Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bebisen har snudd seg og fester hode og han har nå for liten plass til å snu seg... jiippppppiiiiii. .... er så glad. ...

 

hadde noe som minte om svake rier men heldigvis så var de ikke regulert og kom ilag med diare så jeg tror det var falske rier... er 37+1 idag. ... har termin 16.08 og det er bebis nr 2.

 

Bebis numero ono er 19 mnd :-)

 

Gleder meg til å føde vaginalt og håper ikke det skjeer noe innimellom som gjør ting komplisert...

 

åssen er formen ellers jenter??

 

Her holder jeg på å krepere av varmen.... svetter som en gris i brudekjole... null energi... kraftig, til dels veldig smertefulle kynner. . Småen danser og sparker og lar meg ikke finne noe behagelig stilling....

er tørst hele tiden .... og fra og med idag veldig løs mage....

Kan ikke lenger sitte i bilen uten å få puste besvær og har veldig lyst på biff. ..

 

har lastet ned "contraction timer" app på mobilen og er klar for å få bebisen ut for NÅ ER JEG LEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisen har snudd seg og fester hode og han har nå for liten plass til å snu seg... jiippppppiiiiii. .... er så glad. ...

hadde noe som minte om svake rier men heldigvis så var de ikke regulert og kom ilag med diare så jeg tror det var falske rier... er 37+1 idag. ... har termin 16.08 og det er bebis nr 2.

Bebis numero ono er 19 mnd :-)

Gleder meg til å føde vaginalt og håper ikke det skjeer noe innimellom som gjør ting komplisert...

åssen er formen ellers jenter??

Her holder jeg på å krepere av varmen.... svetter som en gris i brudekjole... null energi... kraftig, til dels veldig smertefulle kynner. . Småen danser og sparker og lar meg ikke finne noe behagelig stilling....

er tørst hele tiden .... og fra og med idag veldig løs mage....

Kan ikke lenger sitte i bilen uten å få puste besvær og har veldig lyst på biff. ..

har lastet ned "contraction timer" app på mobilen og er klar for å få bebisen ut for NÅ ER JEG LEI

Må få av deg den brudekjolen nå som det er så varmt.. :)

Formen er som før- ikke mye å skryte av, men takler varmen greit på dagtid. Litt slitsomt om natta.

Her er baby nr 1 straks 18 måneder, så 2 tette her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) hva er ødem grad to?

 

Vannsamling i kroppen, hovenhet. Det graderes på helsekortet fra 0-3. Så du kan si at jeg er litt hoven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne varmen er til å bli helt sprø av! Mannen ligger og snorker søtt, mens jeg våkner kl 07 og klarer bare ikke sove mer. Skal ikke klage da, har bare vært på do to ganger i natt, og har sovet siden kl 22 i går.

 

Her kaver den lille med å komme seg videre ned i bekkenet også. Blir nesten hjulbent når jeg går og det stikker masse. Heldigvis bare fire dager igjen på jobb. Jeg har vært temmelig ubrukelig de siste arbeidsdagene, og gleder meg intenst til permisjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisen har snudd seg og fester hode og han har nå for liten plass til å snu seg... jiippppppiiiiii. .... er så glad. ...

hadde noe som minte om svake rier men heldigvis så var de ikke regulert og kom ilag med diare så jeg tror det var falske rier... er 37+1 idag. ... har termin 16.08 og det er bebis nr 2.

Bebis numero ono er 19 mnd :-)

Gleder meg til å føde vaginalt og håper ikke det skjeer noe innimellom som gjør ting komplisert...

åssen er formen ellers jenter??

Her holder jeg på å krepere av varmen.... svetter som en gris i brudekjole... null energi... kraftig, til dels veldig smertefulle kynner. . Småen danser og sparker og lar meg ikke finne noe behagelig stilling....

er tørst hele tiden .... og fra og med idag veldig løs mage....

Kan ikke lenger sitte i bilen uten å få puste besvær og har veldig lyst på biff. ..

har lastet ned "contraction timer" app på mobilen og er klar for å få bebisen ut for NÅ ER JEG LEI

Grattis med baby som har snudd seg! Da ligger alt til rette for en normal fødsel! Jeg venter også på babysnuing...førstemann er 18 mndr og det hektisk i denne varmen må jeg si...åhhh, det blir godt med høst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Herlig :) hva er ødem grad to?

