Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Er 35+2. Hun er 10 % over gjsnitt. Min førstefødte var også stor...ja, håper hun snur seg selv, tror ikke sånn vending er så digg...og ks har jeg ikke lyst på. Kryss fingra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser!

Husk at 10% ikke er mer enn 360 g da. Her var storesøster rett i overkant av 4 kg, magebolla ligger an til å bli rett under 4 kg med 8% tilvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34 her og formen er fin! Sliter litt på de varmeste dagene men da er stranda god å ha :) skal på kontroll på sykehuset for å sjekke leie og vekt.. Spennende. Håper lille har snudd seg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

39 dager igjen, og føler meg ganske så ubrukelig! Varmen får skylda! Og det faktum at 3 små barn har ferie fra bhg... Mannen er heldigvis hjemme, men vi driver og skal bygge ut huset med 2 ekstra soverom, så mesteparten av hans tid går til det prosjektet.... Sliten og varm er vel to stikkord... Jeg jobber 6t, 2 dager i uka, men merker at jeg nå trenger helt fri...

Er det noen av dere som strikker noe til babyen som kommer? Hva strikker dere?

Ja jeg strikker :) Ullpledd i havskummønster. Har LITT dårlig tid på å bli ferdig kjenner jeg... Strikket pledd og hentesett til storesøster. Hentesett i str 3 mnd. Passet til hun var over året... Teiteste oppskriften jeg har brukt noen gang! Settet var fint, men totalt ubrukelig som hentesett :P

Hehe! Hentesett er jeg heldigvis ferdig med, men er redd det blir for varmt i denne varmen. Jeg strikker også på et teppe, men det er såååååååå kjedelig! Det blir fint, men jeg har gått litt lei... I tillegg kommer pølsefingrene nå, så jeg er ikke like lett på fingrene lenger. Frykter at jeg ikke skal rekke å bli ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2 og formen upåklagelig! Forløpig ingen vondter, og nyter ferien! Forferdelig godterisyk om dagen, er det mulig!! Så prøver å holde meg aktiv med turer og litt styrketrening!

 

Strikker pledd her jeg og, men litt lei og blir varm av denne babyullen jeg må holde i. Haha, men satser på å jobbe litt intensivt noen kvelder så det blir ferdig. Er bare et lite hjertepledd (70x80), så burde gå greit.

 

Babyen min ligger i sete, så her blir det setefødsel og det skremmer livet av meg! Men men, premien er fantastisk og håper alt går fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2 og formen upåklagelig! Forløpig ingen vondter, og nyter ferien! Forferdelig godterisyk om dagen, er det mulig!! Så prøver å holde meg aktiv med turer og litt styrketrening!

 

Strikker pledd her jeg og, men litt lei og blir varm av denne babyullen jeg må holde i. Haha, men satser på å jobbe litt intensivt noen kvelder så det blir ferdig. Er bare et lite hjertepledd (70x80), så burde gå greit.

 

Babyen min ligger i sete, så her blir det setefødsel og det skremmer livet av meg! Men men, premien er fantastisk og håper alt går fint:)

 

Har du vært inne og målt bekken og str på baby? Fått tilbud om snuing? Min baby satt sist den også så skal på ekstra ul denne uka. Spent. For min del blir det ikke setefødsel men håper på å slippe ks.

 

Veldig spent og litt nervøs.. Kanskje du vil dele erfaringer? Legen mente på at jeg ville få ks dato om den lille ikke har snudd seg nå osv. Mistenkes at baby er stor og at jeg er lenger på vei 🙈 så veldig spent nå.. Sparkene kommer litt over navlen og på sidene. Hvor kommer dine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker ingen spark, og har egentlig ikke gjort det noe særlig i svangerskapet. Må ligge sånn at jeg ikke kjenner det:/ Merker mer hodet hans som stikker ut under ribbeina på høyre siden. Og at han åler og snur seg litt:) Rolig fyr og har morkaken foran magen! Skal inn på ul i dag for å sjekke vekst og også sete, så får sikkert vite mer da. Min har ligget sånn hele veien:) Ullevål tilbyr ikke vending om bekkenet et stort nok fikk jeg beskjed om, men skal høre i dag igjen om det absolutt ikke er noen mulighet. For hadde hatt lyst til å prøve det! Får sikkert beskjed om når jeg skal ta røntgen i dag!

