Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 30 aug, så kan like gjerne bli septemberbaby. Men håper på det første! :) Så det er absolutt ikke sikkert du blir sist Light of my life! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Me too... har termin 16.

 

Har masse kynner/nedpress/(kniv)-stikking.... masse menstruasjons lignende kramper. .. men de gir seg... og varer ikke lenge.... kan nesten ikke gå uten å føle at skambenet revmes i stykker... babyen hiklrr 2-3 ganger i løpet av dagen... jeg svetter og svetter.... er kjempe varm og voldsom apetitt mot kvelden. .. for heller ikke sove.. og når jeg først sovner så er det ikke lenge til jeg må opp og tisse....

 

vil føde nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått så langt :) Har selv termin 28 august.

 

Jeg skal på ny vekstkontroll på sykehuset denne uka, grugleder meg. Er litt manisk på å kjenne etter bevegelser om dagen, synes hun har roet tempoet betraktelig. Vet at det er trangt om plassen i magen på denne tiden, men jeg er en over-engstelig mamma som har lest altfor mye om svangerskapsforgiftning i det siste. SF var mer akutt sist, nå følger de bare med på utviklingen. Gjør meg litt koko (liker å ha kontroll). Prøver å bruke tida litt på andre ting som feks navneboka, men har så langt ikke blitt enig med mannen om noe navn. Har gjort klart stellebord, bilsetet, vugge m.m. Hun kunne gjerne kommet nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk streng beskjed av mannen om å gjøre klar fødebagen i dag Er vel kanskje greit det siden det nærmer seg, men jeg har liksom ikke følt noe hast. Ingen tegn til noesomhelst her bortsett fra masse ubehag og vondter. Legen sjekket på mandag og hodet var ikke festet heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere dager med toppform og fravær av kynnere/ masrier så kom de tilbake i går kveld...krysser fingrene for at det er starten på noe denne gangen. Passer bra å føde før helga da det kke er barnelege på vakt på helg her (helvetes helseforetak og sparekniven deres). Fått vaska hus siste dagene, storhandlet og fylt opp skap og fryser. Kontroll, baking og venninnebesøk på programmet i dag. Kynnere/ milde rier hvert 10 min ca, ca minuttet lange. Jeg håper de gradvis kvesser til utover dagen og kvelden...dette vil trolig ta sin tid uansett.

 

Gratulerer til alle som har fått!!!

 

Er 39+4 i dag...det nærmer seg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk streng beskjed av mannen om å gjøre klar fødebagen i dag Er vel kanskje greit det siden det nærmer seg, men jeg har liksom ikke følt noe hast. Ingen tegn til noesomhelst her bortsett fra masse ubehag og vondter. Legen sjekket på mandag og hodet var ikke festet heller....

Har liten betydning om hodet er festet eller ei :-) ikke skjedd her med noen av mine før fødselene har vært veldig godt i gang. Aldri gått over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter flere dager med toppform og fravær av kynnere/ masrier så kom de tilbake i går kveld...krysser fingrene for at det er starten på noe denne gangen. Passer bra å føde før helga da det kke er barnelege på vakt på helg her (helvetes helseforetak og sparekniven deres). Fått vaska hus siste dagene, storhandlet og fylt opp skap og fryser. Kontroll, baking og venninnebesøk på programmet i dag. Kynnere/ milde rier hvert 10 min ca, ca minuttet lange. Jeg håper de gradvis kvesser til utover dagen og kvelden...dette vil trolig ta sin tid uansett.

Gratulerer til alle som har fått!!!

Er 39+4 i dag...det nærmer seg uansett!

Shit, så produktiv du er da! Imponert! Selv blir jeg utslitt bare av tanken på å bake Klarte tørke litt støv i går, men måtte legge meg å hvile etterpå. Ganske kjedelig.

 

Masse lykke til da! Satser på at de kynnerene utvikler seg til rier Jeg krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too... har termin 16.