Vannsamling i kroppen, hovenhet. Det graderes på helsekortet fra 0-3. Så du kan si at jeg er litt hoven..

Uff, ja, slitsomt.... For to uker siden var jeg på grad 1, i går ble det grad 2.... Jeg drikker vann som en helt og prøver å holde meg mest i skyggen, men det er ganske umulig med 3 barn hjemme... Tusenfryd i 5 timer med de eldste jentene i går hjalp vel heller ikke på den totale formkurven min.... Men gøy å se gleden deres da!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks 3 uker igjen , det meste er i orden :) Fikk 1.mann i uke 37, å håper jo det samme skjer denne gangen også.

Venter nr 3 :) Kan ikke strikker,men har familie og venninner som kan ;)

Er veldig plaget med bekkenløsning, har knapt jobbet de siste ukene, har siste jobbdag mandag før permisjonen starter. Da blir d kake på gode kollegaer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett og slett for varmt!!! Jeg kokeeeer 🙈 når kvelden kommer går leggene i ett og anklene har da sagt farvel.. Puh! Dagens klage fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett og slett for varmt!!! Jeg kokeeeer når kvelden kommer går leggene i ett og anklene har da sagt farvel.. Puh! Dagens klage fra meg!

Varmt ja! Beina opp på deg! Hadde hovne anklene noen dager jeg også, men det gav seg. Gode muligheter for at de dukker opp igjen I denne varmen her da.

32 grader på soverommet der VesleTrollet sover. Har dører og vinduer åpne, så håper det ikke føles så alt for ille så lenge det er litt gjennomtrekk.

 

Nå har jeg skrudd sammen babysenga, og fødebagen er halvveis pakket. Her går det framover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det rett og slett for varmt!!! Jeg kokeeeer når kvelden kommer går leggene i ett og anklene har da sagt farvel.. Puh! Dagens klage fra meg!

Varmt ja! Beina opp på deg! Hadde hovne anklene noen dager jeg også, men det gav seg. Gode muligheter for at de dukker opp igjen I denne varmen her da.

32 grader på soverommet der VesleTrollet sover. Har dører og vinduer åpne, så håper det ikke føles så alt for ille så lenge det er litt gjennomtrekk.

 

Nå har jeg skrudd sammen babysenga, og fødebagen er halvveis pakket. Her går det framover :P

 

Hehe ja beina opp på meg i dag så heldigvis ikke så hoven nå i kveld ;) men varmt er det.. Vært 32 grader inne.. Umenneskelig for store og små. Har gjennomtrekk og 3 vifter på men den sola varmer godt opp alikevel!

 

Så effektiv du er i varmen da! :)

Har begynt å skrive liste for hva jeg skal ha med i sykehusbagen men ikke pakket noe enda. (Kanskje på tide når jeg tenker meg om.. 4 uker til termin og hvem vet(?!) så.. Skjerpings)

 

Har igjen å vaske sengetøy så får gjøre det snart også tenker jeg ;)

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker babyteppe for harde livet.... Begynner å tro at jeg kanskje ikke rekker det? Gulp.... Det er litt sløvt i såfall...

26 dager til termin, tidligere født i uke 36, 38 og 39, 3 nøster igjen! Spenningen er på topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå er det rett og slett for varmt!!! Jeg kokeeeer når kvelden kommer går leggene i ett og anklene har da sagt farvel.. Puh! Dagens klage fra meg!

Varmt ja! Beina opp på deg! Hadde hovne anklene noen dager jeg også, men det gav seg. Gode muligheter for at de dukker opp igjen I denne varmen her da.

32 grader på soverommet der VesleTrollet sover. Har dører og vinduer åpne, så håper det ikke føles så alt for ille så lenge det er litt gjennomtrekk.

Nå har jeg skrudd sammen babysenga, og fødebagen er halvveis pakket. Her går det framover :P

Hehe ja beina opp på meg i dag så heldigvis ikke så hoven nå i kveld ;) men varmt er det.. Vært 32 grader inne.. Umenneskelig for store og små. Har gjennomtrekk og 3 vifter på men den sola varmer godt opp alikevel!