 

Ellers er jeg inne og tar målinger med ul for å sjekke magemålet hans, for det har vært mindre enn hode. Så de vil vel sjekke at han får regelmessig med næring, men han har fulgt kurven sin fint til nå. Spennende å se i dag hvor mye han har lagt på seg de siste 10 dagene:-)

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ingen spark, og har egentlig ikke gjort det noe særlig i svangerskapet. Må ligge sånn at jeg ikke kjenner det:/ Merker mer hodet hans som stikker ut under ribbeina på høyre siden. Og at han åler og snur seg litt:) Rolig fyr og har morkaken foran magen! Skal inn på ul i dag for å sjekke vekst og også sete, så får sikkert vite mer da. Min har ligget sånn hele veien:) Ullevål tilbyr ikke vending om bekkenet et stort nok fikk jeg beskjed om, men skal høre i dag igjen om det absolutt ikke er noen mulighet. For hadde hatt lyst til å prøve det! Får sikkert beskjed om når jeg skal ta røntgen i dag!

 

Ellers er jeg inne og tar målinger med ul for å sjekke magemålet hans, for det har vært mindre enn hode. Så de vil vel sjekke at han får regelmessig med næring, men han har fulgt kurven sin fint til nå. Spennende å se i dag hvor mye han har lagt på seg de siste 10 dagene:-)

 

Så spennende i dag da ❤️ masse lykke til!

Det er noe med om de har sittet lenge også fikk jeg beskjed om..

 

Kjent spark godt hele tiden.. Langt ned også og det stemte med at han satt ved forrige ul. Håper veldig han har snudd seg så innbiller meg vel bare at sparkene er høyere nå.. 🙈 må vel smøre meg med tålmodighet litt til.. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul gikk fint, men han er fortsatt en slank baby. Men så lenge han følger kurven sin går det fint. Nå avventer jeg svar på sykehuset ifht når jeg kan få røngten av bekkenet. Fikk en kjempeherlig lege som tok seg good tid til å svare på min eviglange liste med spørsmål ifht fødsel i sete. Føltes så godt, og så mange bekymringer mindre! Puh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundown: Du har lov til å si nei til vending om du ikke vil! Det er nok gode grunner til både å takke ja og nei, men de kan ikke tvinge deg. Hvilken uke er du i nå? Jeg skal til hm i morgen og håper baby ikke er i seteleie fremdeles (uke 35 nå). Da blir det nok UL på meg også, men jeg skal tenke meg godt om før jeg sier ja til vending. Krysser fingre for at det ordner seg for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 35, de kan jo fortsatt snu seg. Ble bare litt satt ut av alt dette styret...glemmer helt at det kommer en nydelig liten jente til verden :) også er det jo vanskelig å vite hva som er best å gjøre, det er alltid mye for og i mot. Lykke til med shoppinga i morgen ;) si ifra om hvordan det står til der i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundown: Du har lov til å si nei til vending om du ikke vil! Det er nok gode grunner til både å takke ja og nei, men de kan ikke tvinge deg. Hvilken uke er du i nå? Jeg skal til hm i morgen og håper baby ikke er i seteleie fremdeles (uke 35 nå). Da blir det nok UL på meg også, men jeg skal tenke meg godt om før jeg sier ja til vending. Krysser fingre for at det ordner seg for oss alle :)

Jeg ønsker ikke vending om mini fortsatt sitter.. Det er risiko med det (vet de er flinke men vil ikke utsette baby for noe mer hvis ikke jeg må) spent på ul denne uka jeg også. Håper mini har snudd seg. Virker som de første går for vending og setefødsel om de kan.. Jeg ønsker ikke det :/ har du tart stilling til dette? Føler jeg kanskje er litt "pinglete" som ikke vil.. :(

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke pinglete som ikke vil, dette er et valg man må ta å kjenne på selv :) Vending kan jo ingen tvinge deg til, og Ks tilbys som regel til alle med sete sa de i dag. Da får man planlagt ks 7-10 dager går termindato. Jeg tror det viktigste er at man snakker nøye med lege først og får vite fordeler/ulemper med ks/vaginal dersom det skulle bli setefødsel. Så man er helt klar over alle muligheter:) Kjenner du noe til hodet på toppen, eller tror du at han har snudd seg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at hvis det fortsatt er seteleie skal jeg først forsøke kiropraktor. Så skal jeg høre på legenes argumenter for vending, selv om jeg ikke tror jeg vil prøve. Jeg vil heller prøve setefødsel hvis bekkenet er stort nok. Har to venner som har født i seteleie som forteller at de både følte seg godt ivaretatt og hadde fine fødselsopplevelser (født på KK i Bergen). Jeg er mer bekymret for komplikasjoner som kan komme fra KS enn fra setefødsel. Jeg har så utrolig lyst til å få baby på brystet med en gang, og er redd for å gå glipp av den dyrebare tiden hvis det blir KS. Men det er vel ulik praksis ved ulike fødesteder. Hva er det du kvier deg til hvis det blir setefødsel, På vei med nr.3? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pinglete som ikke vil, dette er et valg man må ta å kjenne på selv :) Vending kan jo ingen tvinge deg til, og Ks tilbys som regel til alle med sete sa de i dag. Da får man planlagt ks 7-10 dager går termindato. Jeg tror det viktigste er at man snakker nøye med lege først og får vite fordeler/ulemper med ks/vaginal dersom det skulle bli setefødsel. Så man er helt klar over alle muligheter:) Kjenner du noe til hodet på toppen, eller tror du at han har snudd seg?:)