Har masse kynner/nedpress/(kniv)-stikking.... masse menstruasjons lignende kramper. .. men de gir seg... og varer ikke lenge.... kan nesten ikke gå uten å føle at skambenet revmes i stykker... babyen hiklrr 2-3 ganger i løpet av dagen... jeg svetter og svetter.... er kjempe varm og voldsom apetitt mot kvelden. .. for heller ikke sove.. og når jeg først sovner så er det ikke lenge til jeg må opp og tisse....

vil føde nå

Det må jo være gode modningstegn! (selv om det sikkert er slitsomt) Bare 3 dager til termin du, alt kan jo skje nå :)

 

Jeg våknet i natt av mensaktige kramper. Tenkte i halvsøvne: nei, jeg er ikke klar for fødsel nå. Vil sove litt til. Håper egentlig fødselen starter på dagtid. Men det er vel mest. Vanlig med oppstart om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet er festa, og legen trodde fødsel var nært forestående... Fortsatt kynnere...ørlitt sterkere, men lik tidsinterval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hodet er festa, og legen trodde fødsel var nært forestående... Fortsatt kynnere...ørlitt sterkere, men lik tidsinterval.[/quote

 

Spennende! Krysser fingrene for fødsel på deg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Me too... har termin 16.

Har masse kynner/nedpress/(kniv)-stikking.... masse menstruasjons lignende kramper. .. men de gir seg... og varer ikke lenge.... kan nesten ikke gå uten å føle at skambenet revmes i stykker... babyen hiklrr 2-3 ganger i løpet av dagen... jeg svetter og svetter.... er kjempe varm og voldsom apetitt mot kvelden. .. for heller ikke sove.. og når jeg først sovner så er det ikke lenge til jeg må opp og tisse....

vil føde nå

Det må jo være gode modningstegn! (selv om det sikkert er slitsomt) Bare 3 dager til termin du, alt kan jo skje nå :)

 

Jeg våknet i natt av mensaktige kramper. Tenkte i halvsøvne: nei, jeg er ikke klar for fødsel nå. Vil sove litt til. Håper egentlig fødselen starter på dagtid. Men det er vel mest. Vanlig med oppstart om natten...

Jeg også håper at fødselen starter på dagtid, jeg blir så stressa når jeg våkner på natta med menssmerter, og lurer på om det bare er det, eller noe mer! Det sitter litt lenger inne å ringe barnevakter da! Av 4 fødsler så har kun 1 startet om natta, så det er absolutt håp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Me too... har termin 16.

Har masse kynner/nedpress/(kniv)-stikking.... masse menstruasjons lignende kramper. .. men de gir seg... og varer ikke lenge.... kan nesten ikke gå uten å føle at skambenet revmes i stykker... babyen hiklrr 2-3 ganger i løpet av dagen... jeg svetter og svetter.... er kjempe varm og voldsom apetitt mot kvelden. .. for heller ikke sove.. og når jeg først sovner så er det ikke lenge til jeg må opp og tisse....

vil føde nå

Det må jo være gode modningstegn! (selv om det sikkert er slitsomt) Bare 3 dager til termin du, alt kan jo skje nå :)

Jeg våknet i natt av mensaktige kramper. Tenkte i halvsøvne: nei, jeg er ikke klar for fødsel nå. Vil sove litt til. Håper egentlig fødselen starter på dagtid. Men det er vel mest. Vanlig med oppstart om natten...

Jeg også håper at fødselen starter på dagtid, jeg blir så stressa når jeg våkner på natta med menssmerter, og lurer på om det bare er det, eller noe mer! Det sitter litt lenger inne å ringe barnevakter da! Av 4 fødsler så har kun 1 startet om natta, så det er absolutt håp!:)

Godt å høre, Ticalinda. Krysser fingre for en fødsel som starter når jeg er tilregnelig ;) I dag har jeg hatt besøk av venninne med 2 mnd gammel baby, og kjenner at jeg lengter etter lille i magen mer enn noen gang. Blir helt betatt av de små fingrene og de søte lydene. Hvert minutt er ett minutt nærmere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo glede! Kontroll hos jordmor idag viste en sunn og frisk baby som har HODET godt festet i bekkenet! Er ikke rart at jeg har vondt i skambeinet da, når lille jenta ligger å presser. Ble en del mindre bekymret nå ja :) Så fødsel kan skje når som helst, men det drøyer nok en uke eller to til trodde jordmor. 

