Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Enig, hun har nok helt rett :) Ikke ofte førstegangs snur seg så sent, så der må du ha vært heldig:D Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Permisjonsstart i dag! Her er det en som graver seg nedover i bekkenet om dagen- det jobbes iherdig, og det kjennes godt :)

Endret av TanteTroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de beste nyheter på ul. Babyen vår har snudd seg og ligger med hodet ned :) Fin ferdig baby og ser ut til at vi får en gjennomsnitts str baby ❤️ *lykke* :) Kose meg den siste tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de beste nyheter på ul. Babyen vår har snudd seg og ligger med hodet ned :) Fin ferdig baby og ser ut til at vi får en gjennomsnitts str baby ❤️ *lykke* :) Kose meg den siste tiden :)

Så bra! Da er det bare å nyte resten av tiden mot mål ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonsstart i dag! Her er det en som graver seg nedover i bekkenet om dagen- det jobbes iherdig, og det kjennes godt :)

På mandag ble jeg sykmeldt, 2 uker før permisjonsstart, så nå puster jeg litt lettere! Til tross for at de tre trolla våre er hjemme fra barnehagen, så har jeg en annen ro over meg nå. Jeg var virkelig sliten, men nå nyter jeg også hvert bidige tegn på at det går fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå skal jeg bare kose meg den siste tiden og nyte magen med masse spark ❤️ :) Sykemeldt frem til permisjonsstart jeg også og da er det deilig å vite at man kan slappe av og kose seg med å fikse de siste tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid mamma, og et VesleTroll som ener det er dag kl 05.14, er en dårlig kombinasjon. Milde himmel, jeg er trøtt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid mamma, og et VesleTroll som ener det er dag kl 05.14, er en dårlig kombinasjon. Milde himmel, jeg er trøtt!!!

.

 

Samme her! Sovnet ikke før etter 02 pga varme/rastløse ben og halsbrann. Solstrålen vekket meg kl 06 for da var hun sulten.... Nå 2,5 t senere har hun ennå ikke spist opp frokosten sin :rolleyes:

 

Vagge bort til lekeplassen snart, så er det min tur til å sove igjen når vi kommer hjem igjen v 11 tiden (da sparkes mannen ut av senga).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende av dere! Føler meg heldig som kan sove 9 t hver natt, bare avbrutt av toalettbesøk og vekking pga litt ivrig mageromstering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også megatrøtt, men veslegutt må jo opp om morran å bytte bleie, spise frokost og ut å leke! Åh, blir godt å få vekk store magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høygravid mamma, og et VesleTroll som ener det er dag kl 05.14, er en dårlig kombinasjon. Milde himmel, jeg er trøtt!!!

.

Samme her! Sovnet ikke før etter 02 pga varme/rastløse ben og halsbrann. Solstrålen vekket meg kl 06 for da var hun sulten.... Nå 2,5 t senere har hun ennå ikke spist opp frokosten sin :rolleyes:

Vagge bort til lekeplassen snart, så er det min tur til å sove igjen når vi kommer hjem igjen v 11 tiden (da sparkes mannen ut av senga).

  

Imponerende av dere! Føler meg heldig som kan sove 9 t hver natt, bare avbrutt av toalettbesøk og vekking pga litt ivrig mageromstering.

  

Er også megatrøtt, men veslegutt må jo opp om morran å bytte bleie, spise frokost og ut å leke! Åh, blir godt å få vekk store magen :)

Jeg fikk ikke med meg all barne-tv for å si det sånn... Mammavraket sleit for å holde seg våken, og duppet av litt innimellom.

Det er ikke så fryktelig imponerende Anekdote- det er bare sånn det er :P Snart blir kanskje nettene dine snudd litt på hodet også, så sov og kos deg mens du kan. Jeg drømmer selvsagt om å få en sovebaby denne gangen, siden det bare er de 3-4 siste månedene VesleTrollet har sovet hele natta. Hun sover som regel til 6-7, og det er helt greit (bare jeg får somlet meg tidsnok i seng) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg peanuts , håper babygullet snur seg og du får en ordentlig fødsel :) hvor føder du?

skal føde på ahus slik som sist..... veldig fornøyd med de ansatte... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

her er formen veldig dårlig... er 35+5 - skal ha neste kontroll i uke 37 hos fastlegen da jordmor har ferie.

min lå også i seteleie og fikk streng beskjed av jordmor at hvis legen ikke kunne kjenne åssen han lå i magen da eller om han fremdeles lå i seteleie så skulle jeg ha henvisning til sykehuset...

 

hadde keisersnitt forrige gang og det gjør skikkelig vondt nede ved det innvendige arret hver gang jeg får kynner som er titt og ofte... pluss bekkenløsning fra en annen verden og 18 mnd gammel tussetass som ikke begynner i barnehage før i august... akkurat når jeg har termin.... jippi...

 

heldigvis har sambo ferie fra og med i morgen og da skal jeg slappe av og sove litt. å være gravid når man har en liten akrobat på 18 mnd hjemme hele dagen er ikke bare bare...