 

Jeg ser frem til timen på føden for å få litt klarhet i leie og evnt gangen videre. Litt usikkerhet rundt termin også så sikkert derfor jeg føler for svar nå ;)

Ønsker vanlig fødsel som tidligere så håper virkelig babyen snur seg om han ikke har gjort det. Romsterer veldig for tiden og sparker meg litt over navlen og på sidene. Men ikke ribbeina enda så jeg vet ikke.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at hvis det fortsatt er seteleie skal jeg først forsøke kiropraktor. Så skal jeg høre på legenes argumenter for vending, selv om jeg ikke tror jeg vil prøve. Jeg vil heller prøve setefødsel hvis bekkenet er stort nok. Har to venner som har født i seteleie som forteller at de både følte seg godt ivaretatt og hadde fine fødselsopplevelser (født på KK i Bergen). Jeg er mer bekymret for komplikasjoner som kan komme fra KS enn fra setefødsel. Jeg har så utrolig lyst til å få baby på brystet med en gang, og er redd for å gå glipp av den dyrebare tiden hvis det blir KS. Men det er vel ulik praksis ved ulike fødesteder. Hva er det du kvier deg til hvis det blir setefødsel, På vei med nr.3? :)

 

Har hørt om mange komplikasjoner med mor og barn ved setefødsel. Venninner som har prøvd gått utover hoftene osv til barnet og ender ofte i hastesnitt. Mitt første barn var størst og det var en tung fødsel og setefødsel er generelt tyngre og trenger mer plass så jeg tør ikke prøve meg på det.. Ønsker naturlig fødsel og den tiden etterpå med babyen er priceless ❤️ Så håper fortsatt babyen vil snu seg/har gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til dere som skal til vurdering av leie- håper babyene har snudd seg. Den historien jeg har hørt fra setefødsel er bare positiv, så det er nok mange ulike erfaringer med det rundt om kring. Med barn fra før er nok vaginal fødsel mest praktisk, men jeg er veldig usikker på hva jeg ville valgt selv dersom babyen lå i seteleie. Lykke til med valget!

 

37 uker i dag, så nå kan jo babyen forsåvidt bare komme. Bortsett fra at jeg ikke er helt klar da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håp, folkens! Min lille <3 hadde ligget ganske lenge i seteleie (fra uke 32) men har nå snudd seg. Hun har siden forrige uke både snudd hodet ned og plantet det godt fast i bekkenet mitt. (Uke 35 i dag). Jordmor var fornøyd og mente livmoren har gjort en god jobb. Det er en lettelse og glede, og jeg håper dere andre med seteleier og tverrleier får oppleve det samme! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det var godt å høre :) så deilig at ikke trenger å tenke mer på den biten :) skal til jordmor på mandag, håper jeg er like heldig som deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan, jeg var hos legen i dag og han fant spor av proteiner i urinen og forhøyet blodtrykk. Han ville ikke gi meg diagnosen svangerskapsforgiftning siden jeg ikke hadde hovene ankler, men må tilbake for oppfølgning på fredag.

 

Uff, har splittende hodepine nå og ser stjerner om jeg anstrenger meg :(

 

Noen som har hatt lignende og det ikke har utviklet seg til svskapsforgiftning? Er bekymret nå merker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig anekdote!! Er du også førstegangsfødende :))? Og var det jordmor som sjekket leie eller ul? For min del sa nemlig jordmor i uke 34 at jeg hadde hodeleie, 2 dager senere viste ul det motsatte. Men skjer vel ikke så ofte at de tar feil av det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er førstegangs. Jordmor som sjekket. Hun tok seg god tid og forklarte underveis, så jeg stoler på at hun har rett :) hvis ikke skal jeg leve i troen til uke 38 i alle fall! ;)

 

Light og my life: så trasig med mulig svangerskapsforgiftning. Bra du får tett oppfølging. Jeg har ikke erfaring med det, men håper du har folk rundt deg som kan avlaste så du får hvilt deg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med dere som er bekymret for leie, har heldigvis ikke hatt d problemet selv! Håper dere alle har snille babyer som snur seg når tiden er inne 😊

 

Anekdote: ja, jeg har heldigvis ferie nå og verdens snilleste mann som ikke lar meg løfte en finger 💕 Det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...