 

Ble i tillegg veldig rørt idag. Hadde en smule dårlig tid når jeg skulle til jordmor, og styra fælt med å finne parkeringsplass da nesten hele byen var full av folk. Fant endelig en plass, men det var evigheter å gå for å finne betalingsautomat, så lurte på om jeg i det hele tatt kom til å rekke timen... Plutselig kommer det en eldre dame bort til meg og spør om jeg trenger eller vil ha hennes parkeringslapp! Jeg kikker overraskende på henne og spør om ho ikke skal bruke den selv, eller hvor mye ho ville ha for den. Nei, den skulle jeg bare få, jeg som var gravid å greier, så jeg slapp å gå bort til automaten. Fikk helt tårer i øynene jeg, og takket henne. Så da kom jeg akkurat ikke for sent til timen min allikevel.

Tenk, det finnes engler på denne jord <3

 

Måtte bare dele denne opplevelsen, syns det var så fint gjort av denne gamle damen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, awaaa. Det var vel en stor lettelse med baby som ligger rett vei. Godt å høre at folk er så snille som den damen du møtte også. Det gjør godt når man er høygravid og lettere stresset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige gang så "startet" riene på kvelden men ga seg i intensitet og fikk med meg paralgin forte og dro hjem igjen. dagen etter rundt kl 17 gikk vannet og det var tilbake på sykehuset..... 

 

så jeg håper at vannet går eller at riene starter på kvelden/ettermiddagen denne gangen også... vi har en på 1snart 20mnd som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med om det starter på natta.... svigers bor 5 minutter unna og er da vår "barnevakt".. men egentlig... det frister å bare ta taxi til sykehuset og la mannen bli igjen.... han er ikke til stor hjelp anyway.... men han nekter.. han skal absolutt være med..... 

 

forrige gang så sov han på fødesengen for jeg ville fikk ikke sove og ville ikke ligge gjennom smertene.... (var på sykehuset til ca 01 på natta før vi bestemte oss for å dra hjem for det gikk sååååå tregt) og han spiste mesteparten av skivene de smurte på til meg.....  :laugh:

 

kan ikke akkurat si at jeg merket noe til hans "støtte"....  :P

 

men jeg har noe voldsomme kynner som stopper opp når jeg sitter eller ligger.... kan ikke gjøre noenting lenger... måtte sitte på en krakk i badekaret så jeg fikk dusje... hvis jeg står så kommer kynnene tilbake igjen.... magen blir stenhard, tung og jeg svetter og føler at jeg ikke får puste.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo glede! Kontroll hos jordmor idag viste en sunn og frisk baby som har HODET godt festet i bekkenet! Er ikke rart at jeg har vondt i skambeinet da, når lille jenta ligger å presser. Ble en del mindre bekymret nå ja :) Så fødsel kan skje når som helst, men det drøyer nok en uke eller to til trodde jordmor.

 

Ble i tillegg veldig rørt idag. Hadde en smule dårlig tid når jeg skulle til jordmor, og styra fælt med å finne parkeringsplass da nesten hele byen var full av folk. Fant endelig en plass, men det var evigheter å gå for å finne betalingsautomat, så lurte på om jeg i det hele tatt kom til å rekke timen... Plutselig kommer det en eldre dame bort til meg og spør om jeg trenger eller vil ha hennes parkeringslapp! Jeg kikker overraskende på henne og spør om ho ikke skal bruke den selv, eller hvor mye ho ville ha for den. Nei, den skulle jeg bare få, jeg som var gravid å greier, så jeg slapp å gå bort til automaten. Fikk helt tårer i øynene jeg, og takket henne. Så da kom jeg akkurat ikke for sent til timen min allikevel.

Tenk, det finnes engler på denne jord <3

 

Måtte bare dele denne opplevelsen, syns det var så fint gjort av denne gamle damen :)

 

Så bra!!!! Vet hvordan den følelsen av lettelse er :) :) Nå må han gjerne komme snart! Begynner å bli utålmodig ;) 💙

 

Så herlig med den snille damen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Venter, 3 dager på overtid!