Så effektiv du er i varmen da! :)

Har begynt å skrive liste for hva jeg skal ha med i sykehusbagen men ikke pakket noe enda. (Kanskje på tide når jeg tenker meg om.. 4 uker til termin og hvem vet(?!) så.. Skjerpings)

Har igjen å vaske sengetøy så får gjøre det snart også tenker jeg ;)

  

Jeg strikker babyteppe for harde livet.... Begynner å tro at jeg kanskje ikke rekker det? Gulp.... Det er litt sløvt i såfall...

26 dager til termin, tidligere født i uke 36, 38 og 39, 3 nøster igjen! Spenningen er på topp:)

Ikke spesielt effektiv egentlig. 14 dager til termin, så det var på tide :)Har liksom skulle pakke denne bagen de siste 2-3 ukene...

 

Jeg strikker også babypledd. Har igjen 7 riller, feste tråder og hekle kant rundt. Somler så fælt, så ikke helt sikker på at jeg rekker det :P Pleddet til storesøster festet jeg tråder på den dagen fødselen startet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi hatt barnefri i helgen så har benyttet anledningen til endelig å få orden på jenterommet (de må dele rom inntil vi flytter til noe større). Vaske tøy, sengetøy, organisere oppbevaring, leker og diverse... Puh, føles nesten som et marathon i denne varmen med stor mage!

 

Fødebagen får vente, er tross alt en mnd til termin. Strikking kan jeg se langt etter med mine senebetennelsesbefengte armer.... Sååå missunnelig på dere som kan strikke myke koselige tepper!

 

Apropo tepper: har ett naturhvitt i ull fra lillelam som har fått noen flekker som ikke går av i vask (falt ut av vogna oppi noe sølevann). Tips til hva jeg kan gjøre? Farge det mørkt kanskje? Noen som har prøvd dette tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt barnefri i helgen så har benyttet anledningen til endelig å få orden på jenterommet (de må dele rom inntil vi flytter til noe større). Vaske tøy, sengetøy, organisere oppbevaring, leker og diverse... Puh, føles nesten som et marathon i denne varmen med stor mage!

 

Fødebagen får vente, er tross alt en mnd til termin. Strikking kan jeg se langt etter med mine senebetennelsesbefengte armer.... Sååå missunnelig på dere som kan strikke myke koselige tepper!

 

Apropo tepper: har ett naturhvitt i ull fra lillelam som har fått noen flekker som ikke går av i vask (falt ut av vogna oppi noe sølevann). Tips til hva jeg kan gjøre? Farge det mørkt kanskje? Noen som har prøvd dette tidligere?

Mitt beste råd når du får flekker på ull, er å skylle det i kaldt vann med en gang... Så når du kommer hjem så setter du flekken inn med sitronsåpe før du vasker det på vanlig måte.

Siden den flekken du snakker om har satt seg, så blir det vanskeligere, men jeg ville prøvd sitronsåpe, siden den er mild mot tøyet. Hvis det ikke går, så kan du ta litt zalo på flekken og gni VELDIG forsiktig. Zalo ødelegger fibrene i ulla, så vær forsiktig, og bruk det kun på flekken. Du får kanskje flekken bort. Dessverre så er det slik når det gjelder ull, at flekker setter seg lett, og kan være vanskelige å fjerne hvis det ikke gjøres med en gang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har vi hatt barnefri i helgen så har benyttet anledningen til endelig å få orden på jenterommet (de må dele rom inntil vi flytter til noe større). Vaske tøy, sengetøy, organisere oppbevaring, leker og diverse... Puh, føles nesten som et marathon i denne varmen med stor mage!

 

Fødebagen får vente, er tross alt en mnd til termin. Strikking kan jeg se langt etter med mine senebetennelsesbefengte armer.... Sååå missunnelig på dere som kan strikke myke koselige tepper!

 

Apropo tepper: har ett naturhvitt i ull fra lillelam som har fått noen flekker som ikke går av i vask (falt ut av vogna oppi noe sølevann). Tips til hva jeg kan gjøre? Farge det mørkt kanskje? Noen som har prøvd dette tidligere?