 

gleder meg til å føde og komme i normal form igjen.... er så DRITTLEI av å ha smerter og kynner og bekkenløsning som gjør at jeg nesten ikke klarer å gå uten krykker... ååååhhhhhh....

 

håper det blir naturlig fødsel denne gangen.... keisersnitt var herk... fy f.... skjønner ikke åssen noen damer velger det frivillig...... det var helt jævlig.... håper at bebisen har snudd seg og at jeg kan føde normalt.

Hvorfor var keisersnitt så forferdelig?

 

fordi det ikke var en naturlig fødsel.... bebisen brukte lang tid på å komme seg... amming tok laaaaang tid.. melken kom ikke før 2 dager etter.... det tok lang tid til kroppen min fungerte normalt..... fikk ikke babyen hos meg før flere timer etterpå..... og til og med da var jeg for dopet til å kose med han.... fikk fødsel depresjon etterpå....

 

jeg var den som skulle føde hjemme, naturlig fødsel uten epidural... ble ikke slik.....

 

får jeg valget så blir det naturlig fødsel. skal til fastlegen imorgen og se om han har snudd seg... jeg tror det.. men usikker..... magen har synket veldig men har ikke kjent noe lynnedslag som indikerer festing av hode... men men.... ber til gud at det blir vanlig fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos fastlegen i dag, peanutts82!! Krysser fingre for at baby har snudd seg. Hvis du mot formodning skulle måtte ta keisersnitt en gang til, håper jeg du har mulighet til å gi beskjed om hvordan du vil ha det. F eks om du vil ha spinalbedøvelse og være våken, og få baby hos deg med en gang etter forløsningen. Har inntrykk av at noen sykehus er flinke på å forstå hvor viktig dette kan være, mens andre ikke følger helt med i timen. Eller kanskje det er enkeltpersonene man møter?

 

Har dere her inne skrevet fødselsbrev som dere sender eller skal ta med til fødeavdelingen? Jeg har skrevet ett som jeg har gått gjennom med mannen. Selv om jeg er førstegangs så har jeg tenkt mye på hvordan jeg ønsker å bli hjulpet under fødselen. Vet jo ikke om det faktisk vil være sånn at ønskene mine stemmer med det jeg føler for under fødselen, men det vil tiden vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk rett sør..... fastlegen klarte ikke å finne opp ned på nurket og ringte ahus.... skal dit på onsdag... 

så var det kiropraktoren som jobber mye med gravide, bekkenløsning og vending av babyer som mente at runmpa var ned og hode opp..... og hun var veldig skråsikker. hun mente at hun kan mnipulrere babyen til å vende seg i riktig stilling ved å løse opp og åpne bekkenmuskler og bla bla bla muskler og what not.... 

 

370 kr hver gang..har allerede vært to ganger og hun mente at hode har rotert fra helt høyre til midt på magen så han er på god vei til å rotere.... skal tilbake dit på torsdag.... 

 

sooooooo freakin fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk rett sør..... fastlegen klarte ikke å finne opp ned på nurket og ringte ahus.... skal dit på onsdag... 

så var det kiropraktoren som jobber mye med gravide, bekkenløsning og vending av babyer som mente at runmpa var ned og hode opp..... og hun var veldig skråsikker. hun mente at hun kan mnipulrere babyen til å vende seg i riktig stilling ved å løse opp og åpne bekkenmuskler og bla bla bla muskler og what not.... 

 

370 kr hver gang..har allerede vært to ganger og hun mente at hode har rotert fra helt høyre til midt på magen så han er på god vei til å rotere.... skal tilbake dit på torsdag.... 

 

sooooooo freakin fun

Uff så kjedelig!

Håper ultralyd på onsdag viser en baby som ligger riktig vei. Rompa opp og hodet ned!

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da! Prøvd det meste her og, vært hos akupunktør blant annet :P men min vil fødes i sete, så da har den det kanskje best sånn i mitt tilfelle. Hvor langt på vei er du peanøtts? Og husker ikke om dette var første barn for deg og? Håper babyen din ligger med hodet ned, og at han kjenner feil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jm i går, baby ligger fortsatt med rumpa ned.... Og hun ligger an til å bli stor...ultralyd om en uke, så da får man se...jm sa det var liten sjanse for at hun kom til å snu seg nå...er uke 36 + noen dager her nå. ( har kommet ut av tellinga gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+1 selv rundown. Skal på røntgen av bekkenet i morgen:)

Masse lykke til med det :) blir godt å komme seg over denne fødselskneika !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Ja! Huff og uff, typisk at han liker seg med stumpen ned! Men men.. Godt premien er god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Ja! Huff og uff, typisk at han liker seg med stumpen ned! Men men.. Godt premien er god ;)

Ja det gjelder og ikke glemme at det kommer til gå bra og babyen er premien :) hvor stor kommer din til å bli? Har de forsøkt vending?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...