Hvordan går det med deg? Født enda? :)

 

Hei :) Nei, har ikke det altså. Men har ganske vonde maserier som har holdt på jevnt og trutt siden i går kveld. Ble ikke noe søvn i natt, men nå på formiddagen har det vært opptil 30-40 minutters mellomrom mellom "riene", så jeg har ihvertfall fått slappet av litt. De har vært veldig uregelmessige, alt fra 4 minutter mellom til 40. Men de tar seg opp i styrke i det minste, så noe må da være på gang? Merker jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle smertene når de kommer oftere og blir mer intense. Håper bare det blir en litt kortere fødsel enn sist gang, da det tok 52 timer fra vannavgang og første rie til hun var ute. Tenkte jeg skulle gå litt og se om tyngdekraften kanskje gir litt fortgang på sakene! Til nå har det vært ganske godt å bare sitteligge og slappe av etter i natt. Fingers crossed for snarlig fødsel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var blodtrykket mitt økt til 150/103, ikke påvist proteiner i urin idag, men jeg får glukose pga sliten/uttørket (har fortsatt ketoner i urin) og ligger til observasjon. Sovet veldig lite siste nettene pga kvalme og smerter i armene. Toppet seg i natt med en forferdelig kløe i håndflatene, trodde jeg skulle bli gal. Ble ikke veldig lei meg når legen sa at det blir igangsetting av fødsel nå i helgen, jeg ligger nå bokstavelig talt i kø og venter på at det blir vår tur. Mannen er sendt av gårde for å ordne litt småtteri, bla ifht barnevakt (snille søsteren min) og hente min ferdigpakkede fødebag som står hjemme. (Ganske festlig at jeg ikke tok den med slik jeg gjorde på forrige kontroll på sykehuset, var jo selvfølgelig nå jeg fikk bruk for den :-) ). Er heldige, vi bor 10 min fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var blodtrykket mitt økt til 150/103, ikke påvist proteiner i urin idag, men jeg får glukose pga sliten/uttørket (har fortsatt ketoner i urin) og ligger til observasjon. Sovet veldig lite siste nettene pga kvalme og smerter i armene. Toppet seg i natt med en forferdelig kløe i håndflatene, trodde jeg skulle bli gal. Ble ikke veldig lei meg når legen sa at det blir igangsetting av fødsel nå i helgen, jeg ligger nå bokstavelig talt i kø og venter på at det blir vår tur. Mannen er sendt av gårde for å ordne litt småtteri, bla ifht barnevakt (snille søsteren min) og hente min ferdigpakkede fødebag som står hjemme. (Ganske festlig at jeg ikke tok den med slik jeg gjorde på forrige kontroll på sykehuset, var jo selvfølgelig nå jeg fikk bruk for den :-) ). Er heldige, vi bor 10 min fra sykehuset.

 

Så spennende!

Lykke til :) snart i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Venter, 3 dager på overtid!

Hvordan går det med deg? Født enda? :)

Hei :) Nei, har ikke det altså. Men har ganske vonde maserier som har holdt på jevnt og trutt siden i går kveld. Ble ikke noe søvn i natt, men nå på formiddagen har det vært opptil 30-40 minutters mellomrom mellom "riene", så jeg har ihvertfall fått slappet av litt. De har vært veldig uregelmessige, alt fra 4 minutter mellom til 40. Men de tar seg opp i styrke i det minste, så noe må da være på gang? Merker jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle smertene når de kommer oftere og blir mer intense. Håper bare det blir en litt kortere fødsel enn sist gang, da det tok 52 timer fra vannavgang og første rie til hun var ute. Tenkte jeg skulle gå litt og se om tyngdekraften kanskje gir litt fortgang på sakene! Til nå har det vært ganske godt å bare sitteligge og slappe av etter i natt. Fingers crossed for snarlig fødsel! :)

Åh, jammen dette høres lovende og spennende ut! Jeg er helt sikker på at det blir en kortere fødsel enn sist gang, sikkert mye kortere også...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...