Mitt beste råd når du får flekker på ull, er å skylle det i kaldt vann med en gang... Så når du kommer hjem så setter du flekken inn med sitronsåpe før du vasker det på vanlig måte.

Siden den flekken du snakker om har satt seg, så blir det vanskeligere, men jeg ville prøvd sitronsåpe, siden den er mild mot tøyet. Hvis det ikke går, så kan du ta litt zalo på flekken og gni VELDIG forsiktig. Zalo ødelegger fibrene i ulla, så vær forsiktig, og bruk det kun på flekken. Du får kanskje flekken bort. Dessverre så er det slik når det gjelder ull, at flekker setter seg lett, og kan være vanskelige å fjerne hvis det ikke gjøres med en gang. Lykke til!

Takk, men flekkene er gamle og teppet har allerede blitt vasket i maskin så da har vel flekkfjernings-toget gått eller?

 

Har du noen erfaring med å farge ull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her har vi hatt barnefri i helgen så har benyttet anledningen til endelig å få orden på jenterommet (de må dele rom inntil vi flytter til noe større). Vaske tøy, sengetøy, organisere oppbevaring, leker og diverse... Puh, føles nesten som et marathon i denne varmen med stor mage!

 

Fødebagen får vente, er tross alt en mnd til termin. Strikking kan jeg se langt etter med mine senebetennelsesbefengte armer.... Sååå missunnelig på dere som kan strikke myke koselige tepper!

 

Apropo tepper: har ett naturhvitt i ull fra lillelam som har fått noen flekker som ikke går av i vask (falt ut av vogna oppi noe sølevann). Tips til hva jeg kan gjøre? Farge det mørkt kanskje? Noen som har prøvd dette tidligere?

Mitt beste råd når du får flekker på ull, er å skylle det i kaldt vann med en gang... Så når du kommer hjem så setter du flekken inn med sitronsåpe før du vasker det på vanlig måte.

Siden den flekken du snakker om har satt seg, så blir det vanskeligere, men jeg ville prøvd sitronsåpe, siden den er mild mot tøyet. Hvis det ikke går, så kan du ta litt zalo på flekken og gni VELDIG forsiktig. Zalo ødelegger fibrene i ulla, så vær forsiktig, og bruk det kun på flekken. Du får kanskje flekken bort. Dessverre så er det slik når det gjelder ull, at flekker setter seg lett, og kan være vanskelige å fjerne hvis det ikke gjøres med en gang. Lykke til!

Takk, men flekkene er gamle og teppet har allerede blitt vasket i maskin så da har vel flekkfjernings-toget gått eller?

 

Har du noen erfaring med å farge ull?

Ja, jeg farger mye ull! Kjøp farge hos Fargerike som kan brukes på ull. Husk å veie teppet ditt først, slik at du vet om du trenger flere pakker. Har du litt lite farge, så vil teppet bli litt lysere. Et hvitt teppe vil som regel ta fargen du kjøper fint. Det beste rådet jeg kan gi deg her, er å følge bruksanvisningen nøye, og bruk en skikkelig stor kjele. Hvis du ikke gjør det, så vil du ikke klare å fordele fargen jevnt, og da får du skjolder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen er alt så utrolig vondt, den lille sklir fra side til side og stikker den lille rumpa si så langt opp hun kan opp mot brystet mitt. Så på forrige vekstkontroll at hun lå med hodet ned. Har kronisk skjev mage, ganske ubehagelig. Nå de siste dagene føles det nesten som om noe skal dette ut av meg når jeg reiser meg/går, sprenger på og er aldeles ikke noe godt. Måtte krafse tak i kjøkkenbenken her en dag når jeg fikk noen heftige tak i magen, jeg opplevde ikke slike ting med førstemann i magen, utrolig stor forskjell på mine to svangerskap.

 

Har utrolig nok greid å pakke bagen til sykehuset, må få opp stellebordet fra kjelleren og gjort klar vugga etterhvert. Fått vasket bilsete som vi arvet fra søskenbarnet, var den verste drittjobben ever (hjalp sikkert ikke med den grusomme varmen), hadde bare lyst til å klippe trekket av, men det ble nå rent.

