett skritt nærmere fødsel. Dette kan jo fort utvikle seg. Før sa jordmødrene at fødselen startet innen 3 dager når slimproppen gikk, men nå vet de at det ikke trenger å være tilfelle. Mange jeg kjenner har uansett startet med at slimproppen gikk, og så har det gått ganske radig derfra ;) heier på deg!

Her har ingen slimpropp vist tegn til å komme, men jeg har i alle fall sovet meget godt i natt.

En god natts søvn er ikke å kimse av! Jeg sov MYE i går (typ hele formiddagen og hele kvelden). Mulig det er kroppen som prøver å lade batteriene max før fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere som venter og venter :) er nesten så jeg savner spenningen og ventingen selv...og den herlige følelsen etter fødselen,høre babygråten for første gang og få nurket opp på brystet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anekdote og Light Of My Life: nå må det skje noe her for dere altså!! Det kan ikke være lenge igjen nå! Heier på dere!!

Signerer Rundown: jeg savner allerede fødselsøyeblikket og timene i lykkerus som følger fødselen...:) Synd at dette skulle (skal) være siste gang jeg opplevde det...😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anekdote og Light Of My Life: nå må det skje noe her for dere altså!! Det kan ikke være lenge igjen nå! Heier på dere!!

Signerer Rundown: jeg savner allerede fødselsøyeblikket og timene i lykkerus som følger fødselen...:) Synd at dette skulle (skal) være siste gang jeg opplevde det...

Takk! De ringte akkurat fra sykehuset og spurte om jeg kunne komme på kontroll i morgen istedenfor fredag, for de hadde så mange som hadde time på fredag. Hurra! Kanskje jeg får en dato å forholde meg til da i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anekdote og Light Of My Life: nå må det skje noe her for dere altså!! Det kan ikke være lenge igjen nå! Heier på dere!!

Signerer Rundown: jeg savner allerede fødselsøyeblikket og timene i lykkerus som følger fødselen...:) Synd at dette skulle (skal) være siste gang jeg opplevde det...

Takk! De ringte akkurat fra sykehuset og spurte om jeg kunne komme på kontroll i morgen istedenfor fredag, for de hadde så mange som hadde time på fredag. Hurra! Kanskje jeg får en dato å forholde meg til da i alle fall.

Oi! Spennende!!

 

Her er det mer av samme; svake murringer som kommer og går. Bare å smøre seg med tålmodighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til begge to :) så spennende!

 

Her ventes det også fortsatt....... Haff

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til begge to :) så spennende!

Her ventes det også fortsatt....... Haff

Takk, takk

 

Hvor langt unna termin er du da? Ingen tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin på fredag.. Begynner å bli utålmodig kjenner jeg 🙈 Er vel en av de siste som henger igjen her i august tenker jeg.. Ingen tegn til fødsel her. Kynnere og that's it.. Blææ syt og klag fra meg i dag kjenner jeg.. Beklager det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...