 

Imponert over dere som greier å strikke nå på slutten, mine strikkeprosjekter har vært mildt sagt mislykkede og nå har jeg fått endel vann i kroppen, så jeg jukset og kjøpte et pent strikketeppe på en messe ;)

 

Skal på ny ul (vekstkontroll) denne uka for å sjekke at alt fortsatt er greit. Mye sure oppstøt/tidvis fortsatt kvalm og har dårlige dager med oppkast og derav nedsatt appetitt, godt det er en fin premie i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født:) Termin var 13 august! Ble en fantastisk setefødsel. Inne på sykehuset med 4 cm klokken 03.15 på natten, bebisen ute 10 timer senere. Pressfasen varte i 15 min, og alt gikk fint:) Helt magisk følelse å være mamma, og nå koser vi oss alle tre på barselhotell! Bebisen var liten, bare 2585 gram, så nå mater vi på for at han skal vokse seg god og feit <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Fillibobba! Så godt å høre om en så vellykket setefødsel!

 

Jeg hadde menstermin i begynnelsen av august, men ble flyttet fram til 30. juli på UL. Så nå når det er like over midnatt kan jeg faktisk si at jeg har termin i morgen! Forrige gang fødte jeg 4 dager før termin, så er vel ikke sannsynlig at jeg går så lenge over denne gangen heller, selv om jeg har svært få tegn som tyder på at noe er nært forestående. Den lille har ikke kommet seg særlig langt ned i bekkenet enda tror jeg. Ingen tegningsblødning (hadde jeg to dager i forveien forrige gang), men jeg tror slimproppen har gått da, litt etter litt.

 

Formen her er helt fantastisk til å være kommet så langt i svangerskapet! Har til og med slått plen i dag. Får fortsatt til å gjøre husarbeid, og har generelt lite ubehag ting tatt i betraktning. Fødebagen og baby-utstyret er klart, og barnevakt ordnet. Må si det er herlig å oppleve at det går an å ha et sånt svangerskap. Forrige gangen var jeg knekt av bekkenløsning, og generelt sett i mye dårligere form enn nå. Syns det er herlig å være gravid om sommeren. Det eneste jeg sliter litt med er nattesøvnen, men heller ikke det er ille. Er vondt å snu seg, så jeg våkner skikkelig hver gang jeg skifter side. Og jeg har ganske vondt i korsryggen når jeg ligger, så dermed snur jeg meg oftere enn vanlig. Varmen plager meg heldigvis ikke så veldig mye. Ligger under kun et dynetrekk om natta, og tillater meg å være lat på de varmeste dagene ;)

 

Begynner å bli litt nervøs for fødselen. Men prøver å tenke slik at jeg klarte det forrige gang, selv om det var en lang og tung fødsel. Og nå er jeg andregangs og i mye bedre form, så da kan det umulig bli verre denne gangen ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født:) Termin var 13 august! Ble en fantastisk setefødsel. Inne på sykehuset med 4 cm klokken 03.15 på natten, bebisen ute 10 timer senere. Pressfasen varte i 15 min, og alt gikk fint:) Helt magisk følelse å være mamma, og nå koser vi oss alle tre på barselhotell! Bebisen var liten, bare 2585 gram, så nå mater vi på for at han skal vokse seg god og feit <3[/quote

 

Gratulerer så mye! Så bra setefødsel ble en fin opplevelse :) Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født:) Termin var 13 august! Ble en fantastisk setefødsel. Inne på sykehuset med 4 cm klokken 03.15 på natten, bebisen ute 10 timer senere. Pressfasen varte i 15 min, og alt gikk fint:) Helt magisk følelse å være mamma, og nå koser vi oss alle tre på barselhotell! Bebisen var liten, bare 2585 gram, så nå mater vi på for at han skal vokse seg god og feit <3

Gratulerer så mye med nurket, og en fin fødsel!! Heldige du!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født:) Termin var 13 august! Ble en fantastisk setefødsel. Inne på sykehuset med 4 cm klokken 03.15 på natten, bebisen ute 10 timer senere. Pressfasen varte i 15 min, og alt gikk fint:) Helt magisk følelse å være mamma, og nå koser vi oss alle tre på barselhotell! Bebisen var liten, bare 2585 gram, så nå mater vi på for at han skal vokse seg god og feit <3

Gratulerer så mye 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...